Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 14024
Det er jo en kjent sak at man må vise ID ved reg av SIM-kort.
Men; skriver de inn ID-nummeret på f.eks førerkortet?
Så om du stjeler et førerkort for å registrere et SIM på deg selv, vil det komme opp at førerkortet er stjelt pga ID-nummer, eller registrerer de bare personalia?

Et annet alternativ er jo å kopiere et førerkort, men da må det bestilles. Fordyres både i pris og risiko
Tidligere kunne man registrere Chess Kontantkort via SMS og nett, så lenge man hadde fornavn, etternavn og tilhørende personnummer. Og man trengte ikke legitimasjon for å kjøpe startpakken i kiosken. Vet ikke statusen i dag, men har du sjekket om det fungerer slik fremdeles?
Sist endret av Nichotin; 15. september 2014 kl. 21:10.
Senest i fjor sommer kjøpte jeg et kontantkort på Narvesen, trengte ikke vise legitimasjon, og det skulle aktiveres ved å sende fornavn+etternavn+personnummer til et nummer.

Husker ikke nøyaktig hvilken leverandør det var ettersom det kun var midlertidig, men etter et raskt googlesøk ser det ut som at Tele2 slutta å selge kontantkort for noen måneder siden.
Er det fortsatt slik at man kan kjøpe kontantkort i sverige uten leg?

I så fall kan det være enklere.
Du viser ikke leg. når du kjøper startpakker. Men du må registrere nummeret før du kan begynne å bruke det. Ofte kan du gjøre det med SMS, navn og pers.nr. . Det gjelder alle mobiloperatørene som selger startpakker via kiosk.
Om du skal ha kontaktkort kan du registrere dette på nettet eller vis sms hos flere leverandører.
Skal du ha abonnement blir det litt mer problematisk.

Men uansett, skal du ha kontaktkort trenger du Navn+Personnummer noen steder adresse også.
Dette funker pr.dags dato å registrere på web eller via sms med, Telenor, Chess, Netcom, OneCall, Tele2.
Dette er testet for kort stund siden. (Under 30 dager)
Alle dem som er nevnt over får du kjøpt hos flere 7/11 og Narvesen uten ID

Problemet med dette er at om noen søker opp navnet på han du har stjelt ID'en til kommer dette på 1881/1880 osv.
Har ikke klart og få dette fjernet fra dem enda. Den eneste måten og få det bort er og kontakte dem manuelt.

Om du kun er ute etter og ha et annet navn på telefonnummeret ditt når du søker opp på eks 1881 kan du kjøpe det billigste abb'et hos Chess. Etter registrering kan du fylle inn bruker av telefonen og dette kommer også da på 1881.
Hadde "Ola Normann" som eier av mitt abb i en lenger periode
Faktisk litt morro
Sist endret av 4asd13; 15. september 2014 kl. 22:54. Grunn: Fordi jeg kan!!
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Kontantkort fra Mycall mener jeg man bare trenger å registrere over SMS/telefon. Spør ikke om leg i butikken når du kjøper det.
Takker for mange gode svar!
Skal absolutt rent hypotetisk teste å kjøpe i kiosk, så registrere VIA SMS.
Da blir vel det beste å "låne" et førerkort f.eks på fest da, for å kopiere personalia, ettersom man trenger personnr.
Rent hypotetisk, altså
Kan jeg spørre hvorfor du skal registrere et SIM med en annens id?
Sitat av KongStuuk Vis innlegg
Kan jeg spørre hvorfor du skal registrere et SIM med en annens id?
Vis hele sitatet...
Fordi jeg ikke vil registrere en SIM med min egen ID
Sitat av KongStuuk Vis innlegg
Kan jeg spørre hvorfor du skal registrere et SIM med en annens id?
Vis hele sitatet...
Det er vel ganske obvious hva han skal med et simkort som ikke er registrert på han. Vi er faktisk på freak her

Kombiner det med den andre tråden han har om å bygge et hemmelig skap i veggen sin, og ja.
Siden du sikkert skal selge knark;
Personen du registrerer kontantkortet får et velkommen-som-kunde brev i posten, 2 av ting skjer, han ringer og sier han ikke har opprettet noe og de stenger telefonen etter få dager, eller han anmelder det som ID-tyveri.

Putt ikke simkortet inn i din egen telefon siden når du blir bustet så blir du iallefall siktet for id-tyveri og.Om du får kjøpt uten personnr i sverige og england er jeg ikke helt sikker på, gå til nærmeste telefonkiosk neste gang du er på sydenferie og du får lett kjøpt deg en telefon som allerede er aktivert og satt opp til sitt formål. Samt politiet må til landet du har tlf. abb. i for å få rettskjennelse til å avlytte telefonen, noe som i de fleste tilfeller tar ekstra tid.
Sitat av hideout Vis innlegg
Siden du sikkert skal selge knark;
Personen du registrerer kontantkortet får et velkommen-som-kunde brev i posten, 2 av ting skjer, han ringer og sier han ikke har opprettet noe og de stenger telefonen etter få dager, eller han anmelder det som ID-tyveri.

Putt ikke simkortet inn i din egen telefon siden når du blir bustet så blir du iallefall siktet for id-tyveri og.Om du får kjøpt uten personnr i sverige og england er jeg ikke helt sikker på, gå til nærmeste telefonkiosk neste gang du er på sydenferie og du får lett kjøpt deg en telefon som allerede er aktivert og satt opp til sitt formål. Samt politiet må til landet du har tlf. abb. i for å få rettskjennelse til å avlytte telefonen, noe som i de fleste tilfeller tar ekstra tid.
Vis hele sitatet...
Skal ikke selge knark, men er i kategorien ulovlig salg, ja.
Det jeg tenker, er å gå til innkjøp av en gammel telefon, uten GPS-sender/mottaker. Da blir det ikke så lett å finne meg, nødvendigvis.

Men det ligger vel noe i det du sier.
Var så mye enklere før, da hadde jeg en kamerat som jobbet i telesjappe...
Og enda enklere før det, da kunne du bare gå på narvesen å kjøpe et kontantkort. Med litt innsats var du da 100% anonym.. Those good old days...
Chili mobil sender hverken brev og du registrerer deg pr.sms. Er bare å ringe til kundeservice og si at du vil ha nummeret reservert mot opplysningstjenester
Jeg har ved flere anledninger kjøpt simkort i kassen på Rimi. Registrerte meg på SMS, fikk aldri noe brev i posten etterpå. Har gjort dette 3-4 ganger

Edit: Dette gjaldt Netcom og Chess
Sist endret av redkite; 16. september 2014 kl. 06:59.
Sitat av Facemelter Vis innlegg
Chili mobil sender hverken brev og du registrerer deg pr.sms. Er bare å ringe til kundeservice og si at du vil ha nummeret reservert mot opplysningstjenester
Vis hele sitatet...
Men, etter en kjapp sjekk på hjemmesiden, klikket jeg på "forhandler".
Der dukket det opp et skjema som forhandlere skriver ut, og kunde fyller ut som så blir sendt inn. Der var bl.a ID-sjekk. Det stod dog at det var for personer uten norsk personnr, så vet ikke om det samme gjeøder personer med norsk personnr. Noen som vet?
Sitat av haxxor Vis innlegg
Om du skal ha kontaktkort kan du registrere dette på nettet eller vis sms hos flere leverandører.
Skal du ha abonnement blir det litt mer problematisk.

Men uansett, skal du ha kontaktkort trenger du Navn+Personnummer noen steder adresse også.
Dette funker pr.dags dato å registrere på web eller via sms med, Telenor, Chess, Netcom, OneCall, Tele2.
Dette er testet for kort stund siden. (Under 30 dager)
Alle dem som er nevnt over får du kjøpt hos flere 7/11 og Narvesen uten ID

Problemet med dette er at om noen søker opp navnet på han du har stjelt ID'en til kommer dette på 1881/1880 osv.
Har ikke klart og få dette fjernet fra dem enda. Den eneste måten og få det bort er og kontakte dem manuelt.

Om du kun er ute etter og ha et annet navn på telefonnummeret ditt når du søker opp på eks 1881 kan du kjøpe det billigste abb'et hos Chess. Etter registrering kan du fylle inn bruker av telefonen og dette kommer også da på 1881.
Hadde "Ola Normann" som eier av mitt abb i en lenger periode
Faktisk litt morro
Vis hele sitatet...

Det er ikke noe stress å unngå å få nummeret listet. Er bare å krysse av for hemmelig nummer/ikke i katalogen eller noe slikt inne på "mine sider".

Sitat av hideout Vis innlegg
Siden du sikkert skal selge knark;
Personen du registrerer kontantkortet får et velkommen-som-kunde brev i posten, 2 av ting skjer, han ringer og sier han ikke har opprettet noe og de stenger telefonen etter få dager, eller han anmelder det som ID-tyveri.

Putt ikke simkortet inn i din egen telefon siden når du blir bustet så blir du iallefall siktet for id-tyveri og.Om du får kjøpt uten personnr i sverige og england er jeg ikke helt sikker på, gå til nærmeste telefonkiosk neste gang du er på sydenferie og du får lett kjøpt deg en telefon som allerede er aktivert og satt opp til sitt formål. Samt politiet må til landet du har tlf. abb. i for å få rettskjennelse til å avlytte telefonen, noe som i de fleste tilfeller tar ekstra tid.
Vis hele sitatet...

Hos noen selskaper kan du krysse av på nettsidene dems at du ikke ønsker noe i posten fra de.
Sist endret av frtoretang; 16. september 2014 kl. 07:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det er ikke noe stress å unngå å få nummeret listet. Er bare å krysse av for hemmelig nummer/ikke i katalogen eller noe slikt inne på "mine sider".




Hos noen selskaper kan du krysse av på nettsidene dems at du ikke ønsker noe i posten fra de.
Vis hele sitatet...
Med innlogginginformasjon som du får utlevert hånd-til-hånd på en kiosk? Skal ikke i at det ikke stemmer, men jeg tviler, etter terror og id-tyverier og hvor få % av nordmenn om benytter seg av ringkontantkort, så ville det overraska meg om det ikke var noe rutiner på det der. Labara/Nå Mycall som muligens er det mest jalla ringkontantleverandøren i Norge som hovudsaklig har utlendinger som ringkontantkunder sender et automatisk velkommen-som-kunde brev til adressen knyttet til personnummeret. Med i brevet er litt snacks om andre tilbud etc. Dette får du ikke stoppet, og om andre firmaer ikke gjør det samme så burde de jo vært bannlyst fra å drive butikk. Eneste måten du får sendt noe reklame inn i en norsk husstand og den faktik blir lest jo. Samt de sender deg kontinuerlig brev om når det er endringer i priser, tilbud på mobildata bla bla. Så ja, det funker i ei uke, muligens.

Døde personer sine personnumer var det vel endel som brukte en periode, aner ikke om det fortsatt er mulig, Anyway, alle gode ulovlige planer starter som regel med noe opprettelser av mobil abb. og ender med rene sorgen. Finnest vel flere tjenester hvor du kan ringe via internett som viber/skype som iaf. er hakket bedre vil jeg tro
Sist endret av et eller annet; 21. september 2014 kl. 12:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
God når det gjelder
Carmex's Avatar
En kamerat av meg kom over en haug, bokstavelig talt en haug med chess startpakker, som stod på et gammelt lager.

Over en periode på ca 1 år, har han brukt iallefall 10-15 ++ av disse simkortene, de fleste reg på seg selv, gjennom sms.

Han har aldri fått noe brev
▼ ... over en måned senere ... ▼
Når vi først snakker om narvesen kontantkort; hvis du er shady og trenger et nummer som ikke er linket til deg- kjøp et kontantkort på narveset, betal kontant og sett inn i uregistrert tlf. drit i å sende bekreftelses sms. da har du 3 timer på å ta din shadye samtale eller sms før nr blir sperret .. funket ihvertfall på tele2 sitt 29 kr kontantkort.. tenkte jeg bare skulle dele
Sist endret av visualn00b; 9. november 2014 kl. 21:24.
Funnet løsningen.
1: få fatt i en annem persons ID (ikke så vansklig som man skulle tro)
2: noter personnr og navn
3. kjøp NetCom simkort på narvesen
4: registrer med informasjonen fra nr. 1

Dette er selvfølgelig bare spekulasjon, anbefaler ingen å gjøre det, og har ikke, og skal ikke gjøre det selv.
NetCom sender heller ikke ut velkomstbrev.

Funnet løsningen.
1: få fatt i en annem persons ID (ikke så vansklig som man skulle tro)
2: noter personnr og navn
3. kjøp NetCom simkort på narvesen
4: registrer med informasjonen fra nr. 1

Dette er selvfølgelig bare spekulasjon, anbefaler ingen å gjøre det, og har ikke, og skal ikke gjøre det selv.
NetCom sender heller ikke ut velkomstbrev.
Sist endret av Pulev1; 12. november 2014 kl. 13:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Sitat av Pulev1 Vis innlegg
vil det komme opp at førerkortet er stjelt pga ID-nummer, eller registrerer de bare personalia?
Vis hele sitatet...
Nei, duden/frøkna bak kassa hos Netcom/Telenor og disse selskapene har ikke tilgang til politiets register over savnet/stjålne ID-papirer, så selvom kontrollnummeret/førerkortnummeret registreres i telefonoperatørens systemer, så vil ikke det bli oppdaget at IDen er stjålet.

Det greieste er jo dog, som de fleste andre i tråden allerede har påpekt, å kjøpe uregistrert på Narvesen/7-Eleven/Shell/matbutikker og registrere ved å sende navn + fødselsnummer via sms til operatøren...
Sitat av Pulev1 Vis innlegg
Det jeg tenker, er å gå til innkjøp av en gammel telefon, uten GPS-sender/mottaker. Da blir det ikke så lett å finne meg, nødvendigvis.
Vis hele sitatet...
Problemet er de som ringer deg.
De som overvåker har programvare som linker sammen i grupper de som ringer hverandre.
Når programvaren haier at det ikke er Tante Ulrikke i strikkeklubben som ringer rundt så blir det markert.
De kan velge å la deg fungere som en honningkrukke eller ikke.
De som ringer deg behøver ikke å bli avlyttet. Det er nok å se hvem ringer hvem.
Storesøster ser deg nok, men det er ikke sikkert hun plukker deg med det samme men heller utnytter det hun kan finne ut om de som ringer deg.
Så kan det tenkes at de blir nappet i ett mønster som gjør at du ikke haier noe.
Det faktum at din telefon ikke har GPS, mens alle de andre har kjente brukere
er interessant i seg selv.
Uten GPS klarer de fint å finne din posisjon innen 100 meter i bystrøk.
Gjør som Osama - Kast telefonen etter 1 samtale.
Overvåkt uten å bli avlyttet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvordan funker dette nå? hunden min har fått navn, adresse og personnummer og skulle gjerne regisrtert et nr på det
Sitat av DotEXE Vis innlegg
hvordan funker dette nå? hunden min har fått navn, adresse og personnummer og skulle gjerne regisrtert et nr på det
Vis hele sitatet...
som nevnt tidligere, er det bare å kjøpe et kontantort(kjøpt det kontant)- deretter setter du det inn i en mobil uten IMEI som kan linkes til deg. Når du starter telefonen vil du få en SMS som du må svare med å sende navn og personnummer. der kan du bare plotte inn navnet og personnummeret til "hunden din"

lykke til.