Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7820
Jeg jobber med å lage en kortfilm, hvor en person skal sniffe kokain i en av scenene. Noen tips og triks på hva som mest kan se ut som kokain, og som ikke er farlig for noen å sniffe inn?

Jeg har undersøkt litt, og det finnes jo hundrevis av serier og musikkvideoer, hvor dette er vist, men det står ingensteder om hva som blir brukt. Håper noen kan hjelpe.
Melis? ser bra ut på film.
kreatin funker ganske fett
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
I The WOlf of Wall Street brukte de vistnok knuste b-vitamin piller.
Brukte melis i fotoshoot:
http://i152.photobucket.com/albums/s182/agnethamortensen/Akt/AKT1676-Lo-Fi.jpg

Syntes selv det så ganske realistisk ut. Om de faktisk sniffet så veldig mye av det inn er jeg usikker på. Tenker det kan være litt ubehagelig når melisen kommer opp i nesa og blir fuktig og danner glasur
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Brukte melis i fotoshoot:
http://i152.photobucket.com/albums/s182/agnethamortensen/Akt/AKT1676-Lo-Fi.jpg

Syntes selv det så ganske realistisk ut. Om de faktisk sniffet så veldig mye av det inn er jeg usikker på. Tenker det kan være litt ubehagelig når melisen kommer opp i nesa og blir fuktig og danner glasur
Vis hele sitatet...
Kanskje det bare er meg, men syns ikke det så ut som de sniffet kokain her.
Er nok et av flere som blir vist ved siden av hverandre
Sitat av Tidspress Vis innlegg
Kanskje det bare er meg, men syns ikke det så ut som de sniffet kokain her.
Vis hele sitatet...
http://i152.photobucket.com/albums/s182/agnethamortensen/Akt/AKT1667-Lo-Fi.jpg
Hvis det faktisk skal sniffes så har jeg ingen veldig god idè. Om det kun skal se ut som kokain derimot ville jeg nok knust feks paracet. Da ender du opp med et fint pulver som ser ganske likt ut som kokain. Spørs hvor store mengder du skal ha, men en pakke paracet blir maaange linere. Vet ikke om dette ga deg noe ny info, men får håpe det er god fisk.
Bruk bare bakepulver, eller melis. Det er sikkert ikke et erfarent kokainmannskap som skal se på det, og publikum kommer nok ikke til å granske pulveret så nøye.
Ot:
Hvilke finesser/kameravinkler bruker filmskaperne for at det tilsynelatende går Pulver fra bordet oppi nesen til skuespilleren uten at det gjør det.?
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Ot:
Hvilke finesser/kameravinkler bruker filmskaperne for at det tilsynelatende går Pulver fra bordet oppi nesen til skuespilleren uten at det gjør det.?
Vis hele sitatet...
Kan feks gjøres på denne måten: https://www.youtube.com/watch?v=GaMq_YOJ4TE
De snorter pulver (edit: iallfall i en del tilfeller), det er ikke juks. Husker at jeg leste en artikkel om en film (husker ikke hvilken) hvor de visstnok hadde brukt et pulver som ga overdrevent mye tarmgass, noe som gjorde dagene de skulle spille inn kokain-scener på filmsettet litt småkleine..
Sist endret av Blodharry; 16. juni 2014 kl. 16:28.
potetmel
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
potetmel
Vis hele sitatet...
Det fungerer ikke å sniffe på noe plan da det tetter nesa, og er tørrere en noe annet, samt det klumper seg.
Bruk kreatin. Bruk for all del ikke mel f.eks som vil bli til lim inni nesa di noe jeg ikke kan se for meg er veldig behagelig. Kan ikke se for meg at melis, mel og bakepulver er så veldig heldig å få i nesa.
Brukt kokain, det ser mest ut som kokain.
Knus noen koffeinpiller.
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Knus noen koffeinpiller.
Vis hele sitatet...
Ja det blir sikker behagelig om man får i seg litt for mye av det..
Sitat av kermit Vis innlegg
Brukt kokain, det ser mest ut som kokain.
Vis hele sitatet...
Ikke det man får i Norge (somregel). Her til lands vil bakepulver likne mer på kokain en hva man får tak i her! Etter min erfaring hvertfall.
Sist endret av Relevant; 16. juni 2014 kl. 20:21.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ikke det man får i Norge (somregel). Her til lands vil bakepulver likne mer på kokain en hva man får tak i her! Etter min erfaring hvertfall.
Vis hele sitatet...
Om kokain ikke ligner på kokain, da er det noe feil.

Vurdert å bytte dealer?
Mener jeg har lest at Quentin Tarantino bruker laktose fordi det både ser ekte ut og er trygt å snorte
Sitat av Grix Vis innlegg
Mener jeg har lest at Quentin Tarantino bruker laktose fordi det både ser ekte ut og er trygt å snorte
Vis hele sitatet...
Laktose og vitaminpiller er det som er brukt i Hollywood, ja
Tror muligheten for at de faktisk bruker ekte saker i musikkvideoer ikke skal avfeies så fort. Og spesielt ikke om det er mister Snort-dogg som opptrer.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av BananasIPyjamas Vis innlegg
Bruk kreatin. Bruk for all del ikke mel f.eks som vil bli til lim inni nesa di noe jeg ikke kan se for meg er veldig behagelig. Kan ikke se for meg at melis, mel og bakepulver er så veldig heldig å få i nesa.
Vis hele sitatet...
Tror også kreatin er et godt valg, ikke spesielt dyrt, i tillegg skal det vistnok være greit ufarlig å sniffe, ser flere #fitnessfolk som sverger til at du tar det opp bedre gjennom nesa.
Stemmer også for kreatin, ja. Hadde gått for det!
All about the money
JaxMackey@420's Avatar
34 4
Hvorfor ikke bare bruke real kokain?

neidah, fra spøk til revolver.!

Fant noe her som kan se ut som de bruker mye i filmer Hollywood osv

“I always use powdered lactose,” says longtime prop master Mychael Bates, who worked on 2011’s “Horrible Bosses,” which included scenes of cocaine use. “You can snort it for real, and it doesn’t affect you. It’s just a milk product.”

Kilde: http://nypost.com/2013/10/23/what-ac...-smoke-on-set/
Sist endret av JaxMackey@420; 17. juni 2014 kl. 05:41.
Bruk kreatin. Så får du muskler i samme slengen

Sitat av kermit Vis innlegg
Om kokain ikke ligner på kokain, da er det noe feil.
Vis hele sitatet...
Kokain i Norge ligner på brunt sukker.
Hvorfor ikke bruke koffeinpulver? Du kan snorte det, fargen er lik, konsistensen og smaken er lik. Effekten ligner litt.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ikke det man får i Norge (somregel). Her til lands vil bakepulver likne mer på kokain en hva man får tak i her! Etter min erfaring hvertfall.
Vis hele sitatet...
Da handler du av møkka dealere.Er ikke spesielt vanskelig å få tak i kokain av grei kvalitet,om du unngår gate dealerne.Ordentlig god kvalitet er litt hardere å få tak i,men det finnes endel av det å.
Melkepulver burde vel fungere greit.