Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 16821
Sitat av Grisefett Vis innlegg
Den store befolkninga er et kjempeproblem! Det er litt so, en sykdom. Årsaken er for mange mennesker, men symptomene doktor mars ser etter er: global oppvarming, massevis av skog som hogges, osv. Visste dere at I amerika er det masse bier som bare DØR, plutselig en dag. Kanskje noe drapsrevyen snart burde ta opp. Det er et problem folketallet altså, men å komme med en løsning er nesten umulig
Vis hele sitatet...
Du gjentar jo bare deg selv. Det eneste konkrete du nevner er biedød som er et velkjent fenomen som bønder har slitt med i all tid
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Du gjentar jo bare deg selv. Det eneste konkrete du nevner er biedød som er et velkjent fenomen som bønder har slitt med i all tid
Vis hele sitatet...
Problemet er større nå, dessuten snakker jeg om ville bier.
Føler absolutt denne er relevant. Greit nok, overdrivelsen er stor men budskapet er sterkt.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Yellowstone BABOOOM.. snakkes..
Vis hele sitatet...
Ser sånn ut Roger
http://www.isthisthingon.org/Yellows...month=4&day=28

http://www.isthisthingon.org/Yellows...2014042800.gif

Neida, sikker bare vedlikehold, eller en slags glitch. Men fikk litt store øyne likevel
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Føler absolutt denne er relevant. Greit nok, overdrivelsen er stor men budskapet er sterkt.
Vis hele sitatet...
Overdrivelsen er ikke ekstremt stor egentlig, men den der var en fin en, kommer til i bli delt paa facebook av meg
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.

Det virker som om menneskeheten i sin helhelt, sett som en organisme, er på en envis tur til vår egen undergang.
Jeg tror vi blir borte lenge før planeten eller vårt lille solsystem slukker.

Akkurat hva som gjør det veit jeg ikke.
Det er flere ting med potensiale i våre dager og det blir helt sikkert fler i fremtiden
Mine topp ting er:

Atomvåpen:
Gammel men har fortsatt potensiale. Om ting skulle bli litt hett er det fortsatt tror jeg den raskeste veien til å ta live av de fleste.

Atomavfall:
Et en stort problem over tid. Trolig en hel del saktere.

Antibiotika resistente sykdommer:
Kan kjapt redusere befolkningen globalt. Vi har nesten ingen måte å stoppe noe ordentlig alvorlig fra å spre seg fort og globalt.

Genetisk modifisering av mat:
Stort sett virker dette trygt så langt. Men det har et potensiale for stor skade.

Generell forurensning:
Det begynner å bli oppbygning av en del stoffer i vann og land. Akkurat hva de kan gjøre varierer stort. Kan føre til at menn ikke kan forplante seg, kreft, noen virker en del kjappere. For et eksempel på at ting går ordentlig galt er Agent Orange i Vietnam. Mange som lider stort av det fortsatt.

Kjemisk og bakteriologiske våpen
Hvem vet hva folk har funnet på her som vi ikke vet om. De fleste er enige om at de ikke skal utvikle de mer, men like fullt så investeres det mye penger i forskning på ”mot middel”.

Fracking, shale gas,
Stort potensiale for å ødelegge grunnvann


Selv har jeg mest tro på en ny verdenskrig som visker bort de fleste.

Tror ikke doomsday preppers har en god ide dog:

I have planned ahead.
We're just three miles|from a primary target.
A millisecond of brilliant light and we're vaporised.
Much more fortunate than the millions who'll wander sightless
through the smouldering aftermath.
We'll be spared the horror of survival.
Sitat av BGh0stN0w Vis innlegg
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.

Det virker som om menneskeheten i sin helhelt, sett som en organisme, er på en envis tur til vår egen undergang.
Jeg tror vi blir borte lenge før planeten eller vårt lille solsystem slukker.

Akkurat hva som gjør det veit jeg ikke.
Det er flere ting med potensiale i våre dager og det blir helt sikkert fler i fremtiden
Mine topp ting er:

Atomvåpen:
Gammel men har fortsatt potensiale. Om ting skulle bli litt hett er det fortsatt tror jeg den raskeste veien til å ta live av de fleste.

Atomavfall:
Et en stort problem over tid. Trolig en hel del saktere.

Antibiotika resistente sykdommer:
Kan kjapt redusere befolkningen globalt. Vi har nesten ingen måte å stoppe noe ordentlig alvorlig fra å spre seg fort og globalt.

Genetisk modifisering av mat:
Stort sett virker dette trygt så langt. Men det har et potensiale for stor skade.

Generell forurensning:
Det begynner å bli oppbygning av en del stoffer i vann og land. Akkurat hva de kan gjøre varierer stort. Kan føre til at menn ikke kan forplante seg, kreft, noen virker en del kjappere. For et eksempel på at ting går ordentlig galt er Agent Orange i Vietnam. Mange som lider stort av det fortsatt.

Kjemisk og bakteriologiske våpen
Hvem vet hva folk har funnet på her som vi ikke vet om. De fleste er enige om at de ikke skal utvikle de mer, men like fullt så investeres det mye penger i forskning på ”mot middel”.

Fracking, shale gas,
Stort potensiale for å ødelegge grunnvann


Selv har jeg mest tro på en ny verdenskrig som visker bort de fleste.

Tror ikke doomsday preppers har en god ide dog:

I have planned ahead.
We're just three miles|from a primary target.
A millisecond of brilliant light and we're vaporised.
Much more fortunate than the millions who'll wander sightless
through the smouldering aftermath.
We'll be spared the horror of survival.
Vis hele sitatet...
Og du har veldig peiling på dette?
Mye av det du kommer med her er okseavføring!

Sitat av Mxs0n Vis innlegg
Om så var ville jeg solgt alt jeg eide og bestilt en av de dyre sightseeing turene ut i rommet!
Vis hele sitatet...
Akkurat som det hjelper deg? Effektene av en katastrofe som dette vil vare i mange (ti)år, hvis ikke århundrer. Slike hendelser går sakte sett i vårt perspektiv.

Sitat av Choobe Vis innlegg
Det er da mye mer en krig og asteroider å bekymre seg for.

http://www.cracked.com/article_19117...t-warning.html
Vis hele sitatet...
Den lista synes jeg var vel useriøs.

Sitat av emmma Vis innlegg
Ser for meg en helt vanlig dag og under et par sekunder blir vi slukt at et sort hull. Ingen rekker å tenke over det engang. Har drømt dette et par ganger. Lite sannsynlig men hadde vært en grei måte å dø på

Vi er jo ikke 100% kloke på universet. Hva om.. man vet aldri. Fascinerende.
Vis hele sitatet...
Hvis det skulle komme et sort hull, vil vi få advarsel i flere år i forveien. Det er bare å bruke Newtons gravitasjons formel, og sette m for hullet minimum 3,5 ganger solens.
F=G*m1*m2/r²
Der G=den universielle gravitasjonskonstanten
m1=masse på objekt 1
m2=masse på objekt 2
r=avstand mellom objektene.
Når hullet begynner å nærme seg solsystemet, vil vi antageligvis kunne måle effektene. Når det begynner å nærme seg banene til Saturn eller Jupiter, vi det bli tsunamier og jordskjelv her.

Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Mange ville nok argumentere for at verden allerede har gått under.
Vis hele sitatet...
På noen måter er jeg enig med deg, hvis vi ikke snur brennkvikt!

Sitat av Choobe Vis innlegg
Vel, vi har en fungerende økonomi og infrastruktur, politisk system etc. (i hvertfall i store deler av verden), så jeg vil nok argumentere for at mange burde få litt perspektiv på ting, og slutte å sammenligne samfunnet i dag med sitt personlige, uoppnåelige utopia.

Jeg vil gjerne høre noen argumenter for at verden alt "har gått under".
Vis hele sitatet...
Nå er vi allerede forbi den 2 gradersmålet når det gjelder global oppvarming. Med det vi har sluppet ut nå, så stiger gjennomsnittstemperaturen minimum 2 grader, noe som egentlig er mye!
Hvis vi skal forhindre dette, må vi begynne å fjerne CO2 fra atmosfæren.



Sitat av annern55 Vis innlegg
I nær fremtid klarer vi nok og utvikle et antimatter-våpen. Vi er bare ett skritt unna å få teknologien vi trenger, og når vi får det, skal det ikke mye til før vi har nok antimaterie til å sprenge jorda i biter. Hvis dette kommer i feil hender, er det kjørt. Jeg har en følelse at den teknologiske utviklingen kommer til å utslette oss.
Vis hele sitatet...
Vi har allerede teknologi til å lage antimaterie våpen. Men vi har ganske enkelt ikke energi nok på kloden! I Cern og mange andre steder så har vi allerede noen atomer antamaterie liggende.

Sitat av Xernox Vis innlegg
#5 er litt teit da. Andromeda er på vei mot oss, men det tar jo mange mrd år. Resten av dem er ganske usansynlige, men det er mulig. Husk at jorda har eksistert lenge uten at noe av dette her har skjedd.
Vis hele sitatet...
Ja, 2-2,5 mrd. år for å være korrekt.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Naturen har ingen måter å ordne opp i slikt på. Naturen er ikkje ein medviten prosess. Sjukdom kjem stortsett av bakterier eller virus, og er utelukkande produkt av evolusjon, på linje med oss.
Vis hele sitatet...
Jo, det stemmer det, at naturen ikke er en bevisst prosess. Men ved tett blanding av dyr og mennesker (særlig i Asia og en rekke u-land), internasjonal trafikk og mennesketettheten, så har vi egentlig lagd en perfekt grobunn for pandemier. Og virus, sopp, bakterier og (andre) parasitter pleier å gjøre store innhogg i populasjoner, når denne når et vist nivå. Bare se på eksemplet reveskabb, hvordan det har herjet med revebestanden. Hjortelusflue og flått er antageligvis også et resultat av populasjonstetthet og global oppvarming.



Sitat av bacardi Vis innlegg
er månen blå eller gul?
Vis hele sitatet...
Vet ikke! Men du kan ta en tur dit og se.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Er så lei av den tullete holdningen der. Tar man utgangspunkt i at ingenting utvikler seg og det bare kommer fler og fler folk, selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
En rekke ønskede utviklinger går alt for seint, derfor er dessverre dette et reelt faktum.

Vi utvikler oss stadig, og all over har folk det bedre enn på tusenvis av år. Middelklassen vokser, noe den knapt har gjort i hele historien, og demokrati og menneskeverd sprer seg.
Vis hele sitatet...
Jo, vi har det bedre enn noen gang! Men kommer dette til å vare? Og det stemmer menneskeverd sprer seg, men ofte går den på bekostning av "naturverd". For det er en del mennesker, som ikke ser hvor det går uten naturen. Og det er en av grunnene, at fler og fler problemer dukker opp.

Med utvikling kommer fred, og med begge de to kommer teknologi og vilje til å skape bærekraftige løsninger for både 7, 10 og 20 milliarder.
Vis hele sitatet...
Nei, det går ikke! Nå er vi allerede på grensen mange steder, på hvor mye jord vi kan dyrke opp til mat. Og det er mange steder der folk sliter med naturen. Her kan vi nevne India som et eksempel. I India blir mer og mer jord dyrket opp, med det resultat at dyr og planter har mindre og mindre plass. Og nå blir fler og fler mennesker drept årlig av dyr, rett og slett fordi dyrene ikke har plass til å leve lenger. Der elefant kontra åkre er et bra eksempel. Men en ser også det samme med flaggermus eller flyvende hunder og sære virussykdommer, dette er rett og slett et resultat av at skogene er blitt så små, at det er uunngåelig at de blir smittet. Her kan en nevne sars, ebola og mange fler. HIV er antageligvis også et resultat av dette. Det er en måte med dagens teknologi vi kan unngå dette på, det er at vi begynner å spise algesuppe.


Sitat av Rambofant Vis innlegg
Om menneskerasen vil bli utslettet i denne prosessen er spørsmålet som kan få en til å tenke.
Vis hele sitatet...
Husk det er forskjell på en art og en rase. En rase er en menneskeskapt ting, som er det samme som en "sort" i planteverdenen. Hos dyr kan 'Snauser', 'Schäfer', 'Boxer', 'Rotweiler', 'Norsk elghund' og 'Irsk ulvehund' nevnes hos hunder, men hos planter kan 'Beate, 'Kers Pink', 'Pimpernell', 'Troll', 'Mandelpotet' nevnes hos poteter. Hele greia er menneskeskapt igjennom avl. Og jeg har til dags dato ikke sett dokumentasjon på, at vi er blitt avlet på.

Sitat av KorruptNorge Vis innlegg
Verden kommer antageligvis til å gå under hvis det blir en ny verdens krig.
Flere og flere land begynner å få atombomber og hvis de begynner å fyre løs så er det bare å dra til Mars :-P
USA har jo også 300.000.000 kister klare til å grave ned sine egne :-D
Vis hele sitatet...
Supervulkanen i Yellowstone vil dverge det meste som er av atomvåpen på jorda til sammen.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Du gjentar jo bare deg selv. Det eneste konkrete du nevner er biedød som er et velkjent fenomen som bønder har slitt med i all tid
Vis hele sitatet...
Å nei, så enkelt er det ikke! I de siste 15 år så har biedøden (inkludert ville bier og humler) vært slående, og det er antageligvis en rekke faktorer som forårsaker dette. Det er flere store bifarmere i USA, som har tapt 85-90% av alle sine bier pr. sesong. Og i Norge har flere villbie arter (humler inkludert) blitt truet eller dødd ut i denne tidsperioden.

Her kan Andrena humilis (slåttesandbie) og Lasioglossum sexmaculatum (flekkjordbie) nevnes som nå lokalt (i Norge) er utdødd).MensBombus subterraneus (slåttehumle), Megachile lagopoda (storbladskjærerbie), Andrena hattorfiana (rødknappsandbie), Halictus eurygnathus (bakkebåndbie) og Andrena apicata (solsandbie)har nå status kritisk truet. Altså de er bare på en liten plass o.l.

Bombus distinguendus (kløverhumle), Dasypoda hirtipes (buksebie), Osmia aurulenta (sneglemurerbie), Osmia maritima (strandmurerbie), Nomada villosa (belgvepsebie), Andrena marginata (ildsandbie), Andrena nitida (nypesandbie), Panurgus banksianus (sandsommerbie), Sphecodes puncticeps (lyngblodbie) og Lasioglossum quadrinotatulum (reliktjordbie) har status truet. Og dette er alt skjedd av vår aktivitet. Hvis denne trenden ikke blir snudd, så kommer jordens biearter antageligvis til å dø ut, for det er ikke bare i Norge dette er et problem. Og uten bier til å pollinere vekster, så kommer de fleste artene av disse til å dø ut. Så de som blir igjen er de som vindpollineres. Og av de vindpollinerte matvekstene har vi stort sett bare de i grasfamilien, altså bygg (2- og 6 raders), havre, hvete, spelt, emmer, rug, ris, hirse og mais + noen få til. Så har du lyst til å sitte å spise dette og nesten ikke noe annet av mat fra landjorda?
Sist endret av aluminiumfluorid; 3. mai 2014 kl. 14:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er litt sykt at selv bier er en viktig del av jorda.
Det du sier er så klart logisk!

Synes vi må endre på hvordan vi lever, men det er ikke så lett når alt verden tenker på er Penger Penger..
Som brukernavnet mitt, så synes jeg de fleste land i verden er ganske så korrupte når alt de tenker på er penger, og gjør ALT for å tjene mer.

Noen gang hørt at sånn ca 90% av alle pengene i verden er eid av en rekke personer? En familie, feks rothschild familien "eier" så og si halve verden. Og at verden er i billioner av gjeld, men til hvem? Det er det store spørsmålet!
Feks USA skylder mange trillioner, men det er ikke bare Kina, eller japan
Private banker kommer til å ødelegge verden, hvis det ikke skjer en naturkatastrofe da, så klart
Sist endret av KorruptNorge; 8. mai 2014 kl. 13:27.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Ja, verden vil gå under en dag. Om menneskerasen vil bli utslettet i denne prosessen er spørsmålet som kan få en til å tenke. Vi har teknologien til å lete etter andre planeter som er tilpasset våre behov, om vi finner dem i tide derimot kan kun tiden svare på.


Ser mange skriver om overpopulasjon i verden, vil bare legge til at epidemier vanligvis har kommet i tider hvor menneskearten har overpopulasjon for å kutte ned på populasjonen. Dette er vel grunnet at jo flere mennesker, jo kjappere smitter sykdom.
Vis hele sitatet...
Burde ikke vi være midt i en heidundrende epidemi nå da?
Du skriver om penger, penger og mer penger, problemet er penger, skylde penger folk tenker bare penger.
Hva er penger? Hvordan kan penger ødelegge verden?

Hva vi setter som verdifullt og hvordan vi skaffer denne verdien derimot kan være en trussel mot natur og fauna
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Du skriver om penger, penger og mer penger, problemet er penger, skylde penger folk tenker bare penger.
Hva er penger? Hvordan kan penger ødelegge verden?

Hva vi setter som verdifullt og hvordan vi skaffer denne verdien derimot kan være en trussel mot natur og fauna
Vis hele sitatet...
Det er sant!
Men jaa, hva skjer hvis et land ikke kan betale gjelda si og økonomien faller sammen?
Jeg vet ikke hva Amerikanerne hadde gjort, men det hadde vel antagelig blitt en eller annen krig?
Sitat av sam500 Vis innlegg
Burde ikke vi være midt i en heidundrende epidemi nå da?
Vis hele sitatet...
Vi hadde hatt mange allerede, hvis det ikke hadde vært for: Vaksiner, antibiotika og smittevern altså moderne legevitenskap. En skal ikke lengre tilbake enn nesten 100 år, før vi hadde en som drepte mere enn alle ofre i 1ste verdenskrig og drepte flere ofre enn svartedauen. Denne ble/blir kalt "spanskesyken", og den er av influensavirus stammen H1N1.

Og fugleinfluensaen som hadde utbrudd i 2005, var et virus som muterte ofte. Den eneste mutasjonen som manglet, for at den skulle ha blitt en verdensomspennende pandemi, er evne fra å smitte fra menneske til menneske. Ellers så smittet den fin fra fugl til menneske, og da var dødeligprosenten høy! Altså den kunne lett ha blitt en pandemi på linje med spanskesyken.

Vi hadde også dritflaks med "svineinfluensaen" i 2009. I Mexico var dødeligprosenten relativt høy. Men den sank ettersom viruset spredte seg. Hadde den ikke gjort dette, så hadde antall døde vært mange ganger høyere enn det ble.

Så den kommentaren der var direkte DUM!
Sitat av KorruptNorge Vis innlegg
Det er sant!
Men jaa, hva skjer hvis et land ikke kan betale gjelda si og økonomien faller sammen?
Jeg vet ikke hva Amerikanerne hadde gjort, men det hadde vel antagelig blitt en eller annen krig?
Vis hele sitatet...

Jeg antar amerikanerne vil gjøre det samme som tyskerne gjorde. Men hvem vil egentlig ha nytte for 17 billion USD verdt ca. 1/100 av hva den egentlig er verdt?