Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5057
Hei , jeg tenkte over en ting. stein rike normenn liker og leve vanlige liv selvom de har millioner på konto , som prakt eksempel har vi olav thon. Selvfølgelig har kanskje store fine hus , men kan se ut som den vanlige mann i gata viss de er ute og går.

Den totale motsetningen er har du de rike svarte rappers som kjøper seg bling bling med engang de får store summer inn på konto.

er jeg på villspor eller liker normenn og leve de livene de lever selvom de tjener opp en kjempeformue

http://s3.amazonaws.com/rapgenius/Rich-Ass-Rappers.jpg
http://images.lightstalkers.org/images/524850/Olav_Thon_large.JPG
High Magus
10100's Avatar
Er vel bare det at alle ikke er like materialistiske
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Olav Thon og en rekke andre nordmenn opparbeidet sine store formuer gjennom hardt arbeid, de fikk ikke formuen servert rett i fanget av musikkselskaper og sponsorer som en rekke andre millionærer innen musikkbransjen har fått.
I motsettning til stordalen som sløser mega med penger på fester og ting så er thon gjerrig egentlig. Men hva vet jeg, missuner dem begge to utrolig mye :P tenk å ha 1 milliard på konton
Sist endret av SRB; 25. mai 2013 kl. 01:08.
High Magus
10100's Avatar
Sitat av SRB Vis innlegg
I motsettning til petter stordalen som sløser mega med penger på fester og ting så er olav thon gjerrig egentlig
Vis hele sitatet...
Det kommer vel egentlig an på hva man ser på som sløs. Hvis man blir glad av det man bruker pengene på er det vel egentlig ikke sløs? Og det med at han er gjerrig er vel bare at han ikke har noe fornuftig å bruke pengene på. Hvis han f.eks. hadde kjøpt en luksus båt uten å få noe igjen for det så er det vel heller det som er sløs.
Det finnes alle typer personligheter også blant rike og meget rike, både i USA og i Norge. Du kan like gjerne finne en jettsetter fra Norge og sammenligne med en ekstremt rik type fra USA som lever et sparsommelig liv.

Mennesker er ulike, selv de som har penger på bok.
Du skal vel ikke dra langt lenger enn til Bærum for å finne det vi kunne kalt "white niggas" i denne sammenhengen. Der blir det ikke spart på kruttet!
Mer mindreverdighetskomplekser hos svarte i USA, behov for å vise at de er suksessfulle.

Svakt.

Sitat av mroj Vis innlegg
Du skal vel ikke dra langt lenger enn til Bærum for å finne det vi kunne kalt "white niggas" i denne sammenhengen. Der blir det ikke spart på kruttet!
Vis hele sitatet...
Igjen, mindreverdighetskomplekser. Bare her går det i penisstørrelse og ikke tidligere undertrykkelse.

Veldig svakt.
Sist endret av Skatteetaten; 25. mai 2013 kl. 01:32.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Mer mindreverdighetskomplekser hos svarte i USA, behov for å vise at de er suksessfulle.
Vis hele sitatet...
Så man har mindreverdighetskompleks hvis man liker å bruke penger? Hvis jeg vant 600mill i lotto idag og brukt penger på ny fet bil og kjøpt nytt hus og greier, ville du også sett på meg som en som har mindreverdighetskompleks?

Jeg tror heller på den "folk er forskjellige" teorien.
Det er som oftest de grådige som blir rike. Rappers får pengene "servert" og de har også mer image enn norke millionærer
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Janteloven. Nuff said.
Sitat av mroj Vis innlegg
Du skal vel ikke dra langt lenger enn til Bærum for å finne det vi kunne kalt "white niggas" i denne sammenhengen. Der blir det ikke spart på kruttet!
Vis hele sitatet...
Kan du utdype her litt? Det er ikke slik at det er flust av "white niggas" i Bærum. For et ignorant og provoserende innlegg.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Så man har mindreverdighetskompleks hvis man liker å bruke penger? Hvis jeg vant 600mill i lotto idag og brukt penger på ny fet bil og kjøpt nytt hus og greier, ville du også sett på meg som en som har mindreverdighetskompleks?

Jeg tror heller på den "folk er forskjellige" teorien.
Vis hele sitatet...
Du har ikke skjønt mye...

Om du hadde vunnet 600 mill og kjøpte deg masse bling-bling, kjørt fete biler kun for the looks, og skulle vise deg fram som en ekkel bærums-rotte.. (I'm rich, up in your face)

Så ja, da hadde jeg sett på deg som en med mindreverdighetskomplekser..
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Noe av grunnen til at det har blitt en gangster-greie å kjøpe bling og masse ubrukelig skrot som bare koster\er verdt masse penger er at de faktiske gangsterne som lever av å drive med kriminalitet kan ikke uten videre sette penga i banken. Det begrenser bruksområdene en del når man ikke kan trekke kort eller vil legge igjen navnet sitt offisiellt.
Derfor sløser de penger og utsmykker seg med bling, de henger banken rundt halsen. De kan ikke ta med seg penga, og hvis de blir busta med millioner i kontanter har de et seriøst forklaringsproblem. Svarte penger brenner hull i lommer og de må brukes opp fort fort fort

Å være rapper i norge tror jeg dessuten ikke gir deg råd til så fryktelig mye bling, det blir for lite og for mye skatter og dyre levekår.

Det finnes mer fornuftige rikfolk i USA også, men de syntes ikke så godt. Rappere er avhengige av å være i rampelyset, finansfolk og "vanlig" rike driver business og har kanskje en merkevare de kjøper promotering til, men de trenger ikke å være ute med trynet sitt hver uke. Du ser ikke Kokh brødrene med lilla lamborginier og grills for å si det sånn
Det finnes da flere eksempler en Olav Thon, det er bare at vi ikke kjenner til de. Svarte rappere vil vel bare flashe med pengene, da de sikkert ikke kommer fra så mye (sier de i hvert fall). Etter 20 år kommer de til å være blakke.

Artig med to bilder av rappere som bokstavelig talt kaster penger, og Olav Thon på tur. Han er sikkert rikere enn alle rappere på bildet sammen.
Nordlænning!
SimenGaming's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Noe av grunnen til at det har blitt en gangster-greie å kjøpe bling og masse ubrukelig skrot som bare koster\er verdt masse penger er at de faktiske gangsterne som lever av å drive med kriminalitet kan ikke uten videre sette penga i banken. Det begrenser bruksområdene en del når man ikke kan trekke kort eller vil legge igjen navnet sitt offisiellt.
Derfor sløser de penger og utsmykker seg med bling, de henger banken rundt halsen. De kan ikke ta med seg penga, og hvis de blir busta med millioner i kontanter har de et seriøst forklaringsproblem. Svarte penger brenner hull i lommer og de må brukes opp fort fort fort
Vis hele sitatet...
Det du skriver om er disse "gangster" rapperne. Tror ikke du ser mange f.eks. Crips vankende rundt i L.A. med en gullsmed rundt halsen.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Det finnes da flere eksempler en Olav Thon, det er bare at vi ikke kjenner til de. Svarte rappere vil vel bare flashe med pengene, da de sikkert ikke kommer fra så mye (sier de i hvert fall). Etter 20 år kommer de til å være blakke.

Artig med to bilder av rappere som bokstavelig talt kaster penger, og Olav Thon på tur. Han er sikkert rikere enn alle rappere på bildet sammen.
Vis hele sitatet...
Tja. To av karene på bildet til OP er god for 3 milliarder kr +/- hver, så de er set for life. Jay-Z tjener 1.5 millioner dollar per show på turneen sin i sommer, hvor det er 33 konserter. Altså 49,5 millioner dollar bare på spillejobber i løpet av sommeren. I tillegg til det eier han nattklubber, et plateselskap og et agentbyrå for idrettsstjerner.
Som folk sier, folk er forskjellig. Er ikke noe syk vitenskap bak det. Tenk på dine egne venner, noen folk setter mer pris på nattklubber og chikas, mens du har sikkert en roligere kompis som trives bedre i rolig lag? Folk har forskjellige moraler, verdier, interesser osv osv.

Når det er sagt, respekter jeg både Jay-Z og Thon, på hver sin måte. Suksessfulle folk.
Sitat av ToxicAvenga Vis innlegg
Tja. To av karene på bildet til OP er god for 3 milliarder kr +/- hver, så de er set for life. Jay-Z tjener 1.5 millioner dollar per show på turneen sin i sommer, hvor det er 33 konserter. Altså 49,5 millioner dollar bare på spillejobber i løpet av sommeren. I tillegg til det eier han nattklubber, et plateselskap og et agentbyrå for idrettsstjerner.
Vis hele sitatet...
Nå er jo Olav Thon verdt oppimot 36 milliarder ifølge Forbes da.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Å gå fra bakgata til scenen er vel ganske stort for "rike svarte rappers"
Petter Stordalen liker "blings" han og
http://bilde.seher.no/petter+stordal...&ee=1327472941
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Å gå fra bakgata til scenen er vel ganske stort for "rike svarte rappers"
Vis hele sitatet...
Ikke sant . Når man ellers ikke har så mye annet i livet å ta seg til enn å prøve å være mest mulig gangster og kjøre SUV, - som utdanning eller jobb -, ja da er det kort vei til blingsen og scenen.


Egentlig høres det kanskje litt smårasistisk ut at det er svarte rappers, men det er ikke helt tilfellet; det er velkjent fenomen i USA at mange både hvite og svarte gjengfolk bare ikke gidder...

...Så da har man litt talent og mye flaks er stjernelivet godt mulig i "the land of the brave, home of the free *hosthost* ".
Forøvrig sjekket ut hva denne lille familien fant på, i frihetens land. << Høy Lol-faktor.
Sist endret av aeon_illuminate; 29. mai 2013 kl. 21:52.
Din signatur.

Sitat av mroj Vis innlegg
Du skal vel ikke dra langt lenger enn til Bærum for å finne det vi kunne kalt "white niggas" i denne sammenhengen. Der blir det ikke spart på kruttet!
Vis hele sitatet...
Trykk her
Jeg tror det har med at de som har tjent masse penger gjennom å faktisk være kloke og gjort seg fortjent til pengene og det er ikke like populært med gull på tenna og kjetting av diamanter i Norge blant gamle rike hvertfall. Ungdommens forbilde nå til dags, er jo sånne som de du avbildet, som skryter på seg å ha levet thug life, men egentlig bare har blitt servert spenn og chains på et fat.. Forskastelige corporate sellouts hele gjengen, blir irritert hver gang jeg ser folk med YMCMB caps og støgt Obey chain..
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Dessuten har ikke de fleste av milliardærene, milliarder på kontoen som de kan bruke når de vil.
Det aller meste av det de er verdt, kommer fra verdien av aksjene de eier i selskaper.
Og man kan ikke ta utbytte av en AS sånn helt uten videre, da det må vedtaes på generalforsamlingen.
De fleste tar vel ut en fin lønn og kjører utbyttet inn i et holdingselskap.
Sitat av DataFreak96 Vis innlegg
Nå er jo Olav Thon verdt oppimot 36 milliarder ifølge Forbes da.
Vis hele sitatet...
Mye mulig. Jeg sa ikke noe om Olav Thon. Jeg sa Diddy og Jay-Z har nok penger til livet ut. De er nok ikke blitt noen dårligere businessmenn i løpet av de 15 åra de har brukt på å komme seg dit de er i dag, så at de er blakke om 20 år er lite trolig.
Vel, sier bare at jeg respekterer begge typene millionærer, de er begge suksessrike og vellykkede, men Olav Thon tar kaka for min del. Startet med tomme hender og jobbet seg oppover i livet, med kløkt og sunn fornuft. Det er i alle fall slik han fremstår, ikke noe unødvendig dilldall her nei. At mannen er så sparsommelig at det er på grensen av hva jeg vil kalle gjerrighet er nå en annen sak. Han er i alle fall jordnær. Men det er vel slik at milliardærer er eksentriske alle sammen?

En ting det lyser respekt av er hans støtte til forskjellige fomål. Det at han bestemte seg for å gi vekk formuen sin til forskning er noe jeg vil kalle et grundig bevis på hans jordnære og beskjedne holdning. Ganske stolt av mannen faktisk, en stor norsk personlighet.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Vel, sier bare at jeg respekterer begge typene millionærer, de er begge suksessrike og vellykkede, men Olav Thon tar kaka for min del. Startet med tomme hender og jobbet seg oppover i livet, med kløkt og sunn fornuft. Det er i alle fall slik han fremstår, ikke noe unødvendig dilldall her nei. At mannen er så sparsommelig at det er på grensen av hva jeg vil kalle gjerrighet er nå en annen sak. Han er i alle fall jordnær. Men det er vel slik at milliardærer er eksentriske alle sammen?

En ting det lyser respekt av er hans støtte til forskjellige fomål. Det at han bestemte seg for å gi vekk formuen sin til forskning er noe jeg vil kalle et grundig bevis på hans jordnære og beskjedne holdning. Ganske stolt av mannen faktisk, en stor norsk personlighet.
Vis hele sitatet...
Det er jo alltids de som er opptatt av å bli skrevet ned i historien ved å bli husket, men sier ikke at det IKKE er bra at han donert pengene. Men noenganger ligger det kanskje mer under, hvem vet.
Sitat av DataFreak96 Vis innlegg
Det er jo alltids de som er opptatt av å bli skrevet ned i historien ved å bli husket, men sier ikke at det IKKE er bra at han donert pengene. Men noenganger ligger det kanskje mer under, hvem vet.
Vis hele sitatet...
Utvilsomt. God PR er god PR, og god PR får man aldri nok av. Om det ligger noe under skal jeg ikke spekulere i (dog tror jeg det er forskjell på at JB donerer penger og at Thon donerer. JB har mye bedre bruk for oppmerksomheten, da han "trenger" å befinne seg i media hele tiden).

På en jeg skjønner også Thon. Hvem skulle ha arvet formuen når han dør? Når formuen kommer til et visst nivå blir det vanskelig å gi den bort i arv, da det rett og slett blir for mye penger. Tror også det betyr noe for han at han ikke bare scooper 1 milliard opp i fanget på et annet menneske. Who knows.

Peace
Det jeg får ut av alt sammen er at det er det samme hvordan du tjener penga bare du tjener dem. Du får aldri noe respekt uansett hvor "hardt" du jobber som en vanlig jobb. Har du nok cash, kan det være andre som kan ta jobben din om du slutter, helt ok.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det jeg får ut av alt sammen er at det er det samme hvordan du tjener penga bare du tjener dem. Du får aldri noe respekt uansett hvor "hardt" du jobber som en vanlig jobb. Har du nok cash, kan det være andre som kan ta jobben din om du slutter, helt ok.
Vis hele sitatet...
Spørs fra person til person dette da. Vedder på at hos litt eldre mennesker som var vokst opp i en annen generasjon betyr hardt arbeid mye, eller andre personer med lik tankegang for den saks skyld. Det er kanskje ikke så mye som handler om hardt arbeid og hva man er fortjent i dag.

Alt handler om verdier og hva folk legger vekt på.