Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 932
Skal redigere en musikkvideo snart. Jeg har gjort det før og, men det tok veldig lang tid ettersom jeg gjorde alt "manuelt". Brukte mye tid på å spole og kutte og trimme de forskjellige klippene for at det skulle matche sangen.

Er det et program som gjør det så enkelt som dette - man har ett lydspor, hvor man har låta, også kan man ha for eksempel 6 videospor, så syncer man bare hvert videospor med lydsporet, og etter det kan man bare sette på markører underveis for hvilket klipp som skal vises på hvilket tidspunkt?
Final Cut Pro gjor dette ganske enkelt
Awesome!! Tusen takk.
Har ikke så mye erfaring innen emnet, men jeg bruker Pinnacle Studio 15 når jeg skal redigere film
En liten fugl fortalte meg man fant det i bukta
Hmmm, ser ut som Final Cut Pro kun er til Mac..... Kan man gjøre dette med Pinnacle Studio?
Sony vegas er lett å lære seg, og man kan gjøre mye avansert med det!
Nå har jeg prøvd alle 3, ingen av dem fungerer, med Windows Vista. =/ Noen andre programmer?
Adobe Premiere pro, bruker det på mac og windows 7 aldri testa det i vista men regner med at det funker.
Camtasia studio 7/8 er et enkelt men bra program. Man kan ha så mange lyd-spor og video-spor som man vill.
Man lærer det fort med å prøve seg fram
Jeg ville virkelig anbefalt Adobe Premiere Pro CS6, også kanskje gjort en siste finish i Adobe After Effects etterpå

Kommer så klart an på hvor mye du ønsker å legge i det. Lykke til!
Camtasia funket utmerket!! Bare veldig viktig å bruke wav-fil og ikke MP3. Takk for svar alle sammen.
Frankrikes Solkonge
Premiere Pro har den funksjonen. Du bare legger klikker på I der du vil at videoene skal starte, marker alle klippene, make multicam, og du er good to go.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Hei, sliter med et problem her. Jeg skal prøve å redigere en film, men thumbnailsene virker ikke. Det er snakk om .mov-klipp fra et JVC-kamera filmet i 720p med 50fps. Slik ser det ut:

Det er veldig irriterende og tar myyye lengre tid enn det trenger å ta og jeg mister fort oversikten. Å endre filnavn-endelse fra .mov til f.eks .mpg funket dårlig, det vistes fortsatt ingen thumbnails.

---
EDIT:
I stedet for å knote med masse kodeker jeg ikke skjønte noe av brukte jeg bare DVDVideosoft's MP4 to video-converter og konverte .mov-filene til .mpeg4. Det fungerte aldeles utmerket og tok faktisk mye mindre tid enn forventet.
Sist endret av Duckie; 12. juni 2013 kl. 18:28.