Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  242 26189
Det er forskjellig mengder kullsyre i de forskjellige beholderne, noe som vil påvirke smaken. Innholdet vil også trekke til seg litt smak fra plasten/aluminiumet som også gjør det annerledes. Det brukes forskjellig vann når de blander konsentratet, så to bokser produsert to forskjellige steder kan smake annerledes pga det.

Ja, alt blir laget likt men er masse små ting som spiller inn og. Det er nok ikke bare psykologisk.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Det er forskjellig mengder kullsyre i de forskjellige beholderne, noe som vil påvirke smaken. Innholdet vil også trekke til seg litt smak fra plasten/aluminiumet som også gjør det annerledes. Det brukes forskjellig vann når de blander konsentratet, så to bokser produsert to forskjellige steder kan smake annerledes pga det.

Ja, alt blir laget likt men er masse små ting som spiller inn og. Det er nok ikke bare psykologisk.
Vis hele sitatet...
Boks Cola inneholder mer sukker
Sitat av maxphone Vis innlegg
Boks Cola inneholder mer sukker
Vis hele sitatet...
så det er en annen type cola på boksene?
Sitat av maxphone Vis innlegg
Boks Cola inneholder mer sukker
Vis hele sitatet...
står 10,6 g pr 100ml, på plastikk og boks så det er tull
Sitat av olaPola Vis innlegg
så det er en annen type cola på boksene?
Vis hele sitatet...
nei, er laget av samme konsentratet
Venna mine og jeg merker dette år etter år. Plutselig smaker cola annerledes, og/eller har mindre/ingen kullsyre. Noen dager sia kjøpte en kamerat av meg en halvliter som hadde absolutt ingen kullsyre (sikkert feilproduksjon, men likevel).

Er nok enten at man blir lei i perioder/blir veldig vant til smaken. Kan jo hende de endrer ingredienser til tider for å se om salget går opp også. Man vet aldri. Personlig liker jeg riktig nok Pepsi bedre.
husk å se på daten på plukk underst eller bakerst, det gamle står ytterst /på toppen, som allt annet i butikken
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
drikk ordentlig cola, kunstig sukker ekke bra, eller enda værre en ordentlig sukker
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra?
Det har aldri blitt bevist noen som helst link til verken kreft eller andre farer ved inntak av aspartam, og da snakker vi om et stoff det er gjort MYE forskning på.
Sist endret av tgod; 6. mai 2012 kl. 19:10.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av tgod Vis innlegg
Hvor har du det fra? Du slenger jo bare ut en påstand uten noen beviser her.
Det har aldri blitt bevist noen som helst link til verken kreft eller andre farer ved inntak av aspartam, og da snakker vi om et stoff det er gjort MYE forskning på.
Vis hele sitatet...
Tja, vet ikke helt hvor farlig det er, men tannlegen min rådet meg til å ikke drikke pepsi, men heller cola pga. sötningsmidlene i Pepsi (max, ikke vanlig).
Nå blir det jo kanskje litt forskjeller siden CocaCola går over fra returflasker til engangsflasker snart..
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tja, vet ikke helt hvor farlig det er, men tannlegen min rådet meg til å ikke drikke pepsi, men heller cola pga. sötningsmidlene i Pepsi (max, ikke vanlig).
Vis hele sitatet...
Vel, de er like skadelig for tennene som annen brus (syren angriper emaljen)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av tgod Vis innlegg
Vel, de er like skadelig for tennene som annen brus (syren angriper emaljen)
Vis hele sitatet...
Nettopp dette hun sa, hun mente at cola var mindre sur.
Synes vanlig Coca-Cola på plastflaske har blitt litt søtere (Litt mer som Pepsi som TS skriver). Trodde også det bare var jeg som hadde gått "lei". Klarer bare Cola når jeg er skikkelig tørst nå.
Norskehesten
Alden's Avatar
Syns den smaker rart nå ja.. jeg drikker ofte både glass, boks 0.5plast og 1.5plast og alle sammen har den rare smaken.
selv om glass og boks er best av de. Går veldig fort tom for kullsyre. spesielt 1.5 flasken som ofte hender at jeg må tømme 0.3-0.5dl i vasken.

Jeg har gått over til urge mer eller mindre.
Sist endret av Alden; 6. mai 2012 kl. 20:06.
Drikker selv endel Zero i plastflasker og har funnet ut at smaken er avhengig av slitasjen på plastflaskene.. Eldre / slitte flasker har ofte usmak og ofte kan det være null kullsyre eller at kullsyren går ut fort! (Du ser gjerne at det kommer striper av bobler fra urenheter i plastikken..)
Jeg har irritert meg så mye med bruken av 'utslitte' flasker at jeg alltid har med meg en kniv som jeg lager ett hull i flaska når denne er tom før jeg panter den.. Regner med at dette stopper flaska fra å bli brukt igjen, noe som vi alle tjener på?
Sitat av woff Vis innlegg
Drikker selv endel Zero i plastflasker og har funnet ut at smaken er avhengig av slitasjen på plastflaskene.. Eldre / slitte flasker har ofte usmak og ofte kan det være null kullsyre eller at kullsyren går ut fort! (Du ser gjerne at det kommer striper av bobler fra urenheter i plastikken..)
Jeg har irritert meg så mye med bruken av 'utslitte' flasker at jeg alltid har med meg en kniv som jeg lager ett hull i flaska når denne er tom før jeg panter den.. Regner med at dette stopper flaska fra å bli brukt igjen, noe som vi alle tjener på?
Vis hele sitatet...
Coca cola går over til engangsflasker snart, Så de blir like som de i sverige
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av mr_james Vis innlegg
Coca cola går over til engangsflasker snart, Så de blir like som de i sverige
Vis hele sitatet...
Er ikke dem i sverige slike du kan klemme på - som ikke er så hard som flaskene her?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er ikke dem i sverige slike du kan klemme på - som ikke er så hard som flaskene her?
Vis hele sitatet...
Jo det stemmer. Engangspet kommer snart
Det er den ene dagen i uka jeg kan spise sukker, lørdag. I går drakk jeg bortimot 4 flaskecola, det er en helt spesiell god smak. Det på boks er altfor søtt og de på plast smaker ... plast.

Det er rart men sånn er det. Er nok produsentene som vil føcke med oss og tjene lettjente penger.
Sist endret av Taurean; 6. mai 2012 kl. 20:24.
hvorfor blander folk inn pepsi
her ? pepsi er IKKE coca cola!
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hvorfor blander folk inn pepsi
her ? pepsi er IKKE coca cola!
Vis hele sitatet...
De fleste sa vell at Colaen smakte som Pepsi, ikke at Pepsi var Cola?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av woff Vis innlegg
Drikker selv endel Zero i plastflasker og har funnet ut at smaken er avhengig av slitasjen på plastflaskene.. Eldre / slitte flasker har ofte usmak og ofte kan det være null kullsyre eller at kullsyren går ut fort! (Du ser gjerne at det kommer striper av bobler fra urenheter i plastikken..)
Jeg har irritert meg så mye med bruken av 'utslitte' flasker at jeg alltid har med meg en kniv som jeg lager ett hull i flaska når denne er tom før jeg panter den.. Regner med at dette stopper flaska fra å bli brukt igjen, noe som vi alle tjener på?
Vis hele sitatet...
Alle tjener på dette. Utenom miljøet, som strengt tatt er grunnen til at vi resirkulerer...
En annen ting jeg har merka er at det er nett som at colaen allerede har vert åpna, det er NULL motstand whatsoever når jeg skal åpne den. Opplever også at det er utrolig klissete rundt korken før jeg starter og drikke
Ditcha Coca Cola for Urge. MYE bedre!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
En annen ting jeg har merka er at det er nett som at colaen allerede har vert åpna, det er NULL motstand whatsoever når jeg skal åpne den. Opplever også at det er utrolig klissete rundt korken før jeg starter og drikke
Vis hele sitatet...
Har opplevd null kullsyre et par ganger da den lille gummibiten som ligger under lokket mangler. Pleier som oftest å skru på korken før jeg forlater butikken. Hører jeg et ''psssht'' så går jeg jeg, hvis ikke så smaker jeg og bytter inn i en ny flaske hvis den første er helt dau.

Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Ditcha Coca Cola for Urge. MYE bedre!
Vis hele sitatet...
Nå må du gi deg! Urge er fjortissdrikk mens Cola er for mannfolk med hår på brystkassa!
(Ikke det at jeg har hår på brystkassa i det hele tatt, men det nevner vi ikke her...)


Nei, aner ikke hvorfor, men urge, sprite, fanta og 7UP drikker jeg ikke.
Liker ikke smaken på dem overhodet.
Sist endret av Bombasa; 6. mai 2012 kl. 20:51.
Sitat av tgod Vis innlegg
Hvor har du det fra?
Det har aldri blitt bevist noen som helst link til verken kreft eller andre farer ved inntak av aspartam, og da snakker vi om et stoff det er gjort MYE forskning på.
Vis hele sitatet...
dworak.blogg.no/1314033966_92_bivirkninger_av_as.html
Trur det har noe med at plasten setter fra seg smak. Kun ein teori, ikkje veit eg
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
dworak.blogg.no/1314033966_92_bivirkninger_av_as.html
Vis hele sitatet...
Dette kan du faen ikke mene seriøst. I en diskusjon om bivirkninger av aspartam velger du å linke til bloggen til en 44 år gammel mann på lavkarbo som liker hester? Skal det liksom være et bevis på at aspartam er farlig? Ei dårlig oversatt liste uten en eneste kildehenvisning og et youtube-klipp fra Fox News? Jeg liker vanligvis ikke ad hominem, men har du i det hele tatt fullført grunnskolen? Jeg spør fordi det har nemlig jeg, og da lærte vi noe som heter "kildekritikk".

Her har du noen kilder som er verdt å ta seriøst:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17828671
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20689731
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18604921
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12180494

Disse tok meg 5 minutter å finne ved å gå inn på pubmed.com og søke på "aspartame safety".
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Dette kan du faen ikke mene seriøst. I en diskusjon om bivirkninger av aspartam velger du å linke til bloggen til en 44 år gammel mann på lavkarbo som liker hester? Skal det liksom være et bevis på at aspartam er farlig? Ei dårlig oversatt liste uten en eneste kildehenvisning og et youtube-klipp fra Fox News? Jeg liker vanligvis ikke ad hominem, men har du i det hele tatt fullført grunnskolen? Jeg spør fordi det har nemlig jeg, og da lærte vi noe som heter "kildekritikk".
Vis hele sitatet...

Beste innlegget, ever.
Noen teorier om hvordan cola vil smake med resirkulert plastflasker, som snart kommer?
Sitat av olaPola Vis innlegg
Beste innlegget, ever.
Noen teorier om hvordan cola vil smake med resirkulert plastflasker, som snart kommer?
Vis hele sitatet...
Trodde de flaskene som blir brukt nå var resirkulert jeg?
Sitat av Generation Vis innlegg
Trodde de flaskene som blir brukt nå var resirkulert jeg?
Vis hele sitatet...
sikkert, men snart får vi slike tynne flasker som sverige har
Sitat av Generation Vis innlegg
Trodde de flaskene som blir brukt nå var resirkulert jeg?
Vis hele sitatet...
ikke på samme måte. Slik de er nå er de som oftest kun renset.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Alle tjener på dette. Utenom miljøet, som strengt tatt er grunnen til at vi resirkulerer...
Vis hele sitatet...
Mener å ha hørt at flasker som ikke kan brukes på nytt blir laget om til andre ting av plast, slik at det ikke blir så mye mer negative miljøkonsekvenser...
Personlig kjenner jeg også en viss forskjell :P Jeg liker derfor best å drikke fra glassflaske eller boks
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Har drukket ganske masse boks cola.
Kanskje 10 bokser per uke ca.
Har ikke tenkt på hvorfor men kan stemme att plast har tapt seg.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Har drukket ganske masse boks cola.
Kanskje 10 bokser per uke ca.
Har ikke tenkt på hvorfor men kan stemme att plast har tapt seg.
Vis hele sitatet...
10 bokser i uka er ikke mye. om jeg har med et brett på lan kan det fort bli 10 bokser på en kveld.
Sitat av olaPola Vis innlegg
10 bokser i uka er ikke mye. om jeg har med et brett på lan kan det fort bli 10 bokser på en kveld.
Vis hele sitatet...
Per lan ja. Denne karen påstår at han drikker 10 bokser per uke. Nå vet jo ikke jeg om du er på LAN hver dag da men...
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Per lan ja. Denne karen påstår at han drikker 10 bokser per uke. Nå vet jo ikke jeg om du er på LAN hver dag da men...
Vis hele sitatet...
men i overkant av én boks om dagen er ikke mye generellt sett heller.
Sitat av olaPola Vis innlegg
men i overkant av én boks om dagen er ikke mye generellt sett heller.
Vis hele sitatet...
jeg drikker dessverre minst 2 liter cola om dagen
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
jeg drikker dessverre minst 2 liter cola om dagen
Vis hele sitatet...
poenget mitt xD
Jeg sluttet å kjøpe cola fast for et år siden, og gikk med ett nesten 8 kilo ned i vekt.
Kjøper det nå og da, og sier ja om jeg blir tilbudt. men ellers kan jeg ikke drikke det. det blir for mye
Sitat av olaPola Vis innlegg
poenget mitt xD
Jeg sluttet å kjøpe cola fast for et år siden, og gikk med ett nesten 8 kilo ned i vekt.
Kjøper det nå og da, og sier ja om jeg blir tilbudt. men ellers kan jeg ikke drikke det. det blir for mye
Vis hele sitatet...
ja går ned i vekt som bare det hver gang jeg slutter å drikke cola, bare synd det er så lett å begynne å bælme det igjen
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Ei flaske cola står som regel ikke lenge hos meg før den havner i pantedungen min, men nå og da finner jeg noen småskvetter (som regel 3-4 dager gamle). Disse syns jeg har en svaaak, svak smak av Skruf white posesnus (i den grad Skruf kan kalles snus.) Selve smaken er ikke så ille, men innbiller meg alltid den råtne lukta av Skruf-snus som lukter kattepiss og rævsvette.

Men må innrømme at hvis jeg bærer den fra butikken i pose, gående/syklende hjem, så kommer ikke den samme smaken. Har virkelig ingen fornuftig forklaring på dette.
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Ei flaske cola står som regel ikke lenge hos meg før den havner i pantedungen min, men nå og da finner jeg noen småskvetter (som regel 3-4 dager gamle). Disse syns jeg har en svaaak, svak smak av Skruf white posesnus (i den grad Skruf kan kalles snus.) Selve smaken er ikke så ille, men innbiller meg alltid den råtne lukta av Skruf-snus som lukter kattepiss og rævsvette.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har drukket en cola som noen har slengt en brukt snus nedpå :P
Tror også du bør holde katta di unna snusen din i fremtiden.
Noen som har smakt en energidrikke som heter "mad-croc energy cola"? Smaker nesten HELT identisk med vanlig Coca Cola, bare med mer tilsatt koffein og vitaminer
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Det er nok helt klart at en flaske taper seg over tid. Leste like etter nyttår at de skulle bytte ut alle flaskene med nye, så det gjør nok susen. Selv drikker jeg ikke cola nesten, så det blir vanskelig for meg å bedømme om smaken har tapt seg.
http://www.dinside.no/893745/nye-cola-flasker
Sitat av Azarat Vis innlegg
Noen som har smakt en energidrikke som heter "mad-croc energy cola"? Smaker nesten HELT identisk med vanlig Coca Cola, bare med mer tilsatt koffein og vitaminer
Vis hele sitatet...
Dine meninger er feil.. helt feil.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Jeg har ikke merket at Cola generelt er blitt dårligere, men noen flasker er kjempegode, god smak, bra med kullsyre, mens andre smaker piss og faen. Helt tilfeldig hva jeg får, desverre. Dette er da på plastflasker.
Kjenner nå den lime-smaken som flere her inne snakker om. Æsj. Må jeg holde meg til FirstPrice cola? FirstPrice sin har jo overrraskende lik smak, og mer kullsyre enn Coca Cola, billigere er den óg.
Ja, merker selv at smaken er veldig annerledes. Trodde først det var et lite hull i flasken eller noe sånt fordi den var veldig død.
Send mail til CocaCola Norge og forklar, kanskje du får noen svar. Prøv å kjøp Colaen ett annet sted, og sjekk om du merker forskjellen.