Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2038
Hei jeg lurte på om det går an å selge bil med falsk skilt ?
En kompis av meg sa det har blitt gjort før og en annen venn av meg sier det ikke går an. Noen som har erfaringer?
Til en normalt oppegående lovlydig person? Nei, neppe.
Så det går ikke an hvis man for eksempel kjøper en Audi i utlandet og kopierer skilt til helt lik Audi registrert i utlandet og så legger den ut hvis man er flink til å forfalske EU heftelser og diverse?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du ryker jo på flekken på at du ikkje står oppført som eigar av bilen med det falske skiltet, eller at skiltnummeret ikkje er utdelt. Salsmeldinga til vegvesenet må vere signert av eigar av bilen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du kan fint selge en bil med falske skilter, problemet er å få omregistrert bilen. Ved omregistrering skal det sendes inn en del av vognkortet, alternativt salgsmelding fra selger dersom bilen har gammelt vognkort.
For at du i det hele tatt skal få til dette må det være samsvar mellom bilen du selger og skiltene - du kan ikke bruke tilfeldige skilter. Fortsatt må du da få forfalsket vognkortet, noe som i seg selv er ganske alvorlig om du blir tatt.