Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1376
Hei!
Jeg har kjøpt en Panasonic X60 (muligens en mobil som bare selges i Australia), det jeg lurer på er om det er mulig å "hacke" eller gå inn på denne mobilen med en laptop, og f.eks. kopiere alle meldingene som ligger der osv? Ønsker gjerne å gjøre dette via infrared, siden jeg ikke har noen kabel, men om det ikke er mulig så post gjerne oppskriften på hvordan man gjør dette med kabel. Mobilen har heller ikke norsk t9 ordbok, og lurer på om det finnes noen måte å legge inn dette på?

På forhånd takk.

-Wicked
har du bluetooth?
spør på unlock.no der er det endel folk med peiling på mobiltelefoner.
Trådstarter
har ikke bluetooth nei..
er nok bare infrarød på den..
okei, bluetooth kan du komme deg inn via... kan laste ned ett prog som du kan gå inn på mobiler som har aktivert bluetooth i nærheten..
Trådstarter
hehe, fett..
men det finnes ikke noe liknende for infrarød?
vet, infrarød er jeg ikke sikker på altså. men kanskje det. i teorien burde det vel være mulig men det var den teorien da...
Hva heter det programmet du snakker om polmen?
Tror ikke du klarer og komme deg innpå mobilen vi IR. Hvis du skal ha mld fra mobilen til pc må dem sende dem fra mobilen via IR
kjøp bluetooth adapter til maskinen din. så et for etpar dager siden til 400 kroner.

rekkevidde = 33 ft. =rundt 10 meters distanse tror jeg
Han hadde ikke Bluetooth..
morten: jeg husker ikke men det var på nyhetene for en liten stund siden... de brukte en bærbar pc med bluetooth og med det programmet (som jeg ikke husker hva heter). så når de slo på programmet så fikk de opp alle enheter i nærheten som hadde aktivert bluetooth, og de kunne hente ut hva de ville....
IR har vel en mye mindre rekkevidde enn Bluetooth ?
Bluetooth har vel rekkevidde på ti meter, IR tror jeg ikke overstiger en meter, og de to enhetene må ha fri sikt til hverandre.

polmen: Jeg har bluetooth på pc'en, jeg kan få opp noen filer, ved å koble til mobilen, men langt ifra alle. Finn ut hva det programmet het, kjekt å ha osv.
Bluetooth Class 1 har rekkevidde på 100 meter (jeg har en slik dongle), mens Class 2 har en rekkevidde på 10 meter.

Programmet polmen skriver om heter kanskje FMA? Jeg tror dette bare fungerer på SE-mobiler.

Til sånne blåtann-dongler følger det med et program. "My Bluetooth Places" kan man vel kanskje kalle det. Her kan du overføre ting til de fleste mobiler er jeg ganske sikker på.

Lasta forresten ned 21000 polyfoniske ringetoner her om dagen, så har et ganske stort utvalg. :P