Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2499
Vi fant en mobil som var sperret hos TELE2. så da lurte jeg på om det finnes en måte å få opp mobilen ved hjelp av en fake PUK-kode?

Det var en Sny ericsson
se hos unlock.no, men nei jeg tror ikke det går.
Trådstarter
46 0
den heter P900 btw
fant du en p900 ?? eller "fant" du den? hadde jeg vært eieren av den telefonen hadde jeg passa godt på den hverfall.
Trådstarter
46 0
Besteforeldra min fant den liggende i veien. Eieren har sikkert lagt den på biltaket. Morra mi ringte til TELE2, grunnet sannvitigheten. Men de kunne/ville ikke hjelpe oss med å finne eieren. Så derfor vil jeg bruke den selv
Kan godt være dette er en forsikringssvindel. Bare politiet har muligheten for å søke etter IMEI nummeret og se hvem den tilhører.

Er det bare SIM-kortet som er sperret, eller er selve telefonen sperret på IMEI-nummeret?
Jeg måtte engang taste puk,tasta inn hjem telefonnummeret mitt, og jeg kom inn.. Det er vel ca 6-7 år siden, så det kan hende det ikke var utviklet skikkelig den gangen, merkelig var det iallefall
Trådstarter
46 0
Ja jeg vet at det var noe kødd på gamle Motorola telefoner feks. Tror man den gang trykke 123456789 så funka det. Det er bare simkortet som er låst. pluss at det er operatørlås da som jeg gjerne vil åpne.

Vet ikke hvordan det er å poste hele IMEI nummeret her så jeg unngår det
puk koden har vell lite med telefonen og gjøre, men med simkortet..
jeg tipper han mener lock code, jeg har selv p800 og den har en fuksjon der du kan låse telefonen om det byttes sim kort. har ikke no peiling på åssen man bryter den. men den går i allefall på telefonen og ikke sim kortet
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Vadder: Om man driter seg ut på PIN-koden tre (fire?) ganger, må man taste PUK, en ellevesifret ("?" igjen) kode. Driter du deg ut på denne nok ganger, blir kortet sperret for alltid.

IMEI kan du finne ved å bruke ditt eget kort, og skrive *#06#.

Jaja, så ut som at du hadde klart det allerede, menmen
Trådstarter
46 0
med IMEI så tenkte jeg på operatørlåsen... sorry for at det ble litt rotete.

Jeg trenger PUK-kode for å finne ut hvem som eier telefonen.

Og IMEI for å låse den opp, slik at jeg kan bruke mitt NetCom SIM i den


Nå ble det værtfall _litt_ bedre
Kan du ikke bare sette inn et Telenor SIM i den da?
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Uhm.. Du klusser litt. Du trenger ikke IMEI for å låse den opp. Du trenger en kode, som brukeren selv har satt (eller operatøren, om han har kjøpt mobil med abbonnement). PUK-koden er bare for å starte mobilen med hans kort.

Meld fra til politiet om IMEI-koden. Er du heldig så får du kanskje en liten dusør fra eieren. Om du lar være, kan det hende at han melder den stjålet. Da kan mobilen spores etter IMEI-nummeret, som alle vet sitter i mobilen.
tror faktisk du har krav på 10% finnerlønn... Men nok om det, hvis du må taste inn kode uansett hvilket sim du har i er det telefonen som er sperret. Dette blir gjort av enten politi eller mobil-selskap (ikke helt sikker) når du melder stjålet... Den kan spores, som er sagt. så jeg joiner på at du stikker til politiet, eieren blir sikkert glad hvis han får den igjen
det kan hende at telefonen har blitt "låst" til første sim kort som ble puttet in, som på 1 kroners telefoner, ikke vet jeg
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
alenes: Man har ikke krav på noen finnerlønn. 10% er bare en skikk. Om han nekter å gi fra seg 500 spenn for å ha funnet mobilen hans, er det han som er sær. Du kan ikke nekte å gi han telefonen. (Om han "glemmer" det, så kan man jo bare nevne det. Lønner seg å være høflig også, så er muligheten større.)

Xylotion: Ja, eller om han har bestilt med (bindende) abbonement.
fikk 200 spenn for en årrekke siden når jeg fant en gammal murstein av en mobil
Trådstarter
46 0
Opprinnelig postet av intenzo
Kan du ikke bare sette inn et Telenor SIM i den da?
Vis hele sitatet...
Det er TELE2 på den nå, så det funker ikke
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Hjelper ikke med et Tele2-SIM heller. Telefonen er sperret på akkurat det SIM-kortet.
Trådstarter
46 0
Tror bare jeg er ærlig å sier ifra til snuten jeg. trenger litt penger å
Epp! Ikke si ifra til politiet, jeg fant en telefon på jordet engang (sikkert en som hadde bøffa den, og kasta den på jordet våres, fordi at den var locka til telenor og et par koder til....) så, snill som jeg var, gikk til politiet og dem sa takk, tok telefonen og jeg måtte gå. Ikke noe finnerlønn eller navn der i gården, nei...
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
hafsal: Tenk om det var din telefon?

"Forsikringa dekker det."
Egenandelen er som regel fra 1000 kroner og oppover. Å måtte ut med, si 2000 spenn fordi man mista mobilen og trenger ny er ikke fett.. Så mister man det man har/hadde på telefonen også.
Trådstarter
46 0
Når det er snakk om en telefon som har en verdi på 9000 uten abn så hadde jeg nok betalt det. Men jeg kommer aldri til å gi dem telefonen. Bare oppgi mitt navn, og IMEI.

Har hørt noe om å ta bort en liten chip inni telefonen som stopper operatørlåsen. Kan dette stemme?
Hvis du kommer deg inn via PUk-Koden finnes det koder som kan endre IMEI nr. Nr. varierer fra telefon til telefon.

Vis man vil at mobilen skal søkes opp koster det penger(Ikke så rent lite heller)

Btw: Mista mobilen min nettopp(Samsung V200), og betalte bare 300 kroner i egenandel.....
Offtopic: Når jeg mista den fikk jeg E700 istedet, pga at v200 hadde gått ut av produksjon. Passet meg perfekt