Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1303
Hei, jeg begynner snart i en sommerjobb der vi er nødt til å sjekke inn på hvert enkelt sted vi besøker. Vi bruker nå nettleser på mobil eller ark og huker av hvilke steder som er besøkt i en liste.

Jeg ser dette som en litt tungvindt løsning i lengden, og jeg vet at det finnes apps som lar deg sjekke inn via GPS på predefinerte arbeidssteder, men jeg lurer på om det finnes NFC muligheter for å sjekke inn at man har vært hos her Adamsen og utført jobben.

Ideen blir da at man kommer til stedet man skal jobbe, holder telefonen inntil NFC taggen og jobben blir loggført som påbegynt på aktuell adresse. Etter man har utført jobben bipper man telefonen inntil taggen igjen og jobben blir satt som sluttført i tillegg til at man har logget arbeidstiden man har brukt. Dette burde kunne taes ut i et forståelig exel ark e.l.

Håper noen har ideer/erfaringer rundt dette eller at de har såpass peiling at de kanskje kan utarbeide en løsning.

Beklager på forhånd om tråden ligger under feil forum.

IanM
Sist endret av iian539; 19. mai 2015 kl. 22:32.
Selvfølgelig går dette an. Spørsmålet er mer om hva arbeidsgiveren din forventer å få ut av logger som kan brukes for fakturering. Det som det nye systemet spytter ut må nok være kliss likt det som dere har per i dag, om ikke alle timer gås over manuelt for hver måned. Det er her utfordringen ligger. Jeg antar at de i regnskapsavdelingen har et program som forventer et veldig spesifikt format, og for de er det likegyldig hvordan dataene ble generert så lenge sluttproduktet er det samme.

Securitas bruker noe lignende med en strekkodeleser, et hefte med ulike strekkoder og påklistrede merker på hvert objekt. Da kan en vekter scanne koden ved bakdøren, kjenne at den er ulåst, finne heftet i lommen og scanne "Dør åpen" eller noe i den dur. Alt etter hva som skal sjekkes. Det ville vært like lett å bytte ut dette med NFC eller QR-koder så lenge de står på steder med lite slitasje eller kan aksesseres under dagslys.
Sist endret av Dyret; 19. mai 2015 kl. 22:42.
Har ikke testet dette selv men det skulle kunne virke med Android telefon:
1: Bruk Trigger til å lese NFC og kjøre en Tasker task
2: Bruk Tasker til å integrere mot Time Recording
3: Time recording fører timelisten for deg
Citymaid bruker slike NFC-stickers for å registrere hvor lenge de bruker per kunde, og hvis det er smartmobiler de bruker så er det de mest jalla-smartmobilene jeg noensinne har sett (ser ut som skitbillige Nokiatelefoner fra nittitallet), så ja, det går så absolutt ann.