Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4842
Hvis jeg har knust glasset på skjermen, men ikke selve skjermen på mobilen, hva kan jeg gjøre?
Altså, alt funker som det skal, trenger bare nytt glass. Noen som vet om det er mulig å bare kjøpe detta på nett billig? :P

Har sjekket dealextreme, men fant ikke noe...

Noen som har noen forslag?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
www.ifixit.com
Sist endret av Spankyboii; 1. august 2011 kl. 21:31.
http://cgi.ebay.com/LCD-Digitizer-Gl...item415b717a19
på ebay

og på dealextreme
http://www.dealextreme.com/p/replace...-4-black-81948

Men sannheten er at du må kjøpe både lcden og glasset siden de begge er limt fast og det er umulig å bare kjøpe digitizeren. Er litt sånn scam men men
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Srbija Vis innlegg
Men sannheten er at du må kjøpe både lcden og glasset siden de begge er limt fast og det er umulig å bare kjøpe digitizeren. Er litt sånn scam men men
Vis hele sitatet...

Kan du forklare meg på noen som helst måte hvordan dette er en scam?
Cal.12. her på bruket har hvertfall hatt mulighet for å fikse 3GS, noe jeg skal benytte meg av så fort jeg har penger!
Du får sende han en PM!
Sitat av Srbija Vis innlegg
http://cgi.ebay.com/LCD-Digitizer-Gl...item415b717a19
på ebay

og på dealextreme
http://www.dealextreme.com/p/replace...-4-black-81948

Men sannheten er at du må kjøpe både lcden og glasset siden de begge er limt fast og det er umulig å bare kjøpe digitizeren. Er litt sånn scam men men
Vis hele sitatet...
Serriøst?

På 3g og 3gs er det noen skruer som holder lcd'n fast til digitizern, kjipt at ikke iphone 4 har dette også...

I så fall må nok trådstarter ut med en hundrings: White LCD Touch Screen Digitizer Retina for Iphone 4G
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Kan du forklare meg på noen som helst måte hvordan dette er en scam?
Vis hele sitatet...
Det finner du fort ut når du sitter der og prøver å få separert skjermen fra glasset og lime det på igjen. Apple har så og si lagd det helt umulig å fikse da hele glasset er limt fast i skjermen og prøver du å ta det av så river du skjermen av også :/ Derfor jeg hater apple
Sitat av Srbija Vis innlegg
Det finner du fort ut når du sitter der og prøver å få separert skjermen fra glasset og lime det på igjen. Apple har så og si lagd det helt umulig å fikse da hele glasset er limt fast i skjermen og prøver du å ta det av så river du skjermen av også :/ Derfor jeg hater apple
Vis hele sitatet...
Nuvel, du kan fint fikse dette med en hårføner ifølge denne guiden av NRK: Du skal ikke gråte over knust iPhone

Men når det koster bare 35 kroner mer for en skjerm innklusive LCD hadde jeg gått for den istedenfor og sluppet drittjobben med alt limet.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Nuvel, du kan fint fikse dette med en hårføner ifølge denne guiden av NRK: Du skal ikke gråte over knust iPhone

Men når det koster bare 35 kroner mer for en skjerm innklusive LCD hadde jeg gått for den istedenfor og sluppet drittjobben med alt limet.
Vis hele sitatet...
Hvor får du tak i det til 35 kroner ? o_O

Men iphone 4 det her som gjelder da og ikke 3g. Iphoen 4 er det snakk om her, 3g og 4 er ikke like i det hele tatt når det angår deler :P
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av Srbija Vis innlegg
Det finner du fort ut når du sitter der og prøver å få separert skjermen fra glasset og lime det på igjen. Apple har så og si lagd det helt umulig å fikse da hele glasset er limt fast i skjermen og prøver du å ta det av så river du skjermen av også :/ Derfor jeg hater apple
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal de bruke tid og ressurser på å lage det enkelt for idioter som har knust skjermen sin. De kan ikke ta ansvar for at kundene mister mobilen sin i bakken.

Når det koster under 100 kr og fikse dette ser jeg ikke problemet.
Fordelen ved at LCD og digitizer er limt sammen er at du i stor grad slipper støv bak. Jeg må si det er en bra oppgradering fra 3GS.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Hvor får du tak i det til 35 kroner ? o_O
Vis hele sitatet...
Kun digitizer + glass koster 65, LCD + digitizer + glass koster 100, sjekk linkene jeg ar postet tidligere... Dvs. det koster bare 35 kroner mer for en skjerm med LCD, og man slipper limhelvette.

btw. veit du om limet har endret seg fra 3g og 3gs til 4g?
Sist endret av Turbolego; 1. august 2011 kl. 22:03.
Må bare le av de som klager på at apple gjør det vanskelig å fikse telefonene. Tror ikke det finnes enklere telefoner å fikse. Det er så og si den optimale mobilen å fikse, fordi apple selv lett skal kunne ta ut hovedkort og sette det inn i nye såkalte swap units.
Sitat av connubialis Vis innlegg
Må bare le av de som klager på at apple gjør det vanskelig å fikse telefonene. Tror ikke det finnes enklere telefoner å fikse. Det er så og si den optimale mobilen å fikse, fordi apple selv lett skal kunne ta ut hovedkort og sette det inn i nye såkalte swap units.
Vis hele sitatet...
Ja drit i hovedkort ogsånt, fokuset her er SKJERMEN.
Det er ikke mulig å bytte bare glasset på iphone 4, dette var mulig på 3g og 3gs ved hjelp av hårføner og litt tålmodighet. Glass og skjerm må kjøpes ferdig limt sammen til iphone 4. Er en ganske grei jobb å bytte, bare hold kontroll på alle skruene forskjellige lengder osv.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Ja drit i hovedkort ogsånt, fokuset her er SKJERMEN.
Vis hele sitatet...
skjermen -som er utrolig god, og gjør at man slipper støv på innsiden. Hvis du skal argumentere på det, kan du komme med argumenter. Du sier du hater apple på grunn av dette, samtidig som HTC, nokia, LG, motorola og flere andre har gjort dette på mange av mobilene sine.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
77 7
men på dissa forslagene så er det vel bare den touch greia? det jeg trenger er bare det ytterste glasset... :P
http://cgi.ebay.com/USA-iPhone-4-4G-...ht_2196wt_1396

Kjøp denne, ikke kjøp billig replica fra Hong Kong/Kina. Ofte så får du en LCD skjerm og touch flate som er ubrukelig, og mye dårligere enn OEM. Ender på nesten 450,- men er bedre enn å få en dritt skjerm fra Hong Kong til 100,- som ikke fungerer. Den der er også veldig enkel å bytte.
Sist endret av SemiColon; 9. august 2011 kl. 18:34.