Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2059
Hei!

Går det an å lage seg en bankkonto som er vanskelig å spore opp?
Hvordan er det med Neteller, Moneybookers etc? Eller disse også lette å spore og finne eieren på?
http://www.neteller.com/

Har en konto selv, og det er en britisk konto som blir opprettet, og det har det norske offentlige noen særlig kontroll over, som de har fra norske bankkontoer. Da må det nok isåfall gjøres større undersøkelser.
ArbeidsledigProletar
I '09 eller '08 kom AML(anti money laundring) act i EU , som krever at alle banker or finansselskap mer eller mindre overvåker kunder og rapporterer mistenkelig aktivitet. Så hvis du bedriver noe suspekt på kontoen vil det i værste fall uansett bli rapportert videre, og da spiller det liten rolle om hvor vanskelig det er å spore kontoen ut, når det blir rapportert. Nå skal det jo sies at disse AML systemene er egentlig ikke så vanskelige å unngå da de rett og slett er programmer som overvåker transaksjoner og leter etter faste mønstre og større beløp.

Det klassiske er vel sveits eller Kayman islands da disse ikke utleverer info. Usikker på om Sveits er underlagt AML reguleringene.
Hva med disse "kontantkortene" fra Visa? De er vel ikke registrert på navn eller noe, og man kan sett inn (ubegrenset?) penger i feks. Narvesen uten at det vekkes mistanke? Såvidt meg bekjent kan disse betales med over nett akkurat slik som et "vanlig" kredittkort.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hva med disse "kontantkortene" fra Visa? De er vel ikke registrert på navn eller noe, og man kan sett inn (ubegrenset?) penger i feks. Narvesen uten at det vekkes mistanke? Såvidt meg bekjent kan disse betales med over nett akkurat slik som et "vanlig" kredittkort.
Vis hele sitatet...
japp, koster deg en 50 lapp though! Også går kortet ut etter en måned eller to!
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
japp, koster deg en 50 lapp though! Også går kortet ut etter en måned eller to!
Vis hele sitatet...
Å? Mitt varer i 2 år, snakker vi om forskjellige kort da eller?
Personlig så bruker jeg utenlandsbank i Asia. har andre interesser og investeringer i dette landet derfor jeg valgte akkurat det(selvfølgelig), men det er veldig mange land i Asia som ikke er pliktige til å informere Norge eller andre vestlige land med tanke på slikt.
"Det klassiske er vel sveits eller Kayman islands da disse ikke utleverer info."
Spøk eller?

Kypros er populært fortiden, men kommer de på sporet av deg er du langt ifra sikra
Sitat av hideout Vis innlegg
"Det klassiske er vel sveits eller Kayman islands da disse ikke utleverer info."
Spøk eller?

Kypros er populært fortiden, men kommer de på sporet av deg er du langt ifra sikra
Vis hele sitatet...
Alle landene du nettopp nevnte har avtaler med norge om innsyn. Det er noe som har skjedd de siste 2-3 årene.
Jeg vet ikke mye om emnet men i Hong Kong skal det visstnok være lov for utlendinger å opprette konto. hvorvidt man må være boende i landet er et annet spørsmål.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
Alle landene du nettopp nevnte har avtaler med norge om innsyn. Det er noe som har skjedd de siste 2-3 årene.
Vis hele sitatet...
Ehm..ja? Ser du at jeg skriver noe annet eller? ;-)