Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2931
Lurer litt på åssen folk gjør detta?
Noen som har noen erfaring med dette? enten vært offer for dette eller har noen annen kunnskap om det?

Mange forskjellige måter er det å gjøre dette på?
Måten det gjøres på i minibanker, er at det installeres en ekstra avleser i luka du setter kortet ditt inn i, og et lite kamera som ser koden din når du taster den inn.

Andre mindre brukte metoder, er skimmingutstyr i taxi og butikker.
I taxien ser sjåføren som oftest koden din og i butikken har de noen som henger ved kassa og ser hva du taster inn.

Wikipedia har mye om dette: Kortsvindel - Skimming

Det viktigste er å sjule koden din når du taster den inn, så om du er paranoid, legg hånda over tastaturet når du bruker minibank og handler i butikken, og betal cash i taxi.
Sist endret av Turbolego; 17. juli 2011 kl. 16:00.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Et lite finfint trix er: (Hvis du ordner deg et kredittkort offcourse). Du sender en privat mail til et hotel (hvorsomhelst).

Du sender kredittkort infon til hotellet og sier du skal ha x antall rom med x antall folk. Ber de trekke pengene med engang. Et par timer efter sender du de en mail eller ringer og sier beklagligvis har din kone eller no har allerede bestilt et annet hotel og vil gjerne ha refundert pengene snarest mulig på en eller annen konto som du disponerer.

Har selv jobbet på et hotell og vet dette funker. Du må bare finne rette resepsjonisten. Er du heldig vil den første transaksjonen ikke gå gjennom før du får satt igang den andre transaksjonen. Dermed når hotellet får besjed om at kortet er sperret, er pengene allerede på din konto. Eller når korteier finner ut at det forsvant x antall tusen fra kortet sitt er pengene allerede på konton din. Men selvfølgelig, det kan jo sikkert spores derfra å. Logistikken der får du ordne selv :P

Et annet trix er også og kjøpe vauchers eller hva det heter på internet spill sider. Siden du bare trenger kort nr og CVC kode går dette overaskende raskt. Husk at politiet finner fort IP adresse. Så ikke bruk din egen pc, og ikke bruk en profil der du har noe info om deg selv.

Så kan du bruke disse på hva du vil. Eller kjøpe $ på spill siden. Så få en kamerat til spille mot deg på et bord, der du overbevisende taper alle pengene dine på verste bløffehånda.
Sist endret av Navnl0s; 18. juli 2011 kl. 02:40. Grunn: Kom på no nytt!
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Måten det gjøres på i minibanker, er at det installeres en ekstra avleser i luka du setter kortet ditt inn i, og et lite kamera som ser koden din når du taster den inn.
.
Vis hele sitatet...
Litt mer proff; De legger en plate over der du trykker koden (Likens som den de legger over) som har en minnebrikke og tar opp hva du trykker.

Sånn set så er det mer eller mindre umulig og ikke ungå kortsvindel ved minibanker om de ikke har overvåkning 24/7. (Altså, at noen ser på hele tiden og ikke bare kameraet går)
Sitat av Settoz Vis innlegg
Litt mer proff; De legger en plate over der du trykker koden (Likens som den de legger over) som har en minnebrikke og tar opp hva du trykker.

Sånn set så er det mer eller mindre umulig og ikke ungå kortsvindel ved minibanker om de ikke har overvåkning 24/7. (Altså, at noen ser på hele tiden og ikke bare kameraet går)
Vis hele sitatet...
Hm, neste generasjon minibanker begynner vel med touch-teknologien til iphone, da, som bruker endringer i elektrisk strøm på skjermen istedenfor rent fysisk "trykking", for å finne ut hvor finger'n din er...
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hm, neste generasjon minibanker begynner vel med touch-teknologien til iphone, da, som bruker endringer i elektrisk strøm på skjermen istedenfor rent fysisk "trykking", for å finne ut hvor finger'n din er...
Vis hele sitatet...

Da kopierer folk fingeren din. Bankkort skulle vist være umulig og svindle med.. Samme sies det vell om touch og.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Da kopierer folk fingeren din. Bankkort skulle vist være umulig og svindle med.. Samme sies det vell om touch og.
Vis hele sitatet...
Snakker ikke om fingeravtrykk, snakker om at man begynner å lage touch-skjermer som ikke trenger å "trykkes" bare "føles" siden man i dag har funnet måter å kalkulere ut hvor fingeren(e) din(e) er på en iphone ved å bruke forskjell i elektrisk strøm forårsaket av at fingeren din berører overfalten av skjermen, istedenfor at du må fysisk presse sammen to lag med rutenett for å finne ut hvor fingeren din er.

F.eks. vil ikke en vanlig plastikk-penn eller blyant i tre fungere som stylus på en iPhone/iPod/iPad, man må bruke fingeren eller materialer som er "ledene".
Se denne guiden for å lage en iPhone/iPod/iPad stylus, så skjønner du hva jeg mener: Collin's Lab: DIY iPad Stylus

Dvs. en minibank som bruker touchskjerm av den gamle typen, hvor man må presse hardt på skjermen, vil være utsatt mot angrep fra skimmere som baserer avlesningen på trykkfølsomhet.

Bruker man touchskjerm av den nye typen, trenger man såvidt å være i nærheten av overflaten til skjermen, og man må da bruke utstyr for å måle trykkfølsomhet som er såpass sensitive, at dersom minibank-kunden lener seg mot maskinen, kan dette gi feil utslag... Kan også tenkes at disse måleredskapene blir for dyre for kjeltringene også...
Trådstarter
77 7
Se her ja, mange bra tips og triks her gitt. :P

jeg har "tenkt ut en plan" jeg nå da.

Hva om jeg skaffer kreditt info til et kort, også drar jeg til et eller annet U-land. Hvor jeg får trykt noen andre ID kort på samme person som var innehaver av dette kredittkortet jeg har info fra. Slik at jeg får Opprettet et eget kort på vedkommende i dette landet og derme tømme creditten fort som juling.

Hvor har jeg glemt noe her? eller kan det funke?
Sitat av Pess Vis innlegg
Se her ja, mange bra tips og triks her gitt. :P

jeg har "tenkt ut en plan" jeg nå da.

Hva om jeg skaffer kreditt info til et kort, også drar jeg til et eller annet U-land. Hvor jeg får trykt noen andre ID kort på samme person som var innehaver av dette kredittkortet jeg har info fra. Slik at jeg får Opprettet et eget kort på vedkommende i dette landet og derme tømme creditten fort som juling.

Hvor har jeg glemt noe her? eller kan det funke?
Vis hele sitatet...
Dette er bare vanlig identitetstyveri, du utgir deg for å være en annen person ved å bruke falsk legitimasjon.
http://no.wikipedia.org/wiki/ID-tyveri

Men lykke til å opprette nytt bankkort osv. dersom du ikke ligner på personen du skal svindle.
Et triks som kan funke er:

Dra til en minibank, lat som du skal ta ut penger mens du fjerner fingratrykk med en klut el.l. så vent på neste person som skal ta ut penger. så bare sørger du for at du er neste man som bruker minibanken da sjekker du hva koden til ''offeret'' er med en led lys ell noe slags redskap du kan se det med. så får du en anen flink ''tyv'' til å stjele lommeboka uten at hun merker det. så stikker du til en minibank å tar ut så mye du kan. ? Burde vell funke det her om du ikke får noe vitner og sånt?
Sitat av produsenten Vis innlegg
Et triks som kan funke er:

Dra til en minibank, lat som du skal ta ut penger mens du fjerner fingratrykk med en klut el.l. så vent på neste person som skal ta ut penger. så bare sørger du for at du er neste man som bruker minibanken da sjekker du hva koden til ''offeret'' er med en led lys ell noe slags redskap du kan se det med. så får du en anen flink ''tyv'' til å stjele lommeboka uten at hun merker det. så stikker du til en minibank å tar ut så mye du kan. ? Burde vell funke det her om du ikke får noe vitner og sånt?
Vis hele sitatet...
Det kan funke, men du vil fortsatt slite...

Dersom koden til offeret er 1234, må du fortsatt teste om "1234, 1243, 1423, 4123, 1324, 1342, 1432, 4132, 3124, 3142, 3412, 4312, 2134, 2143, 2413, 4213, 2314, 2341, 2431, 4231, 3214, 3241, 3421 eller 4321" er koden...
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Måten det gjøres på i minibanker, er at det installeres en ekstra avleser i luka du setter kortet ditt inn i, og et lite kamera som ser koden din når du taster den inn.

Andre mindre brukte metoder, er skimmingutstyr i taxi og butikker.
I taxien ser sjåføren som oftest koden din og i butikken har de noen som henger ved kassa og ser hva du taster inn.
.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri tasta pinkoden i en taxi ever, så hvordan kom du på den der ?
Sist endret av SRB; 18. juli 2011 kl. 20:04.
Sitat av Pess Vis innlegg
Se her ja, mange bra tips og triks her gitt. :P

jeg har "tenkt ut en plan" jeg nå da.

Hva om jeg skaffer kreditt info til et kort, også drar jeg til et eller annet U-land. Hvor jeg får trykt noen andre ID kort på samme person som var innehaver av dette kredittkortet jeg har info fra. Slik at jeg får Opprettet et eget kort på vedkommende i dette landet og derme tømme creditten fort som juling.

Hvor har jeg glemt noe her? eller kan det funke?
Vis hele sitatet...
Ja, så enkelt er det. Lykke til.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Det kan funke, men du vil fortsatt slite...

Dersom koden til offeret er 1234, må du fortsatt teste om "1234, 1243, 1423, 4123, 1324, 1342, 1432, 4132, 3124, 3142, 3412, 4312, 2134, 2143, 2413, 4213, 2314, 2341, 2431, 4231, 3214, 3241, 3421 eller 4321" er koden...
Vis hele sitatet...
Det er sant :P

så det blir ca 1/24 sjansje for riktig kode da?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Det kan funke, men du vil fortsatt slite...
Vis hele sitatet...
Difor bruker ein IR-kamera. Dei tastane med høgast temperatur er sist i koden.

Metoden er diskutert her.