Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 6710
Hei fokens...

Sitter her å vurderer om jeg skal kjøpe en dreambox....

Har registrert meg på digisat.net som virker som stedet å være for dreambox brukere...

men har skjønt at der er "card shearing" som er greia... noe som er bannet fra det forumet. noen som har litt info?? er helt noob på denne type pirat ting...

Vet ikke om denne tråden hører hjemme her, men det er jo en form for "ukultur"...:P

Takker for svar...
Jeg kan har ikke sett på dette selv, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med annet enn noen stikkord: NewCS server, DVBLink TVSource og ACamd plugin.

Det bør i det minste kunne hjelpe deg litt på vei.
Sist endret av Ingens gate; 6. juli 2011 kl. 01:27.
Kan vel si såpass at skal du drive med Dreambox så bør du ha peil på Linux før du begynner.
Sitat av Lommelykt Vis innlegg
Kan vel si såpass at skal du drive med Dreambox så bør du ha peil på Linux før du begynner.
Vis hele sitatet...

Ikke nødvendigvis.

han som hoster serveren bør skjønne seg godt på linux, men får du han til hoste deg også så trenger du bare pengene til å kjøpe boksen, og eventuelt betale hosten for å koble opp og klargjøre for deg.

Dreambox er heaven, har det ikke selv atm, men en venn av meg har det.
Okey... så greia er at jeg må finne en fyr som kjører en server. å "betale" for tilgang?

hainn kan sikkert også hjelpe meg med oppsettet regner jeg med... men jeg kjenner ingen som har dreambox, så problemet mitt bli vel å komme i kontakt med en som drifter server....
Hei

Jeg ville registrert meg i noen forum på nettet som f.eks satandream Satpimps ol. Snakk med folk som er inne i gamet, så finner du nok det du søker


Max
Max_Minus

*OPPGITT* Hvor mange av disse antipirat folka fra STOP tror du driver å snoker i sånne åpne forum?
Seriøst: CS skal kjøres innen for en lukket gruppe der kun betrodde personer har tilgang.
Med mindre de som drifter server(ene) har ett akutt behov for å bli tatt.

Ikke fall for fristelsen ved å kjøpe deg inn i en stor CS ring bare fordi disse gjerne har tilgang til det allermeste av TV kanaler i europa.
Husk at: Jo lettere en får kjøpt tilgang til komersielle CS ringer, desto større er risikoen for å bli tatt.

Kort sagt: Play it safe, og kjør det innenfor en lukket gruppe.
Et godt tips kan f.eks. være at server kjører med IP filter.
Dette krever vel og merke at alle som skal være med kjøper seg statisk IP.
Sist endret av Lommelykt; 7. juli 2011 kl. 22:06.
Heisann

Det høres nesten ut som en får ett nakkeskudd fordi en er i en ring. Det er jo bare kanaler for heaven sake.


Max
Sitat av Max_Minus Vis innlegg
Heisann

Det høres nesten ut som en får ett nakkeskudd fordi en er i en ring. Det er jo bare kanaler for heaven sake.


Max
Vis hele sitatet...
det er sant, men det er ganske dyre bøter som deles ut til de som blir tatt for slikt. da er det ikke lenger "bare kanaler" :P

Som tidligere nevnt her så er det vanskelig å få tak i og komme seg inn på en server sant du ikke kjenner server hosten. han typen jeg vet om han deler kun med godt kjente.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pess Vis innlegg
det er sant, men det er ganske dyre bøter som deles ut til de som blir tatt for slikt. da er det ikke lenger "bare kanaler" :P
Vis hele sitatet...
Kan du vise til eit tilfelle der det har vorte delt ut bøter for dette? Ein ting er at du bryt avtalen med firmaet du har kanalpakke fra, og at dei kan sei opp denne, men sjansen for at påtalemakta gidd etterforske enkelttilfeller er vel minimal?
han hosten min ble tatt for 4 år tilbake, fikk en bot på 15.000kr. men nå er han tilbake igjen da
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kan du vise til eit tilfelle der det har vorte delt ut bøter for dette? Ein ting er at du bryt avtalen med firmaet du har kanalpakke fra, og at dei kan sei opp denne, men sjansen for at påtalemakta gidd etterforske enkelttilfeller er vel minimal?
Vis hele sitatet...
Cardshare sak fra Drammen.
Sitat av Lommelykt Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ja, han drev jo "litt" større enn det han jeg vet om gjør. :P
Sitat av Pess Vis innlegg
ja, han drev jo "litt" større enn det han jeg vet om gjør. :P
Vis hele sitatet...
Kjør CS innenfor ei lukket gruppe, så går det nok bra.
agree. ganske safet så lenge du vet hvem som er dine kunder/klienter.
Noen som vet om gode alternative bokser som gjør samme jobb som Dreambox ihht. CS? Kriteriene er HD, PVR Og 2 tunere. Dreamboxen med disse mulighetene er jo svinedyr :/
Sitat av Johnsa Vis innlegg
Noen som vet om gode alternative bokser som gjør samme jobb som Dreambox ihht. CS? Kriteriene er HD, PVR Og 2 tunere. Dreamboxen med disse mulighetene er jo svinedyr :/
Vis hele sitatet...
Hei

Jeg kjører selv en QBoxHD og er veldig fornøyd. Duolabs kan sine saker Det er nok mer støtte og programvare til dreambox men hvorfor følge alle andre og kjøpe dreambox Vis du søker opp spec´en til QBoxHD tror jeg ikke du blir skuffet. Det er utallige boxer med linux os du kan kjøpe der ute. Lykke til med valget..

Max
Vu+ Duo. Kan kjøre mye av den samme programvaren som til Dreambox, da begge kjører Enigma2. Funker også bra med Logitech fjernkontroll, noe Dreambox ikke gjør. Dreambox blir treg i menyer, og slår seg ikke alltid av/på. På Vu+ Duo funker dette helt fint.

Her kjøpte jeg min, men mulig du får den billigere andre steder:
http://www.maxsat.no/commerce/index....d=79&Itemid=72
Sitat av cazber Vis innlegg
Vu+ Duo. Kan kjøre mye av den samme programvaren som til Dreambox, da begge kjører Enigma2. Funker også bra med Logitech fjernkontroll, noe Dreambox ikke gjør. Dreambox blir treg i menyer, og slår seg ikke alltid av/på. På Vu+ Duo funker dette helt fint.

Her kjøpte jeg min, men mulig du får den billigere andre steder:
http://www.maxsat.no/commerce/index....d=79&Itemid=72
Vis hele sitatet...
Takk for svar, har vært innom maxsat og sett på denne før. Har en Logitech Harmony One, så definitivt et pluss om de er kompatible med hverandre. Du sier at Vu+ Duo kjører "mye av den samme programvaren" som Dreambox. Er det noe jeg går glipp av om jeg velger Vu fremfor Dreambox? Vil CS fungere på samme måte som med en Dreambox?

Har du eller noen andre her erfaringer med de andre "boksene" maxsat selger?

IPBox, Vantage, Coolstream og Clarke Tech?
Du kan stort sett bruke samme softcam som til Dreambox ja. Jeg kjører samme versjon av MGCamd + NewCS som jeg hadde liggende fra jeg hadde Dreambox, så jeg regner med at cardsharing også vil funke på samme måte.
Jeg kjører bare lokalt, så hvordan du setter opp kortdeling, kan jeg desverre ikke hjelpe med.

Hva du evt. går glipp av, er nok mest avhengig av hvilket image du legger inn. Jeg kjører OpenPLI, og den har litt mindre funksjonalitet i forhold til dreambox, men ikke noe jeg savner. Bruker boksen kun til TV og opptak fra TV, og det fungerer fint.

En annen ting jeg kom på i farten, som jeg synes fungerer bedre på Vu+ enn på Dreambox, er veksling mellom 5.1 lyd og 2 kanals lyd. På den gamle DM800 som jeg har, så hadde jeg problemer med at forsterkeren (Harman Kardon AVR 8500) ikke oppfattet endringen i lyd, når jeg gikk fra en kanal med 5.1 til en med 2.0 og den andre veien. Forsterkeren ble taus, og jeg måtte veksle kilde for å få lyd igjen (ordnet dette med å helt slå av 5.1 lyd på DM800). På Vu+ Duo funker dette helt fint.

Med OpenPLI (sikkert andre image også), så slipper man også å styre med programmer for undertekster, da det er med i utgangspunktet. Bare å velge hvilket språk man vil bruke, og det funker helt fint.

Bruker også Dreambox Control Centre til å aksessere boxen med FTP og Telnet. DreamboxEdit for å editere kanallister funker også helt fint, så overgangen fra Dreambox til Vu+ Duo var for meg veldig enkel (bare litt forskjellig måte å flashe på, samt annet default passord).
Hvordan fungerer serieopptak på Vu? Kameraten min har en Dreambox 600 PVR, serieopptak fungerer, men man må sette fast opptak til et bestemt klokkeslett. Man kan ikke velge serieopptak fra EPG. Virker litt tungvindt..
Jeg har aldri prøvd serieopptak, men når jeg går inn på EPG, så ser jeg at jeg kan velge å spille inn enkeltopptak, eller gjentatt. Velger jeg gjentatt, kan jeg velge mellom "Daglig", "Ukentlig", "Man-fre", eller "Brukerdefineret". Med brukerdefinert, kan jeg tydligvis slå dager av og på selv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Unnskyld at jeg trenger meg på med newb-spørsmål, men kunne noen fortalt meg raskt hva "dreambox" er? Gjelder dette for å recorde TV-sendinger?
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Unnskyld at jeg trenger meg på med newb-spørsmål, men kunne noen fortalt meg raskt hva "dreambox" er? Gjelder dette for å recorde TV-sendinger?
Vis hele sitatet...
Dreamboks er et alternativ til get-boksen og canaldigital som egentlig snart har monopol på detta med lovlige kanaler, ja, da understreker jeg det at dreamboks ikke er lovlig.

Det er en boks du kan motta kanaler på via internett og i tillegg på ha en server tilgjengelig. enten en selv eller en du kjenner som kan hoste.
du betaler for boksen og har da kanaler så lenge du vil. slipper da å betale noe hver måned.

Noe jeg ikke har sagt?, i så fall er det bare fylle inn dere som vet detta best.
Takk!

Hvor utbredt er dette, da? Er det store sjanser for å bli tatt? Regner med at man fort får en sadftig bot da...?
Dreamboks er et alternativ til get-boksen og canaldigital som egentlig snart har monopol på detta med lovlige kanaler, ja, da understreker jeg det at dreamboks ikke er lovlig.


Hei
Det er ikke ulovlig å selge eller eie en dreambox. Så lenge den ikke er modifisert med tredje parts OS, cardshare osv.

Max
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tviler sterkt på at Dreambox hadde blitt en suksess dersom det ikke var for alternative images.
Sist endret av Lommelykt; 5. september 2011 kl. 15:00.