Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 6171
jeg sitter her og ser på tv-serien "politiet" og er det bare meg som mener mange av disse er veldig maktsyke og tror de er så mye bedre enn andre. blandt annet må måten de snakker til de på.
PS. dette er ikke en fanboy diskusjon for politihatere.

hva mener dere "freakere?"
Både og syntes dem tar veldig godt av narkomane men mere har jeg ikke formening om
Ærlig talt, hvis du synes politiet i TV-serien virker maktsyke så har du et problem med mennesker. Mitt inntrykk av folka i serien er at de jevnt over opptrer ekstremt diplomatiske og ordentlige, selv med dritingse idioter som roper de rett i ansiktet.
har faktisk lagt merke til det, også opplevd ett par ganger. de tror alltid att de er så jævla fete og snakker skikkelig nedlatente som de er bedre en oss liksom. men så finnes det 1 av 100 som er hyggelig og da men de skal vell vise seg litt for kamera. tipper de arbeider annerledes med kameraer der.
Jeg tror ikke det vi ser på Politiet(serien) er det samme som virkeligheten. Tror de skjerper seg en del når dem skal foran kameraet. (Eller endrer oppførsel.)
Trådstarter
jo jeg ser på det nå og jeg er enig i mye av dette og de er jævlig bar folk. men hvis dere så fra stavanger området hvordan han snakket til han som visstnok hadde "herpet" biler. litt i overkant kansje?
Forventer du at politiet skal oppfører seg som mamma mot narkomane eller fulle folk, når dem ikke oppfører seg skikkelig? Politi skal aldri ta tingene personlig og derfor er de veldig ordentlig og diplomatisk. Klart det finns noen maktsyke politifolkene.
Trådstarter
jeg ble luktet på av en narkohund og automatisk siden jeg ikke så hunden. var på tg brakk an armene mine på ryggen og la meg på magen(dette siden jeg ikke så de bag meg og rolig gikk unna med landgangen min )
Jeg mener jeg hørte på en trailer til en episode at han sier til bikkja "Ta den mannen, den stygge mannen!"

Jeg trodde de var uskyldige til det motsatte er bevist, og jeg vil ikke si at å kalle noen andre for stygg er så snillt.
Trådstarter
de virker litt vel "overlegne" noen ganger
Sitat av kimmag Vis innlegg
Jeg tror ikke det vi ser på Politiet(serien) er det samme som virkeligheten. Tror de skjerper seg en del når dem skal foran kameraet. (Eller endrer oppførsel.)
Vis hele sitatet...


tror ikke jeg heller, har vært borti masse snut og de kan ha en tendens til og "presse" folk til og tyste på venner osv. en kompiss av meg ble pressa mot ruta i politi bilen mens fyren skrek skikkelig til han og lurte på hvem han andre var, var snakk om cross kjøring på veien, ikke no big deal liksom. men han fysisk pressa kompissen min hardt i døra og ruta på bilen mens han prøvde og få ut et navn av han.. han skjønte jo ingen ting men holdt kjeft... men som sagt, det finnes flere snille politimenn/damer
Trådstarter
good cop\bad cop gjelder vell i norge også
Sitat av kimmag Vis innlegg
Jeg mener jeg hørte på en trailer til en episode at han sier til bikkja "Ta den mannen, den stygge mannen!"

Jeg trodde de var uskyldige til det motsatte er bevist, og jeg vil ikke si at å kalle noen andre for stygg er så snillt.
Vis hele sitatet...
Dette var vell i den forrige episoden hvis jeg husker rett..
Men, man kan ikke forvente og bli behandla med silkehansker når man oppfører seg som en idiot, + deretter legger på sprang fra politiet :/
Etter et langt år med mye politibråk, kan jeg bekrefte at det mest sannsynlig er slik at de oppfører seg bedre foran kamera
samme her, var på en fest så kom snuten, masse rusa folk som begynte og sloss med snuten osv og ho politidama klikka helt med battongen og slo folk i trynet med den osv, var helt villt.... kan også bekrefta av personlige erfaringer at politi folk oppfører seg meget overlegent og snakker frekt og nedlatene..
Offtopic: Hva skjer visst jeg er uskyldig, å det kommer en politi og tar tak i meg og prøver å legge meg i bakken, men at jeg heller legger han i bakken?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Offtopic: Hva skjer visst jeg er uskyldig, å det kommer en politi og tar tak i meg og prøver å legge meg i bakken, men at jeg heller legger han i bakken?
Vis hele sitatet...
Du blir anmeldt for angrep på offentlig tjenestemann.
Selv om du er uskyldig, kan de arrestere / mistenke deg...
Sitat av kimmag Vis innlegg
Jeg mener jeg hørte på en trailer til en episode at han sier til bikkja "Ta den mannen, den stygge mannen!"

Jeg trodde de var uskyldige til det motsatte er bevist, og jeg vil ikke si at å kalle noen andre for stygg er så snillt.
Vis hele sitatet...
Dette kan vel fort ha noe med hvordan hunden er trent og. At de bruker spesifikke ord/ordre som skiller seg litt fra daglig tale når de skal ha bikkja i angrepsmodus.

Har kun sett noen få episoder av serien, men både utifra det jeg har sett der og hvordan min egen kontakt med onkel blå har vært så har jeg ett helt ålreit inntrykk av dem.
Kan nok godt hende dette er pga at jeg aldri har blitt pågrepet for alvorlige ting. Kun fått tilsnakk for mindre glup oppførsel på fylla.
Men er imponert over hvor ålreit de håndterte fulle folk de gangene hvertfall.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Du blir anmeldt for angrep på offentlig tjenestemann.
Selv om du er uskyldig, kan de arrestere / mistenke deg...
Vis hele sitatet...
Hva om jeg føler meg truet og sier det var selvforsvar?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Offtopic: Hva skjer visst jeg er uskyldig, å det kommer en politi og tar tak i meg og prøver å legge meg i bakken, men at jeg heller legger han i bakken?
Vis hele sitatet...
Da forklarer du på en fin & rolig måte din siden av situasjonen..
Og bli annmeldt for vold mot tjenestemenn eller lignende er sjeldent noe du kommer bra ut av :/

De gangene jeg har vært i kontakt med onkel blå så har jeg faktisk møtt fler hjelpsomme/hyggelige politi folk, enn de som oppfører seg som noen drittsekker.
Etter hva enkelte i denne posten kommer med så virker det jo som om inntakskravet for å bli politi er at du MÅ være en maktsykt, kverrulerende idiot :s
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Hva om jeg føler meg truet og sier det var selvforsvar?
Vis hele sitatet...
hvis du fysisk legger politiet i bakken er det flaut for dem og du har ingenting du skulle ha sagt. med mindre du lenker dem opp til en stolpe og kommer deg unna that is.

er du fra d-town?
Sitat av xavi0n Vis innlegg
jeg ble luktet på av en narkohund og automatisk siden jeg ikke så hunden. var på tg brakk an armene mine på ryggen og la meg på magen(dette siden jeg ikke så de bag meg og rolig gikk unna med landgangen min )
Vis hele sitatet...

Hva er det du egentlig prøver å fortelle her?


Blir helt svett av å prøve og tolke innlegg folk skriver. Dette er er jo bare rør.

Prøver du å skrive at du var på TG, ble luktet på av en politihund som du ikke så, og at politiet deretter la deg i bakken? Samtidig som du spiste en baguette?
Anbefaler alle så se denne videoen: BUSTED: The Citizen's Guide to Surviving Police Encounters

Den viser litt om dine rettigheter som sivilperson . Det handler dog om amerikanske rettigheter, men det er flere likhetstrekk. Videon er linket ved tidligere annledninger her på freak.
Kan bare si en ting først. Jeg er glad vi ikke har amerikansk snut i Norge!
Er fornøyd med alle jeg har møtt av Norges politistyrke så lang, selv om jeg har vært snytings

Politiet i serien virker veldig profesjonelt i mine øyne, de holder koken selv om de blir hesjet med og trakassert av narko/alkohol påvirkede mennesker.
Sist endret av ZELDUR; 9. mai 2011 kl. 00:19.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg må nesten le.

om dere syns oppførselen til politiet i den serien er klandreverdig, så kan dere umulig ha hatt noen som helst form for oppdragelse.
går ett program akkurat nå på viasat 4 som heter verdens villeste politivideoer, anbefaler og ta en titt
edit: off topic nå jager de en fyr som kasta ut 5 kilo heroin. ekke akkurat noe du ser for deg kan skje her i norge:P
Sist endret av Green_Matter; 9. mai 2011 kl. 00:23.
Sitat av maxphone Vis innlegg
Anbefaler alle så se denne videoen: BUSTED: The Citizen's Guide to Surviving Police Encounters

Den viser litt om dine rettigheter som sivilperson . Det handler dog om amerikanske rettigheter, men det er flere likhetstrekk. Videon er linket ved tidligere annledninger her på freak.
Vis hele sitatet...
Norske forhold, norske rettigheter. Amerikanske forhold, amerikanske rettigheter. Disse to er såpass vidt forskjellige at å lenke til en video som skal informere amerikanere om rettighetene deres er helt og holdent unødvendig, spesielt uten å påpeke hvor de mest vitale forskjellene ligger.

Hva gjelder saken ellers er jeg av den oppfatning at de fleste politifolk oppfører seg bra dersom man selv oppfører seg bra. Nå har jeg riktignok aldri hatt et uheldig møte med politiet, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan det forholder seg dersom man blir anklaget for noe.
Sitat av jonasojac Vis innlegg
Både og syntes dem tar veldig godt av narkomane men mere har jeg ikke formening om
Vis hele sitatet...
Tar seg godt av narkomane? Det er vel veldig varierende. Mange politifolk er skikkelig ubehagelige og trakasserer og plager narkomane.
Det virker som om enkelte her har misforstått hva politiet egentlig er. De har mer makt enn mannen i gata, og kan bruke fysisk makt hvis nødvendig. De er også mennesker, og reagerer under stressende situasjoner. Jeg har tilgode å se politiet oppføre seg dårlig mot uskyldige mennesker. Dersom man er imøtekommende, rolig og ærlig, blir man ofte behandlet på en brukbar måte. Slik jeg oppfatter politiet, blir ting ofte gjort på en enten-eller måte. Dersom de først skal gripe inn, gjør de det skikkelig. Et dytt mot en politimann kan godt resultere i at du blir lagt i bakken ganske "brutalt", og dratt med til arresten. Dette ser man også i serien.

Dersom politet rykket ut til en fest med mange rusa agresive personer, forstår jeg godt at de er varsomme. De skal ikke utsette seg selv for unødvendig fare, og jeg har ingen sympati for de som får litt juling etter å ha angrepet politiet. Dersom du blir angrepet helt uprovosert, må du selvfølgelig både anmelde og ringe avisen.

Angående politihunden så var det for å ta den mistenkte på fersk gjerning, og da snakker vi rykende fersk. Han hadde nettopp hoppet ut av den stjålne bilen etter fluktforsøk med denne, og fortsatte til fots. Det er ikke sånn at politiet må ha en dom for å handle. At politiet ikke bruker politisk korrekt språk for å kommunisere med hunden, burde dere egentlig forstå. Vil dere at betjenten skal rope "Politihund rex, kan du være så snill å forfølge den mistenkte? Men for guds skyld ikke knurr mot han før vi har en dom eller han har knivstukket deg for tredje gang".
På Politistasjonen Danmark eller hva det heter, ser dere at politiet opptrer ekstremt mye frekkere og bøsere enn Politiet Norge. Jeg klarer ikke en gang å se på Politiet Danmark, blir for sinna.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Jeg mener jeg hørte på en trailer til en episode at han sier til bikkja "Ta den mannen, den stygge mannen!"

Jeg trodde de var uskyldige til det motsatte er bevist, og jeg vil ikke si at å kalle noen andre for stygg er så snillt.
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke tenkt på at han kanskje sa det på den måten for å kommandere hunden til å løpe etter han?
Helt ærlig så vet jeg ikke om jeg hadde greid å la være å angripe tilbake om onkel hadde brukt fysisk vold (makt, kall det hva du vil) mot meg hvis det i mine øyne var ubegrunnet.
Mye forskjelige meninger ute å går. Men det finnes alle sorter personligheter i politiet. Det finnes okei snut og det finnes maktsyke jævler som tror de svever over bakken. Har hatt en god del ufrivelig kontakt med politiet og jeg tror jeg har møtt på alle varianter av snut som er å oppdrive. Det som vises på tv er god oppførsell spør du meg, har opplevd ti ganger være ting en som vises på TV..
Trådstarter
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Hva er det du egentlig prøver å fortelle her?


Blir helt svett av å prøve og tolke innlegg folk skriver. Dette er er jo bare rør.

Prøver du å skrive at du var på TG, ble luktet på av en politihund som du ikke så, og at politiet deretter la deg i bakken? Samtidig som du spiste en baguette?
Vis hele sitatet...
ja, flink du er
Av erfaring fra serien, så er det JENTER som er de umulig. Har du sett de tidligere sesongene kan man se at det er de som ikke vil oppgi personalia og er dritt mot politiet. Forøvrig syns jeg ikke politibetjentene er harde mot de som driver jøk. Når politiet bruker makt så er det jo ofte fordi de . De fleste overdriver sånn når de snakker ut om hvor "jævlig" politiet var mot dem når de ble busta for noe.
Sist endret av mo3; 9. mai 2011 kl. 11:42.
Sitat av BoinTjau Vis innlegg
På Politistasjonen Danmark eller hva det heter, ser dere at politiet opptrer ekstremt mye frekkere og bøsere enn Politiet Norge. Jeg klarer ikke en gang å se på Politiet Danmark, blir for sinna.
Vis hele sitatet...
Sinna på hva? Som nevnt før, er det noen som helst grunn til at politiet refererer seg til deg må de være autoritære og heve seg over deg. Det kalles håndheving av loven, og på den største majoriteten "lovbrytere" må de snakkes og tas hardt i. Enkelt og greit.

Er det barnehagementalitet man er ute etter, så oppsøker man....tja, barnehagen.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Sinna på hva? Som nevnt før, er det noen som helst grunn til at politiet refererer seg til deg må de være autoritære og heve seg over deg. Det kalles håndheving av loven, og på den største majoriteten "lovbrytere" må de snakkes og tas hardt i. Enkelt og greit.

Er det barnehagementalitet man er ute etter, så oppsøker man....tja, barnehagen.
Vis hele sitatet...
Politiet i danmark (i tvserien) opptrer mye frekkere i utgangspunktet, Har merket meg at de flere ganger kommer med slengbemerkninger som direkte antyder at personer er mindreverdige, De sier ting som faktisk kan gå under kategorien mobbing.

Politiet i Norge har jeg bare hatt positive opplevelser med, Heller ikke i tvserien syns jeg de oppfører seg dårlig.

Selvom politiet håndhever loven, Skal de vise ett godt ansikt utad og gå foran som ett godt eksempel, iallefall når det ikke er nødvendig med andre midler.

Det er alt jeg sier, Jeg har tegnet meg ett dårligere bilde av Dansk politi enn jeg har tegnet av Norsk politi.

Mener du at politiet påberoper seg retten til å heve seg over normal folkeskikk?.

Nei jeg er ikke en shitkid som viser fingern til politiet og roper snut er ut. Jeg er veldig glad for den jobben politiet gjør.
Sitat av kimmag Vis innlegg
Jeg mener jeg hørte på en trailer til en episode at han sier til bikkja "Ta den mannen, den stygge mannen!"

Jeg trodde de var uskyldige til det motsatte er bevist, og jeg vil ikke si at å kalle noen andre for stygg er så snillt.
Vis hele sitatet...
dette har ikke noe med om den mistenkte er stygg eller ikke. Jeg har ikke all verdens peiling på politihunder, men vil tro han sa det for å bygge opp aggresjonen til hunden slik at den yter bedre.
slik jeg ser det får man ikke et "realistisk" bilde av politet gjennom denne tv serien det er vel 2 grunner til dette..
1.Politet vet at kamerane ruller, så de oppfører seg "finere".
2.Hvis det er noe politet ikke vil ha med i serien vil jeg tro at dette ikke kommer med.
Har ikke noen store problemer med politi selv, da jeg som regel er snill gutt!
Beklager at jeg sier dette men enkelte politi folk har en dårlig attitude, noe jeg mener er unødvendig, tonen man sier ting på har ofte mye å si! (dette er fra personelige erfaringer)
Selvfølgelig finnes det politimenn som valgte yrket for å kunne være drittsekker mot mannen i gata, men er dette representativt for den norske politistyrken?

99% av alle politimenn jeg har møtt har vært hyggelige folk som bare prøver å gjøre jobben sin. Selvom du blir stoppet i en fartskontroll så la ikke dette gå utover politimannen som stopper deg fordi det er;
1. Du som har kjørt for fort.
2. Den aktuelle politimannen gjør det han har blitt bedt om av sin overordnede.
Sitat av xavi0n Vis innlegg
good cop\bad cop gjelder vell i norge også
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig.
Grunnen til dette er at enten liker man et menneske eller så liker man det ikke.

Min erfaring med politiet er at de er oppegående og pliktoppfyllende mennesker, men som på alle andre arbeidsplasser vil man helt sikkert klare å grave frem en idiot dersom man ønsker det.
Trådstarter
det jeg gjorde den gangen han la meg i bakken var å nekte å si noe til han behandlet meg som et menneske
Sitat av xavi0n Vis innlegg
jeg ble luktet på av en narkohund og automatisk siden jeg ikke så hunden. var på tg brakk an armene mine på ryggen og la meg på magen(dette siden jeg ikke så de bag meg og rolig gikk unna med landgangen min )
Vis hele sitatet...
Er det bare meg som ikke skjønte dette?
Du var på TG, ble luktet på av en hund. Siden du ikke så hunden fikk du automatisk armene brekt på ryggen og la deg ned på magen? Deretter gikk du videre ?

Whut?
Trådstarter
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Er det bare meg som ikke skjønte dette?
Du var på TG, ble luktet på av en hund. Siden du ikke så hunden fikk du automatisk armene brekt på ryggen og la deg ned på magen? Deretter gikk du videre ?

Whut?
Vis hele sitatet...
nei han ransaka meg og alt det der, men poenget er at er det ikke litt overdrevet og brekke armene mine på ryggen og legge meg i bakken fordi jeg går rolig unna?
Sitat av xavi0n Vis innlegg
nei han ransaka meg og alt det der, men poenget er at er det ikke litt overdrevet og brekke armene mine på ryggen og legge meg i bakken fordi jeg går rolig unna?
Vis hele sitatet...
Fint du ikke synes det er overdrevent. Da ser jeg virkelig ikke problemet.
Trådstarter
woot det er jo akkurat det jeg mener
Sitat av xavi0n Vis innlegg
nei han ransaka meg og alt det der, men poenget er at er det ikke litt overdrevet og brekke armene mine på ryggen og legge meg i bakken fordi jeg går rolig unna?
Vis hele sitatet...
Tja. Dersom du ble anholdt av politiet og så forsøkte å unnslippe, er jo politimannen i sin fulle rett til å stanse deg; om nødvendig med makt.

Dersom du ga tydelig signal om at du ville motsette deg anholdelse (gikk bort) kunne han løse det slik, eller han kunne holdt deg igjen på annet vis.

Har du noe forslag til hvordan han kunne stanset deg på annet vis?
Trådstarter
ja pikket på skulderen min eller noe. når jeg ikke ser de og jeg er opptatt med mat og mobil, så mener jeg at å slenge meg i bakken var jævla unødvendig
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av xavi0n Vis innlegg
ja pikket på skulderen min eller noe. når jeg ikke ser de og jeg er opptatt med mat og mobil, så mener jeg at å slenge meg i bakken var jævla unødvendig
Vis hele sitatet...
Javel, get over it, det var i deres fulle rett.
Trådstarter
ja vet de kan gjøre det men fortsatt jævla unødvendig.