Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1540
Hei, har en htc desire som jeg fikk til jul. Det første jeg gjorde da jeg fikk telefonen var å skru av muligheten for mobilnett og roaming. Men til tross for dette får jeg på telefonregninga at jeg har brukt "andre mobilnett", noe som er litt surt siden jeg ikke har gratis mobilnett, så det koster meg rundt 250 kr i maneden. Jeg bruker WiFi, men aldri mobilnett så jeg ser for øyeblikket ut som et spørsmålstegn. Jeg har skrudd av alt av mobilnett muligheter. Noen med en løsning på problemet eller som har samme problem? Setter pris på alle svar!
Jeg hadde samme problem i starten, det som var feil var at jeg ikke hadde skrudd av mulighetene for GPS. Det vil gå som andre nettverk, og koster dyrt.

Bare pass på at du ikke kjører google maps etc, tror det er grunnen.

Edit:

Ta en titt her, på task manager. Er ikke sikker på om dette er riktig versjon for deg, men søk det opp på market.
Har aldri hatt på GPS, men fant en funksjon under "kontoer og synkronisering" som heter "Bakgrunnsdata" hvor programmer kan synkronisere, sende og motta data til enhver tid, så tror nok at problemet ligger der. Bruker Advanced Task Killer så Google Maps er alltid av
Om du allerede har skrudd av mobildata, skal dette egentlig ikke ha noe å si. Hvertfall på min egen Desire, synkroniserer den kun når jeg er koblet til wifi, eller da wlan nettverk.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
hvis du allerede har slått av alt som kan tenkes og ha noe og si kan du jo altids gå til hjemmesiden til abonementet/kontantkortet ditt, man pleier og kunne slå av tilgang til mobilnett/ting som koster penger.
Sitat av echuz Vis innlegg
hvis du allerede har slått av alt som kan tenkes og ha noe og si kan du jo altids gå til hjemmesiden til abonementet/kontantkortet ditt, man pleier og kunne slå av tilgang til mobilnett/ting som koster penger.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde dette en gang. De stengte absolut ALT av kostnader. Fikk ikke sendt sms, ringt, gått på nedd, ingenting funket.
Dere vet at "Mobilnett" ikke betyr "internett" ?

Undersøk fakturaen din igjen. STår ikke "Pakkedata" på en egen post? Dette er internettbruken din.
"Andre mobilnett" pleier å være kostnaden du har hatt for å ringe til andre mobilnett enn det operatøren din har.
Om du f.eks har Telenor, og ringer Netcom, vil dette vise under posten "Andre mobilnett" på fakturaen din.

Datatrafikk viser som "Pakkedata" eller "Datatrafikk", eventuelt "GPRS" og blir målt i MB/KB. Ser du hva "Andre Mobilnett" blir målt i?
Skaff deg et annet abb med datatrafikk inkludert. For eksempel onecall folkepakka, hvor du da får mye mer glede ut av telefonen din
Du har nok ikke brukt Internett, du har nok bare ringt til personer med annet mobilnett enn deg. Det står spesifisert som "andre mobilnett" på fakturaen.
Sitat av Awarize Vis innlegg
Jeg hadde samme problem i starten, det som var feil var at jeg ikke hadde skrudd av mulighetene for GPS. Det vil gå som andre nettverk, og koster dyrt.

Bare pass på at du ikke kjører google maps etc, tror det er grunnen.
Vis hele sitatet...
Når startet GPS å koste penger?
Den bruker mobilnettet for å få en mer presis plass. Gjorde hvertfal det på min.