Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2676
I går kveld da jeg lå i senga mi og så på film, kom det plutselig en rar lyd fra mobilen min. Nesten en sånn lyd som kom når man kobblet seg til nettet før i tiden:P vet at telefonen min tidligere har vært avlyttet og da jeg tok ut sim-kortet og bateriet ble lyden borte.hva kan dette være a? takker for svar
Det kan jo være paranoia.
Virker som du er avlytta ja.. kvitt deg med mobilen fort som faen. hvertfall siden du har vært det tidligere.

er du i politiets søkelys?
Uansett lyd en mobil lager, så vil den jo mest sannsynlig forsvinne om strømmen blir kuttet da.
Sitat av Yochi Vis innlegg
Uansett lyd en mobil lager, så vil den jo mest sannsynlig forsvinne om strømmen blir kuttet da.
Vis hele sitatet...
Godt poeng! Og dessverre for kjeltringer så sluttet man å kunne høre at telefonen var avlyttet omkring 80-tallet....
det er pr dags dato UMULIG og vite om mobil/fast tlf er avlyttet pga purken bare får en kopi fra sentralen.

på 60-70 og 80 taller så koblet dem seg fysisk inn på kabel da fikk dem det "klikke" som er kjent for avlytting.

Nå om dagen er det bare en kopi av samtalen som sentralen sender, aka umulig og høre.
Sist endret av ranvik; 4. mai 2010 kl. 19:29.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av speedy902 Vis innlegg
vet at telefonen min tidligere har vært avlyttet og da jeg tok ut sim-kortet og bateriet ble lyden borte.
Vis hele sitatet...
Fortell fortell=)
Tja, om det gjelder avlytting av rom via mobil (Som det virker som trådstarter snakker om), bør det være en ganske sterk indikasjon om mobilen lager "er-i-samtale"-tikkelyder konstant når den er i nærheten av en høyttaler. Ikke at jeg tror noen slik funksjonalitet i det hele tatt finnes på de fleste mobiler.

Uansett, kan du holde mobilen inntil en høyttaler uten at den lager forstyrrelser kan du være 100% sikker på at den ikke sender noen signaler.
Sist endret av ymgve; 4. mai 2010 kl. 19:38.
Har du vært i kontakt med politiet tidligere?
demonter mobben og sjekk/ta bilder av deler og post her.
Akkurat den samme sære lyden kan høres i høytaleranlegget mitt hvis en mobiltelefon ringer i nærheten av det. Jeg tror ikke du blir avlyttet.