Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 637
Hei!

Jeg har en PS2 maskin stående på hytta som jeg tenkte å chipe eller kjøpe såkaldt swap magic plate til.

Jeg er kun ute etter og spille backup av spill(singstar). Jeg vil ha det enkleste som finns, og billig.
Jeg veit ikke hvilken versjon maskinen er, men tror jeg kjøpte den nesten me en gang den kom ut!

Hva anbefaler dere som kan dette meg?

Jeg er elektrotekniker, og kan derfor litt om el og lodding.
Sist endret av akilles_; 14. mai 2008 kl. 13:26.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
www.modnet.no

Chipping av PS2 er stort sett mer bry enn det er verdt, swapdisk fungerer fantastisk visstnok :-)
jeg vil også anbefale å kjøpe swapdisk... og kanskje ett fliptop "kabinett".
å lodde en chip i ps2 er noe drit. er vel 24 eller 28 ledninger (var det de gangene jeg gjorde det iallefall) pluss at ps2 er ett puslespill av dimensjoner både å ta fra hverandre og sette sammen igjen.

men om du har den rette versjonen av gammel ps2 kan det være mulig å få tak i loddefri-chip til den.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Har brukte swapdisk før og kan rapportere meget godt resultat
Har en Memor32 minnebrikke med memento firmware som spiller backup fint. Var vel ikke akkurat billig. betalte vel 600 kr eller hva det var fra konsollguiden.
Har du ett originalt PS1 spill og minnebrikke, kan du få det helt gratis med M R Brown oks independence exploit, har du en IDE harddisk du ikke bruker, kjøp nettverkskort, da slipper du unna optisk media, i den grad det går... Swap som dem skriver om lenger opp, kan du få kjøpt her: hxxp://www.swapmagic3.com/
Sist endret av fxxked; 15. mai 2008 kl. 00:53.