Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Føler du deg stolt når "Norge" vinner OL medaljer?
Ja, selvfølgelig. 15 40,54%
Nei, hvorfor skulle jeg? 12 32,43%
Godt å være norsk da ja .. 3 8,11%
Norge über alles! 7 18,92%
Stemmegivere: 37. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  13 1533
I disse olympiske dager hender det ofte at nasjonalismen blomstrer litt ekstra her i Norge. Folk føler seg faktisk litt stolte over at en eller annen slimskjeggete idiot fra det geografiske området Norge vinner et OL gull.

"Woho, jeg kommer fra samme geografiske området som han kammeraten, jeg er verdt mer enn svensker." kan f.eks. en Finnmarking (La oss også si at denne kammeraten er same) si når en kar fra f.eks. Oslo tar gull i bridge (), selv om flere svensker i teorien bor mye nærmere denne vinneren og egentlig burde kunne skryte mer over å bo nærme denne karen.

Det verste er at slikt er enda mer fremtredende i media. NRK og TV2 er helt jævlige. De rakker ned på svensker og prøver å gjøre det humoristisk, men det hele blir bare noe skikkelig hovent møl. Det er til å bli kvalm av enkelte ganger.

Så hvordan er det med deg? Syns det er bra at "Norge" tar så mange gull i OL? Føler du deg stolt? Stolt fordi en individuell utøver som tilfeldigvis kom fra "Norge" vant et OL gull?
Nå er det OL'tid. Hele famlien er samlet foran televisjonsapperatet. For å, i fellesskap, heie fram våre stolte og trauste landsmenn og kvinner. Vi nordmenn har mot i brøstet vi. Vi tar medalje på medalje. Vi er jo riktig flinke. Svenskene derimot. De har jo ikke peiling i det hele tatt. Hvorfor er de egentlig med?

nattbarnet er nok en av de minst nasjonalistiske av oss nordmenn!

så han melder seg herved ut av norgenationen.

*Sende pass og fødselsatest til staten*

ufff... jeg liker ikke tanken på at vi er så mye bedre enn alle andre!
Norge über alles!
Klart jeg er stolt over at kombinertløperne flyr ned løypa så snørret renner!
Hvem bryr seg om at Sverige slår Canada 5-2 i hockey så lenge Bjørndalen blir tatt i oral-sex i løypa og allikevel vinner?
Jeg fatter ikke poenget med hele OL... De har en dopingliste på lengde med... noe veldig langt noe. Dette gjør jo sporten kjedelig. Det burde være stikk motsatt, alle utøverne skulle vært NØDT til å dope seg så mye som mulig, da kunne det blitt morsomt å se på!

Og det med den gode nasjonalismen, varmen som setter seg rundt hjerterota et sted når man ser på TVen at ja, norske idrettsutøvere er best i hele vide verden. Vel... Hva er det for noe? De som føler denne blomstrende nasjonalismen hver gang de ser/hører/leser/oppfatter at det har blitt medaljer til "våre" idrettsutøvere, kan dere forklare HVORFOR? (genuint småinteressert)
noen av dere som i det heletatt ser på? eller bare klager dere fordi det er ol?
ol er jo bare bra. da får idrettsfolka lov til å vise at de er best eller ikke. vinner norge så er jo norge best i den idretten .
ikke det at jeg er nasjonalist, men norge er for øyeblikket bedre enn sverige i vinteridrett.
Idrett har faktisk gjennom alle tider vært fundamentalt i samfunnet, og er en egen kultur. Hvis du er stolt over den fine naturen, musikken, velferden osv. burde du være stolt av idretten også. Våre idrettsmenn er nasjonale symboler, som jeg faktisk syntes man bør ha litt respekt for. Når vi fra et lite land med få innbyggere klarer, uten doping, å hevde oss i verdenstoppen er jeg faktisk meget stolt over det. Det er jo også et tegn på at mange lever friske og sunne liv.... (gjelder ikke alle)
Sef jeg er litt stoltz0r i desse ol-dagene? Svenskene får ingenting imens vi hover inn med gull?
Opprinnelig postet av Prazor
Sef jeg er litt stoltz0r i desse ol-dagene? Svenskene får ingenting imens vi hover inn med gull?
Vis hele sitatet...
En nordmann fra indre telemark er raskere på ski enn en cp svenske fra skåne, so what?
Ser liten grunn til å være stolt av andres prestasjoner.
Heh så dere han svenske journalisten så hadde skrevet brev til kongen om vi ikke kunne gå i union med dem til ol i 2006 og kunne telle medaljene sammen?
Opprinnelig postet av mr_eff
Ser liten grunn til å være stolt av andres prestasjoner.
Vis hele sitatet...
Hvis du er norsk kan du være stolt. Folka vinner FOR Norge. Jeg er stolte av dem
folka vinner FOR norge?

Jeg tror ikke at det er tanken til den slimsiklende karen som faller over målstreken. Jeg nekter å tro at det første han tenkte er: Oiiiii... Nå vant Norge. tror heller han tenker JEG vant.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Xpedit0r
noen av dere som i det heletatt ser på? eller bare klager dere fordi det er ol?
ol er jo bare bra. da får idrettsfolka lov til å vise at de er best eller ikke. vinner norge så er jo norge best i den idretten .
ikke det at jeg er nasjonalist, men norge er for øyeblikket bedre enn sverige i vinteridrett.
Vis hele sitatet...
Tullegutt.
Vis "Norge" vinner, så er det en liten/stor kis som vinner. Ikkje heile norge. Det er bare han som får den medaljen, og personlig så trur eg heller ikkje at det at du kanskje sitter forann tv'n og heia på han var med på å få han fyrst fram forbi målstreken. Telepatisk støtte eller.no sånnt? Trukke det nei

Synst det er heilt greit at folk ser på ol. Ol er sikkert kult det, men det som ikkje er kult er når folk sitter heime i sofaen og heia på en fyr som faktiskt har et eige navn også tenker dei "HEIA NORGE!!" .. også kjeme han som har et eige navn imål også tenker alle sofa grisane "JA! VI VANT!! JAAAA!!!" ... uhm.. HALLO?!

Eg ser ikkje på ol. Ol suger.
Eller, eg såg på den snowboard greia da, men det var bare fordi at eg synst snowboard er PHETT
Ikkje fordi at eg skulle heie på han... faen.. Huska ikkje kva han heite akkurat no.. Jaja. Vi får kalle han "Mr. Norge" da.

ps. Synst at jappanaren var jævli kul når han bare braka løs med all den dritten sin. Var heile utrolig å sjå på.
Også finnen. ÅH! Finnen var faen meg bare best også da.
Ja, jeg er stolt av Norge når de vinner
Ja, jeg er nasjonalist
Ja, jeg ser mye OL på tv
Ja, jeg er delvis tvslave