Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3844
YO!
Sitter her å leser alle postene om mobiltelefoner osv... osv..! (Jess da, super fjortis)
Men det jeg lurer på er om noen har noen artige eller tøffe koder til nokiamobiler?
Tenker litt på sånn at man trykker *#06# og da får man opp IMEI nr., eller *#92702698# for en Warranty meny!

Foresten, hvis du trykke 12345689 12345689 på en avslått Ericsson R600 kommer du inn på en meny der du velger lysstyrke, restart av mobil, lyder og temperatur i mobilen!

Stylish (stilig.. *blæ*) eller??
kreativ nerd
devotio's Avatar
*#0000#
Ja det sant, det viste jeg egentlig.. men jeg glemte den helt!!

Ser for meg at det er no'n som føkker opp mobilen helt.. låser den totalt.. men som du igjen har mulighet til å låse opp!! Trenger ikke nødvemdighvis være min mobil vi snakker om.. men venners!! Ja.. jeg vet at det finnes PUK koder osv.. men det er old-school..
Jeg vet ikke om noen, prøv:
alltheweb.com
google.com
Fant noen nye:

*3370# Nå får man bedre kvalitet på samtaler.. men.. batteritiden går betraktelig ned! Telefonene restarter seg, men man kommer direkte inn uten å taste PIN!

#3370# Back to normal, se over!


*4720# Denne er grei hvis du ikke har mye batteri, og det er dårlig med nett rundt deg! Da skriver du denne koden og mobilen bruker mindre batt. ressurser på og søke etter nettverk.

#4720# Te'bak at te det normale.. se ovanfor!!

Vel den sugde den dialekten der.. hehe!!
www.nokia-codes.com
mobile.box.sk
+ google osv.
finnes det en kode som finner ut modellnavnet på nokian, har ikke peilng på hvilken jeg har bare vet jeg har en nokia :P
Ta ut batteriet bak og se? El. se på nokias sine hjemmesider og se om du finner modellen der
Opprinnelig postet av madbertha
finnes det en kode som finner ut modellnavnet på nokian, har ikke peilng på hvilken jeg har bare vet jeg har en nokia :P
Vis hele sitatet...
*#0000#

*les postene*
*#92702689# får fram "skjult meny"...
Men skal du ut av menyen, må du restarte mobilen.

*#06# får fram Serienummeret...
Sist endret av eppes; 17. mars 2004 kl. 18:11.
med den *#0000# får jeg dette fram:
V 4.74
14-04-03
NHL-4
(c) NMP

Sier meg ikke så mye.
Opprinnelig postet av madbertha
med den *#0000# får jeg dette fram:
V 4.74
14-04-03
NHL-4
(c) NMP

Sier meg ikke så mye.
Vis hele sitatet...
Det øveste er versjon på mobilen.
Den andre er datoen når den er laget.
Den siste vet jeg ikke.
vel, tenkte på modellnummer, som f.eks 3310, 5110 og sånt.
når jeg taster inn *#92702689# og går helt nederst står det "Life timer 000007:23" noen som vet hva det betyr?
Hadde faen ikke forundra meg om nokia ødlegger tlfne med vilja etter at garantien har gått ut :P
Syns jeg husker en kode, som jeg ikke helt husker hva den gjorde, men det var *#746025625# (tror jeg) Har ikke nokia lenger, så jeg får ikke sjekka..

Edit: Kom på hva som skjedde.. En kamerat sa til meg at man kunne ringe gratis viss man skrev inn koden.. Kom fram denne
meldignen: Sim clock stopp allowed. Ikke det at jeg forstår hva det betyr men..
Uansett så fungerte det aldri (ringe gratis) ....
Sist endret av steili; 17. mars 2004 kl. 19:02.
Opprinnelig postet av madbertha
vel, tenkte på modellnummer, som f.eks 3310, 5110 og sånt.
Vis hele sitatet...
Da ser du under batteriet!
Opprinnelig postet av Vadder
når jeg taster inn *#92702689# og går helt nederst står det "Life timer 000007:23" noen som vet hva det betyr?
Hadde faen ikke forundra meg om nokia ødlegger tlfne med vilja etter at garantien har gått ut :P
Vis hele sitatet...
Slik at de blir forbanna på nokia telefoner som blir fort ødelagt, og velger et annet merke neste gang de kjøper mobil..?
Opprinnelig postet av klovnen_
Da ser du under batteriet!
Vis hele sitatet...
Ja det sa jeg også!
Sjekk også astalavista.com for "koder" til flere forskjellig mobiltelefoner/produsenter.
Opprinnelig postet av steinarlima
Syns jeg husker en kode, som jeg ikke helt husker hva den gjorde, men det var *#746025625# (tror jeg) Har ikke nokia lenger, så jeg får ikke sjekka..

Edit: Kom på hva som skjedde.. En kamerat sa til meg at man kunne ringe gratis viss man skrev inn koden.. Kom fram denne
meldignen: Sim clock stopp allowed. Ikke det at jeg forstår hva det betyr men..
Uansett så fungerte det aldri (ringe gratis) ....
Vis hele sitatet...
jeg mener å huske at når man stoppet SIM-klokken, ble meldingene gratis når du hadde 1 kr igjen eller noe sånnt. Eller var det noe annet som gjorde det? Tror det hadde noe med meldinger å gjøre iallfall...
ahh husker jeg hadde MANGE slike koder før! lasta de ned fra kazaa,prøv der!
*#746025625#
som gjør hva?
finnes det noen for t610 el?
hmm tviler! men du kan jo alltids søke på google!
Opprinnelig postet av -=BakkiZ=-
*#746025625#
Vis hele sitatet...
Sim clock allowed stopped
kreativ nerd
devotio's Avatar
Opprinnelig postet av ZeFoX
Det øveste er versjon på mobilen.
Den andre er datoen når den er laget.
Den siste vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Den andre sier ikke når mobilen er laget, men når softwaren er utgitt.

De siste sier noe om standard på høretelefoner tror jeg...
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Opprinnelig postet av ThomaZ
finnes det noen for t610 el?
Vis hele sitatet...
Joda, mange av ericsson kodene til eldre versjoner funker også på t610. Prøv google.com
▼ ... over en uke senere ... ▼
Disse er jo alle kjekke koder for ting som faktisk ikke betyr så alt for mye (fete detaljer, thats all...) Men hva med nyttige koder som fks: SJEKKE OM DEN ER AVLYTTET!?!? Det MÅ finnes... det bare må....