Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 652
Har en moddet dvd-driver i en eldre xbox360,(grå), men hovedkortet(?) har takket for seg. Nå har jeg skaffet meg en lite brukt xbox360 av samme type og lurer derfor på om jeg kan installere den gamle driveren i den nye xboxen?
Hvilke problemer kan jeg evt møte på om jeg vurderer gjøre dette?
Jeg regner med at driveren må være av samme produsent eller er det en vei forbi dette?

Eller finnes det noen som kan modde xboxen min? Spiller brente spill så langt..

Takker for svar
Sist endret av N0rs3; 22. november 2013 kl. 00:16.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette kan være mulig. Det er fire produsenter som har laget dvd drives til xbox phat modeller. BenQ, LiteOn, Hitachi og Samsung.

Samsung og Hitachi ble bare brukt med to første hovedkortene, Xenon (2005-2006) og Zephyr (2006-2007). Har du en modell som er lagd etter dette har du aller mest sannsynlig en BenQ eller en LiteOn.

En viktig faktor med dette er AP25 utfordringer. Dette er en rekke utfordringer xboxer med AP25 driver sender til driven for å sjekke om spillet er brent eller ikke. De eneste drivene som ikke kan gjøre AP25 utfordringer er Samsung, og alle Hitachi drives unntatt 78 og 79.

Så for å bytte en ny drive inn i en ny xbox må du altså sjekke om xboxen vil sende AP25 utfordringer, og om driven kan gjøre de. Hadde konsollen en ikke-AP25 drive i seg vil den ikke sende slike utfordringer, og du kan da sette i hvilken drive som helst.

Om den hadde en AP25-drive i seg må du altså putte i en dvd drive som kan lese disse, altså en BenQ, LiteOn eller en Hitachi 78/79.

For å putte en ny drive i en ny xbox må den nye driven få riktig dvd-nøkkel i seg. Du må altså dumpe dvd-nøkkelen til den gamle driven, og flashe den nye driven med denne nøkkelen. Dette gjøres samtidlig som du flasher Lt+ til driven, altså firmwaren som lar deg spille brente spill.

Selv om den gamle driven din allerede er flashet kan ikke denne puttes i den nye xboxen uten videre, da den har en gammel xbox sin nøkkel i seg.

Du kan komme deg unna gratis ved å gjøre dette.Først må du bare disable driver enforcement i Windows. Så kobler du driven din opp med sata til pcen din sitt hovedkort. Når pcen har skrudd seg skikkelig på kan du gi xbox driven strøm med xboxen, altså at du skrur på xboxen med driven sin strømkabel koblet til. Er du uheldig kan PCen freeze, da har du ett ikke-kompitabelt chipset og må desverre kjøpe en slik en. Hvis du får åpnet Jungleflasher og driven vises så er det bare å fortsette med guiden

Kan legge ved ett par nyttige links hvis du vil flashe selv. Modnet sitt forum, forum for oss norske som liker å modifisere spillkonsoller, er medlem her jeg. ixtreme.net, akkurat samme bare 100x mer aktivt, og med internasjonale medlemmer. Er medlem her også. Jungleflasher PDF, guide for å flashe din drive. Denne dekker også manual spoofing, det er dette du må gjøre for å bytte den gamle nøkkelen din i ny firmware. Alle xbox phat drives.