Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1936
Tittelen sier det meste. Hva er den beste måten, eller er det i det hele tatt mulig å sende filmer over nett?
Tenker da vanlige filmer på størrelser 1gb+.

(Fant ikke noen andre tråder om det, og fant lite når jeg søkte på google.
Var usikker på om jeg skulle legge tråden under "internett" eller "film", det får evt. mod's endre på.)
Vist du skal sende til en kompis er det bare og laste ned utorrent, dra fila inn i felte nederst i venstre hjørnet som heter "create torrent" elns. Så er det bare og sende linken og seede til den er ferdig laasta ned
Mediafire er nok et godt alternativ. Du kan også laste opp torrents. Dette er mer fildeling, så det er utslagsgivende om du tenker du skal sende filen til en vennegjeng eller spre det til flest mulig.
Trådstarter
Jøss, mange hjelpsomme fisker her i kveld

Er det ulovlig å uploade filmer på Mediafire (ser for meg et ja)? Sjanse for å bli tatt?
Sitat av Azarat Vis innlegg
Jøss, mange hjelpsomme fisker her i kveld

Er det ulovlig å uploade filmer på Mediafire (ser for meg et ja)? Sjanse for å bli tatt?
Vis hele sitatet...
Trenger ikke gi filen et navn med en film i det minste, men jeg tviler virkelig på at de går igjennom filmaterialet. Ikke det at jeg vet noe om det, men uansett.
speedyshare.com
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Kan ikke den du skal sende filmen til laste den ned selv? Vedkommende har vel internett?
Tenkte ikke på Skype, de har jo en helt OK filsendingsmulighet.
WeTransfer.com er en bra side som du laster opp til også blir filen (link) sendt til på mail og den andre personen kan laste ned. Inntil 2gb
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Tenkte ikke på Skype, de har jo en helt OK filsendingsmulighet.
Vis hele sitatet...
Tenkte på det samme. Skype er faktisk ikke så værst..
Makset ut linjen min her iallefall.
..irc? /dcc send dinvenn 'film.avi'
Det er jo ikke ulovlig å dele filer over nett? Altså dine egne filer! Det er jo den egentlige tanken back torrents! Det heter FILDELING! DELE FILER! Grunnen til at mye av det som ligger ute er ulovlig, er på grunn av åndsverk og rettigheter. Folk deler filer de ikke har rettigheter på.
Sist endret av Eiol; 23. mars 2012 kl. 02:42.
Dropbox er også et fint program. Du laster opp, andre som du har gitt passord laster ned.
Trådstarter
Mange bra svar her, skal prøve ut

Sitat av Eiol Vis innlegg
Det er jo ikke ulovlig å dele filer over nett? Altså dine egne filer! Det er jo den egentlige tanken back torrents! Det heter FILDELING! DELE FILER! Grunnen til at mye av det som ligger ute er ulovlig, er på grunn av åndsverk og rettigheter. Folk deler filer de ikke har rettigheter på.
Vis hele sitatet...
Øh, er det ikke de som deler de filmene som blir hardest rammet/straffet da? Filmen jeg skal sende/dele er lastet ned fra en torrent-nettside.
Sist endret av Azarat; 23. mars 2012 kl. 08:27.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Mange bra svar her, skal prøve ut



Øh, er det ikke de som deler de filmene som blir hardest rammet/straffet da? Filmen jeg skal sende/dele er lastet ned fra en torrent-nettside.
Vis hele sitatet...
Jojo, trodde du skulle sende en film du hadde rettigheten på. Kan ikke kameraten din bare laste ned torrenten sjæl? minnepenn? ekstern harddisk? Kjøpe filmen?
Trådstarter
Sitat av Eiol Vis innlegg
Jojo, trodde du skulle sende en film du hadde rettigheten på. Kan ikke kameraten din bare laste ned torrenten sjæl? minnepenn? ekstern harddisk? Kjøpe filmen?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke akuratt i dette tilfellet
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
DVD + postsending?
FTP server + klient.

FileZilla har begge alternativene, og nettet florerer av forslag til hvordan du kan sette opp løsningen.