Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1428
Hei, jeg har tenkt til å kjøpe litt utstyr, er litt lei av middelmådige løsninger. Det jeg har tenkt er at jeg har lyst på en NAS server slik at jeg kan streame musikk, film og bilder (og dokumenter) til mobil, PC og TV + backup. Jeg har en playstation 3 som det kan streames til. Det jeg egentlig trenger er: Mobil, NAS server, TV og høytalersystem. Jeg har ca 15/18 tusen (18 er MAX, helst mindre)
Jeg har veldig lyst på HTC desire, som koster ca. 4000. Jeg har tenkt på denne NAS serveren (Trenger ikke HDD'er). TV er jeg ganske blank på, men jeg vil gjerne ha mer enn 32", og den skal brukes hovedsakelig (bare?) til å se på film. Høytalere har jeg ikke sett litt på, men er usikker. det jeg har sett på er dette..
Håper der er noen smarte hoder som kan hjelpe meg )
Har du forsterker til høytalerne da?
Jeg kan anbefale dette høyttalersettet som jeg kjøpte for to uker siden. Det er ikke egen sub, men det er bass i massevis hvis det er viktig for deg.

Når det gjelder film-TV så er det etter mitt syn bare plasma som gjelder. Panasonic TX-P42S20E er et ekstremt bra kjøp til prisen. Det eneste du må være obs på er at enkelte eksemplarer har en tendens til å lage en summelyd. Kjøper du hos en butikk som har 30-dagers bytterett er det bare å returnere hvis du får en som bråker mer enn ønskelig.
Sist endret av DonTomaso; 14. oktober 2010 kl. 21:45.
sp1ffy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Scanor551 Vis innlegg
Har du forsterker til høytalerne da?
Vis hele sitatet...
Ja, det har jeg, men har noen shitty høytalere

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg kan anbefale dette høyttalersettet som jeg kjøpte for to uker siden. Det er ikke egen sub, men det er bass i massevis hvis det er viktig for deg.

Når det gjelder film-TV så er det etter mitt syn bare plasma som gjelder. Panasonic TX-P42S20E er et ekstremt bra kjøp til prisen. Det eneste du må være obs på er at enkelte eksemplarer har en tendens til å lage en summelyd. Kjøper du hos en butikk som har 30-dagers bytterett er det bare å returnere hvis du får en som bråker mer enn ønskelig.
Vis hele sitatet...
mm, takk ^^ så bra ut
TV: Samsung 40" LCD-TV LE40C535
Pris: 4.995,-

Surroundset: Jamo S606 HCS
Pris: 6.995,-

Mobil: Samsung E1080
Pris: 200,- hos nærmeste mobilforhandler.

NAS: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498898
Pris: 4.995,-

Totalpris: 17.185,-
HTC Desire HD har jo støtte for DLNA, Digital Living Network Alliance, som gjørt at om andre komponenter i samme trådløsenettverk også støtter dette, kan media streames uten mellomledd.

Altså, om din NAS er DLNA-sertifisert kan alt streames direkte til din Samsung DLNA-sertifiserte tv, og din HTC Desire HD mobiltelefon. Ikke dumt.
Ser at jeg anbefalte samme høyttalersett som DonTomaso, men billigere fra nettsiden han peker til.
Protip: Det er viktig å se seg rundt etter laveste pris.

TV: Samsung 40" LCD-TV LE40C535
Pris: ~4.995,-

Høyttalersett: Jamo S606 HCS
Pris: 5.995,- (om ingen finner billigere)

Mobil: Samsung E1080
Pris: 190,-

NAS: QNAP TS-419P
Pris: 3.979,-

Da ble totalpris: 15.159,-
Sist endret av waf; 14. oktober 2010 kl. 22:31.
http://www.prisguide.no/

Ser at du faktisk kan spare enda en 100 lapp på tven der
Å spare kr. 100,- er greit, men man bør vurdere ut fra forhandler også.

Tips: En bør også tenke frakt på de forskjellige produktene, så sjekk hva de forskjellige sidene har i pris på flere av produktene og regn sammen hva billigste kjøpesum med frakt blir.
sp1ffy's Avatar
Trådstarter
listen min ser vel omtrent slik ut nå:

Mobil
HTC Desire - 3800

Høytaler
Jamo S 606 HCS 3 - 6000

TV
(usikker) Samsung 42" Plasma - 4000

NAS
usikker.

ang. nas: hvilke fordeler har f.eks. QNAP TS-419P i forhold til Synology Disk Station DS410j?

Sitat av MannY Vis innlegg
HTC Desire HD har jo støtte for DLNA, Digital Living Network Alliance, som gjørt at om andre komponenter i samme trådløsenettverk også støtter dette, kan media streames uten mellomledd.

Altså, om din NAS er DLNA-sertifisert kan alt streames direkte til din Samsung DLNA-sertifiserte tv, og din HTC Desire HD mobiltelefon. Ikke dumt.
Vis hele sitatet...
takk, nyttig info
Sitat av sp1ffy Vis innlegg
listen min ser vel omtrent slik ut nå:
Mobil
HTC Desire - 3800
Vis hele sitatet...
Jeg blir veldig lei meg om du betaler 4000 for en utdatert toppmodell nå, når du må ut med 800,- mer for å få en av de aller, aller nyeste modellene på markedet. Men of course, your choice.

Ang. NAS så virket Synology sin NAS som et veldig godt alternativ. Kan være printerserver om du trenger det, streame musikk gjennom itunes ut i nettverket, være bittorentklient, DLNA-sertifisert og plass til mange disker. En WD 2TB-disk koster nå 750,- hos komplett denne uken.
sp1ffy's Avatar
Trådstarter
tusen takk for svar
Htc Desire HD kommer i butikkken på mandag gleder meg