Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1209
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Kjøpte nettop en SE S500i for 2000kr, som skulle være operatøropplåst.
Da jeg kom hjem, og tok esken ut av posen, så så jeg et klistremerke på utsiden, merket "Konfigurert for NetCom". Vil det si at den er operatørlåst til netcom?
Tja, tolk det som du vil fra merket Men prøv heller å se om det virker med et simkort fra en annen operatør. Hvis det funker med et telenor kort f.eks er alt i orden. Virker det ikke går du bare å klager.
Sitat av Ahmed-
Kjøpte nettop en SE S500i for 2000kr, som skulle være operatøropplåst.
Vis hele sitatet...
Forventet du at den IKKE var operatørlåst? Kan ikke helt se meninga i denne posten?
Sitat av Ahmed-
Kjøpte nettop en SE S500i for 2000kr, som skulle være operatøropplåst.
Da jeg kom hjem, og tok esken ut av posen, så så jeg et klistremerke på utsiden, merket "Konfigurert for NetCom". Vil det si at den er operatørlåst til netcom?
Vis hele sitatet...
Operatøropplåst var da et dårlig ord! Du mener at telefonen skulle vært ulåst?

De fleste mobiler er vel i dag operatørlåst og du må betale deg ut av avtalen for å kunne bruke andre operatører.
Den kan vel ha NetCom instillinger uten at den er låst til NetCom, min telefon ble solgt sammen med et Telenor abb, men er ikke SIM låst.

Om man får en telefon som er SIM-låst med et 12. md abb. kan man ringe Telenor/NetCom/Hvemsomhelst og få låsekoden. Dette skal være kostnadsfritt...
Sitat av Ahmed-
Kjøpte nettop en SE S500i for 2000kr, som skulle være operatøropplåst.
Da jeg kom hjem, og tok esken ut av posen, så så jeg et klistremerke på utsiden, merket "Konfigurert for NetCom". Vil det si at den er operatørlåst til netcom?
Vis hele sitatet...
Jeg tolker det som at mobilen har installert oppsett til netcom, som f. eks. MMS, WAP...

Om en telefon er operatør-låst så står det vanligvis i klartekst... Men jeg kan ta feil...
Sitat av aphex
Jeg tolker det som at mobilen har installert oppsett til netcom, som f. eks. MMS, WAP...

Om en telefon er operatør-låst så står det vanligvis i klartekst... Men jeg kan ta feil...
Vis hele sitatet...

Vel, om det sto ordet "Operatørlåst" er vel det klartekst.
Operatør vet alle er netcom, telenor etc, når det da kommer låst bakom sier det seg vel selv? =/

Uansett, finnes bedrifter som låser den opp til for et par hundre kroner, dette er IKKE ulovlig.
Sist endret av Volch0k; 30. desember 2007 kl. 13:34.
Sitat av Ahmed-
Kjøpte nettop en SE S500i for 2000kr, som skulle være operatøropplåst.
Da jeg kom hjem, og tok esken ut av posen, så så jeg et klistremerke på utsiden, merket "Konfigurert for NetCom". Vil det si at den er operatørlåst til netcom?
Vis hele sitatet...
"Konfigurert for NetCom" <--- Vil si at Telefonen er ferdig konfigurert for Netcom, (MMS, WAP osv..) men Ikke låst til Netcom..

.:CyberMan:.
Sitat av Aela
Vel, om det sto ordet "Operatørlåst" er vel det klartekst.
Operatør vet alle er netcom, telenor etc, når det da kommer låst bakom sier det seg vel selv? =/

Uansett, finnes bedrifter som låser den opp til for et par hundre kroner, dette er IKKE ulovlig.
Vis hele sitatet...
Hvor har det stått ordet "Operatørlåst"? Han skrev "operatørOPPlåst". Er er dårlig ord, men du ser tegningen.
Det så jeg ikke

Uansett, sto det virkelig ordrett "Operatøropplåst" på esken?
Sitat av Aela
Det så jeg ikke

Uansett, sto det virkelig ordrett "Operatøropplåst" på esken?
Vis hele sitatet...
Huff.. Hva med å lese føeste post igjen.. Så vil du se at han klart skriv at d sto "Konfigurert for NetCom" på esken.. Å at han videre sier at den skull være "operatøropplåst" som han så fint kaller det...

.:CyberMan:.
Hvis det står et klistermerke om at den er konfigruert for netcom så er det litt sjangsespill hvorvidt den er operatørlåst eller ei. Jeg har vært borti telefoner som har vært både låst og ulåst.
Sitat av .:CyberMan:.
Huff.. Hva med å lese føeste post igjen.. Så vil du se at han klart skriv at d sto "Konfigurert for NetCom" på esken.. Å at han videre sier at den skull være "operatøropplåst" som han så fint kaller det...

.:CyberMan:.
Vis hele sitatet...
Det svarer jo fortsatt ikke på spørsmålet mitt. Om det virkelig sto operatøropplåst på esken. DU må lese posten JEG skrev igjen.
Aela, er det så forbanna vanskelig å se hva andre skriver?

Det sto "Konfigurert for NetCom" på esken.
Nei, ikke så vanskelig.

Sitat av Ahmed-
Kjøpte nettop en SE S500i for 2000kr, som skulle være operatøropplåst.
Da jeg kom hjem, og tok esken ut av posen, så så jeg et klistremerke på utsiden, merket "Konfigurert for NetCom". Vil det si at den er operatørlåst til netcom?
Vis hele sitatet...
Nei, den er ikke operatørlåst, du kan bruke hvilken som helst operatør.

"Konfigurert for NetCom" vil si at det er netcom som har reklame inne på den, bakgrunner, mms, standards wap side osv er netcom. Kan fjernes med diverste programvare.


[COLOR=Red]Trådstarter har vel fått svar på spørsmålet sitt nå? Case closed.[/COLOR]
Sitat av Aela
Nei, ikke så vanskelig.



Nei, den er ikke operatørlåst, du kan bruke hvilken som helst operatør.

"Konfigurert for NetCom" vil si at det er netcom som har reklame inne på den, bakgrunner, mms, standards wap side osv er netcom. Kan fjernes med diverste programvare.


[COLOR=Red]Trådstarter har vel fått svar på spørsmålet sitt nå? Case closed.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
"Konfigurert for NetCom" er som jeg har skrevet tidliger, at den er konfiguert for netcom, i form av at MMS, WAP oppsett osv, er lagt inn.. Videre, så er det som Aela skriver, også en VISS sjansje, at dem også har langt inn en "netcom" meny valg, med netcoms egne linker/progs osv.. Dette kan fjærnes ved bruk av en SERVICE kabel, og re-flashing av heile telefonen..

(I tilleg så er også "flash" meny muligeten deaktivisert, på alle mobiler som har fått netcom meny.. :/ )

Jeg har holdt på med opplåsning og flashing av mobiler for noen år siden, å jobber nå som mobil/data selger, så dette stemmer nok, ja..

.:CyberMan:.
Jeg jobber en butikk som selger både netcom og telenor telefoner. Hvis det står på esken at telefonen er konfigurert for netcom vil det si at mms, wap og andre innstillinger er klare i telefonen fra før av. du trenger ikke å laste dem ned fra internett.

Når det står at 'telefonen er operatørlåst' så er telefonen låst på ett selskap i ett år. etter at telefonen er registrert som solgt må du vente ett år før du kan bruke telefonen med et sim-kort fra ett annet selskap. Du finner ut hvordan du åpner telefonen der på hjemmesiden til selskapet du kjøpte telefonen fra. f.eks: www.telenormobil.no eller www.netcom.no