Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2802
Noen som har erfaring fra dette?

Om jeg får penger betalt til en PayPal konto, uten å overføre til konto, blir det registrert automatisk hos skatteetaten eller blir det ikke registrert før jeg fyller det inn i selvangivelsen?

La oss si jeg får betalt AAP av NAV på nåværende tidspunkt, men kun i 1-2 måneder til. Om jeg da må fylle inn PayPal inntekt manuelt på selvangivelsen neste år, vil jeg da slippe å blir trekt det beløpet på utbetalingene fra NAV?
PayPal står oppført som en finansiell tjenesteaktør hos Finanstilsynet. Det betyr at de 1) må identifisere alle kundene sine, og 2) innrapporterer alle mistenkelige transaksjoner pga. hvitvaskingsregelverket. Nå er ikke din betaling mistenkelig per se.

De vil ikke automatisk innrapportere alle transaksjoner. Det som derimot kan (og ofte skjer) er at skattemyndighetene henter ut informasjon om transaksjoner fra slike tjenester ved kontroll av skattemelding.

PayPal ville ikke hatt lov til å tilby tjenester til nordmenn med mindre de registrerte seg og førte ettersyn med betalinger og overføringer. Håper dette er til hjelp.
Sist endret av Stadheim12; 11. juli 2020 kl. 04:16.