Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 15681
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Takk til rune for en genial post...
http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=11938
en slik idé bør følges opp...
Noen som har forslag til gode sanger man kan høre på når man er stein...
hehe... bare hyggelig...

selv hører jeg til vanlig mest (kun) på hiphop/rap, og da styrer jeg helst unna det mest kommersielle skvipet...
disse er de 3 sangene jeg helst hører når jeg er fjern:
Morcheeba - Let Me See (ft. Talib Kweli)
Common - Come Close (ft. Mary J. BLige)
Too Short - Cali-O (ft. E-40, Ant Banks & Big Gipp)

ellers synes jeg det meste av 'røyke-rap' (f.eks. Redman - How To Roll A Blunt) er litt masete når jeg er fjern, det er bedre som 'motivasjons-musikk' før en røyk...

også marley seff...
cafè del mar
Det meste av Digital RephleX, spesielt bra når man er helt borte.
Go' gammel Cypress Hill...

Uhmm... Og mer... Husker ikke...
Hører på progressive metal jeg...
klassisk musikk. kvalitet. Pink Floyd.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Jeg pleier egentlig ikka å høre på sånn musikk, men:

Shpongle - Behing Closed Eyelids, eller
Shpongle - Divine Moments of Truth

De låtene gjør ting med huet ditt som kan være JÆÆvlig underholdende når du er stein...
Kan ikke si at jeg setter på noen spesiell musikk når jeg er fjern.. hører vel på det vanlige.. house, prog, jazz, svenskt, rock, rap,klassikst.. the lsit goes on..
MÅ alltid høre på Toy Dolls når jeg er høy. dritfet, syk punk.
MÅ høres:
My wife is a psychopath
Pot lucky percy
The psychosurgery
Thomas Rusiak, C. Hill, Sublime (ska), Pharcyde, reggae, Tungtvann/Busta Ofte etc etc...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Pink Floyd - "Comfortaby Numb" er en sikker vinner,
Rainbow - "Temple of the King" og "Catch the Rainbow" likeså.

99% av all musikk jeg hører på er metal,men når man er stein så er det veldig greit å høre på noe rolig og vennlig.
dog jeg har tenkt å teste ut neste gang jeg røyker:
Devil Doll - Mr.Doctor
Digg å høre på Soma FM kanalene når man er høy.

Groove Salad (128kbit) er en fav hos meg
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Som sagt tidligere, Sphongle!
Går vel for det meste i god trance + litt marley..
Grateful Dead. Dark Star får det til å gå rundt for meg til vanlig, lurer på hva det ville gjort i et eventuellt rus
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Noe bra Goa/Psy-trance er helt sykt å høre på ¨når man er skjev, og er ett must for skikkelige CEV tripper.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
den funker ikke, er det den sangen som har blitt lagd på playstation eller?
Godspeed you black emperor passer ypperlig.
Men dette blir det samme som å spørre, hvordan musikk er bra å høre på (punktum)
Bone thugs and harmony: weed song, weed man, budsmokes only og crossroads (++)
Cypress hill med bla hits from the bong er også en selvskreven slager.. pluss all annen chill hip-hop.
Enig med SlaveAvSolen, GYBE er flott når man er høy, samme er tarantel. Men all time favoritten er vel Nick Cave.
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Men dette blir det samme som å spørre, hvordan musikk er bra å høre på (punktum)
Vis hele sitatet...
Jeg synes mye musikk jeg til vanlig ikke klarer høre på blir bra når jeg er fjern. F.eks. Bone Thugs klarer jeg ikke til vanlig, men mye av musikken deres er digg å høre når man er fjern.
Opprinnelig postet av rune420
Jeg synes mye musikk jeg til vanlig ikke klarer høre på blir bra når jeg er fjern. F.eks. Bone Thugs klarer jeg ikke til vanlig, men mye av musikken deres er digg å høre når man er fjern.
Vis hele sitatet...
Det er sikkert sant nok det altså, men jeg føler det ikke sånn, mulig det er fordi jeg elsker musikk og forsvinner i musikken uansett. Men Hasjrøyking er jo individuelt.
jeg røyker hasj nesten bare på grunn av musikken..
Så jæææævli digg å forsvinne helt fra verden og inn i en chill gitarsolo.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Underworld - Moaner
Underworld - Cowgirl
Underworld - Kittens
Underworld - tongue (du forstår tittelen etterhvert)

DETTE og annet av Underworld er det jeg hører steeein, musikken er uten tvil laget for det.....
bandet har små hemmelige meldinger i sangene, og tekster som ikke er helt forståelig i streit tilstand!
brilliiiiiant!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Dub, musikk nærmest designet for å høre på når man er stein. regnet som den ypperste essensen av reggae, og med rytmer som kan få hjernen din til å gå av sporet.

her er noen av mine favoritter. anbefaler å laste dem ned å nyte:

upsetters: fresh up
upsetters: one punch
adams, glen and the upsetters: x-ray vision
indian rope man: 66 meters
Lee "schratch" perry: sipple dub
rasboras dub tribe: peace and freedom
▼ ... over et år senere ... ▼
Alphaville - Forever Young
Blink 182 - I miss You
Coldplay - Amsterdam
Toto - Africa
Vangelis - Chairots of fire
Within Temptation - Our Farewell

Det er chille sanger å høre på ass..
Klassisk musikk er også sjikkelig deilig å høre på, og en del opera. Hører hverken klassisk eller opera når jeg ikke er høy, men når jeg er det blir dette så interessant.

Også må man se på Eagles - Hotel California videon live. Den er så fin, og se på alle de følelsene de legger i det, ansiktsuttrykk og hvor glade de er. Jeg klapper hver gang sammen med publikum når dem er ferdig, hehe.

Så må jeg si meg enig med Justin Sane, underworld er dritsjukt / digg å høre på.
Mange av sangene på den nye plata til cypress er konge å høre på. spesielt Bong Hit
Nå tror jeg dere har glemt det aller viktigste albumet innfobi "røykemusikk" :
Nightmares On Wax: Smokers Delight

beste å høre på i "skev" tillstand
ble jo til og med kåret som verdens beste røyke album i MixMag mangen år på rad.

Justin Sane: ja jo Underworld er bra å høre på i skakk tillstand, men du tar nok feil med at det ble laget for det formålet, musikken høres enda bedre ut i helt andre sinnstilstander =)

-papa

edit: Aphex Twin: Selected Ambient Works, er også en personlig favoritt
jeg er ikke den som blir fjern av noe slag utenom alkohol, men noen kompiser av meg anbefaler å høre på skikkelig psytrance/goa.

å bli fjern på det er visst det råeste de veit, pluss de setter på winamp plugins på tvn osv, og blir helt grøt i hodet
Ja, digg å se på de fargebildene i windows mediaplayer eller winamp når man er fjern ass. Det er helt utrolig. Jeg og noen kamrater satt og så på det i 3 timer i strekk en gang. Hehe
Shpongle er sikkert fett.
Marley og pink floyd også.
Men madrugada må være enda chillere.
Liker sublime også.
Og red hot da seff.

edit: |d13m0b: Sorry så ikke at det var to sider av tråden. Leste bare side1. Men jeg synes det var en ok. tråd uansett jeg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Alt av BoC (Boards of Canada), aphex twin, squarepusher, autechre, plaid kanskje noe bjørk også..

ellers så digger jeg å høre på drum&bass
Three 6 Mafia - M.E.M.P.H.I.S
Juggaknots - Trouble Man
Equicez - Romvesener
Wendy Rene - After Laughter
Massive Attack - Angel (!)
Røyksopp - Eple
Binary Star - K.G.B
Blackalicious - Sky Is Falling
Madlib - Blunted in the bomb shelter (hele mixtapen)
Scaramanga - 7 Eyes 7 Horns
Madvillain - Figaro
MF Doom & MF Grimm - Superhero
Brandons freestyle - Chinese free style rap
Shpongle - Shiva Space Technology
CKY - 96 quite bitter beings
outcast - hey ya? tror den er morsom. hehe.. noe humor-musikk tor jeg kan være morsamt
før eg skriver dette må jeg si at jeg hater all form for techno, trance o.l.

digger å høre darude - sandstorm ! pusten går med takten på en måte.SYYYKT herlig! nevner den fordi det er omtrent den eneste technosangen jeg har på pcen.

utenom det går det nok for det meste i marley, beatles, pink floyd, jimi hendrix, neil young og litt bob dylan
Stort sett alt av Eek A Mouse (reggae, dub dancehall mix )
Bob Marley, Shpongle, Devil Doll, Mortiis, Vangelis, Opeth (det rolige), Depeche Mode+++


Liker en del Ska, rock steady og lignende. Men reggae er og blir det beste uansett

For dere som kaller musikk som Sublime Ska, det er egentlig helt feil. Ska er forgjengeren til Reggae, og er basert på rock steady som igjen er basert på blues og rock & roll

Hip Hop guruer, hør heller på bestefaren, nettopp reggae.
å si at en type musikk kommer fra en bestemt plass blir helt på tryne. reggae er inspirert av afrikansk (ikke særlig presis her) musikk i form av trommer.
Opprinnelig postet av RiZk
Hip Hop guruer, hør heller på bestefaren, nettopp reggae.
Vis hele sitatet...
Aldri kommer den dagen jeg velger reggae foran rap. Kanskje når helvete fryser til is. Plæwww. Og hip-hop er blanding av massevis av genre.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noe av det beste man kan høre på når man er skikkelig stein, er uansett garantert Bone Thugs And Harmony !
Utrolig chill musikk
Puff, the magic dragon!
Trip-hop selvfølgelig!

Det heter trip-hop for en grunn, veldig sånn "mellow" musikk. Men da ville jeg anbefale portishead, massive attack eller amon tobin eller noe i den dur.
Sist endret av spookykids; 17. oktober 2004 kl. 18:40.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Har egentlig ingen andre preferanser innen musikk stein enn edru, men det finnes så klart musikk som er veldig bra etter at man har røyka.

The Doors er utrolig bra. Ellers har jeg veldig sansen for instrumentaler. Kan på det sterkeste anbefale Hydrophonia av Roine Stolt og Bilbo og Dreamsongs from Middle Earth av Pär Lindh og Bjørn Johansson. Klassisk er også en sikker vinner. Ellers går det stort sett i prog, mye Caravan og Van Der Graaf for tiden. Dette er imidlertid noe jeg hører på til vanlig også... men jeg merker at noe hip-hop (ikke spør hva; jeg aner nemlig ikke) kan være kult når jeg er stein. Tror det kan ha noe med at jeg til vanlig syns selve musikken (beaten, altså) er så ensformig (samme greia om og om igjen; hvor er kreativiteten i det?). Når jeg er stein derimot, kan noe faktisk være ganske kult.
blir en del musikk når jeg er høy.. mye cypress hill, som er genial musikk etter man har røyka.. men når man begynner å bli stein er det digg med chill musikk, som f.eks Eagles - Hotel California

Chill musikk er alltid konge når man er stein, ligger å halvsover og koser seg
Enya - only time, eller annet av enya på høyt volum er DIGG når man er høy...

ellers hører jeg mye på et band som hetter ELOQUENT da... de er GODE
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Ser det er mange som har anbefalt Cypress hill

Har aldri testa det før, har som regel hørt på noe trance av noe slag som dunker i hue
Roll It Up, Light It Up, Smoke It Up, av Cypress er den ultimate røykesangen. Hør beaten.. Du kommer garantert til å bli frelst.. Tequila Sunrise er og en..
Jeg hører på mye forskjellig musikk, også mye jeg aldri kunne ha tengt å høre på ellers.. f.eks.. jeg hater goa, men digger det når jeg røyker.. Bare det er digg bass eller deilig groove holder det for meg... I det siste er det blitt mer morro å se film synes jeg..

Jeg velger ut at "dette er en røyke film" før jeg ser dem (The wash, alle friday filmene, og sånne type filmer (nyeste ice cube filmene er ikke så bra som røykefilm)).. Så ser jeg dem aldri nyktern.. Så må man bare passe på at man er så fjærn at man ikke helt får meg seg hva/hvorfor/hvordan ting skjer.. Så er filmen like spennende neste gang

Scha