Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3936
Jeg fikk høre noe ganske rart for en tid siden. Politiet hadde vært på skoln til brorn min og snakket om dop, der hadde de sagt at hasj stoppen utviklingen av den mentale alderen din. Jeg valgte å ikke tro på det, da jeg ikke har hørt noe slikt noen andre steder. Men så en dag snakket jeg og en venn om hasj og han sa det samme som snuten. Jeg googla dette og fant en side, der de sier det samme, vet dog ikke om man kan stole på den kilden? http://gamle.indymedia.no/newswire/d...9682/index.php Engelsken min er ikke så stødig så erowid hjalp ikke særlig heller..
Har lest en bok om cannabis til medisinsk bruk men der er det ikke nevnt, hvordan kan man utelate en så alvorlig bivirkning når det gjelder et såpass viktig tema? Boka var forresten christian rätsch-cannabis som legemiddel. Har søkt på forumet men ikke funnet svar(dålig til å søke?)
Er det noen flere som har hørt at cannabis stopper den mentale utviklinga? At en som røyker som 17 åring forblir 17 i hodet resten av livet? Er dette noe å tro på eller bare bull? Jeg føler selv på at jeg utvikler meg mentalt når jeg røyker, får mer innsikt, ser ting fra nye sider og forstår ting mye lettere og husker de rareste ting og er kreativ. Er det andre som har samme opplevelser eller mener dere man stopper utviklingen sin med røyking av hasj/pot?
Bare slett tråden om dere vil, måtte bare spørre
Jeg vil tro at ethvert oppheng som fyller tiden din mer enn sunt er har potensiale for å hemme utvikling.
hah, tviler! jeg synes jeg selv faktisk har blitt mer "voksen" av å røyke cannabis!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg er veldig spent på å se rapporter fra en medisinsk studio som bekrefter dette
Sitat av nijura Vis innlegg
Jeg føler selv på at jeg utvikler meg mentalt når jeg røyker, får mer innsikt, ser ting fra nye sider og forstår ting mye lettere og husker de rareste ting og er kreativ. Er det andre som har samme opplevelser eller mener dere man stopper utviklingen sin med røyking av hasj/pot?
Bare slett tråden om dere vil, måtte bare spørre
Vis hele sitatet...
Men hvordan er du timene etter at hjernen din har gått på høygir? Når rusen gir seg, holder du da det samme nivået på hjerneaktivitet?

Du må se på det hele i nyktern tilstand og ikke sammmenligne det med når du er under rus. Det er det må telle, med mindre du ikke har planlagt å tilbringe mesteparten av livet ditt i hasjrus.

Du må se på om hjernen din holder et lavere aktivitetsnivå enn vanlig i nykterntilstand. Dvs. har du like god konsentrasjonsevne timene etter hasjrusen har gitt seg, har du de samme kognitive egenskapene eller er en like flink koordinator?
Sitat av maxpower Vis innlegg
hah, tviler! jeg synes jeg selv faktisk har blitt mer "voksen" av å røyke cannabis!
Vis hele sitatet...
Tenk på hvor voksen du hadde vært hvis du holdt deg nykter.
Jeg tenker at en grunn til at dette blir nevnt rundt omkring er effektene til cannabis. Man har jo ungdom som sitter og røyker hver dag, blir apatiske, slappe, gidder ikke skole/jobb, blir antisosiale og gjør ikke annet enn å høre på musikk, se på dritt og spise møkk hele dagen. En slik hverdag vil såklart hindre tilegningen av andre opplevelser i ungdommen, som å dra på kino, være med venner, dra på fester, få seg dame og alle slike ting som bidrar til å utvikle et individ mentalt. Videre blir man rimelig sløvet ned i edru tilstand av et slikt bruk.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Sky Vis innlegg
Jeg tenker at en grunn til at dette blir nevnt rundt omkring er effektene til cannabis. Man har jo ungdom som sitter og røyker hver dag, blir apatiske, slappe, gidder ikke skole/jobb, blir antisosiale og gjør ikke annet enn å høre på musikk, se på dritt og spise møkk hele dagen. En slik hverdag vil såklart hindre tilegningen av andre opplevelser i ungdommen, som å dra på kino, være med venner, dra på fester, få seg dame og alle slike ting som bidrar til å utvikle et individ mentalt. Videre blir man rimelig sløvet ned i edru tilstand av et slikt bruk.
Vis hele sitatet...
saken er vel litt at da er det det å ha noe annet å gjøre istedetfor å få "sosial stimulans" som hindrer den mentale utviklingen.

det kunne liksågreit vært å sitte i sofaen og strikke, og ikke cannabis..
Sist endret av somnium; 19. mars 2009 kl. 18:26.
Det spørs jo selvfølgelig på mengder over tid. En sparsom festrøyker vil jo ikke få stoppet den mentale utviklingen.

Røyker man hver dag f.eks., er de psykiske virkningene ganske åpenbare for utenforstående. Røykeren selv kan ofte finne på å si "nei, dette påvirker meg ikke negativt", men dette er bare svada siden han/henne har mistet nødvendig selvinnsikt. Det er tre typiske trekk ved kroniske røykere:
1) Klarer ikke se fremtiden, har ingen større planer for hva som skal skje videre i livet og legger heller ikke noe godt grunnlag for fremtidig helse.
2) Mister det store bildet.
3) Redusert og forandret hukommelse. Det er derfor sisteinntrykket du gjør på disse menneskene ofte er viktigere enn førsteinntrykket.

Røyker man for ofte i ung alder henger man uten tvil igjen. Det er ikke noe rakettforskning akkurat, bare se på de gutta som starta å røyke på ungdomsskolen/VGS og som har fortsatt i dag. Hvor har de kommet hen? Det finnes såklart unntak, men i det store og det hele er mye cannabis en dårlig ting.

Virkestoffene i cannabis er nok ikke de store synderene, men det faktum at man går rundt rusa. Er man rusa i hverdagssituasjoner vil alle forutsetninger forandre seg.
Sist endret av Nichotin; 19. mars 2009 kl. 18:29.
Sitat av somnium Vis innlegg
saken er vel litt at da er det det å ha noe annet å gjøre istedetfor å få "sosial stimulans" som hindrer den mentale utviklingen.

det kunne liksågreit vært å sitte i sofaen og strikke, og ikke cannabis..
Vis hele sitatet...
Cannabis er et rusmiddel, sløver deg ned og påvirker deg på en helt annen måte enn det koselig strikking i sofaen vil gjøre. Det jeg nevnte er ofte bieffekter og holdningen hverdagsrøykere tilegner seg. Henviser deg også til nicho sin post over, som igrunn forklarte det jeg hadde i tankene mye bedre =)
Men ja, tror det kan ha mye med mangel på sosial stimulans å gjøre også. Noe ikke bare overdrevent bruk av cannabis kan forårsake hos enkelte, men kraftig oppheng i dataspill også f.eks.
Sist endret av Sky; 19. mars 2009 kl. 18:36.
Se den her: http://www.moviesfoundonline.com/uni...tting_high.php noen andre kan argumentere for den sennere orker ikke nå...
På en annen side, om man skal se objektivt på det..


Hva positivt er det egentlig vi tilføyer planeten i nøkter tilstand?

Ikke for å være negativ ofc, det er flott at vi er lykkelig og vokser mentalt, men det tilføyer vel ikke akkurat planeten noe videre positivt med dagens helmatrielle filosofi og generelle levenorm.


I mine øyne spiller det fuckall rolle hva folk velger å gjøre med livet sitt.



For å sitere Bill Hicks, "it's just a ride".
I følge politiet som kom på skolen min i videregående har blant annet hasj blitt 400% sterkere de siste par åra, og det er et par år siden nå da, så gudene veit hvordan det er nå Dessuten snakka de masse om noe stoffer med forkortelser som ikke finnes, mdpnma eller noe sånn(jeg vet om rc-stoffer ja, sjekka det).

De viste også hvordan de kunne se forskjell på innholdet av en sig ved å se på hvordan den var rulla. Ingen "narkomane" kan visst rulle rullings med mekk på samme måten som man rulle en vanlig rullings. Jeez.
Så veit ikke om snuten er beste å få innformasjon fra hehe

Tviler på cannabis har noen innvirkning på mental utvikling, utenom den innvirkningen det kan ha på sosiallivet ditt om du tar det for langt seff.
http://www.choosehelp.com/social-iss...ional-syndrome

But although amotivational syndrome cannot be proven as a casual result of marijuana usage, there are certain statistics that do illustrate the correlation between marijuana use and lowered academic and professional success and accomplishments.

* Marijuana users are less likely to finish high school
* They get lower grades in high school and in college than do non smokers
* They perform lower on tests of intellectual capacity
* They self report a decreased ability to excel professionally
* Heavy marijuana users self report that their marijuana habit decreases their ability to perform complex work tasks well, to learn new tasks professionally and that their marijuana usage has hampered their upwards professional climb.
Vis hele sitatet...
Marijuana usage is conclusively and casually linked to a reduction in ability to consolidate new memories for about 24 hours after you smoke; which for heavy or daily marijuana smokers means all the time. Essentially, marijuana can decrease your ability to learn.

Psychologists argue that when a teen starts smoking marijuana heavily, they lose the ability to consolidate the emotional and social learning necessary for a real transition out of adolescence and into adulthood. Marijuana blunts the emotional response to external stimuli, and as such when under the influence of marijuana, teens do not appropriately experience complex emotional and developmental challenges, and do not learn healthy was to navigate the emotional and psychosocial landscape of adulthood.

The earlier teens start smoking, the greater the deficit in learned social behaviors, and the greater the eventual harms.

So there is no direct evidence linking marijuana usage to amotivational syndrome, but marijuana does cause decreased academic, professional and general life performance. It does lessen the ability to learn, and when younger teens smoke marijuana heavily, they do not effectively develop emotionally and do not learn effective and appropriate ways to deal with emotional and social challenges in life.
Vis hele sitatet...
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av snixz Vis innlegg
I følge politiet som kom på skolen min i videregående har blant annet hasj blitt 400% sterkere de siste par åra, og det er et par år siden nå da, så gudene veit hvordan det er nå Dessuten snakka de masse om noe stoffer med forkortelser som ikke finnes, mdpnma eller noe sånn(jeg vet om rc-stoffer ja, sjekka det).

De viste også hvordan de kunne se forskjell på innholdet av en sig ved å se på hvordan den var rulla. Ingen "narkomane" kan visst rulle rullings med mekk på samme måten som man rulle en vanlig rullings. Jeez.
Så veit ikke om snuten er beste å få innformasjon fra hehe

Tviler på cannabis har noen innvirkning på mental utvikling, utenom den innvirkningen det kan ha på sosiallivet ditt om du tar det for langt seff.
Vis hele sitatet...
MDMA er jo virkestoffet i knips om jeg ikke tar helt feil? sammen med masse andre rare stoffer :P
Mener det er totalt motsatt, når man er stoner tenker man på en annen måte, man ser på ting i større perspektiv og føler man forstår hvordan ting henger sammen og hvorfor ting er som det er på en bedre måte.
For meg føles det ut som jeg tenker på en litt annen og mer riktig måte etter jeg begynte å røyke, føler jeg skjønner litt bedre hva som er viktig i livet, hvordan andre mennesker tenker. Og hvor lite folk egentlig tenker over ting, og hvor mye fordommer og stigmatisering som finnes.
Men menneskehjernen har ikke kapasitet nok til å forstå alt, eneste man kan er å innfinne seg med at enkelte tankerekker og teorier blir litt for mye å gape over. Mener bruk av hasj gjør at man tenker bedre, men at man kanskje blir mer passiv og at den nye måten å tenke på gjør at man passer dårligere inn i samfunnet enn andre.
Det beste for å fungere bra i samfunnet er å tenke lite, og hele tiden gjøre ting.
Blir man sittende å røyke å fundere, føler man lett at man ikke føler seg hjemme i samfunnet.

Slik føler hvertfall jeg det.

Mener selfølgelig ikke at det er bra for drittunger på 15 å røyke, snakker om å ha ett sunt ansvarlig bruk. Og man må bruke det riktig. Mange mennesker får sikkert ingenting ut av det, og er sikkert ikke bra for mange, men for meg er det en bra ting hvertfall. Trives mye bedre nå som jeg røyker en del.
Har full jobb, null problem, egentlig svært få bekymringer i hverdagen.


Nevlen: hvem er du til å bestemme hvem som er dust bare fordi du har en annen mening. Lukter 15-17 år gammel gutt som aldri har prøvd hasj og som egentlig ikke burde uttale seg om noe som helst lang vei.
Sist endret av the captain; 20. mars 2009 kl. 22:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av El_idioto Vis innlegg
MDMA er jo virkestoffet i knips om jeg ikke tar helt feil? sammen med masse andre rare stoffer :P
Vis hele sitatet...
Greiene var at det ikke stod MDMA, MDA, eller noen andre kjente forkortelser for stoffer. Husker ikke helt hva det var nå lenger men googla det ihvertfall når jeg kom hjem etter timen uten å få noen treff, og da syns jeg det virker rart å fremstille det som et stort problem-rusmiddel
Sist endret av snixz; 21. mars 2009 kl. 00:19.
Tror ikke det finnes et fasitsvar for dette, da det er for mange faktorer inne i bildet. Men som nevnt ovenfor så er nok heller problemet mangel på sosial stimuli problemet. Og det er lett og se at hasj KAN skape dette problemet. Men at man blir mindre ambisiøs er bare tull. Hvorfor skulle hasjen påvirke ambisjonene dine? Om du har høye ambisjoner så bruker du tiden til noe annet en å røyke hasj, ferdig med det, Det er IKKE som heroin hvor man blir så hektet at man ikke kan komme seg ut, uansett hvor mye man vil.

Og at man blir lat osv. er jo bare flott! Hvis man kommer fra jobb en dag og er sliten og vil slappe av, så man tar seg en blås å ser på en film. Ingen skal komme og si at det er hasjen i dette bildet som er problemet. For i den situasjonen vil man uansett bli inne.

Og en siste ting. Personlig så er jeg oftere en ikke sammen med andre når jeg røyker. Enten de røyker eller ikke, har mange nykterne venner som er helt kule med røyking. Betyr dette at jeg er fritatt? neppe.. Jeg går itillegg på jobb hver dag, og har minst fravær i bedriften. Jeg er snart ferdig som lærling, og vil studere markedsføring når jeg har tatt studiekompetansen i militæret. Så ambisjoner har jeg.

Men jeg vet såklart at det er negative effekter ved min røyking. Jeg blir definitivt mer lat, itillegg til at jeg er lat som nykter. Jeg anser meg selv som avhengig, men fant nettopp ut at jeg kan stoppe uten nevneverdige vansker. Gikk cold turkey pga. en familieferie i to uker nettopp. Men jeg er nok psykisk avhengig og vel så det.

Men bottom line er at selv om det er negative aspekter ved hasj, så synes jeg at der jeg er i livet idag så skaper det ikke problemer for meg. Og alt er jo uansett farlig ved overdrevent bruk. Men jeg tør påstå hasj er en av de definitivt minst farlige.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av snixz Vis innlegg
Greiene var at det ikke stod MDMA, MDA, eller noen andre kjente forkortelser for stoffer. Husker ikke helt hva det var nå lenger men googla det ihvertfall når jeg kom hjem etter timen uten å få noen treff, og da syns jeg det virker rart å fremstille det som et stort problem-rusmiddel
Vis hele sitatet...
hmmm... jaja, politeit er jo tross alt kun noen store idioter de bare skremmet, ikke forebygger... rart ungdommen blir vrang sier bare jeg :P
Sitat av nijura Vis innlegg
Jeg føler selv på at jeg utvikler meg mentalt når jeg røyker, får mer innsikt, ser ting fra nye sider og forstår ting mye lettere og husker de rareste ting og er kreativ. Er det andre som har samme opplevelser eller mener dere man stopper utviklingen sin med røyking av hasj/pot?
Bare slett tråden om dere vil, måtte bare spørre
Vis hele sitatet...
Sitat av snixz Vis innlegg
Tviler på cannabis har noen innvirkning på mental utvikling, utenom den innvirkningen det kan ha på sosiallivet ditt om du tar det for langt seff.
Vis hele sitatet...
Sitat av the captain Vis innlegg
Mener det er totalt motsatt, når man er stoner tenker man på en annen måte, man ser på ting i større perspektiv og føler man forstår hvordan ting henger sammen og hvorfor ting er som det er på en bedre måte.
For meg føles det ut som jeg tenker på en litt annen og mer riktig måte etter jeg begynte å røyke, føler jeg skjønner litt bedre hva som er viktig i livet, hvordan andre mennesker tenker. Og hvor lite folk egentlig tenker over ting, og hvor mye fordommer og stigmatisering som finnes.
Men menneskehjernen har ikke kapasitet nok til å forstå alt, eneste man kan er å innfinne seg med at enkelte tankerekker og teorier blir litt for mye å gape over. Mener bruk av hasj gjør at man tenker bedre, men at man kanskje blir mer passiv og at den nye måten å tenke på gjør at man passer dårligere inn i samfunnet enn andre.
Det beste for å fungere bra i samfunnet er å tenke lite, og hele tiden gjøre ting.
Blir man sittende å røyke å fundere, føler man lett at man ikke føler seg hjemme i samfunnet.

Slik føler hvertfall jeg det.

Mener selfølgelig ikke at det er bra for drittunger på 15 å røyke, snakker om å ha ett sunt ansvarlig bruk. Og man må bruke det riktig. Mange mennesker får sikkert ingenting ut av det, og er sikkert ikke bra for mange, men for meg er det en bra ting hvertfall. Trives mye bedre nå som jeg røyker en del.
Har full jobb, null problem, egentlig svært få bekymringer i hverdagen.
Vis hele sitatet...
Sitat av murloc Vis innlegg
Tror ikke det finnes et fasitsvar for dette, da det er for mange faktorer inne i bildet. Men som nevnt ovenfor så er nok heller problemet mangel på sosial stimuli problemet.
Vis hele sitatet...
Sitat av snegler Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det som blir sagt i den siste lenken, er at siden cannabis forstyrrer hjernens mulighet til å bearbeide inntrykk, noe som er en viktig del av modningsprosessen. Dette har ingenting å gjøre med om dere "får et nytt syn på livet" under rusen, eller om dere blir mindre sosiale av røykingen. Med andre ord tror jeg absolutt det er mye i det politiet har informert om til trådstarter.
Mm.


En lenke, fra en side hvor eiere er anti.
En lenke, fra en side hvor eiere er FOR.

En lenke, fra en side hvor eiere er anti.
En lenke, fra en side hvor eiere er FOR.

En lenke, fra en side hvor eiere er anti.
En lenke, fra en side hvor eiere er FOR.

En lenke, fra en side hvor eiere er anti.
En lenke, fra en side hvor eiere er FOR.


gjerne x100 for min del.
Man kommer ikke frem til noe mer likevel.



At det skal være så vanskelig for folk å fostå, skjønner jeg rett og slett ikke.


Noen liker hasj, andre ikke.
Noen tåler hasj - andre ikke.
Noen tåler alkohol, andre ikke.
Noen tåler heroin (Ray Charles f.eks.), andre ikke.
Noen har som oftest KONTROLL, andre ikke.



En ting er sikkert though - en voksen -skal- ha rett til å konkludere og bestemme disse tingene selv.
Sitat av El_idioto Vis innlegg
hmmm... jaja, politeit er jo tross alt kun noen store idioter de bare skremmet, ikke forebygger... rart ungdommen blir vrang sier bare jeg :P
Vis hele sitatet...
noen store idioter? er vel heller du som er idiot siden du kan finne på å si noe sånt.

Det er nok ikke slik at uansett så vil du få hjerneskader av cannabis og utvikle deg mindre både her og der. Det avhenger nok litt av flere forskjellige faktorer.
Det har nok mye med hvor ofte og hvor mye man røyker.

Så klart man blir en smule korka i hodet om man røyker konstant hver eneste dag. Er ikke tvil om at du vil henge igjen psykisk hvis du faktisk misbruker det.

Sånn er det jo med alt! Alt har sine skadevirkninger. Å si at dette bare er bullshit blir helt feil. 1 joint eller 2 i helgene har nok lite eller ingenting å si. hverdagsbruk, flere ganger for dagen- da snakker vi.

som noen andre nevner her. At brukeren faktisk ikke ser hva som skjer, er nok riktig. dårlig selvinnsikt og likegyldig holdning til mye. det finnes ALLTID unntak. sånn er det med alt

Ingen vil jo holde på med noe som "skader,hemmer" til en viss grad. Da finner man frem argumenter for både det ene og det andre.
Jeg blir så oppgitt over politiets og politikeres holdning til cannabis.. Hemmer mental alder - JEG HAR ALDRI HØRT NOE MER TULL en det! Men men de vet jo ikke hva de snakker om. Slike institusjoner synes det er greit å lyve til ungdom for å prøve å skape denne anti holdningen til cannabis.
Det er så og si ingen skader assosiert med hasj/marijuana intak. Thats a fact. At folk 'missbruker' det er også fact - man trenger ikke å være stein hele tiden. Men det går greit. Det skader deg ikke.

En intresant video om en viss gruppe barn hvor cannabis hjelper dem...
http://www.youtube.com/watch?v=yj72e5q61Fs
Sitat av TwoJackets Vis innlegg
Det er så og si ingen skader assosiert med hasj/marijuana intak. Thats a fact. At folk 'missbruker' det er også fact - man trenger ikke å være stein hele tiden. Men det går greit. Det skader deg ikke.
Vis hele sitatet...
Dette er igjen sterke påstander fra din side. Random videoer på youtube er ikke gode, kredible kilder.
Cannabis har et misbrukspotensiale, og det er farer forbundet med bruk av stoffet. Her har du en kilde,
for ordens skyld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabi...#Health_issues

At myndighetene overdriver disse farene er jeg enig med deg i at er dumt, men det blir like dumt å
bagatellisere dem eller skyve dem under teppet, slik som du gjør.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette er igjen sterke påstander fra din side. Random videoer på youtube er ikke gode, kredible kilder.
Cannabis har et misbrukspotensiale, og det er farer forbundet med bruk av stoffet. Her har du en kilde,
for ordens skyld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabi...#Health_issues

At myndighetene overdriver disse farene er jeg enig med deg i at er dumt, men det blir like dumt å
bagatellisere dem eller skyve dem under teppet, slik som du gjør.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke kalle dem random min venn.. Den viser bare at det kan til og med gies til barn med ADD med positve resultater. Skadene som blir beskrevet i wiki kilden er veldig vage. Jeg burde kanskje skrevet at cannabis UTEN tobakk er så og si tilnærmet uten skadlig effekt, og jeg synes ikke det er en sterk påstand bare simple fakt. Ja ikke alle bør røyke, da det gir deg en psykideliks rus.. Det er dog kun de færreste i samfunnet som dette vil ha en negativ effekt på. Folk med mentale plager osv.. Påstand. Ja det gir deg raskere puls osv., og man kan kanskje trekke en veldig vag paralell med kardio sykdommer. Man vet ikke helt hva det kan gjøre med dine lunger men det kan ikke gi deg kreft. Uansett er alt dette er en bagatell i forhold til skremsels propogandaen som blir matet til unge og gammle over vårt land og klode.
Jeg skyver dem ingen ting under teppet men de fløy av seg selv ut av vinduet med en gange jeg åpnet det for litt friks luft.

Jeg skal gi deg en sterk påstand og en ny 'random' video og tenke på.. Cannabis er i mange tilfeller bra for deg. Det er en medisin som kureren en lang rekke sykdommer. Selvsagt er dette veldig skadlig for b.la legemiddel industrien som sikkert er klar over dette men gjør alt de kan for å gjemme disse fakta pga. store penge tap hvis folk finner ut av sannheten.

http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw

TJ
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av penduftw Vis innlegg
noen store idioter? er vel heller du som er idiot siden du kan finne på å si noe sånt.

Det er nok ikke slik at uansett så vil du få hjerneskader av cannabis og utvikle deg mindre både her og der. Det avhenger nok litt av flere forskjellige faktorer.
Det har nok mye med hvor ofte og hvor mye man røyker.

Så klart man blir en smule korka i hodet om man røyker konstant hver eneste dag. Er ikke tvil om at du vil henge igjen psykisk hvis du faktisk misbruker det.

Sånn er det jo med alt! Alt har sine skadevirkninger. Å si at dette bare er bullshit blir helt feil. 1 joint eller 2 i helgene har nok lite eller ingenting å si. hverdagsbruk, flere ganger for dagen- da snakker vi.

som noen andre nevner her. At brukeren faktisk ikke ser hva som skjer, er nok riktig. dårlig selvinnsikt og likegyldig holdning til mye. det finnes ALLTID unntak. sånn er det med alt

Ingen vil jo holde på med noe som "skader,hemmer" til en viss grad. Da finner man frem argumenter for både det ene og det andre.
Vis hele sitatet...
hva mener du med det? for det første, politiet har ALDRI behandlet meg bra. og jeg har vært veldig imøtekommende kan man trygt si. og, la nå meg ha min mening, du har nok ikke erfart det jeg har gitt...

gjør en dumt ting her oppe, så blir du behandlet som om du har drept noen! f.eks, man har blitt innblandet i et innbrudd, (som jeg faktisk ikke gjorde, ikke akkurat det) også våkner man med politiet på soverommet kl 9 om morgenen, og de hiver deg i håndjern, raserer hele leiligheten, og de hadde kun arrest ordre, ikke razzia ordre! og hiver deg på glattcelle, så 6-7timer i et faens avhør for ingenting! det er bare bullshit fra dems side! så jo, de er kun store idioter!

A.C.A.B
Sitat av TwoJackets Vis innlegg
Jeg vil ikke kalle dem random min venn.. Den viser bare at det kan til og med gies til barn med ADD med positve resultater.
Vis hele sitatet...
Det eneste denne videoen viser, er en enkelt leges påstand om at en gitt medisin fungerer på en bestemt måte.
Jeg savner kvalitativ og kantitativ forkskning, kliniske studier, rapporter om langtidseffekter etc.
Det som presenteres er en påstand, en teori, spekulasjoner.

Og om doktor-damen skulle ha rett? At THC er et godt alternativ til f. eks. ritalin, med færre/mildere
bivirkninger, og bedre effekt. Hva så? Det er bare another drug. Det lindre symptomer, men kurerer
ikke sykdommen. Dermed ville legemiddelindustrien kunne tjene like mye penger på dette, som på en
hvilken som helst annen medisin.

Sitat av TwoJackets Vis innlegg
Jeg skal gi deg en sterk påstand og en ny 'random' video og tenke på..
http://www.youtube.com/watch?v=pjhT9282-Tw
Vis hele sitatet...
Ok, i skrivende stund ser jeg denne dokumentaren. Jeg har jo hørt om den før, og vet sånn omtrent hva den
handler om, men jeg skal allikevel se den, for ikke å virke ignorant. Jeg må imidlertid allerede si, etter å ha
sett noen få minutter, at dette lover ikke godt for denne Rick Simpsons troerdighet.
Utsagn som "oils made from the hemp plant are the most medicinally active substances ever found in nature".
Denne påstanden, hvis man kan kalle det for en påstand (det er jo egentlig bare en tom setning), er feil, feil
og atter feil. Hvordan måler man "medicinal activity"? Har denne mannen ikke bare funnet en måte å måle dette
ikke-eksisterende begrepet på, men også målt alle andre kjente legemidler/legeplanter?

Jeg er enig i at legemiddelindustrien er en supersleip pengemaskin, et monster av en korrupt mafia, men
dette er ikke ensbetydende med at cannabis er nøkkelen til et langt og sunt liv, eller at denne planten kan
kurere alt fra kreft til fotsopp.
Sitat av El_idioto Vis innlegg
hmmm... jaja, politeit er jo tross alt kun noen store idioter de bare skremmet, ikke forebygger... rart ungdommen blir vrang sier bare jeg :P
Vis hele sitatet...
Vel, jeg er ikke imot politi. Politi er ganske nødvendig om man skal ha et sivilisert samfunn. Det er bare jobben dems, og desverre er lovene i dette landet lagt opp slik at jobben dems innebærer å prøve å ta folk som meg.

Om man skal være sur så ikke vær sur på politiet, vær sur på loven, og den er det ikke politiet som lager.

Jeg VET at cannabis er ulovlig og jeg godtar at jeg kan bli straffet for å bruke det. At jeg er uenig i loven endrer egentlig ingen ting. Men jeg har veid fordelene opp mot bakdelene og risikoen, og funnet ut at dette er en risiko jeg er villig til å ta. Om jeg skulle bli tatt for bruk og motta straff for det så er det faktisk greit. Ikke at det er noe jeg vil, men jeg godtar at det kan skje, og hadde jeg ikke kunne godta det så hadde jeg heller bare fulgt loven.

At politiet fremdeles går for 'skremselstaktikken' sin når det kommer til rusmiddler er tragisk og at de regelrett feilinformerer synes jeg er skummelt. Dessuten burde det ikke være nødvendig. Om dop virkelig var så bra at man måtte finne på argumenter så ville vi alle gått rundt som smilende, vellykkede og sunne narkomane, men vi vet alle at virkeligheten ikke er så enkel.

Cannabis har helt klart sine baksider. De negative effektene er generelt små, men om man f.eks røyker hver dag så kan selv små negative effekter ramme hard. Om man f.eks ikke orker å gjøre så mye lekser, fordi man heller vil være høy så vil det kansje ikke være merkbart før det har gått et halvt år og man skal opp til eksamen. Og med slike tidsperspektiv for merkbare negative effekter så er det lett å overse de.

Har selv røyka en del mer enn hva jeg vil anbefalle (røyker ennå også da seff ) og etterhvert ble det ihvertfall for meg ganske merkbart at det ikke bare er positive sider ved å røyke hver dag.

Og til dere som mener man ikke kan bli avhengig av cannabis: bullshit.

Still smokin
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av nijura Vis innlegg
Jeg fikk høre noe ganske rart for en tid siden. Politiet hadde vært på skoln til brorn min og snakket om dop, der hadde de sagt at hasj stoppen utviklingen av den mentale alderen din. Jeg valgte å ikke tro på det, da jeg ikke har hørt noe slikt noen andre steder. Men så en dag snakket jeg og en venn om hasj og han sa det samme som snuten. Jeg googla dette og fant en side, der de sier det samme, vet dog ikke om man kan stole på den kilden? http://gamle.indymedia.no/newswire/d...9682/index.php Engelsken min er ikke så stødig så erowid hjalp ikke særlig heller..
Har lest en bok om cannabis til medisinsk bruk men der er det ikke nevnt, hvordan kan man utelate en så alvorlig bivirkning når det gjelder et såpass viktig tema? Boka var forresten christian rätsch-cannabis som legemiddel. Har søkt på forumet men ikke funnet svar(dålig til å søke?)
Er det noen flere som har hørt at cannabis stopper den mentale utviklinga? At en som røyker som 17 åring forblir 17 i hodet resten av livet? Er dette noe å tro på eller bare bull? Jeg føler selv på at jeg utvikler meg mentalt når jeg røyker, får mer innsikt, ser ting fra nye sider og forstår ting mye lettere og husker de rareste ting og er kreativ. Er det andre som har samme opplevelser eller mener dere man stopper utviklingen sin med røyking av hasj/pot?
Bare slett tråden om dere vil, måtte bare spørre
Vis hele sitatet...
En viktig huskeregel. Man skal aldri høre på autoritetspersoner når det gjeldert rusmidler og rusbruk. Særlig politi da de jobber etter prinsipper om ett rusfritt samfunn og at disse stoffene er ulovlige. De vil lyve og skape usikkerhet så folk skal bli redde og ikke prøve.
Sitat av GammaRay Vis innlegg
En viktig huskeregel. Man skal aldri høre på autoritetspersoner når det gjeldert rusmidler og rusbruk. Særlig politi da de jobber etter prinsipper om ett rusfritt samfunn og at disse stoffene er ulovlige. De vil lyve og skape usikkerhet så folk skal bli redde og ikke prøve.
Vis hele sitatet...
Å totalt avfeie den ene siden av en sak er i mine øyne ignorant og dumt. Å stole blindt på en part gir aldri et nyansert bilde av en sak. Man får heller høre hva begge parter har å si, for så å gjøre seg opp en egen mening.
Jeg har flere kompiser fra oppveksten (70/80 tall) som brukte hasj noen år da, og bare går rundt og surrer nå. Det het den gangen også at hasj ikke var skadelig under noen omstendighet.
Jeg røyka en del fra jeg var 19 til jeg var 21 og når jeg sluttet sa folk at jeg snakket som om jeg var 30. At jeg hadde blitt moden, balansert, reflektert og hyggelig.
Herregud hvor latterlig, Det ligger garantert noe i det.. Men hvis man har et avslappet forhold til Hasj og røyker rette doseringer vil ikke det ha noen spesielle bi-virkninger langsiktig!
Stor forskjell på å være rusbruker og rusmisbruker.. Så til alle paranoide, skjerp dere a;b Jeg har god utdanning, tjener mer enn nok med penger, og røyker en joner om dagen.. Røyk i seg selv er jo derimot skadelig, så det værste som kan skje er nok at man får lungekreft av no slag! En annen viktig faktor er jo at dt er et gate drug, har man kontakter til å skaffe hasj, har man også kontakter til annet.. Og hvis da fristelsen blir for stor kan mange skli ut.. Men det må være opp til vær enkelt å finne ut om de er sterke nok psykisk til å kunne ruse seg..
Jeg ville ikke anbefalt noen å røyke som er under 18 år..kommer veldig på hvor mentalt gammel du er, men det å "starte" med rusmidler på fast basis før du har blitt myndig er aldri en god ting. Det at du forblir like gammel i hodet er bare bull. Dette kan du i verste fall ytre deg om rusmidler hvor hjernecellene dine dør av bruket og ikke bare blir bedøvet, som er tilfellet ved cannabis-inntak.
Mine erfaringer med når jeg røyker (har røyket i ca 2 år på daglig basis), er at jeg blir mye mer INTERESSERT i ting og my mer KREATIV. Dette er gode egenskaper og er noe som ikke virker hemmede på utvikling av min mentale alder i det hele tatt.
Og ta ALT det snuten sier om rusmidler med en klype salt. Du skal ikke mange ti-år tilbake hvor du visstnok ble en psykotisk morder av å røyke deg fjern, skal vi tro amerikansk propaganda.
Sitat av maxpower Vis innlegg
hah, tviler! jeg synes jeg selv faktisk har blitt mer "voksen" av å røyke cannabis!
Vis hele sitatet...
Beklager offtopic:

Hvor gammel er du ?
Håper inderlig dette var ironi.