Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 537
Skulle likt å vite hvordan jeg får meg adminkonto i W2k og Wxp uten å ha det fra før, om dere skjønner.

Jeg sitter nå på skolen på en datamaskin og hele klassen trenger admintilgang på noen pcer for å få ting til å fungere, men det er en gestapo-tysker(no offence mot tyskere da jeg har litt tysk blod selv) som er nettadmin på skolen, og han lar oss ikke få admin selv om vi trenger det.

Noen som veit hvordan jeg kan enten finne ut passordet hans eller opprette min egen adminkonto?
Leita lenge etter lignende problemstillinger her eller?
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ighlight=admin
Du kan alltids bytte passordet på Administrator-kontoen ved hjelp av ERD Commander (google it). Dette forutsetter da at boot fra CD er enablet. Hvis det ikke er det, kan du ta ut batteriet på hovedkortet for å resete BIOS, og du kan da sette boot fra CD-/DVD-ROM. Hvis maskinen er låst så du ikke kan åpne den (f.eks. med hengelås) er det derimot ikke noe håp for deg.

Dette har forøvrig blitt tatt opp tusen ganger før. Søk neste gang.
Takk for hjelpa, skal prøve dette.

Jeg kom forøvrig på etterpå at jeg kunne søke etter lignende i forumet, men hjort er hjort sa elgen og vaska seg og blei rein...
Sitat av Einherjar
Skulle likt å vite hvordan jeg får meg adminkonto i W2k og Wxp uten å ha det fra før, om dere skjønner.

Jeg sitter nå på skolen på en datamaskin og hele klassen trenger admintilgang på noen pcer for å få ting til å fungere, men det er en gestapo-tysker(no offence mot tyskere da jeg har litt tysk blod selv) som er nettadmin på skolen, og han lar oss ikke få admin selv om vi trenger det.

Noen som veit hvordan jeg kan enten finne ut passordet hans eller opprette min egen adminkonto?
Vis hele sitatet...
Hva med å bare høre på admin for en gangs skyld?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Einherjar: Av ren nyskjerrighet, hvorfor i all verden trenger hele klassen din administratorrettigheter på PC-ene?