Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5165
Hei, jeg skal ha eksamen i IT om ikke så lenge og jeg trenger hjelp til å løse en oppgave. Jeg skal lage en spørreundersøkelse om Legoland. Familier skal kunne evaluere aktiviteter, mat, hotell, osv. Svarene skal da linkes til et søylediagram som viser gjennomsnittet av svarene (f.eks en rangering fra 1-10). Hvordan er det jeg kobler sammen svarene og sender dem til søylediagrammet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det du spør om er konsept. Slik eg tolkar oppgåva skal du ha flash som sender data til ein webserver, og deretter vise søylediagram med snittet av svara? Eller skal flashapplikasjonen vere standalone, utan backend?
Har du Excel lastet ned? Du skriver inn dataene (tallene), altså:
Skriv tallene for hver oppgave i en rad, deretter trykker du "sett inn" oppe til venstre og velger diagrammet du vil bruke. Etter det jeg har skjønt skal du ha et søylediagram for hvert spørsmål. Da fortsetter du med det jeg skrev i setningen over.

Eksempel: http://imgur.com/a/bLpPZ

Dette gjorde jeg på 2 minutter, men hvis du faktisk bruker tid på dette så vil du gjøre det mye finere!
Håper dette var noe til hjelp.

Sitat av Shredded Vis innlegg
Har du Excel lastet ned? Du skriver inn dataene (tallene), altså:
Skriv tallene for hver oppgave i en rad, deretter trykker du "sett inn" oppe til venstre og velger diagrammet du vil bruke. Etter det jeg har skjønt skal du ha et søylediagram for hvert spørsmål. Da fortsetter du med det jeg skrev i setningen over.

Eksempel: http://imgur.com/a/bLpPZ

Dette gjorde jeg på 2 minutter, men hvis du faktisk bruker tid på dette så vil du gjøre det mye finere!
Håper dette var noe til hjelp.
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg leste spørsmålet helt nøyaktig, men lar den stå i tilfelle den er til hjelp.
Sist endret av Shredded; 7. juni 2017 kl. 19:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
2 0
https://imma.gr/67446x14e6f

Det her er oppgaven for å være mer spesifikk. Det skal ikke være en back-end. Søylediagrammet skal vise gjennomsnittet av svarene. Jeg setter veldig stor pris på all hjelp jeg kan få!
Skal dette lages i Flash? Går du på skole i 90-tallet?
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Skal dette lages i Flash? Går du på skole i 90-tallet?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg ser er dette IT2 på videregående skole, og der bruker man fortsatt flash som programmeringsspråk. Jeg tok selv faget for et år siden, og brukte selv flash. Dette året har min gamle skole gått over til å bruke Javascript, men det er visst ikke alle skoler som gjør den omstillingen...
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av ragnar0506 Vis innlegg
https://imma.gr/67446x14e6f

Det her er oppgaven for å være mer spesifikk. Det skal ikke være en back-end. Søylediagrammet skal vise gjennomsnittet av svarene. Jeg setter veldig stor pris på all hjelp jeg kan få!
Vis hele sitatet...
Slik jeg tolker oppgaven så vil det være en kjempetabbe å lage dette i Flash. Årsaken er at du får beskjed om å legge vekt på å lage et brukervennlig system, og hvis du utvikler i Flash, så er det nesten ingen moderne PC-er som vil være i stand til å ta undersøkelsen (Flash støttes ikke i Chrome som standard lengre).

Du kan helt fint lage dette med HTML og JavaScript.

En annen ting jeg ser er at du absolutt bør ha en back-end av en eller annen form. Du "kan" bruke JavaScripts local storage for å lagre, men dette er ikke veldig robust. Problemet du møter hvis du ikke lagrer data på noen måte er at alt slettes så snart nettsiden lukkes, og her er det tenkt at flere ulike brukere skal ta undersøkelsen.

JavaScript har nesten samme syntaks som ActionScript, så overgangen blir ikke vanskelig.
Eh... Hvis faget er Flash-programmering vil han stryke hvis han leverer inn noe laget i javascript.
Sist endret av fuzzy76; 10. juni 2017 kl. 15:42.