Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4051
Jeg blir snart sinnssyk av å tenke på denne tanken.. Hvorfor eksisterer universet fra ingenting?

Hvis jeg fortsetter å tenke slik, som jeg egentlig ikke kan la være å gjøre, tror jeg at jeg blir sinnssyk av dette. Kan du vennligst hjelpe meg med å motbevise at noe slik som dette er ikke mulig? Beklager om hvis dette høres helt idiotisk ut, men jeg har bare den tanken i bakhodet hele tiden.

Vær så snill å hjelp. Har lyst til å glemme tanken og leve normalt som jeg gjorde før
Sist endret av BlueCrusader99; 23. mai 2016 kl. 22:00.
Hvorfor eksisterer universet fra ingenting?
Vis hele sitatet...
Hvorfor eller hvordan? Om du mener hvorfor er ikke det et rasjonelt spørsmål, da det isåfall må en gud til for å gi universet en mening.
Men hvem skapte da gud?

*Mind blown*
Sist endret av BlueCrusader99; 23. mai 2016 kl. 22:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det finnes ingen bevis for solipsisme, derfor finnes det heller ingen motbevis.
Det høres ut som du har angst for det ukjente, og det er jo forsåvidt nok så normalt.

Gjør bekymringene dine om til interesser og les deg opp på temaet:
https://www.phy.duke.edu/~rgb/Philos...ipsism_is.html
http://www.bbc.com/future/story/2014...iverse-created
http://illvit.no/universet/universet...l-for-big-bang

Gjør deg kjent med temaet, det vil nok hjelpe deg med bekymringene dine
Sist endret av RosaElefant; 23. mai 2016 kl. 22:11.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Gud er en oppdiktet latterlig figur, verden ble skap av et smell, da verdensrommet tilsynelatende går utover fra et epidemisenter. Ingen vet hvordan ting så ut før dette skjedde, så du må mao. bare tenke på andre mer konstruktive ting for deg som person.
Du ser ut til å blande begreper. Solipsisme er en filosofisk hypotese om at ens eget sinn er det eneste som eksisterer, og at alt som tilsynelatende finnes utenfor bare finnes som en del av din erfaring og bevissthet. Dette kan vanskelig motbevises, men det er nok heller ingen som faktisk tror at det er slik (og skulle de påstå noe annet – hvem forsøker de egentlig da å overbevise?). Hvorfor det eksisterer noe som helst, er et helt annet, og i det minste potensielt vitenskapelig, spørsmål.
Jeg har bare slått meg til ro med at jeg ikke vet, at jeg som menneske på denne jorden ikke har evne til å se inn i alle dimensjoner, og helt klart ikke dimensjonene som bygger seg opp i dem.

Blir som å få en blind og lam person til å se for seg et bilde av en strek, klarer den mirakuløst det, så skal denne personen tenke seg til en kube (3 dimensjoner). Nå skal denne personen se for seg samme kube i 4 dimensjoner. Føler det er litt det samme som hva vi prøver å gjøre med universet som mennesker.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Hvis du ikke allerede har sett den så ville jeg lastet ned Nat Geos: Cosmos, en ny versjon av Carl Sagans Cosmos fra 80-tallet om jeg husker riktig.

Der får du mye inn med teskje, som er ganske ålreit når det gjelder disse store spørsmålene
Hva som skjedde før Big Bang finnes det ikke vitenskaplige svar på, og det er i det hele tatt vanskelig å se for seg hvordan et slikt vitenskaplig svar skulle arte seg. Hva som skjedde direkte etter smellet, i nanosekunder, minutter, år, millioner år, det vet vi faktisk ufattelig mye om. Anbefaler deg å rette interessen din mot det, for da snakker vi viten med et presisjonsnivå som er sykt imponerende. På mange måter vet vi mer om det enn mye av det som skjer her og nå, på vår egen klode.

"Hvorfor" kan du gjerne spørre, men da snakker vi ikke vitenskap men religion. Det kan gi mening på sin måte, men ikke prøv å bevise noe der. Det får du ingenting utav.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Over til noe fra intet, så har fysikerne følgende måte å se på det: Det er mindre sannsynlig at "universet" skal være konstant, at noe skal være kaldt, mørkt og materieløst i all evighet er ikke noe "naturen" er særlig sannsynlig til å gjøre. Vi er her, og vi har observert bevis for at noe kan komme ut av intet, faktisk er det mer sannsynlig at noe skjer enn at det ikke skjer i denne sammenhengen.

http://www.scientificamerican.com/ar...shes-of-light/