Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 9526
Leser på VG nå at en gjeng fra islamistmiljøet i Oslo skal starte opp sin egen klubb.

De skal bruke IS-flagget som logo og patruljere gatene slik som Odins Soldater.

"«Allaahs soldater» opplyser selv i uttalelsen at nærmest alle i gruppen står på «overvåkningslisten» til Politiets sikkerhetstjeneste (PST)."

Men dette er jo fantastisk! Enda flere mennesker i gatene, enda mindre kriminalitet. Eller hva? Det er i hvert fall Ronny Alte sin egen uttalelse. Jeg er usikker på om han er enig med seg selv nå.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...er/a/23624528/
Sist endret av slaskekladden; 24. februar 2016 kl. 21:39.
Like idiotisk som Odins Soldater, dog et lettere offer for kritikk om det stemmer at de skal bruke IS-flagget.

Venter bare på at nye grupper skal melder seg på. Feministisk Front, Treningsnarkomane Trusselfjernere, Rødhårede Redningsmenn og hva annet man kan finne på.

Men en ting er sikkert. Om hele landet skal begynne å patruljere gatene i små og store byer er det ingen grunn til å være redd når man ferdes rundt om kvelden! [/sarkasme]
Kan jo lage en gruppe vi og da? Freaks For Fred?
Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Kan jo lage en gruppe vi og da? Freaks For Fred?
Vis hele sitatet...
A whole new wooooorld! (synger)

Nei, skal en tillate den ene så får en tillate den andre, mener nå jeg.
Jeg kan ikke tenke meg at dette blir nok av, jeg tipper de varsler at nå kommer "Allaahs soldater" for å tvinge fram en reaksjon på Odins soldater. Jeg mener, de skal ha hettegenser med IS-flagg på ryggen.
Jeg skjønner ikke helt hva de skal patruljere for. Skal de gripe inn ovenfor Odins soldater hvis Odins soldater griper inn ovenfor noe Odins soldater mener er urett? Isåfall vil jo alt bli som før
Sist endret av ali88; 24. februar 2016 kl. 21:59.
Sitat av ali88 Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt hva de skal patruljere for. Skal de gripe inn ovenfor Odins soldater hvis Odins soldater griper inn ovenfor noe Odins soldater mener er urett? Isåfall vil jo alt bli som før
Vis hele sitatet...
Tror ikke de skal gå mot Odins soldater, tror heller de skal gjøre akkurat samme greia som dem, bare gå rundt å være hyggelige folk med skummle klær og ansikter... Mulig de har skummle meninger også, det regner jeg med er opp til hvert enkelt medlem..
Hvis de skal gå med Is flagg og hylle terrorister så er det bare og enten sende de ut av landet eller det beste.. sett de i fengsel.
Ser for meg at det kommer til å oppstå heller mer vold imellom odins soldater og allahs soldater. Allahs soldater med IS flagg på ryggen høres jo rett og slett ut som IS egentlig.. Jeg føler at det er grenser over hva en kan tillate, det er rett og slett ikke det samme som odins soldater, og ikke at jeg har noe særlig sansen for de heller.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ser for meg at det kommer til å oppstå heller mer vold imellom odins soldater og allahs soldater. Allahs soldater med IS flagg på ryggen høres jo rett og slett ut som IS egentlig.. Jeg føler at det er grenser over hva en kan tillate, det er rett og slett ikke det samme som odins soldater, og ikke at jeg har noe særlig sansen for de heller.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i denne påstanden. Odins soldater har et hat mot nettopp disse. Jeg ser ikke for meg at de kan møtes på gata og ha en fredelig diskusjon om innvandring eller krigen i Syria. Eller om politikk generelt.
Det verste var at jeg hadde et innlegg skrevet klart i Odin-tråden her om dagen, hvor jeg tenkte å skrive noe til de som støttet Odins gjeng om hva de ville ha syntes dersom Soldiers of Allah kom ruslende, men så dreit jeg i å skrive innlegget fordi det ble for platt og dumt. Og så kommer de faen meg.

Nå skal det sies at de eneste som er mer PR-kåte enn Ronny Alte er jo Profetens Ummah, så jeg tror alle Allah-tullingene kommer til å bli like kortvarig som Odintullingene.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg "støtter" Odins Soldater (i den forstand at jeg hadde støttet de uansett hvilken politisk eller religiøs bakgrunn de har), og selv om det å ha IS flagg på ryggen er noe helt annet enn en viking så ser jeg ingenting galt med det ellers. Det eneste må vel være at Odins soldater slipper jo inn folk av alle religioner og hudfarger, de her slipper vel bare inn muslimer så det blir jo også en smule teit. Tenker man seg om så er kanskje faktisk Allahs Soldater mer rasistiske enn Odins Soldater sånn sett?

Så lenge de holder seg innenfor norsk lovverk og rammene politiet gir de så syns jeg at begge gruppene skal få kjøre på og gå tur i gatene med hettegenserne sine. De skader ingen andre enn trangsynte fjols som blir irriterte på Internett, og hvem vet kanskje de faktisk klarer å forhindre en voldtekt eller et ran?

Det er ingenting galt med å være muslim eller innvandrer, og det er ingenting galt med å være rasist så lenge man er snill og grei mot hverandre. Så enkelt er det rett og slett.

EDIT: At Odins Soldater slipper inn folk av alle religioner og hudfarger er noe jeg har lest på Internett og det er ikke sikkert at det stemmer 100%. Men de har ihvertfall marsjert med muslimer (link under) uten at det ser ut til at det var noe problem for Odins Soldater, så jeg er rimelig sikker på at de faktisk slipper inn hvem som helst som vil beskytte nærområdet.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/pa...er/a/23617651/
Sist endret av Dongerino; 24. februar 2016 kl. 22:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
om det å ha IS flagg på ryggen er noe helt annet enn en viking så ser jeg ingenting galt med det ellers. Det eneste må vel være at Odins


Det er ingenting galt med å være muslim eller innvandrer, og det er ingenting galt med å være rasist så lenge man er snill og grei mot hverandre. Så enkelt er det rett og slett.
Vis hele sitatet...
Så det er greit at de bærer flagget til en terrorgruppe som dreper, tortur og voldtar og masse andre styggdommer de driver på med? de er tross alt i Norge og har tenkt å bidra til reklame for masse drapsmenn..

Vi hadde heller ikke tillat en gjeng hvite mennesker fly rundt med nazi symboler.. det blir akkurat det samme.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Så det er greit at de bærer flagget til en terrorgruppe som dreper, tortur og voldtar og masse andre styggdommer de driver på med? de er tross alt i Norge og har tenkt å bidra til reklame for masse drapsmenn..

Vi hadde heller ikke tillat en gjeng hvite mennesker fly rundt med nazi symboler.. det blir akkurat det samme.
Vis hele sitatet...
Som jeg prøvde å si så er det ikke greit nei. Det at de bærer flagget til IS blir litt som å bære hakekorset ja. Hadde de ikke hatt IS-flagget som logo så hadde det vært greit var poenget mitt.

Så dude, jeg tror vi er enige men jeg ordla meg kanskje ikke klart nok i forrige innlegg.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
De skader ingen andre enn trangsynte fjols som blir irriterte på Internett, og hvem vet kanskje de faktisk klarer å forhindre en voldtekt eller et ran?
Vis hele sitatet...
Dette klarer natteravnene utmerket, og har gjort i mange år. De kunne sikkert trengt nye medlemmer, og tatt imot disse med åpne armer om det virkelig var deres agenda å passe på gatene. For det folket ikke trenger er nye grupper som har utspring i finsk neonazisme eller islamistisk ekstremisme med samme visjon som en organisasjon uten noe av dette.

For ikke å snakke om det pragmatiske. Tre organisasjoner som vandrer rundt med samme mål, uten å prate sammen er sløsing med ressurser, om man er opptatt av å bekjempe kriminalitet med tilstedeværelse. Da må ressurser spres og koordineres.
Jeg har null tro på at Allahtullingene har som mål å gjøre sentrum tryggere. De er ute som en provokasjon, både for å forsøke å avkle Odintullingene sine falske ord om at de ikke gjør dette av antimuslimske grunner, og for å få folk flest til å tenke over sin eventuelle støtte til Odin: "Ja, men hvis dere synes at det er greit at høyreekstreme går i gatene så må dere jo også synes det er greit at ekstremreligiøse gjør det?". At de også kanskje kan verve tilhengere ved å beskytte muslimsk, fredelig ungdom som blir skremt av å se nazi-lignende borgervern er også en mulig konsekvens.

Det som eventuelt vil skje er jo også den våte drømmen til de høyreekstreme. De sitter hjemme bak tastaturene sine, eller i bilverkstedet og på driftebanen og teller ned til borgerkrigen de håper vil komme, mellom de sterke, rotekte nordmennene med norrøne symboler på ryggen, og alle innvandrerne som ødelegger kulturen. Da kan de få slåss og vise styrke, og så kan de få si: "var det ikke det vi sa!".
Sist endret av DonTomaso; 24. februar 2016 kl. 23:15.
Er vel å ta det steget lengre med å gå rundt som IS reklamestativ? Odins soldater går ikke rundt med hakekors på ryggen..
Sharia Patrulje i Norge igjen ? WTF ?
Greit nok at en skal være åpen og aksepterende, men det finnes grenser......
Kommer til å synes synd på folk fra Frankrike som kommer til Norge, å får se at her får en lov til å danne egne IS grupperinger............
Sist endret av UrbanFreak86; 25. februar 2016 kl. 00:14.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Xasma Vis innlegg
Dette klarer natteravnene utmerket, og har gjort i mange år. De kunne sikkert trengt nye medlemmer, og tatt imot disse med åpne armer om det virkelig var deres agenda å passe på gatene. For det folket ikke trenger er nye grupper som har utspring i finsk neonazisme eller islamistisk ekstremisme med samme visjon som en organisasjon uten noe av dette.

For ikke å snakke om det pragmatiske. Tre organisasjoner som vandrer rundt med samme mål, uten å prate sammen er sløsing med ressurser, om man er opptatt av å bekjempe kriminalitet med tilstedeværelse. Da må ressurser spres og koordineres.
Vis hele sitatet...
Vel, hvis to tilfeldig mannfolk i gata angriper meg når jeg går fra utested til utested så ville jeg følt meg mye tryggere hvis Odins Soldater kom og så dette. Natteravnen hadde stått på sidelinjen og ringt politiet og vært vitne, men jeg regner med at Odins Soldater kanskje faktisk hadde gjort noe for å hjelpe til. Da tenker jeg ikke typ at de hadde jult opp fyren, men kanskje dratt han unna meg før han fikk muligheten til å jule meg såpass mye opp at jeg hadde endt opp død eller med hjerneskade.

Ikke misforstå, jeg er absolutt ikke imot Natteravnen og det de gjør. Men hvis jeg kommer i en situasjon der det handler om liv og død for min del så hadde det vært fint med litt hjelp til å komme ut av den situasjonen.

Men som du sier så hadde det vært smart om disse grupperingene slo seg sammen! De kan jo fortsette å ha forskjellig navn osv, men om de avtaler hvilke områder de skal gå på hvilke kvelder osv så får de jo dekt større områder og det blir mye mer effektivt. Du kan kanskje sende en epost til gruppene med forslaget ditt om at de skal starte å samarbeide?
Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Leser på VG nå at en gjeng fra islamistmiljøet i Oslo skal starte opp sin egen klubb.

De skal bruke IS-flagget som logo og patruljere gatene slik som Odins Soldater.

"«Allaahs soldater» opplyser selv i uttalelsen at nærmest alle i gruppen står på «overvåkningslisten» til Politiets sikkerhetstjeneste (PST)."

Men dette er jo fantastisk! Enda flere mennesker i gatene, enda mindre kriminalitet. Eller hva? Det er i hvert fall Ronny Alte sin egen uttalelse. Jeg er usikker på om han er enig med seg selv nå.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...er/a/23624528/
Vis hele sitatet...

Dette såkaldte Allah tulle soldatene.. Hva faen må jeg bare si? Odin soldater er jo bare en annen type nattevakter. De skal jo ikke gå i byen om kveldene for å lete etter muslimer og utrydde.
Disse mulimene må lære seg å lese før de antar. Odins soldater vil gjøre godt i gatene i helgene. Allahs løpegutter vil gjøre opprør mot Odin's soldater??
FUCK THE FREE WORLD!
Ellers god dag, hilsen Apekatten
Helt fantastisk, nå slipper jeg vel snart å låse døren på natten! tryggere hovedstad skal man lete lenge etter... Håper jeg bevittner en episode men enten disse, eller odins soldater allerede nå til helgen.

Nå skal det jo sies at å gå med samme symboler som IS er hakket verre enn å ha bildet av en viking på ryggen, men nå kommer det kanskje tydeligere frem hvem som er IS-sympatisører her til lands
Norskehesten
Alden's Avatar
hvis media kan la dette ligge død så forsvinner dette tullet fort fra gatene da ledelsen havner i klameri om hvem som er sjefen over sjefen
Alle som omgir seg med islamistiske symboler burde vært kalt inn til en samtale hos politiet og satt på en liste.

Hvis man viser offentlig at man står bak hodeavkapping og sexslaveri er det noe alvorlig galt fatt med vedkommende, og man må spørre seg selv om personen hører hjemme i det norske samfunnet i det hele tatt.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Alle som omgir seg med islamistiske symboler burde vært kalt inn til en samtale hos politiet og satt på en liste.

Hvis man viser offentlig at man står bak hodeavkapping og sexslaveri er det noe alvorlig galt fatt med vedkommende, og man må spørre seg selv om personen hører hjemme i det norske samfunnet i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Dette er OT, og jeg beklager dette!
Men er det uthevede den gjengse menneskesyn 1,5 milliarder muslimer har? Hvis du mener det, har du noen kilder på dette?
Selvsagt bør IS-supportere vurdere en del ting i sitt liv! Men å dra parallellen mellom IS og gjennomsnittsmuslimen synes jeg er ekstremt!!
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Dette er OT, og jeg beklager dette!
Men er det uthevede den gjengse menneskesyn 1,5 milliarder muslimer har? Hvis du mener det, har du noen kilder på dette?
Selvsagt bør IS-supportere vurdere en del ting i sitt liv! Men å dra parallellen mellom IS og gjennomsnittsmuslimen synes jeg er ekstremt!!
Vis hele sitatet...
Hæ? Du bommer totalt på det han sier, du må sjekke vokabularet ditt. Det er forksjell på islamisme, den politiske delen av Islam der sharia skal innføres på folk, noen innlemmer jihadisme her også - andre skiller ut i at det er den militante delen, men uansett. Islamistiske symboler og muslimske eller islamske symboler er forskjellige ting. Å si islamister er farlig, er å si at en subgruppe av muslimer er farlige, ikke at alle er det. Norske rasist- og nazistmiljøer er en subgruppe av Norge, men å påstå at de som viser støtte for disse, eller misnøye med dem snakker om hele Norge er absurd og på viddene. 1,5 milliarder muslimer er ikke islamister og bærer heller ikke deres symboler.
Sist endret av Xasma; 27. februar 2016 kl. 18:39.
http://www.nrk.no/norge/_allaahs-sol...inn-1.12824046
Den islamistiske gruppen truer med å dra til byene der «Odins soldater» patruljerer dersom politiet ikke stanser dem. Men politiet vil ikke love noe.
Vis hele sitatet...
Voldsforbrytere og terrorister skal møtes, wow jeg føler tryggheten svirre.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hæ? Du bommer totalt på det han sier, du må sjekke vokabularet ditt. Det er forksjell på islamisme, den politiske delen av Islam der sharia skal innføres på folk, noen innlemmer jihadisme her også - andre skiller ut i at det er den militante delen, men uansett. Islamistiske symboler og muslimske eller islamske symboler er forskjellige ting. Å si islamister er farlig, er å si at en subgruppe av muslimer er farlige, ikke at alle er det. Norske rasist- og nazistmiljøer er en subgruppe av Norge, men å påstå at de som viser støtte for disse, eller misnøye med dem snakker om hele Norge er absurd og på viddene. 1,5 milliarder muslimer er ikke islamister og bærer heller ikke deres symboler.
Vis hele sitatet...
Gjør jeg? Er ikke halvmånen også et islamsk symbol? Er det noe som tyder på, at dem som bruker dette symbolet, også misshandler og lemlester andre?
Det er ikke bare IS, som har muslimske symboler...
Men IS voldtar muslimske symboler. Og det samme gjør odins soldater og andre naziidioter, når det gjelder gamle norrøne symboler. Norrøne symboler og guder har ingen ting som helst å gjøre med en slik idiotgjeng! Det samme gjelder islamske symboler og ekstremistidioter på den fløyen!
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hæ? Du bommer totalt på det han sier, du må sjekke vokabularet ditt. Det er forksjell på islamisme, den politiske delen av Islam der sharia skal innføres på folk, noen innlemmer jihadisme her også - andre skiller ut i at det er den militante delen, men uansett. Islamistiske symboler og muslimske eller islamske symboler er forskjellige ting. Å si islamister er farlig, er å si at en subgruppe av muslimer er farlige, ikke at alle er det. Norske rasist- og nazistmiljøer er en subgruppe av Norge, men å påstå at de som viser støtte for disse, eller misnøye med dem snakker om hele Norge er absurd og på viddene. 1,5 milliarder muslimer er ikke islamister og bærer heller ikke deres symboler.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Islamisme er den ekstremistiske grenen av islam som Profetens Ummah og IS står for.

Hvor mye av det ekstreme tankegodset i islam en gjennomsnittlig norsk muslim står for er det vanskelig å si noe om.

Mer om muslimers holdninger med henvisninger til kildematerialet finnes her http://www.wikiislam.net/wiki/Muslim_Statistics

Skal man dømme etter diverse meningsmålinger, som den fra Pew Research, så er kanskje følgende inndeling nærmere sannheten.

http://i.imgur.com/BvOUazo.jpg
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Gjør jeg? Er ikke halvmånen også et islamsk symbol? Er det noe som tyder på, at dem som bruker dette symbolet, også misshandler og lemlester andre?
Det er ikke bare IS, som har muslimske symboler...
Men IS voldtar muslimske symboler. Og det samme gjør odins soldater og andre naziidioter, når det gjelder gamle norrøne symboler. Norrøne symboler og guder har ingen ting som helst å gjøre med en slik idiotgjeng! Det samme gjelder islamske symboler og ekstremistidioter på den fløyen!
Vis hele sitatet...
Meg bekjent skal de pryde ryggen med ting som IS-flagget o.l., det er det der problemet dukker opp, ikke at noen går med en halvmåne. Igjen, man må skille mellom hva som er et kjennetegn for muslimer og islamister. Folk skal få gå med halvmåner så mye de vil, IS-flagget står for et helt annet verdisett de aller fleste vil ta avstand fra, mange muslimer inkludert.

Sitat av belisarius Vis innlegg
Skal man dømme etter diverse meningsmålinger, som den fra Pew Research, så er kanskje følgende inndeling nærmere sannheten.
Vis hele sitatet...
Ja, men så skal man også huske at majoriteten av disse ikke bor i Norge og at tallene varierer noe enormt fra land til land i hvor strengt Islam tolkes. I Afrika er jevnt over noe sånt som 30-60% for diverse dødsstraffer, mens i Storbritannia var rundt 20% for at tegninger av Muhammed kunne straffes med døden. Ta med hvor mange som bor de forskjellige stedene, så er tallene ganske intetsigende for europeiske muslimer. For all del, det er et problem, men vi må skille mellom at det åpenbart at sammenheng mellom hvor strengt tolkningen av Islam er og bosted. Så grafen er i verste fall en lite hensiktsmessig svartmaling av norske muslimer om man ikke holder tunga rett i munn. For en viss andel i Norge støtter også dette, men jeg har ikke sett noe i nærheten av disse prosentandelene i Norge.
Shahada flagget er strengt talt ikke IS sitt. Det er simpelt et flagg hvor trosbekjennelsen står, men som dessverre har blitt misbrukt av en rekke terrororganisasjoner. VG benytter det selvsagt til det ytterste for å få flere lesere, men ro ned folkens, de er ikke terrorister fordi de benytter det flagget.

Jeg er veldig skeptisk til Odins soldater fordi jeg tror det kan bli en farlig rekrutteringsarena til høyreekstremismen for sårbare ungdommer. Allahs soldater/Jundullah tror jeg bare er et humorstikk til Odins soldater, som VG forsøker å eskalere.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Så det er greit at de bærer flagget til en terrorgruppe som dreper, tortur og voldtar og masse andre styggdommer de driver på med? de er tross alt i Norge og har tenkt å bidra til reklame for masse drapsmenn..

Vi hadde heller ikke tillat en gjeng hvite mennesker fly rundt med nazi symboler.. det blir akkurat det samme.
Vis hele sitatet...

Det er viktig å huske at "IS flagget" som det blir kalt av folk flest.. er en koran vers, som IS missbruker! IS har på ingen måte enerett på dette! Kanskje Allahs soldater kan "renvaske" verset ved å opptre som snille og gode beskyttere av borgere, Noe som er stikk motsatt av hva IS gjør...!

(forøverig synes jeg hele opplegget er latterlig, både Odins og Allahs )
Sist endret av oriento; 28. februar 2016 kl. 12:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Shahada flagget er strengt talt ikke IS sitt. Det er simpelt et flagg hvor trosbekjennelsen står, men som dessverre har blitt misbrukt av en rekke terrororganisasjoner. VG benytter det selvsagt til det ytterste for å få flere lesere, men ro ned folkens, de er ikke terrorister fordi de benytter det flagget.

Jeg er veldig skeptisk til Odins soldater fordi jeg tror det kan bli en farlig rekrutteringsarena til høyreekstremismen for sårbare ungdommer. Allahs soldater/Jundullah tror jeg bare er et humorstikk til Odins soldater, som VG forsøker å eskalere.
Vis hele sitatet...
Herregud, unnskyld meg men du virker helt fjern. Er det da helt ok å gå rundt med hakekors også da, siden betydningen av symbolet EGENTLIG var noe annet?

Du er veldig skeptisk til Odins soldater, som har uttalt at de ønsker å sørge for trygghet, men du er ikke skeptisk til en gjeng som hyller IS? Herre min hatt, for meg virker det som du har nisselua tredd langt nedover øya.

Dessuten er man ikke høyreekstrem fordi man ønsker å sørge for trygghet, eller om man er imot ekstrem islam.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Shahada flagget er strengt talt ikke IS sitt. Det er simpelt et flagg hvor trosbekjennelsen står, men som dessverre har blitt misbrukt av en rekke terrororganisasjoner. VG benytter det selvsagt til det ytterste for å få flere lesere, men ro ned folkens, de er ikke terrorister fordi de benytter det flagget.

Jeg er veldig skeptisk til Odins soldater fordi jeg tror det kan bli en farlig rekrutteringsarena til høyreekstremismen for sårbare ungdommer. Allahs soldater/Jundullah tror jeg bare er et humorstikk til Odins soldater, som VG forsøker å eskalere.
Vis hele sitatet...
Sitat av oriento Vis innlegg
Det er viktig å huske at "IS flagget" som det blir kalt av folk flest.. er en koran vers, som IS missbruker! IS har på ingen måte enerett på dette! Kanskje Allahs soldater kan "renvaske" verset ved å opptre som snille og gode beskyttere av borgere, Noe som er stikk motsatt av hva IS gjør...!

(forøverig synes jeg hele opplegget er latterlig, både Odins og Allahs )
Vis hele sitatet...
Problemet er symboler. Symboler endres over tid og har en betydning enten man liker det eller ikke. IS-flagget er noe mer enn bare en trosbekjennelse. Det er et sort flagg med en trosbekjennelse. Skal man på død og liv ha et SORT flagg med samme trosbekjennelse på, ja da får man godta at IS har fucket opp det symbolet.

Hakekorset som symbol og dekorelement har eksistert i mange tusen år. Det er dessverre slik at etter WWII så er det ikke greit å bruke dem. Symboler skapes og endrer mening. Klart, man kan forsøke å forandre symboler. Men lykke til med å endre folks syn på trosbekjennelser skrevet på sorte flagg.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Sitat av murloc Vis innlegg
Problemet er symboler. Symboler endres over tid og har en betydning enten man liker det eller ikke. IS-flagget er noe mer enn bare en trosbekjennelse. Det er et sort flagg med en trosbekjennelse. Skal man på død og liv ha et SORT flagg med samme trosbekjennelse på, ja da får man godta at IS har fucket opp det symbolet.

Hakekorset som symbol og dekorelement har eksistert i mange tusen år. Det er dessverre slik at etter WWII så er det ikke greit å bruke dem. Symboler skapes og endrer mening. Klart, man kan forsøke å forandre symboler. Men lykke til med å endre folks syn på trosbekjennelser skrevet på sorte flagg.
Vis hele sitatet...
Enig med deg om missbruk av religiøse og politiske symboler som har pågått oppgjennom tidene... enste forskjellen her er at denne gruppen vil traske i gatene for å beskytte borgere i motsettning til hva IS gjør... altså står de i sterk kontrast til IS selv om de velger å provosere med samma farge bruk og samme vers.. på samme måte som Odins soldater velger å bruke Odins navn som en nasjonalistisk og krigersk Gud, når han i sannhet oppfordret til fred og samekstistens.
Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Leser på VG nå at en gjeng fra islamistmiljøet i Oslo skal starte opp sin egen klubb.

De skal bruke IS-flagget som logo og patruljere gatene slik som Odins Soldater.

"«Allaahs soldater» opplyser selv i uttalelsen at nærmest alle i gruppen står på «overvåkningslisten» til Politiets sikkerhetstjeneste (PST)."

Men dette er jo fantastisk! Enda flere mennesker i gatene, enda mindre kriminalitet. Eller hva? Det er i hvert fall Ronny Alte sin egen uttalelse. Jeg er usikker på om han er enig med seg selv nå.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...er/a/23624528/
Vis hele sitatet...

Ronny Atle bommer på Odins soldater sitt verdisyn og ble for kort tid siden sparket som leder og utmeldt fra facebookgruppen til Odins soldater. Jeg tror Ronny prøver å vise en mild holdning ovenfor at poenget er at man kollektivt skal trygge gatene, ikke diskutere politikk eller bli uvenner.
Sitat av oriento Vis innlegg
Enig med deg om missbruk av religiøse og politiske symboler som har pågått oppgjennom tidene... enste forskjellen her er at denne gruppen vil traske i gatene for å beskytte borgere i motsettning til hva IS gjør... altså står de i sterk kontrast til IS selv om de velger å provosere med samma farge bruk og samme vers.. på samme måte som Odins soldater velger å bruke Odins navn som en nasjonalistisk og krigersk Gud, når han i sannhet oppfordret til fred og samekstistens.
Vis hele sitatet...
Det er for meg uinteressant om de heter odins eller allahs soldater. Begge virker på meg som grupper som ikke har trygghet fremst i pannelappen. Ikke trygghet for alle i hvert fall.

Å benytte flagg de fleste forbinder med IS får stå for deres egen kappe. Dersom de feiltolkes er det dems feil. De kunne fint latt vær å bruke akkurat det symbolet.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Gjør jeg? Er ikke halvmånen også et islamsk symbol?
Vis hele sitatet...
Islamsk ≠ islamistisk.

Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Shahada flagget er strengt talt ikke IS sitt. Det er simpelt et flagg hvor trosbekjennelsen står, men som dessverre har blitt misbrukt av en rekke terrororganisasjoner. VG benytter det selvsagt til det ytterste for å få flere lesere, men ro ned folkens, de er ikke terrorister fordi de benytter det flagget.
Vis hele sitatet...
Sitat av oriento Vis innlegg
Det er viktig å huske at "IS flagget" som det blir kalt av folk flest.. er en koran vers, som IS missbruker! IS har på ingen måte enerett på dette!
Vis hele sitatet...
Det sorte flagget med hvit shahada har tradisjonelt vært knyttet til krigføring. I tillegg er IS-flagget et flagg med et helt spesifikt design, så det er på alle måter bullshit å påstå at dette flagget egentlig er et uproblematisk symbol.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Som muslim og flittig bruker av trosbekjennelsen, gir jeg ikke avkal på ordene som blir missbrukt av IS uten videre. Dessuten er den "symbolske" fargen for Islam Grønn. Odins og Allahs eller Buddhas, så lenge ordet SOLDAT blir lagt bak eller forran så er det utgir de seg for å være en krigsinstans.

(Reff: Fremmedord.org. Ordet soldat kommer fra middelalderlatin solidatus og betyr egentlig «en person som får sold (lønn som leiesoldat)». Selv om ordet kan brukes om personer fra laveste til høyeste grad, blir soldat i daglig tale ofte brukt som betegnelse på en vanlig menig.
I videre forstand kan betegnelsen soldat brukes om alle slags organiserte og bevæpnede krigere eller «kjempende» medlemmer av militærlikenende grupperinger som for eksempel Frelsesarmeen.

altså en krigsinstans til syvende og sist. Odins Engler, eller Allahs slaver, eller Buddhas healer... ok, da kan vi begynne å krangle om farge bruk og symboler... men når selve navnet begynner med eller slutter på Soldat, tror jeg at vi blir ført bak lyset av farger og symboler... samme ulla alt sammen i mine øyne!
Sitat av oriento Vis innlegg
Som muslim og flittig bruker av trosbekjennelsen, gir jeg ikke avkal på ordene som blir missbrukt av IS uten videre. Dessuten er den "symbolske" fargen for Islam Grønn. Odins og Allahs eller Buddhas, så lenge ordet SOLDAT blir lagt bak eller forran så er det utgir de seg for å være en krigsinstans.
Vis hele sitatet...
Du hadde et innlegg som forsvant, som gjør det naturlig å tolke dette som en innvending til det jeg skrev over. Poenget er at man ikke kan uskyldiggjøre IS-flagget ved å henvise til at det "bare er trosbekjennelsen på et svart tøystykke", eller tilsvarende bortforklaringer. Ingen har vel krevd at du, eller noen andre, skal gi avkall på trosbekjennelsen. Men det er likevel tilfellet at IS-flagget, og andre liknende jihadistflagg som består av hvit shahada på svart bakgrunn, symboliserer noe veldig spesifikt.

Sitat av oriento Vis innlegg
men når selve navnet begynner med eller slutter på Soldat, tror jeg at vi blir ført bak lyset av farger og symboler... samme ulla alt sammen i mine øyne!
Vis hele sitatet...
Som du er inne på brukes "soldat" også om medlemmer av Frelsesarmeen – ikke en direkte krigersk gruppe. Hva de kaller seg er ikke nødvendigvis så vesentlig. Om de hadde kalt seg "Allahs engler", så hadde de ikke vært et mindre problem. Det problematiske er hva de står for, og det vises gjennom organisasjonen de er en del av (Profetens Ummah) og flagget de vil bære på ryggen.

Jeg er heller ikke helt enig i at de er samme ulla alle sammen. Både "Allahs soldater" og "Odins soldater" er problematiske grupper. Men den ene av dem støtter en organisasjon som skjærer hodet av barn, kaster homofile fra hustak og holder tusenvis av ungjenter som sexslaver. Vi taper ingenting på å være ærlige om at det ikke er en moralsk symmetri her.
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Herregud, unnskyld meg men du virker helt fjern. Er det da helt ok å gå rundt med hakekors også da, siden betydningen av symbolet EGENTLIG var noe annet?

Du er veldig skeptisk til Odins soldater, som har uttalt at de ønsker å sørge for trygghet, men du er ikke skeptisk til en gjeng som hyller IS? Herre min hatt, for meg virker det som du har nisselua tredd langt nedover øya.

Dessuten er man ikke høyreekstrem fordi man ønsker å sørge for trygghet, eller om man er imot ekstrem islam.
Vis hele sitatet...
Så du mener at dersom man bruker sort shahada flagg så er man terrorist?

Jeg har aldri skrevet at man er høyreekstremister hvis man vil sørge for trygghet og er i mot ekstrem islam?

Hvor står det at jeg ikke er spektisk til ekstrem islam? Det eneste jeg sa er at de ikke nødvendigvis er terrorister fordi man isolert sett bruker sort flagg med shahadaskrift.

Hvor får du alt dette fra? Dine påstander er tatt fra vilden sky. Det er ett begrep jeg merker mer og mer jeg sitter på dette forumet: Det er vanskelig å diskutere med intelligente folk, men det er umulig å diskutere med dumme folk.

Du misforstår hele innlegget mitt, kanskje er det en mangel på forståelse eller kanskje du er frustrert fordi jeg er i Odins soldater. Det å tro at Odins soldater skal være ute og sørge for trygghet tror de absolutt færreste på, og av god grunn. Historikk blant medlemmene, hvordan de fremstår i media med bilder og posering, navnvalg, symbolvalg og tidspunktet "organisasjonen" kom på gjør at jeg er skeptisk. Det eneste som taler for at de skal sørge for et godt borgervern er fordi de sier det. Og det ser jeg at du svelger ukritisk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Herregud, unnskyld meg men du virker helt fjern. Er det da helt ok å gå rundt med hakekors også da, siden betydningen av symbolet EGENTLIG var noe annet?
Vis hele sitatet...
Det er vel du som er ganske fjern her, Hakekorset ser du over alt i hinduismen, bare se her. Utsagnet ditt er i beste fall utformet av ignoranse.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er vel du som er ganske fjern her, Hakekorset ser du over alt i hinduismen, bare se her. Utsagnet ditt er i beste fall utformet av ignoranse.
Vis hele sitatet...
Hva vil du med den kommentaren? Du mener altså at hakekors er helt ok? Her snakket vi om betydningen av ting. Alle forbinder det stygge svarte flagget med fandenskap som begås i Islams navn av IS og andre terrorister.
Da hjelper det ikke å liksom si at det EGENTLIG betyr noe helt annet.

Det var derfor jeg trakk fram hakekors som et eksempel. Jeg vet det EGENTLIG betyr noe helt annet, men om man går rundt med det i dag må man nesten regne med å bli sett på som nazist. På samme måte som man må regne med å bli sett på som en potensiell terrorist om man flyr rundt med det svarte flagget.

Skjønner?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Hva vil du med den kommentaren? Du mener altså at hakekors er helt ok? Her snakket vi om betydningen av ting. Alle forbinder det stygge svarte flagget med fandenskap som begås i Islams navn av IS og andre terrorister.
Da hjelper det ikke å liksom si at det EGENTLIG betyr noe helt annet.

Det var derfor jeg trakk fram hakekors som et eksempel. Jeg vet det EGENTLIG betyr noe helt annet, men om man går rundt med det i dag må man nesten regne med å bli sett på som nazist. På samme måte som man må regne med å bli sett på som en potensiell terrorist om man flyr rundt med det svarte flagget.

Skjønner?
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig er det helt OK, det har blitt brukt som et dekorativt tegn siden neolittiske tider av flere kulturer. Nå i dag er det forenet med en lys framtid og suksess i både jainismen, hinduismen og buddhismen. Hadde du reist litt i de områdene hadde du blitt ganske sliten av å gå og peke ut folk som nazister fordi de bærer dette tegnet, for de er overrepresentert.

Tegnet er forbundet med nazismen i endel land, men det kommer ikke unna faktum at det er hverdagslig å se dette tegnet over alt i de hinduistiske og buddhistiske deler av verden.

At noen hadde faret med det sorte flagget her i Norge hadde jeg stusset på, men at personen automatisk er en terrorist? Det er å dra den langt, vi har da rett til å utrykke oss her i landet og, jeg hadde kanskje heller blitt nyskjerrig og spurt vedkommende hva de la i symbolet og hva de representerte. På samme måte er du ganske sikker på at en fyr med swastikaen kanskje er nazi sympatisør, men at han med sine egne hender hadde begått massemord for å sikre den ariske rase fremgang er å dra det langt. Igjen hadde jeg blitt nyskjerrig og spurt hva han la i symbolikken og hva han representerte før jeg dro noen konklusjon. I Begge tilfeller har de rett til å utrykke seg og sin mening.
Sist endret av Dodecha; 3. mars 2016 kl. 21:47.
Sitat av oriento Vis innlegg
Helt alvorlig, det finnes over 4 milliarder muslimer på kloden, dersom målet for oss var å ekspandere... så hadde dere vært 3-4 meter uner jorda for lengst. take a chill pill and then another.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor du har tatt det tallet fra, men det er rett og slett riv ruskende galt.

As of 2010, over 1.6 billion or about 23.4% of the world population are Muslims. Sakset fra wikipedia.