Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1618
Hei folkens!

Etter mange år med en trofast ps3, så har jeg fått "yellow light of death".
Demonterte hovedkortet og slang det på 200 grader i stekeovnen i 10 minutter, men det hjalp dessverre ikke.
Har derfor kasta den, men nå er jeg på utkikk etter noe nytt.

Tenkte å lage en liten mediaserver/pc man kan bruke til å streame opp til 1080p filmer, og bruke forskjellige emulatorer for å spille alt fra gamle NES-spill, Street Fighter fra SNES til "nyere" spill som f.eks Final Fantasy 7 til 10.

Hadde vært utrolig kjekt hvis det fantes en type emulator som svelget unna det meste av spill fra de forskjellige konsollene, og som er lettvint å bruke.

Tenkte i grunn å bare bruke en basic ps3-kontroller til å styre dette, eventuelt med et trådløst tastatur og mus.

Er det noen som har erfaring med noe sånt og kan gi noen gode tips? Tenkte å bruke opp mot 4000 kroner.
Project 64 er en god en for Nintendo 64. Har dog en del bugs på flere av spillene pluss det krever endel innsats å få stilt knappene på spaken riktig iforhold til gamet. Men den er kurant
Du må nok beregne deg på å bruke én emulator per konsoll. ZSENS og Project 64 fungerer knall for SNES/N64, men nyere generasjoner med konsoller er det dårligere med emulatorer til. Xbox 360/PS3 har vel ingen som fungerer godt ennå, så ville heller satset på å spille PC-porten av spill til denne generasjonen. Er jo noen spill man ikke får tak i på denne måten, men det finnes mange gode spill til PC med kontrollersupport.
Ok takker for svar.
Virker som jeg like greit kan kjøpe meg en laptop og kjøre mirror screen med tven og bruke kontrollersupport med div. emulatorer.
Hvis du vil ha en fancy front-end, har EmulationStation støtte for det meste (om ikke alt) av emulatorer, og jeg tror det skal være mulig å sette opp mot VLC også.

Ser dog ut til å være litt arbeid å sette opp om en skal ha et flust av emulatorer.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bruk Pcen din med RetroArch med Emulationstation , fungerer på windows, linux , raspberry pi, osv osv. Aldri vært enklere sette opp et flott emulatorsystem. Eventuelt libretro som også bruker retroarch, har ikke selv testet sistnevnte men den fynker også som mediacenter ikke bare spillsystem.