Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5381
Hei!

Er inne i (enda) ett semester hvor jeg begynner å havne bakpå mtp. Arbeid som skal gjøres. Sliter veldig med konsentrasjons- og motivasjonsproblemer, og trenger da noe til å hjelpe meg.

Har tidligere prøvd modafinil, men trenger noe som skjerper meg mer
Og gir meg det "tunnellfokuset"'som man hører om, noe jeg ikke følte jeg fikk fra moda.

Så da har det kokt ned til moderat dropp av amfetamim, eller ritalin. Hører litt forskjellig fra bekjente med "peiling", men vil ikke ta det for god fisk. Får anbefalt amf, da dette skal være både bedre, renere og gi mindre crash. Stemmer dette?

Kan legge til at jeg ikke er ute etter noen moralpreken i retning av "drikk kaffe og jobb med andre", da dette er noe jeg i løpet av mine mange år på universitetet har prøvd.

Håper noen kan belyse meg med litt info og tips!
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Dette er rent subjektivt, men...

Det ene er dritt og det andre er enda mer dritt.

Jeg blodnekter å ta amfetamin, syns det er et møkkadop som setter folk totalt ut av spill humør og følelsesmessig.

Ritalin er dog noe jeg kan akseptere, men er uansett herk når du merker abstinenser fra dette også.

Og som du nå sikkert forstår er jeg hverken fan av a eller b, så min mening er vel egentlig irrelevant annet enn at du burde passe på å gi deg mens leken er god, slik som med alt annet.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Dette er rent subjektivt, men...

Det ene er dritt og det andre er enda mer dritt.

Jeg blodnekter å ta amfetamin, syns det er et møkkadop som setter folk totalt ut av spill humør og følelsesmessig.

Ritalin er dog noe jeg kan akseptere, men er uansett herk når du merker abstinenser fra dette også.

Og som du nå sikkert forstår er jeg hverken fan av a eller b, så min mening er vel egentlig irrelevant annet enn at du burde passe på å gi deg mens leken er god, slik som med alt annet.
Vis hele sitatet...
Så du hadde overhodet intet konstruktiv info TS søker.

TS: vil si at det er bedre med bra amfetamin, i mikrodoser, (15/25mg) om du skal studere, mot Ritalin, Ethylphenidat/methylfenidat blir utrolig slitsomt for kroppen, å fokus skifter fort til ubehaget man opplever.
Tar utgangspunkt i at det er ren amfetamin, å ikke metamfetamin, eller gatemøkk.
Mikro/mild dosering med god amfetamin mye bedre funk og mindre bivirkninger enn ritalin.
Trådstarter
Men hvordan er det med evnen til å ta til seg kunnskap? Vil jeg være helt i "ørska" og egentlig ikke huske mye av det jeg lærer mens jeg er påvirket?

Har aldri prøvd amf før, og er i en slik bosituasjon at jeg ikke kan fremstå som åpenbart påvirket. Hva burde jeg tenke på mtp. dette?

Tusen takk for raske svar!
Hvis du har mg vekt (miligramms vekt), å holder deg til mikrodoseringer, så ser jeg overhodet ikke for meg at det vil vises på deg, pupiller o.l.
Samme gjelder evnen til å ta til seg kunnskap, mikrodoseringer på dagtid, hvor du står opp, spiser frokost, gennerelt lever normalt, burde ikke være noe problem, i kortere perioder.
Jeg anbefaler IKKE å bruke stims for skole/studier.
Det kan fort gå feil vei..
Trådstarter
Det har jeg, da jeg er svært erfaren med både cannabis og MDMA, så er ganske god til å oppføre meg med substanser innabords.
Leser litt rundt at det kan være (veldig) vanskelig å få ordentlig amf, og at det er mye metamf. som folk gjerne får i stedet. Hvordan vil dette være sammenlignet med Ritalin? Jeg har jo kun mine bekjente å stole på, og ingen mulighet for å teste stoffet først, så det blir vell naivt å tro at man får tak i prima vare med en gang.
Meta lager grøt av hjernen å tankekapasitet rimelig fort.
Hvis du måtte velge mellom Meta eller Ritalin, så sier jeg Ritalin, mht bruksområdet.
Man kan jo ha prøvd det ene eller det andre, og se på de direkte virkningene og konkludere med at ett kontrollert bruk av amfetamin ville være det beste med tanke på nedtur, effekt, og pris. Men ser jeg på de jeg vet om som bruker metylfenidat ulovlig for å prestere bedre på skolen, og de jeg vet om som bruker amfetamin ulovlig for å prestere bedre på skolen er det de som bruker metylfenidat som kommer desidert best ut.

Med metylfenidat er det jævlig vanskelig å ''ødelegge livet sitt'' i forhold til med amfetamin. Med metylfenidat kan du skaffe deg concertapiller eller ritalinpiller med sikkert innhold, sikker styrke og sikker mengde. Du kan holde deg til ett kontrollert bruk med en tablett concerta daglig i tyngre perioder, eller en concerta her og der.

Ved gjevn bruk vil du utvikle toleranse og effekten vil være betydelig svakere. Jeg vil heller anbefale deg å bruke ved behov, enn å pådra deg en avhengighet og potensialt bruke store helseskadelige doser for å få effekt, hvilket vil føre til en langt sterkere avhengighet og ett enormt pengesluk.
skjønner hvor du vil henn, å nå er jeg bare vrien, men, ville han hatt større sjangs for å ødelegge livet sitt, om han hadde Dexamfetamin piller, kontra Ritalin/Concerta etc?
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
skjønner hvor du vil henn, å nå er jeg bare vrien, men, ville han hatt større sjangs for å ødelegge livet sitt, om han hadde Dexamfetamin piller, kontra Ritalin/Concerta etc?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro det. Har du noen sinne forsøkt å misbrukt ritalin? Du går lei rimelig fort. Halsbrann, hjertebank, tidenes nedturer gjør at du ikke holder ut særlig lenge. Og jeg tror at de fleste med erfaring kan skrive under på at misbruk med amfetamin eller i dette tilfellet dexroamfetamin vil egentlig være som å klø ett myggstikk. Man slutter ikke selv om man vet at det gjør ting verre. Ritalin kan heller sammenliknes med å pirke på ett betent sår. Man vil gå lei.

Jeg mener ikke at det ikke er mulig å misbruke ritalin, og ikke klare å komme seg ut av det. Grunnen til at jeg motpolerer de to er vel heller for å få frem grunnblokkene i hvorfor jeg vil tro det er mindre sannsynlig å ødelegge livet sitt på ritalin kontra dextroamfetamin.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg vil tro det. Har du noen sinne forsøkt å misbrukt ritalin? Du går lei rimelig fort. Halsbrann, hjertebank, tidenes nedturer gjør at du ikke holder ut særlig lenge. Og jeg tror at de fleste med erfaring kan skrive under på at misbruk med amfetamin eller i dette tilfellet dexroamfetamin vil egentlig være som å klø ett myggstikk. Man slutter ikke selv om man vet at det gjør ting verre. Ritalin kan heller sammenliknes med å pirke på ett betent sår. Man vil gå lei.

Jeg mener ikke at det ikke er mulig å misbruke ritalin, og ikke klare å komme seg ut av det. Grunnen til at jeg motpolerer de to er vel heller for å få frem grunnblokkene i hvorfor jeg vil tro det er mindre sannsynlig å ødelegge livet sitt på ritalin kontra dextroamfetamin.
Vis hele sitatet...
Desverre mer enn èn gang har jeg poppa de jævlene, å du har helt rett. Jævli kjipe bi å ettervirkninger
Utgangspunkte enig med deg, men jeg måtte spørre
Det er mye enklere, å bedre velvære, å justere form på amfetamin kontra Ritalin. Da blir det jo fort gjort å havne på gale veier.
Takk for godt å saklig svar ^^
Jeg har hatt noen kjempe opplevelser med amfetamin, har bare brukt det et par ganger, men ene gangen jobbet jeg 14 timer i strekk med skoleoppgave og var helt fokusert.. og aner ikke lm det var rent en gang. Nå er jeg akkurat gått tom og hun som vanligvis fikser til meg er bortreist en stund..:-(
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke prøvd Ritalin, men har brukt litt amf på skippertak ved lengre oppgaver hvor mye må gjøres på kort tid og har gått veldig bra i de tilfellene, så lenge du klarer å moderere deg tror jeg amfetamin burde funke fint til ditt bruk. Har riktignok bare brukt det ved oppgaver hvor jeg kunne metodikken fra før så er mulig at det ikke vil funke så bra for husken.
skal du studere er ritalin klart det beste hjelpemiddelet. varer kuni 3-4 timer så du slipper å gå våken hele døgnet. å vil du ha en 6-8timers økt så ta en til etter 3-4 timer. int?