Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4489
Har i det siste ruset meg litt på oxycontin. Gjennom disse dagene har jeg hatt problemer med hard mage, i tillegg til at det er vanskelig å få bæsjet. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få løst opp magen litt? Avføringsmiddel er selvsagt et alternativ om ting virkelig skulle bli ille, men jeg har ikke veldig lyst til å sitte på dass i hele dag. Takker for svar på forhånd!
Normalt med forstoppelse når man er påvirket av opiater. Så fort de er ut av systemet kommer ting til å bevege seg litt mer. Drikke mye kaffe da så kommer det nok som et skudd. Google "Opiate Constipation", har lest om heroin avhengige så er så forstoppet at de må inn i hula og grave ut avføringen med hendene...
Ta noen kapsler med Magnesium Citrat, fås på apotek og helsekoster. Vil gi deg veldig løs mage, evnt. normal mage for deg om du er forstoppet.
Ja, kaffe kan virke. Sviske yoghurt. Det meste med svisker i grunn. Drikke nok vann.

http://www.kjerringrad.com/treg-mage-319.html

https://helsenorge.no/sykdom/mage-og-tarm/forstoppelse

Jeg leste også engang om en hippie som utførte egen tarmskylling: Han kokte svart kaffe, lot det bli 37 grader, helte den på en halvliterflaske med en liten slangestump.
Ja, du kan jo tenke deg hva han gjorde videre....
Veske og dadler kan hjelpe.
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Jeg leste også engang om en hippie som utførte egen tarmskylling: Han kokte svart kaffe, lot det bli 37 grader, helte den på en halvliterflaske med en liten slangestump.
Ja, du kan jo tenke deg hva han gjorde videre....
Vis hele sitatet...
Det finnes da folk som gjør dette flere ganger om dagen.
Mirage's Avatar
Trådstarter
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Jeg leste også engang om en hippie som utførte egen tarmskylling: Han kokte svart kaffe, lot det bli 37 grader, helte den på en halvliterflaske med en liten slangestump.
Ja, du kan jo tenke deg hva han gjorde videre....
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg blir så desperat med det første, men det er kanskje verdt et forsøk, hehe.
Drikk kaffe, helst pulverkaffe. Det får meg til å drite som faen. Glugg ned noen kopper sammen med 2-3 bokser lacerol og du vil ha tidenes ruke i dass.
Kan sikkert være at noen av disse rådene vil hjelpe men kan anbefale Duphalac fra apotek.
Det er reseptfritt og funker ved å gjøre ting mykere slik at løses opp og kommer ut. Koster en hundrings men vel verdt penga.
Følg dosering og gi det en halv til halvannen dag så alt flott igjen.


Og det er ikke som lakserende midler at det bygges opp et "kjempetrykk" og du må sitte på ramma i timesvis.
Når jeg fikk oxy på sykehuset drakk jeg en kopp med "gugge" hver dag som skulle hjelpe på hard mage, men det hjalp ikke stort. Første dobesøk etter 2 uker... Ikke til å anbefale. Tar du opiater regelmessig burde du prøve å få gått på do hver dag, ikke vente til du må.
Det finnes reseptfrie stikkpiller på apoteket som burde fungere.
Gjør det enkelt og effektivt; Hopp i dusjen, ta dusjhodet pekende inn til analen, sprut inn vann til du kjenner det fyller seg opp, knip igjen mens du går til dassen for å så sette deg ned og la hele smørja dette ut.
Tar alltid laktulose hvis jeg tar oxy. Da får jeg relativt vanlig mage.
Off, misunner deg ikke! Værste forstoppelsen jeg har hatt var når jeg var hekta på oxy. hadde ikke vært på dass på over en uke så begynte bli nervøs, skaffet noe mot magen, men endte alikevel med å sitte konstant på do i rundt 5 timer, å slutten er et mareritt jeg prøver fortrenge!
Dette er ganske vanlig. Bruker selv oxycodone i ny og ne. De gangene jeg har brukt det 2-3 dager på rad, så kunne forstoppelsen bli problematisk og direkte ubehagelig, men det går alltid over! Jeg har til og med opplevd å blø fordi dritten er helt sykt hard og komprimert (små kullsteiner, basically..), er nesten som den river opp innvendig.. fy faen. Dette er naturligvis en grunn til å ta en pause. Stadig irritasjon i endetarmen er ikke bra.

Et tips er å ta magnesium (magnesiumoksid, den billigste typen). Dette hjelper helt sykt på tarmfunksjonen og sørger for at den blir fortere normal igjen.


** ser noen allerede har anbefalt magnesiumCITRAT. Den funker sikkert den og. Vanligvis er ikke oksid anbefalt, den funker nemlig ikke like bra som citrat når det gjelder effekten den har på musklene, dessuten blir den dårligere tatt opp i kroppen. Når det gjelder effekten den har på fordøyelsen og avføringen, så er de like gode.
Sist endret av Deagleflyndre; 15. juni 2016 kl. 17:32.
Tror jeg gikk over en uke uten å drite da jeg var hekta på heroin Jeg bare utsatte dagens dose noen timer når jeg følte jeg var fullstappa og så kommer det ut ganske fort