Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7178
Hei! Jeg skal snart ta en urinprøve i forbindelse med en ny jobb. Jeg vet ikke når prøven skal tas, men tror det er mellom 1 til 4 uker til. Siden jeg ikke var klar over at de tester for narkotika var jeg så dum at jeg har røyka nå nylig. Jeg røyker stort sett bare noen få ganger i året, og for 2 uker siden fikk jeg 5 gram med bra grønt som jeg røyket over en periode på ca. 5 dager. Det siste grammet inntok jeg for 8 dager siden, i form av en kake. Jeg har ikke rørt cannabis siden, og sist jeg røyket var rundt en måned før dette igjen, men da var det kun én joint. Hvor lenge kan jeg forvente at dette sitter i? Ellers er jeg overvektig (chubby, ikke feit), men jeg pleier å jogge rundt to ganger i uka.

Jeg lagde denne kontoen for å stille spørsmålet ettersom jeg er redd det finnes identifiserende informasjon på min hovedkonto - jeg håper det er greit!

Hilsen bekymret mann, 23.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er jo på grensen, deteksjonstid for cannabis for en enkelt gangs bruk er opp til en uke, du har røyket for 8 dager siden men det var 5 gram fordelt på flere dager, vi kan da anta at du kan få positiv prøve.
Ja, du er "fucked". Min erfaring tilsier at prøven garrantert blir positiv. Må nok prøve deg på ett eller annet "triks". Fyll opp en sprøyte med urin fra en clean kompis og teip den til underarmen. Eller enda bedre, uansett hvor sinnsykt det kan høres ut - teip den på tissen din. Husk at de sjekker temperaturen så urinen må være relativt fersk. Er sikkert noen som skal stå bak deg og se på, men de ser sjeldent direkte på at du pisser. Lykke til!
Takk for svar, dette høres ikke så bra ut. Jeg planlegger å kjøpe en hjemmetest på apoteket og teste meg selv om en ukes tid. Sånn ca. når kan jeg forvente å være rein? En måned? Det er jo mulig at jeg kan klare å utsette testen noe.
Du kan få utsatt den ved å ødelegge den, zalo. Da mener jeg ikke drikk zalo. Ha zalo på fingeren din og når du er ferdig å pisse så dypper du fingeren ned og rører rett og slett. Kanskje ekkelt for de fleste men brukbart motsetning til andre teorier som å drikke flere liter vann og appelsinjuice. Prøven din blir utsatt i en uke eller to, den kommer som ugyldig. Dette kan ha mange grunner, og sjangsen for å bli tatt er minimal.
Du pisser rent antageligvis etter 3-4 uker, men kan hende du pisser positivt også. Kan ikke bli mer nøyaktig en det.. Beste er å kjøpe hjemmetest, teste regelmessig så du er forebredt.
Struktur ☸
Fire's Avatar
43 8
Har måttet ta regelmessig urinprøver i ganske mange år, litervis med appelsinjuice og svette er ingen myte, det funker faktisk. Husk å gå på do ihvertfall en gang før du skal ta urinprøven, for det er mest konsentrasjon ved dagens første piss. Men ikke len deg på dette hvis det er sinnsykt viktig, det varierer nok fra person til person, men om du har ingenting annet å foreta deg så kan du ihvertfall forsøke.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Regner med at de ikke står å ser på deg når du pisser siden det er i jobb sammenheng? Prøv med en fake penis med clean urin om du vil være 100% safe.
Ville gitt opp trening frem til urinprøven da THC lagres i fettceller som skilles ut i urinen ved forbrenning av valgte fettceller. Du kan rekke det på 4, men det er et sjansespill. Drikk store deler vann før urinprøven, da kan du tømme blæren fra alt som har bygget seg opp og du kan fylle på med ny utvannet urin.
Veldig synd at vi lever i et samfunn, hvor dette her skjer. Burde overhode ikke være nødvendig for en urinprøve for å få jobb. Spesielt med tanke på at det bare er cannabis. Håper du står på testen, og at du får jobben !
Sitat av Bossebass Vis innlegg
Veldig synd at vi lever i et samfunn, hvor dette her skjer. Burde overhode ikke være nødvendig for en urinprøve for å få jobb. Spesielt med tanke på at det bare er cannabis. Håper du står på testen, og at du får jobben !
Vis hele sitatet...
Haha, sinnsykt å si. Arbeidsgiveren ønsker ikke en stoner eller stoffmisbruker til å besitte stillingen sin. Fullt forståelig da mange stonere og misbrukere av andre stoffer er surrete og upålitelige. Uansett er da det opp til enhver arbeidsgiver hvem de vil ansette, og det kan ikke du gjøre noe med. Slutt å gjør alt om til en legaliseringsdebatt.

Mvh,
Stoner gjennom 10 år.
Sist endret av brennesle; 1. april 2016 kl. 13:24.
Sitat av brennesle Vis innlegg
Haha, sinnsykt å si. Arbeidsgiveren ønsker ikke en stoner eller stoffmisbruker til å besitte stillingen sin. Fullt forståelig da mange stonere og misbrukere av andre stoffer er surrete og upålitelige. Uansett er da det opp til enhver arbeidsgiver hvem de vil ansette, og det kan ikke du gjøre noe med. Slutt å gjør alt om til en legaliseringsdebatt.

Mvh,
Stoner gjennom 10 år.
Vis hele sitatet...
Mange stonere som IKKE er surrete og upålitelig, du kan vel ikke dra alle over samme kammen og si at det er bra?
klart arbeidsgiveren har sin rett til og kreve sånt og velge selv, men det er synd det er slik stigma i det norske samfunnet rettet mot folk som velger og leve annderledes enn "normen"..
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Mange stonere som IKKE er surrete og upålitelig, du kan vel ikke dra alle over samme kammen og si at det er bra?
klart arbeidsgiveren har sin rett til og kreve sånt og velge selv, men det er synd det er slik stigma i det norske samfunnet rettet mot folk som velger og leve annderledes enn "normen"..
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over at det finnes stonere som ikke er surrete og upålitelige, men det er seriøst et fåtall. Har du røyka i to år er det klart at det ikke er særlig merkbart. Har du derimot røyka i 10-15-20 år, så kan du da ikke nekte for at dette setter spor i personlighet og adferd? Man glemmer ting, surrer, loker, mange blir grådige og har lett for å putte ting i lomma for å finansiere misbruket sitt. Greit nok, jeg kjenner et par stykker som har røyka i en 20-års tid som fortsatt er relativt oppegående - men det er dessverre 1 av 10.

Uansett, hvordan skal en arbeidsgiver vite om du er en av disse surrehuene eller ikke? Ikke for å være frekk, men klarer man ikke å holde pisset sitt reint før man søker på en jobb hvor man burde skjønne at det kreves urinprøver - så fortjener man ikke jobben i utgangspunktet.

Det er ikke snakk om noe stigma. Det er alle andre som ikke går rundt i hasjtåka som ser hvor loka vi er, og vil derfor ikke ansette oss. Er ikke noe gærent i å røyke, man skal få gjøre hva man vil med sin egen kropp, men ikke prøv å prakk ditt hukommelsestap og din sløvhet på straighte folk. Hvertfall ikke en arbeidsgiver som ikke ønsker en stoner.

Sorry for en smule OT!
Sist endret av brennesle; 1. april 2016 kl. 13:55.
For noe tull.
De fleste oppegående mennesker som ikke sitter inne og røyker hele dagen er like normale som mannen på gata.
Dem som derimot har rett personlighet, late osv vil kanskje falle inn i kategorien du påstår er flertallet...
Men det blir for dumt og si at hasj gjør deg tiltaksløs og slakk, vil tro det er ett stort mindretall med mindre man allerede tilhører denne gruppen før man begynte med cannabis.
Det er tåpelig og skylde på cannabis når det kommer til negative personlighetstrekk, eller hva man skal kalle det..
Personlighet har mye mer og si enn rusmiddelet, selv om det henger sammen.

Jeg kjenner oppegående mennesker som nyter ulovlig røyk, samt personer som passer inn i din beskrivelse. Men at cannabis er hovedårsaken bak disse negative trekkene er feil. Man kan kanskje heller si at late folk liker cannabis da det står i stil med livsstilen dem lever. Men det blir også noe urealistisk.
Og det er ikke til og legge skjul på at det foregår en liten heksejakt på mennesker som ruser seg på noe annet enn de lovlige alternativene.
Ikke at dette heller påvirker folk som blir involvert på en positiv måte....
Sist endret av sneipen; 1. april 2016 kl. 15:45.
Må si jeg aldri har hørt om jobber som har narko-tester, jeg kjenner ingen/vet ikke om noen som har måtte ta en slik test, det kan ikke forekomme så alt for ofte?

Hadde jeg vært sjef, hadde jeg ikke brydd meg noe særlig hva ansatte gjorde på fritiden, de kunne for min del godt være seriemordere så lenge det ikke kom til å påvirke jobben. Selvsagt er det noen få jobber som skiller seg ut, for eksempel personer som jobber med/omgåes barn og eldre, ellers burde det ikke være noe problem
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå er det slik at det er temmelig strengt angående slike tester på arbeidstakere fra arbeidsgiver, strengt tatt er det ikke lovlig med mindre du befinner deg i offshore bransjen, helsepersonell eller politi.

Faktisk så fikk Securitas avslag på å ta urinprøve de som søkte jobb hos de, så om du ikke er i et av disse spesielle yrkene som krever plettfri vandel så mener jeg du burde klage saken inn til personvernsnemda.
Sist endret av Dodecha; 1. april 2016 kl. 17:21.
Alle som jeg kjenner som røyker er oppgående mennesker som enten studerer eller jobber. Så hver så snill å ikke dra alle oss inn din beskrivelse. Smålig
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nå er det slik at det er temmelig strengt angående slike tester på arbeidstakere fra arbeidsgiver, strengt tatt er det ikke lovlig med mindre du befinner deg i offshore bransjen, helsepersonell eller politi.

Faktisk så fikk Securitas avslag på å ta urinprøve de som søkte jobb hos de, så om du ikke er i et av disse spesielle yrkene som krever plettfri vandel så mener jeg du burde klage saken inn til personvernsnemda.
Vis hele sitatet...
Ville kanskje brukt dette hvis ting ikke gikk helt greit, men vil jo tro det er litt dumt å klage inn sånt hvis man vil ha et godt forhold til arbeidsgiver. Bare en tanke, føler en arbeidsgiver kunne blitt veldig tvilsom hvis plutselig du skulle nekte dette.
Sitat av urge224 Vis innlegg
Ville kanskje brukt dette hvis ting ikke gikk helt greit, men vil jo tro det er litt dumt å klage inn sånt hvis man vil ha et godt forhold til arbeidsgiver. Bare en tanke, føler en arbeidsgiver kunne blitt veldig tvilsom hvis plutselig du skulle nekte dette.
Vis hele sitatet...
Hvis det står imellom jobben din, og det å uansett skulle handle på prinsippsak så er det jo aldeles ikke et dumt valg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av urge224 Vis innlegg
Ville kanskje brukt dette hvis ting ikke gikk helt greit, men vil jo tro det er litt dumt å klage inn sånt hvis man vil ha et godt forhold til arbeidsgiver. Bare en tanke, føler en arbeidsgiver kunne blitt veldig tvilsom hvis plutselig du skulle nekte dette.
Vis hele sitatet...
Selv om det arbeidsgiver gjør er ulovlig?
Sist endret av Dodecha; 2. april 2016 kl. 10:10.
faen, jeg dytta i meg 12-15 Rivotril uten at det slo ut på testen kun få dager etter.

Absolutt ingen kul opplevelse det med Rivotrilen, men ikke stress. 2 dager er stort sett greit uansett drog.
Sitat av Afrikaner1 Vis innlegg
faen, jeg dytta i meg 12-15 Rivotril uten at det slo ut på testen kun få dager etter.

Absolutt ingen kul opplevelse det med Rivotrilen, men ikke stress. 2 dager er stort sett greit uansett drog.
Vis hele sitatet...
Da skjedde det en feil med prøven. 12-15 rivotril er utvilsomt i urinen din dagen etter. Cannabis kan spores opp til 3 måneder i urinen din. 3 uker som TS snakker om er helt vanlig om du har røyka 5 gram over noen dager. Røyker du en enkelt Joint er det ikke uvanlig å slå ut etter 2 dager. Her er det snakk om noe ala 15-25 medium mekka Joints over et par dager. Dette vil si 0,2-0,3g pr. Eller kanskje 8-9 sterke joints.
Sitat av Afrikaner1 Vis innlegg
faen, jeg dytta i meg 12-15 Rivotril uten at det slo ut på testen kun få dager etter.

Absolutt ingen kul opplevelse det med Rivotrilen, men ikke stress. 2 dager er stort sett greit uansett drog.
Vis hele sitatet...
Vet du hva halverings tid betyr med tanke på clonazepam?
sikker på at dette var tabletter med virkestoff som inneholder clonazepam?

Absolutt ingen kul opplevelse det med Rivotrilen, men ikke stress. 2 dager er stort sett greit uansett drog.
Vis hele sitatet...
stort sett greit uansett drog?? dette er en helt tåpelig uttalelse!
Sist endret av plater; 6. april 2016 kl. 21:06.
Sitat av plater Vis innlegg
Vet du hva halverings tid betyr med tanke på clonazepam?
sikker på at dette var tabletter med virkestoff som inneholder clonazepam?
Vis hele sitatet...
Selv om det virker ulogisk bruker ikke rivotril veldig lang tid på å komme ut av urinen din selv om du har dritten i kroppen lenge. 2-8 dager er vanlig. Klart, har en tatt 10-12 rivotril og testes eksempelvis 2 dager etter henger ikke på greip.