Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 17555
I det siste har det dukket opp åpenlyst narkotikasalg i gata mi, der de samme karene dukker opp hver kveld. Jeg synes ikke det er spesielt gøy at folk som kommer på besøk stadig blir tilbudt narkotika.

Sikkert mange som mener jeg bare bør gi faen, men jeg ønsker altså ikke narkotikasalg rett utenfor hjemmet mitt. For meg er det egentlig ganske likegyldig om de blir arrestert, får seg en ærlig jobb eller bare flytter virksomheten til en annen del av byen.

Hvordan går jeg frem for å bli kvitt dem? Ber jeg dem fjerne seg, ringer jeg politiet, andre forslag? Kan gjerne bruke både tid og penger på dette. Kom gjerne med noen kreative forslag, men de bør være noenlunde lovlige

(Jada, vet jeg er en kjip faen, så moralske lekser er litt lite konstruktivt for denne diskusjonen)
Print ut og laminer et A4-ark med "Kameraovervåket område" eller lignende, og heng opp i nærheten.

Kjip er du nå ikke. Hadde heller ikke satt pris på dealere som surrer utenfor heimen og pusher. Men ja som turbolego skrev ovenfor er jo ikke dumt?

Eller så kan du melde de inn når du ser de er i aktivetet. Eller få deg et quadrocopter og fly over de og følge med på hva de driver med. Kanskje det kan skremme dem vekk? Tviler på at noen gidder å deale et sted hvis de stadig og støtt har en drone svevende over seg :P ( er jo regler på å fly men tenkte bare å komme med noe som plutselig kom til tankene :P )
Sist endret av WhiteHat; 7. januar 2016 kl. 09:15.
Ring politiet hver gang du ser de står der. Et litt mer kreativt forslag: Dersom du har et OK anlegg, spill av sirenelyd på full guffe ut vinduet, da springer de nok rimelig fort kan jeg tenke meg
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Kjip er du nå ikke. Hadde heller ikke satt pris på dealere som surrer utenfor heimen og pusher. Men ja som turbolego skrev ovenfor er jo ikke dumt?

Eller så kan du melde de inn når du ser de er i aktivetet. Eller få deg et quadrocopter og fly over de og følge med på hva de driver med. Kanskje det kan skremme dem vekk? Tviler på at noen gidder å deale et sted hvis de stadig og støtt har en drone svevende over seg :P ( er jo regler på å fly men tenkte bare å komme med noe som plutselig kom til tankene :P )
Vis hele sitatet...
Men prioriterer politiet slikt? Det hadde jo vært det enkleste, har bare inntrykk av at politiet ikke prioriterer slikt i noen særlig grad.

Drone har jeg, kunne sikkert hengt et svært speilrefleks-kamera på den også (for nærbilder), men noe sier meg at det er mer ulovlig enn å selge narkotika å fly rundt med med den blandt folk

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Print ut og laminer et A4-ark med "Kameraovervåket område" eller lignende, og heng opp i nærheten.

Vis hele sitatet...
Da jeg lette etter passende steder å henge opp slike plakater oppdaget jeg at området er faktisk lovlig kameraovervåket, men skiltene er ikke så lette å se. Faktisk står idiotene og selger rett under et kamera.
Sist endret av petterpan2; 7. januar 2016 kl. 10:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det i Oslo du bor?
Om det er tilfelle kan det se ut til at politiet driver og bryter opp "miljøet"/flytter dem til andre steder.

Jeg synes det er ganske lite empatisk av deg, når du finner narkotikasalg såpass sjenerende; Å bare ønske det til 'ett annet sted'.
Du eier heller ikke gaten utenfor noe mer enn dealerne som står der, men du føler kanskje du har ett bedre moralsk ståsted, og dermed har mer du skulle ha sagt?
Du kan jo fortelle gutta der ute hvordan du føler, så deler dere i alle fall forakten.
Sitat av Turelli Vis innlegg
Er det i Oslo du bor?
Om det er tilfelle kan det se ut til at politiet driver og bryter opp "miljøet"/flytter dem til andre steder.

Jeg synes det er ganske lite empatisk av deg, når du finner narkotikasalg såpass sjenerende; Å bare ønske det til 'ett annet sted'.
Du eier heller ikke gaten utenfor noe mer enn dealerne som står der, men du føler kanskje du har ett bedre moralsk ståsted, og dermed har mer du skulle ha sagt?
Du kan jo fortelle gutta der ute hvordan du føler, så deler dere i alle fall forakten.
Vis hele sitatet...
Det gjør at jeg føler meg utrygg i mitt eget nabolag på kvelden, og jeg ønsker tips til hva jeg kan gjøre. Moralske spørsmål vedrørende dette kan vi jo ta i en annen tråd
Sitat av Turelli Vis innlegg
Jeg synes det er ganske lite empatisk av deg, når du finner narkotikasalg såpass sjenerende; Å bare ønske det til 'ett annet sted'.
Du eier heller ikke gaten utenfor noe mer enn dealerne som står der, men du føler kanskje du har ett bedre moralsk ståsted, og dermed har mer du skulle ha sagt?
Vis hele sitatet...
Hahaha, wow Hvem som eier gaten eller moralsk ståsted har ingenting å si, de gjør noe ulovlig og det gjør ikke ts. Om det var slike folk utenfor mitt hjem som "plaget" mine venner eller gjester hver gang de kom hit, ville jeg naturligvis ønsket de vekk. Nei fyttikatta, at noen kan forsvare dealing utenfor hjem som går utover gjester eller unger for den del er sykt. Hadde ikke følt meg trygg heller.
Sist endret av mo66y; 7. januar 2016 kl. 11:41.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Print ut og laminer et A4-ark med "Kameraovervåket område" eller lignende, og heng opp i nærheten.
Vis hele sitatet...
Det kan sikkert fungere, men det er ikke lov for privatpersoner å overvåke offentlig rom. Enkelte av oss varsler faktisk datatilsynet hvis vi oppdager tegn på ulovlig overvåkning - noe slike skilt helt klart må sies å være. Man risikerer derfor å havne i klammeri med myndighetene hvis man setter opp slike skilt. Mest sannsynlig får man selvsagt bare beskjed om å fjerne dem siden det ikke henger noen kameraer der, men så vidt jeg vet kan slik skilting i grove tilfeller også straffes med bøter.

Dersom hensikten er å unngå ubehag kan det uansett være verdt å ha i mente.

Jeg anbefaler alle å lese litt på hjemmesidene til datatilsynet, for der finens det svar på mange spørsmål som ofte dukker opp her på forumet.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det kan sikkert fungere, men det er ikke lov for privatpersoner å overvåke offentlig rom. Enkelte av oss varsler faktisk datatilsynet hvis vi oppdager tegn på ulovlig overvåkning - noe slike skilt helt klart må sies å være. Man risikerer derfor å havne i klammeri med myndighetene hvis man setter opp slike skilt. Mest sannsynlig får man selvsagt bare beskjed om å fjerne dem siden det ikke henger noen kameraer der, men så vidt jeg vet kan slik skilting i grove tilfeller også straffes med bøter.

Dersom hensikten er å unngå ubehag kan det uansett være verdt å ha i mente.

Jeg anbefaler alle å lese litt på hjemmesidene til datatilsynet, for der finens det svar på mange spørsmål som ofte dukker opp her på forumet.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk alt (lovlige) kamera som overvåker området, men skiltene er ikke så lett å få øye på. Rakettforskerne står rett under kameraet og selger narkotika..
Rett under kameraet er faktisk ofte et ganske lurt sted å stå =)
Jeg forsvarer det nettop forde det ikke utgjør noen trussel for dere, selv om markedet deres er på den ulovlige siden av loven, er de bare selgere, om du ikke vil ha, kjøper du ikke.
Jeg kan selvfølgelig forstå at du finner dette plagsomt, men denne trangen etter å selge deg noe preger vel hele samfunnet som sådan.
Det gjør at jeg føler meg utrygg i mitt eget nabolag på kvelden, og jeg ønsker tips til hva jeg kan gjøre.
Vis hele sitatet...
Det er jo ett slags tips, kanskje ikke det du vil høre, men jeg prøver virkelig å gi deg ett råd. De er jo ikke der for å skremme deg, det er ingen god business, at du føler deg utrygg er kanskje ett problem du bør prøve å finne ut av.
eller unger
Vis hele sitatet...
"Wont somebody please think of the children?!"

Jeg hadde en haug av dealere utenfor min blokk i mange år, aldri noen problemer, såfremt man ikke var utpreget tynnhudet for spørsmål om salg. (jeg så dem heller aldri korruptere barn.)
Selv område-strid, og oppgjør mellom ulike dealere, som det ville vært nærliggende å anta skulle skje, har jeg sett & hørt svært lite om. Jeg antar dette løses på andre forum enn i boligstrøk.
De største sakene rundt dealing har vel dreid seg om politi-røver problematikk, ran, voldtekt og slikt, som man kanskje måtte frykte, har ingen holdepunkt til dealer-yrket per sé.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Print ut og laminer et A4-ark med "Kameraovervåket område" eller lignende, og heng opp i nærheten.
Vis hele sitatet...
Godt tips, dette kan kanskje "skremme" dealerne til å flytte seg til et annet sted. Hvis det er såpass belastende og sjenerende som du hevder ts, så ville jeg kanskje alliert meg med for eksempel andre naboer eller folk som bor i området, du er kanskje ikke den eneste som finner dette lite trivlig i nabolaget der du bor
Hvis du gjør dem oppmerksomme på kameraet, kan det jo hende at de flytter seg. I tillegg er du ei grei kar i deres øyne.
Så denne "flytte"-løsningen politiet har praktisert på plata o.l. i alle år er en politikk dere stiller dere bak?
Sitat av Turelli Vis innlegg
"Wont somebody please think of the children?!"
Jeg hadde en haug av dealere utenfor min blokk i mange år, aldri noen problemer
Vis hele sitatet...
Det faktum at det ikke påvirket deg noe, betyr ikke at det samme gjelder alle andre plasser enn der du bodde. Jeg kjenner flere som sikkert hadde benyttet et slikt tilbud om det fantest slike åpenlyse salg her i "samfunnet" jeg er fra.
Å. Men det finnes jo uansett, om ikke utenfor døren? Eller leder det folk inn i fristelse? Det er vel en annen debatt? Eller er TS redd for at han skal finne på å kjøpe?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Leker du dum nå, Turelli, eller er det bare naturtalent? Det kan godt hende at noen dealere er relativt uskyldige mennesker, men uten å ha konkret statistikk vil jeg tippe at dette ikke nødvendigvis gjelder aggressive gatepushere. Så er det uansett også en del folk i den "bransjen" man ikke nødvendigvis vil omgås med. Er det virkelig så vanskelig å fatte hvorfor man kanskje har lyst til å slippe salg av ulovlige rusmidler ca. på sin egen dørmatte?

Jeg ville ringt politi og meldt fra om det. Da er vel kanskje jeg snitch og må følgelig utstyres med et behøvelig antall stitches?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg ville ringt politi og meldt fra om det. Da er vel kanskje jeg snitch og må følgelig utstyres med et behøvelig antall stitches?
Vis hele sitatet...
Meh, man bør klare og ordne opp uten å blande inn blåjakkene spør du meg
Lag kvalme. Stikk ned og avbryt dealingen deres, rop ting på dem fra vinduet etc. Stort sett bare fantasien og ditt testikulære volum som setter grensen for hva du kan gjøre for å gjøre nettopp din gate et sted dem ikke gidder stå.

Politiet gidder ikke gjøre noe om du så kontakter dem, så ingen grunn til å nedverdige deg selv på den måten.
Sist endret av Tøffetom; 7. januar 2016 kl. 13:45.
Sitat av Turelli Vis innlegg
Så denne "flytte"-løsningen politiet har praktisert på plata o.l. i alle år er en politikk dere stiller dere bak?
Vis hele sitatet...
Hvis dealerne sjenerer folk burde de flyttes. Gjerne tilbake til plata, da det ikke er boliger rett bak det stedet.
Prøv å prat med gutta å forklar hva du mener om dealing utafor huset ditt. Flere som selger går faktisk ann å snakke med. De har ofte også forståelse for dette. Problemet deres er at de har blitt en kasteball
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Prøv å prat med gutta å forklar hva du mener om dealing utafor huset ditt. Flere som selger går faktisk ann å snakke med. De har ofte også forståelse for dette. Problemet deres er at de har blitt en kasteball
Vis hele sitatet...
Jepp, prat med dem du, så tror alle naboene at du kjøper dop :-)
Balltre

Neida, jeg antar noen av disse dealerene er til å snakke med, mens andre ikke. Er vel kanskje ikke så godt og si uansett.. Som tøffetom skriver; Lag kvalme, finn på noe fantespikk! Fant-jag de med fantasien din!
Dealere pleier ofte å ha mæd noia, så det er jo bare å henge opp kameraskiltene, eller å si til de at det er kamera, som et vennlig tips
Vet ikke om det er lurt å oppføre seg som en drittsekk, tror du kommer lenger ved å tipse dem som en kompis. Si at du har sett jævlig mye snut i gata i det siste, eller noe sånt.
Mange av dealerne der gir faen i politiet anyways, Oslo er en stor by hvor det fort er lett å forsvinne i mengden.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Print ut og laminer et A4-ark med "Kameraovervåket område" eller lignende, og heng opp i nærheten.

Vis hele sitatet...
Det er ikke noen dårlig ide. Man får også kjøpt falske overvåkningskameraer til 150 spenn.
Sitat av Susa Vis innlegg
Det er ikke noen dårlig ide. Man får også kjøpt falske overvåkningskameraer til 150 spenn.
Vis hele sitatet...

Falske overvåknings kameraer eller "dummy kamera" som det blir kalt, blir også omfatted under datatilsynets lovverk. Du må søke om å få bruke disse kameraene også.
Er bare å plassere en rødt blinkende LED i et tre eller noe, akkurat høyt nok til at det er utenfor rekkevidde uten klatreredskaper.
Det funker fordi folk som frykter overvåkning vil anta at det er et kamera.
Gjem deg i en busk og blås med gass signalhorn hver gang de ankommer... eller ring politiet hver kveld å si at de har en truende adferd..
Hva med å lage en lapp og henge opp der de bruker å stå? skriv du driter i om de selger knark, men du helst vil unngå det like utenfor hjemmet ditt da det skaper skummel stemning. Skriv du har lite lyst til å ringe snuten, og håper de kan ta bisnissen rundt hjørnet. Går nok bare godt, dealere er folk de også
Si at du driter i at de selger, men tips de om kameraet og at noen kanskje ringer politiet siden det bor mange barn der, og de ikke vil at barn skal få tak i det. Som sakt er de mennesker de også
Tror jeg begynner med en hyggelig oppfordring, og fortsetter videre derfra til de er borte
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Tror jeg begynner med en hyggelig oppfordring, og fortsetter videre derfra til de er borte
Vis hele sitatet...
Hvis du har vindu ut mot dem, så stå der og få oppmerksomheten deres. Så fort du gjør det så drar du frem pikken og begynner å runke. Så blir du han creepye duden som "bare de ser", når du tar de på 3. våkedøgnet skal jeg love deg de ikke blir lenge
Da blir han vel tatt bilde av, så vet alle at han er han creepy duden som runker i vinduet.

Jeg hadde bare skaffa no skikkelig goody, så hadde jeg stikki å plaga de litt med at det er en i samme gata som har noe skikkelig goody. Enten blir gata fyllt med goody eller så flytter de plass, hvem vil vel være på en plass der det viser seg at de har det dårligste i hele gata
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Da blir han vel tatt bilde av, så vet alle at han er han creepy duden som runker i vinduet.

Jeg hadde bare skaffa no skikkelig goody, så hadde jeg stikki å plaga de litt med at det er en i samme gata som har noe skikkelig goody. Enten blir gata fyllt med goody eller så flytter de plass, hvem vil vel være på en plass der det viser seg at de har det dårligste i hele gata
Vis hele sitatet...
Hvis trådstarter er en normal fyr så blir han jo arrestert på flekken om han står å selger.

Du må huske at det er forskjellige lover som gjelder for narkiser og oss andre.
(EDIT: Haha, "oss andre".. Mente selvsagt bare i denne sammenheng, da jeg ikke blir oppfattet som noen narkis intuitivt. Ellers blir det vel dere andre.)

Hvis TS vil ta en for laget så synes jeg han kan bli tatt i å fyre opp en joint, og ha videokamera klar som viser snuten som baner seg i vei gjennom narkiser som står å dealer heroin på åpen gate - for å slå inn døren og ramponere leiligheten til en vanlig borger som har røykt seg en spliff.
Sist endret av Tøffetom; 8. januar 2016 kl. 18:55.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg


Hvordan går jeg frem for å bli kvitt dem?
Vis hele sitatet...
Samme måte man blir kvitt prostitusjon?

Hvis du først bor ett sted man selger dop åpenlyst er det større sjanse for at du slipper dop salg ved å flytte enn å fjerne de som selger dop.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Her er det noen som driver med akkurat det på Grünerløkka
https://www.youtube.com/watch?v=tRwouMJYsNY
Moro ihvertfall
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Da jeg lette etter passende steder å henge opp slike plakater oppdaget jeg at området er faktisk lovlig kameraovervåket, men skiltene er ikke så lette å se. Faktisk står idiotene og selger rett under et kamera.
Vis hele sitatet...
Da er det vel bare å begynne å be dem som har kameraene om film fra gitte tidsrom. Én uke tilbake i tid hver uke.
Sist endret av nudo; 27. januar 2016 kl. 08:42.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Politiet gidder ikke gjøre noe om du så kontakter dem, så ingen grunn til å nedverdige deg selv på den måten.
Vis hele sitatet...
Hvorfor gidder ikke politiet gjøre noe? Trodde narkotika saker var relativt alvorlig. Hvis TS tipser politiet om hvor noen selgere står er det bare for politiet å reise bort og ransake dem så blir dem jo tatt.
Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Hvorfor gidder ikke politiet gjøre noe? Trodde narkotika saker var relativt alvorlig. Hvis TS tipser politiet om hvor noen selgere står er det bare for politiet å reise bort og ransake dem så blir dem jo tatt.
Vis hele sitatet...
Har noe med resurser å gjøre. Det er relativt små straffer for besittelse av små mengder i Norge. Dette gjør at det er svært mange som selger, særlig i en større by som Oslo. Å arrestere alle gatedealerne løser ikke noe som helst. Hadde det gjort det så hadde problemet vært borte for lengst.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Hvorfor gidder ikke politiet gjøre noe? Trodde narkotika saker var relativt alvorlig. Hvis TS tipser politiet om hvor noen selgere står er det bare for politiet å reise bort og ransake dem så blir dem jo tatt.
Vis hele sitatet...
Dealere har aldri på seg noe ulovlig, du ser jo i videoen tidligere at de graver ned dopet i nærliggende blomsterbed. Politiet har rett å slett ikke noe å ta de på.
Å spane på de for å samle bevis krever ressurser politiet ikke har råd til å avse, samt at blir disse dealerne tatt, tar det ikke lange tiden før noen nye kommer og fyller tomrommet, og vi er tilbake til start.

Ergo, politiet gjør ikke noe før de evt virkelig må, og til og med da er det PR kampanjer (som det å fjerne dealere fra plata, som du nå ser resultatet av: de flytter bare til nye steder).
Sist endret av Dodecha; 27. januar 2016 kl. 15:57.
Gå personlig ut og be dem vennligst fjerne seg, sånn fikk jeg dem vekk
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av susiserken Vis innlegg
Joa det kan jo funke, men man vet jo aldri hva slags virkemidler slike typer vil svare tilbake med, det kan være våpen av ymse slag så kanskje ikke så lett alikevel Kan kjapt ende opp med ett knivstikk eller lignende man vet aldri hva som kan skje..
Vis hele sitatet...
Det var voldsomt. No har eg ikkje vore i Oslo på ei stund, men det er vel ikkje blitt heilt ville vesten der? Om ikkje anna kjem dei mest truleg ikkje til å stå i same gate å selge der det ligg ein blødande fyr på bakken og hyle etter hjelp, så det er jo ein måte å bli kvitt dei på det også.
En som skal selge litt småtterier orker neppe lage et helvete der han skal tjene sine penger. Tviler på at noen trekker kniv, enten så hører de på det du sier og finner seg et annet sted eller så tenker jeg de ler litt eller bare ber deg stikke.

Men det har vært mange gode forslag i tråden, og om man kombinerer det meste av det som er foreslått så tenker jeg dem stikker ass
Sist endret av frtoretang; 28. januar 2016 kl. 02:20.
IT-Konsulent
Hei TS, bor selv på Grünerløkka, og vi slet med dealere med utenlansk opprinnelse. Vet at naboen våres ringte politiet hver eneste gang hun så de.

Men nå skal det sies at bydel Grünerløkka gjør det de kan for å få vekk stempelet som "party drugs all over the place".

ref: http://www.nettavisen.no/dittoslo/sl...g/8549394.html
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Uglemos Vis innlegg
Hvis dealerne sjenerer folk burde de flyttes. Gjerne tilbake til plata, da det ikke er boliger rett bak det stedet.
Vis hele sitatet...
Hva gjør deg så sikker på at de 'kom fra' plata?
Vil de ikke der, likefult sjenere reisende?

Om man samles på plata, kan man kanskje tilogmed få litt hold for denne 'gateway drug-teorien' igjen.

Sitat av robhol Vis innlegg
Leker du dum nå, Turelli, eller er det bare naturtalent? Det kan godt hende at noen dealere er relativt uskyldige mennesker, men uten å ha konkret statistikk vil jeg tippe at dette ikke nødvendigvis gjelder aggressive gatepushere. Så er det uansett også en del folk i den "bransjen" man ikke nødvendigvis vil omgås med. Er det virkelig så vanskelig å fatte hvorfor man kanskje har lyst til å slippe salg av ulovlige rusmidler ca. på sin egen dørmatte?
Vis hele sitatet...
Jeg må være ett naturtalent.
Jeg må si 'tippingen' din ikke imponerer meg, hvorfor skulle en person risikere inntekt (og ofte opphold) for.. ja, hva da? Hva er det egentlig man mistenker disse for å gjøre?
Siden jobben deres ikke er lovlig, må de ha kriminelle hobbyer også?
Eller er det det at de representerer en større statistikk hvor alt du trenger for å delta er hudfarge?

Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor man skulle ha problemer med salg på egen dørmatte, det jeg stusser over er at løsningen skal være å sende de på noen andres dørmatte.

Det virker som det er helt unødvendig å måtte vise til noe konkret, om motparten gjør noe ulovlig. Bør det ikke være en konkret urett som ligger til grunn for å skulle bry seg i andres affærer?
Folk sier politiet ikke gjør noe som helst angående dette, det er altså feil. Du sier at du har unger og diverse andre "lett påvirkende" gjester til politiet, og at du ikke liker det nylige narkosalget utforbi huset ditt. Men om du vil ha det litt artig, så hadde det jo vært morsomt som en annen her sa; anlegg og sirene lyd på fullt. Denne her: https://www.youtube.com/watch?v=4pFtmSeKQog funker fett!

Lykke til!
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
Gjem deg i en busk og blås med gass signalhorn hver gang de ankommer
Vis hele sitatet...
Hadde du gjort det? Hvis det kom 4 stk rundt hjørnet, 2 som er passe glad i cola og 2 amfetamin karer? En trenger jo ikke å bli grisebanka mener jeg? Som sagt tidligere går det an å prate med de dette gjelder.

Begynner vel å se ganske sykelig ut der du sitter på 6 dagen i busken med signalhornet? Ender vel med at naboene begynner å lure på deg, så er det du som blir hentet av personalet med hvit frakk i stedet

Angående Politiet, så må de jo komme om de får mange nok telefoner. Om ikke kommer de vel bare for at de er lei all ringingen tilslutt.. Her kan alle venner og bekjente også ringe å varsle

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Print ut og laminer et A4-ark med "Kameraovervåket område" eller lignende, og heng opp i nærheten.

Vis hele sitatet...
Bytt ut teksten med "narkotikapreget området" eller "åpenlyst narkotikasalg i området" så bytter en ut bildet med folk som står og selger
Sist endret av Jens1; 9. februar 2016 kl. 23:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stiller meg litt skeptisk til uttalelser fra flere her.. Jeg bor i en storby og opplevde en kveld forrige uke å bli tilfeldig stoppet ved der jeg bor, av to sivilpoliti. De kom bort til meg og en kompis mens vi ventet på bussen, og spurte om å få snakke med oss, og trakk frem skiltet fra under skjorta. Ettersom jeg faktisk ikke hadde gjort noe, fulgte jeg bare spillet deres. Lyste oss i øynene lenge og prøvde nesten å presse ut av meg at jeg hadde røyket hasj, selv om jeg var klin edru - hadde ikke drukket engang. De ransaket oss på åpen gate og stilte spørsmål i minst et kvarter, noe som var svært ubehagelig med tanke på at hvem som helst kunne sett dette. De behandlet oss rett og slett som kriminelle uten noe grunnlag, annet enn at "dere er i alderen for det" og de hadde sett oss gå fra et område der det foregår mye tull. I de tre påfølgende dagene så jeg den samme bilen parkert med lysene på, med sivilpolitiet som satt inni, noe som selvfølgelig var ekstremt ekkelt, da ingen liker å bli overvåket eller mistenkt uten grunnlag, men det hadde ikke så utrolig mye å si da jeg ikke hadde gjort noe.

Uansett, poenget mitt er: Det virker jo som de er ekstremt desperate etter selv å ta de som kun røyker hasj, så hvorfor skulle de ikke ønske å ta langere når de får servert dem på sølvfat? De sa også at de jobbet i dette området hele denne kvelden og natten for å finne folk som hadde røyket eller drev med slik, folk som de trodde vi var. Så denne mangelen på ressurser innad i Politiet skjønner jeg meg ikke helt på. Er helt sikkert forskjellig fra by til by, men som sagt er ikke dette på landet, tvert i mot en av de største byene i Norge..