Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2200
Hei, ny på forumet her

Har et spørsmål angående noen øredobber jeg snublet over på ebay.

http://www.ebay.com/itm/1-00-Ct-Roun...46.m2463.l4410

Det jeg lurer på er: Hvordan/hvorfor kan de selges for 400kr når de er verdt 3,850kr?
Muligheter:
Scam
Falskt gull
Bare gullbelakt
0,00001% sjangse for at det er en idiot som ikke følger med på gullprisene
Hmm, med andre ord er det ingenting som hindrer ebayselgere i å selge scam? Hvordan skiller man egentlig mellom scam og ikke på feks ebay?
Hvis noe virker for godt til å være sant, så er det ofte det.
Sist endret av Bombasa; 5. oktober 2015 kl. 02:47.
Hvis noe virker for godt til å være sant, så er det ofte det.
Vis hele sitatet...
Vel, hvis man kjøper noe for en pris som er naturlig for produktet å ha da?
Sist endret av Skjeralltid; 5. oktober 2015 kl. 02:56.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Brukeren har vært på eBay fra 1999, med over 270k tilbakemeldinger hvor de fleste er positive. Så sjangsen for scam er betydelig mindre. Selv om varen står på 460dollar originalpris, betyr det jo ikke at det er faktisk verdi. Og hvis det er det, så er det mulig andre grunner til så lav pris. Sjekk litt rundt, ta kontakt med selger og andre selgere. Gjør litt research på eBay så finner du ut av det etterhvert
Nå som jeg leser gjennom reviews ser jeg at det ikke er ekte reviews, haha. Utspekulerte disse scammerene, glad jeg ikke kjøpte noe

takk for hjelp
Sist endret av Skjeralltid; 5. oktober 2015 kl. 03:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Står i negative tilbakemeldinger at det er ikke ekte.

Dårlig av Ebay og ikke ha en 'rapporter selger' knapp e.l
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvis du er ute etter "ekte vare" er det lurt å holde seg til offisielle kanaler og ikke eBay, som er stedet for kinesiske knock-offs.
Uvaksinert 👍
Alt på ebay som koster en brøkdel av orginal pris er skrap. Dete gjelder ALT fra barberblad, klokker, batterier osv. osv. Selv kamerabatterier med hologram er forfalskninger, så er det billig så er det garantert ikke orginalt, men mye kan fungere ok for det. Batteri til en brøkdel av prisen som bare har halv kapasitet kan jo være ett røverkjøp uansett. Barberhøvelblader som kun kan brukes 2-3 ganger men til en brøkdel av prisen er jo fortsatt billigere enn å kjøpe orginalt. LED pærer/lamper som ryker etter bare 1 år kan men som bare koster en brøkdel er jo fortsatt ett godt kjøp. Så er det for billig så er det garanter ikke orginalt, DET er noe som er 100% sikkert.
Det trenger ikke nødvendigvis å være scam. Verdier på edelstener er svært vanskelig å fastsette, og trolig er deres "retail value" helt på jordet. Selv om den ser fin ut på bildet, tipper jeg selve stenen ser helt forferdelig ut i virkeligheten, med et dårlig cut. Om det ikke er scam tipper jeg det er snakk om overskuddsstener som ikke kan selges til vanlige forhandlere fordi den er for stygg.
Dette er jo samme dritten som ble solgt av suspekte postordrefirma før internett kom. Etter beskrivelsen ser det jo ut til at det er midre verdt en det utropsprisen er satt til.

En syltynn ring av 14 karat hvitt gull og en mikroskopisk og ukurant stein = Billig dritt