Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2279
Hei!

Det ble altså 2 innlegg på en dag! Hehe

Som nevnt i tidligere innlegg har jeg hatt et forhold til Cannabis, og jeg har en del tanker og spørsmål rundt dette.

Har hatt et forbruk på en gang i uken ca. (Har noen uker der jeg tar en todagers)
Røykingen har vært som oftest slik:
Kjøper 1-2g og røyker dette på den dagen, eventuelt 1g hver dag hvis jeg tar en todagers. Har tidligere vært ganske passiv session med røykings film og digg, men i det siste har jeg vært litt mer aktiv (Gått tur i skogen, spasert i lysløype osv.)

Så vil jeg ta opp to hendelser jeg hadde som kansje noen kan hjelpe meg å forstå. Kansje noe av det ikke er relatert til røykingen i det hele tatt men likevel:

Jeg røykte med en vennine en gang, hun hentet meg og vi kjørte opp på en bakketopp (sykt fin plass med utsikt over bygda). Skal nevnes at jeg hadde drukke alkohol og det er godt mulig dette er grunnen men likevel:
Det var som jeg skippet alt som vanlegvis skjer meg (latterkrampen, musikken blir sinn!syk digg osv) og gikk rett i en slags drool-fase (wolf of wallstreet ref.) der jeg bare svimet rundt noe sykt. Plutselig så fryste jeg helt, altså kroppen va helt i ro i en bestemt bevegelse, mens hodet var relativt klart. Altså tankene var klare, jeg klarte å tenke over hva som skjedde og hvor jeg var og sånn.
Dette opplevde jeg som helt sykt skremmende og jeg ble livredd for at jeg hadde fått i meg noe farlige greier, og jeg tenkte at jeg burde ringe min far og be han komme fort som faen og at jeg holdt på å dø.
Mens dette skjedde så loket venninen min noe helt sykt, så spør hun meg om det går bra siden jeg va helt fryst hvor jeg rett og slett ikke klarer å svare. Føltes ut som hun spurte meg i en evighet, da jeg plutselig "snappet" tilbake og kunne svare. På dette stadiet var jeg sykt redd og sykt kvalm så jeg ba hun kjøre meg hjem, når jeg fikk stumpet meg inn døren så spydde jeg ut rein væske (muligens alkoen.)
Kan nevne at hun snakket om at hun hadde prøvd mye mer enn jeg og blandt annet nevnte rivotril, noe jeg ikke ante hva var på den tiden.

Hva var dette og var det farlig?


Den andre hendelsen er faktisk ikke i forbindelse med røyking men likevel;
Satt i sofaen hos min mor etter jeg hadde røykt dagen før, var helt alene i huset. Er faktisk usikker på om jeg duppet av eller om jeg drømte, eller hva det var ,men fikk to "flash" på en måte.

Det ene var at jeg kjørte på en lang landevei i høy fart da plutselig synet snevrer inn helt til jeg kun kan se en liten flekk (som hvis det sku dugget heftig på ruten mens du kjørte) når det kun var flekken igjen jeg kunne se så var jeg tilbake hos min mor.

Gang nr 2 så satt jeg hos min mor på samme måte som jeg faktisk gjorde bare at jeg satt og mekket en spliff. Midt i mekkingen hører jeg døren gå opp og akkurat som om noen hiver fra seg noen nøkler på et bord og løper inn på badet( som er litt rart da vi ikke har noe bord i gangen) men jeg ble skikkelig stresset og "hev mekket på gulvet" da jeg plutselig var hos mamma igjen uten noe mekk noe sted. (dette var såpass virkelig at jeg løp ut i døren og sjekket om det var noen der.)

Hva er dette og har dette noe med Cannabis og gjøre i det hele tatt?

Grunnen til at jeg spør om disse tingene er forde at jeg har hatt en forferdelig trøblete barndom med ganske stygge minner, har til tider drømt om dette om natten men dette ga seg når jeg begynte å røyke.
Mulig noen her vil si at jeg ikke bør røyke, og kansje dette er svaret, men derfor spør jeg. Fordi jeg er både for og imot, egentlig mest for.
Jeg føler liksom at uten disse minnene og uten all negativiteten forbudet og kriminaliseringen fører med seg som skaper mye unødvendige problemer så hadde det vært så ufarlig som jeg egentlig har troen på at det er.
Og da ville jeg fyrt (brukt og ikke misbrukt vel og merke) for disse minnene og fortiden føler jeg ikke at ødelegger meg til forskjell fra om jeg IKKE røyker.
Føler også at det er så sykt mye av det negative som er et resultat av forbudet, og for eksempel det med å være demotiverende og slapp kommer livsstilen
Negativitet og deperasjon av ensomhet og isolering osv, så spørsmålet er som nevnt, BØR JEG FORTSETTE Å RØYKE?




Veldig interessert i å høre hva andre tenker om dette.

Takker for svar 😊
Ja, det burde du!
Neida, det må du nesten ta stilling til selv.

Du ble monster fjern fordi du hadde drukket når du røyka. Ikke uvanlig i det hele tatt, er ikke noe fan av å røyke når jeg er full, da jeg blir helt gelé i kroppen og alt snurrer.

Det du beskrev som et flash høres ut som du bare har sovnet av, eller var i den fasen før man sovner av.
Sist endret av EyesWideShut; 27. februar 2015 kl. 00:03.
Sitat av bruww Vis innlegg
Dette opplevde jeg som helt sykt skremmende og jeg ble livredd for at jeg hadde fått i meg noe farlige greier, og jeg tenkte at jeg burde ringe min far og be han komme fort som faen og at jeg holdt på å dø. .

Hva var dette og var det farlig?
Vis hele sitatet...
Høres ut som et angstanfall for min del. Husk at cannabis kan føre til angstlidelser og panikk er ikke uvanlig under rus hvis du får angst-tanker.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Ja, det burde du!
Neida, det må du nesten ta stilling til selv.

Du ble monster fjern fordi du hadde drukket når du røyka. Ikke uvanlig i det hele tatt, er ikke noe fan av å røyke når jeg er full, da jeg blir helt gelé i kroppen og alt snurrer.

Det du beskrev som et flash høres ut som du bare har sovnet av, eller var i den fasen før man sovner av.
Vis hele sitatet...
Sier meg enig her. Har opplevd lignende scenarioer selv rett før jeg skal til å sovne eller når jeg er sliten og dupper av, tviler på at det har noe med Cannabisen å gjøre.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Ja, det burde du!
Neida, det må du nesten ta stilling til selv.

Du ble monster fjern fordi du hadde drukket når du røyka. Ikke uvanlig i det hele tatt, er ikke noe fan av å røyke når jeg er full, da jeg blir helt gelé i kroppen og alt snurrer.

Det du beskrev som et flash høres ut som du bare har sovnet av, eller var i den fasen før man sovner av.
Vis hele sitatet...
Rart det der, jeg har vært hardbarka stoner i 3 år til endag jeg fikk angstafall noe som trådstarter også har fått God shit trigger dette fortere og når du ikke helt har kontroll over situasjonen (eller bad trip) så blir det bare værre og du tror du dør og hjerter banker bla bla.. Jeg slutta og røyke et par mnd og nå røyker jeg bare en gang i blant. MENxjeg blazer bare når jeg er drita, tar alltid 3-5 shots før jeg blazer fordi da slipper jeg og tenke da er du bare helt fuckd up og det eneste jeg tenker på da er chicks og freestyle Er du redd for et nytt anfall skjer det igjen, er du ikke det skjer det nok somregel ikke.

En ting jeg har lært etter lang erfaring med traumer og psykiske lidelser er bare en vei. Er du redd for fks den hendelsen og et nytt angstanfall skjer det 1000% igjen en eller anna gang, skriver du ned fks på et ark ting du har opplevd og du går igjennom det akkurat som en skoleoppgave det fungerer perfekt! Eneste måten og få det ut av hodet er og bli ferdig med det, og for og bli ferdig må du drøfte det og ta det opp fks Kommer det til og skje igjen? Er det farlig? Eller ta som meg da, Hvorfor er du en liten fitte? Du er jo gangster skjerp deg a mann!! Så hva som funker for deg er inviduelt men gå igjennom ting som har skjedd og bli ferdig med det!
Sist endret av 420blzeit; 27. februar 2015 kl. 00:39.
Hostinger.no
72 3
Vell, på nyttårsaften skjedde det samme med meg. Startet kvelden med en del pils og seinere på dagen nærmt nyttår tok jeg meg en joint, meste gikk rundt for meg og synet mitt ble betraktelig dårligere.. Greide ikke ser mer enn 5 meter fram.
Nå er ingen av oss helsepersonel, men jeg setter heller en finger på at han var full, og fikk en uventet effekt av cannabis.

Folk har en lei tendens til å diagonisere seg selv, og andre eller klage på at stoffet deres inneholder noe uhumskheter med engang de får en annen effekt en det de har fått tidligere.

Vist jeg skulle ha tolket alle gangene jeg har fått merkelig effekt av diverse droger som at det er noe galt så hadde det skapt mye unødvendig uro.
Sist endret av EyesWideShut; 27. februar 2015 kl. 06:28.
Høres ut som overdose, har opplevd det veldig mange ganger, ikke noe å bry seg om
Jeg ville tatt en pause på 2-4 mnd, pga jeg er hypokonder og hadde bekymret meg for psykoser. Deretter hadde jeg ikke overskrevet 1 gang i uken med røyking. (Noe som gjelder meg til vanlig, siden jeg blir så distrè og tiltaksløs og lat av cannabis.)

Dette er kun hva jeg hadde gjort, hva du velger å gjøre er ditt valg. Ofte overdramatiserer en ting i hodet sitt, og ser sammenhenger der det ikke er noen ved å overtenke. =)
Det var en gang når jeg var liten (8-9 år) der jeg forvekslet virkelighet med drøm helt. Jeg satt å gjorde matteleksen etter far sin instruks og hadde akkurat gjort den ferdig. Bestemte meg derfor for å rope på far og for "Approval". Når han kom ned viste jeg han stolt boken jeg hadde skriblet ned leksen i, bortsett fra at jeg ikke hadde gjort leksen. Jeg hadde tydeligvis drømt at jeg hadde gjort hele leksen, deretter våknet i sittende tilstand på akkurat samme måte som jeg hadde posert på slutten av drømmen og forvekslet virkelig helt.

Og når jeg var så ung kan du kanskje forestille deg at jeg aldri har tatt cannabis før.
Sitat av Icec0ld Vis innlegg
Det var en gang når jeg var liten (8-9 år) der jeg forvekslet virkelighet med drøm helt. Jeg satt å gjorde matteleksen etter far sin instruks og hadde akkurat gjort den ferdig. Bestemte meg derfor for å rope på far og for "Approval". Når han kom ned viste jeg han stolt boken jeg hadde skriblet ned leksen i, bortsett fra at jeg ikke hadde gjort leksen. Jeg hadde tydeligvis drømt at jeg hadde gjort hele leksen, deretter våknet i sittende tilstand på akkurat samme måte som jeg hadde posert på slutten av drømmen og forvekslet virkelig helt.

Og når jeg var så ung kan du kanskje forestille deg at jeg aldri har tatt cannabis før.
Vis hele sitatet...
Hahah, så utrolig kjipt! Gjort det samme mange ganger. Gjør det enda, i den forstand at jeg våkner, drar meg ut av senga, fikser meg skikkelig og begynner å dra i veg. Sovner på bussen, og våkner opp i senga mi igjen. Dette kan skje flere ganger samme morgen. Av og til bekymrer jeg meg for at jeg må gjøre dagens jævligste punkt i all evighet.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Tenk dere om skole og politi kunne informere om slike ting på skoler istedet for å bare snakke om hvor ulovlig det er.

Det er ikke farlig å "grønne", røyke for mye cannabis.

Langtidsbruk/misbruk kan påvirke psyken hos noen. Veldig på spissen, men thats about it.
Sist endret av Carmex; 27. februar 2015 kl. 18:04.
Høyst sannsynligvis ikke.
man BØR aldri fortsette å benytte seg av rusmidler som er skadelig samt ulovlig.. Alkohol er vel eneste unntaket fordi det er så integrert i kulturen at man faller utenfor hvis man ikke drikker... Sålenge man ikke er svært utadvent.
Jeg kan jo si av erfaring at man bør kutte ut en lang periode om man opplever panikkangst av å røyke som ung.
Nå veit ikke jeg hvor gammel du er..

Jeg opplevde selv dette i starten og det er jo forferdelig. Jeg var ung, hadde ikke peiling, men likte det å være høy eller fjern.

Jeg er fra en liten bygd og skulle man røyke måtte man da til "byen" For å få noe i det hele tatt da, så endte man opp med å røyke sammen med folk man naturlig ikke hadde hengt med i utgangspunktet.

Dette skaper nok stress og kanskje ubehag hos en ung men ellers frisk person om man ikke skal blande in et hallusinogen.

Det tok flere år før jeg klarte å ta meg sammen og nyte å røyke. Jeg begynte å røyke alene en stund og det var da jeg skjønte at dette er jo ikke noe å få angst over sammen med andre heller. Tross i hva andre sier/sa til meg at man røyker da ikke alene.. Hallo?

Skal man tenke på hva som er lov å ikke, samt foreldre og hva absolutt alle andre måtte tenke om man merker at du skulle være fjern/høy så får man akutt super noia som igjen kan utvikle seg til angst,angstanfall,depresjoner og i verstefall psykoser.

Det er ikke bra for deg å ha det sånn. Ta en pause å finn ut hva det er som trigger de tingene du føler mest på.

Den pausen bør minst være på 3-4 mnd. for at det skal ha noen hensikt.

Men hva som engang funket for meg trenger jo ikke funke for deg, kan jo være en helt annen grunn for alt jeg veit.

Lykke til
Trådstarter
6 1
Takker for alle svar!

Må få si at jeg ikke er redd for at jeg begynner å bli syk eller noe, men dette var to hendelser jeg ikke klarte å skjønne helt hva var.
Kjenner meg igjen i tankegangen til samtlige her, og helt ærlig så tror jeg det er veldig riktig måte å tenke på. Jeg tror man kan bli veldig syk hvis man tenker på det man engster seg for.
Dette merker jeg hvis jeg blir redd når jeg røyker, tenker jeg mer på det jeg er redd for så blir det verre, tenker jeg på noe positivt så er det ikke skummelt lenger.
Men jeg har respekt for planten og tar ikke dette som en lek uansett hvor ufarlig det må være, det er trossalt et psykoaktivt stoff.
Har ikke slitt med noe av dette i ettertid (det har ikke skjedd igjen, og jeg tenker ikke mye på det sett bortsett fra at jeg bare lurte på hva det var.)
og når jeg leser en del svar her så gir mye av det mening.

Grunnen til at jeg lurte på om jeg bør ta en pause er da fordi jeg hadde to skumle episoder jeg ikke visste hva var, men jeg tar likevel en pause siden jeg skal i millitæret.

Nok en gang, takker for svar alle sammen!😊
Høres ut som du ikke har noen fred fra folk som sier hva du skal gjøre, så det er klart du ikke har noen nytte av å røyke. Vent til du kommer ett sted du skikkelig kan slappe av, som din egen leilighet.