Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  143 18075
Men hva med andre classes, klarer ikke se for meg flere classes egentlig. Hva kan disse bli?

Skuffet over at jeg ikke fikk spille som sith og Miraluka(regner med man kan være jedi), men Sith Pureblood er rimelig rå i utseende
Sist endret av HabbaLaBiba; 16. desember 2011 kl. 09:10.
Hei ! Jeg har ganske lyst på dette spillet, men jeg har noen spørsmål.
Hvor mye koster et gamecard og hvor lenge varer det ?
Er det likt WoW ?
Kan man fly sånne starships selv og fly til andre planeter ?
Og er det fiender ? Altså noe ala Hord og Alliance ?
Jeg har bare sett 1 star wars film får noen år siden, så jeg kjenner ikke historien. Vil det bli et problem ?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Hei ! Jeg har ganske lyst på dette spillet, men jeg har noen spørsmål.
Hvor mye koster et gamecard og hvor lenge varer det ?
Vis hele sitatet...
~100 Kr for 60 dager.
Er det likt WoW ?
Vis hele sitatet...
På de fleste områder
Kan man fly sånne starships selv og fly til andre planeter ?
Vis hele sitatet...
Det er romkamper som fungerer som mini-games. Men du kan ikke fly det fritt. Om du skal til en annen planet velger du det på et kart og skipet ditt flytter seg da dit automatisk.
Og er det fiender ? Altså noe ala Hord og Alliance ?
Vis hele sitatet...
Ja, Republic og Empire
Jeg har bare sett 1 star wars film får noen år siden, så jeg kjenner ikke historien. Vil det bli et problem ?
Vis hele sitatet...
Bør ikke være noe problem.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av t_ben Vis innlegg
Hei ! Jeg har ganske lyst på dette spillet, men jeg har noen spørsmål.
Hvor mye koster et gamecard og hvor lenge varer det ?
Er det likt WoW ?
Kan man fly sånne starships selv og fly til andre planeter ?
Og er det fiender ? Altså noe ala Hord og Alliance ?
Jeg har bare sett 1 star wars film får noen år siden, så jeg kjenner ikke historien. Vil det bli et problem ?
Vis hele sitatet...

Jeg kan svare utifra ting som jeg har sett på gameplays / lest om spillet så denne informasjonen er ikke 100%.

1) Gamecard varierer vel fra hvor du kjøper dem, men på hjemmesiden dems kan du kjøpe "60-Day Pre-Paid Digital Game Time Code ($29.99)"


2) Det er veldig likt WoW på gameplayet, talent trees osv. men det som er ganske stort med ToR er at ALLE questene er voice acted som gjør at du vil føle deg mye mer tilknyttet til verdenen.

3) Selv har jeg ikke sett noe gameplay av space battles,men det er iallefal ein trailer ; http://www.youtube.com/watch?v=Lk-gL6sAByI . Du kan fly til andre planeter, jeg vet ikke om du styrer starshipet ditt da eller om det er automated.


4) The Galactic Republic & The Sith Empire, men du kan også velge light & dark choices når du gjør quester, såselvom du er Sith så trenger du ikke være så slem. ;P

5) Storien er ikke satt i samme tidsperiode som filmene, men jeg hadde jeg vært deg hadde jeg sett filmene uansett, det er jo Star Wars vi snakker om her.
One Month Recurring Subscription Automatically billed every 30 days. € 12.99
Three Months Recurring Subscription Automatically billed every 90 days. € 35.97
Six Months Recurring Subscription Automatically billed every 180 days. € 65.94

Som et MMORPG vil det være likt WoW. Vil påstå at det er så lite likt det kan bli å fortsatt være MMORPG.( fortsatt veldig likt igrunn) Men du slipper den følelsen av at du bare gjør en ting etter den andre, i SWtor føler du at det du gjør faktisk resulterer i noe, glimrende samtaler(ikke bare en texst fra quest givers)

Man kan fly space combat missions, men ikke fly fra planet til planet(automatikk i dette) I space comat så kan man ikke styre selv liksom(man kan flytte seg på skjermen for å unngå innkommende skudd), man blir guidet gjennom en bane.

Samma ala Hord og Alliance... Empire vs Republic istede

Du trenger nok å kunne like lite om SW som du trenger å kunne om Warcraft for å nyte WoW

Kommer nok aldri til å spille WoW(likte det aldri) så lenge SWtor består.
Kjøper du et pre-paid card hos Game Stop koster det 200,- for 60 dager.
Sist endret av Hobby; 19. desember 2011 kl. 14:32.
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
One Month Recurring Subscription Automatically billed every 30 days. € 12.99
Three Months Recurring Subscription Automatically billed every 90 days. € 35.97
Six Months Recurring Subscription Automatically billed every 180 days. € 65.94

Som et MMORPG vil det være likt WoW. Vil påstå at det er så lite likt det kan bli å fortsatt være MMORPG.( fortsatt veldig likt igrunn) Men du slipper den følelsen av at du bare gjør en ting etter den andre, i SWtor føler du at det du gjør faktisk resulterer i noe, glimrende samtaler(ikke bare en texst fra quest givers)

Man kan fly space combat missions, men ikke fly fra planet til planet(automatikk i dette) I space comat så kan man ikke styre selv liksom(man kan flytte seg på skjermen for å unngå innkommende skudd), man blir guidet gjennom en bane.

Samma ala Hord og Alliance... Empire vs Republic istede

Du trenger nok å kunne like lite om SW som du trenger å kunne om Warcraft for å nyte WoW

Kommer nok aldri til å spille WoW(likte det aldri) så lenge SWtor består.
Vis hele sitatet...
Ikke bare det, RPG-delen av MMORPG står mye sterkere. Valgene du tar påvirker spillet ditt. F.eks. kan du få brev fra personer du hjelper; som du kunne ha drept tidliggere om du ønsker.

Du får og ofte valg der du kan velge å være snill eller ond; disse vil påvirke hvordan storyen blir senere i spillet. Er du f.eks. veldig ond får du helt andre quester om du velgte å være snill gjennom spillet. Denne delen digger jeg.
Jeg spiller med <K D S> på Tomb of Freedon Naad, heter Torroq. Legg meg til, koselig å spille med landsmenn
Jeg lurer på en ting ang gameplayet i spillet. I videoene jeg har sett av space combat ser det ut som det folk kaller "rail shooting"(?), altså at man hele tiden flyr fremover gjennom en forhåndsbestemt rute, uten å kunne snu skipet ditt, og hvor fiender som evt flyr forbi deg ikke kan forfølges med mindre de kommer tilbake selv.

Stemmer dette? For i så fall må jeg si at jeg er utrolig skuffa over Bioware. Det er en fornærmelse mot fansen å gjøre det på den måten, spesielt når awesome space combat er tilgjengelig i f eks Star Wars Battlefront!

Noen med info om dette?
Ja, space combat er per nå rail shooting; men det er snakk om å senere å utbedre dette slik at det blir mer spennende; men det er langt fra toppen av prioriteringene dems. Men håper de finner tid til å utvikle dette; de har selv sagt de har lyst til det og det ligger i planene.

Husk at det ikke alltid er lett å få til space combat i et MMO.
Nå har jeg kjøpt spillet på origin. En sånn deluxe pakke eller noe. Kan jeg starte spillinga nå ? Hvilken server burde jeg velge `? Noen artig race og klasse ?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Nå har jeg kjøpt spillet på origin. En sånn deluxe pakke eller noe. Kan jeg starte spillinga nå ? Hvilken server burde jeg velge `? Noen artig race og klasse ?
Vis hele sitatet...
Etter det jeg har forstått, er det Bloodworthy de fleste norske spillerne spiller på(Gjennom norske forumer etc.). Race er vel mer eller mindre hva du syns ser kult ut, det samme gjelder så og si klassen du velger. Det er litt avhengig av hvordan du vil spille. Selv skal jeg gå for Sith Warrior(Marauder) eller Sith Inquisitor. Mest fordi jeg liker dps
Hvordan er PVP her? Open pvp? pvp-looting av noe slag?
Syns fakitsk space combaten er rå som den er jeg, alltfor få gode rail-shooting spill der ute etter min mening.
Har lyst til å spille på en RP-PVP server. Må man snakke på en spesiell måte og kunne mye da ?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Har lyst til å spille på en RP-PVP server. Må man snakke på en spesiell måte og kunne mye da ?
Vis hele sitatet...
Om du vil spille RP så betyr ikke det annet enn at du skal leve deg inn i karakteren; du skal være karakteren. Kunskap som i at du må ha lest alle bøker og spillt alle filmene kan hjelpe deg på vei til å skape en spennende karakter men er ikke noen nødvendighet.

Bare lag deg en karakter, og en historie for karakteren om hva som har i korte trekk skjedd med din karakter, og skap en personlighet for karakteren. Så spiller du gjennom spiller og prøver å late som du er denne personen. F.eks. i samtaler med andre spillere er det viktig å f.eks. tenke at det er ikke deg som snakker med karakteren; og du skal derfor prøve å få frem personligheten til karakteren din - og ikke din egen personlighet. La oss si du f.eks. er en veldig spandabel person i virkeligheten som deler veldig mye med andre; men i spillet velger du å være en grisk karakter, som aldri hjelper andre med mindre du får betalt og helst pruter veldig på alt du kan kjøpe. Er egentlig bare fantasien som setter grenser.
Takk for et bra svar
Trodde jeg kunne spille når jeg kjøpte spillet fra origin jeg, men ser ikke sånn ut.

You have 30 days of play time starting 12.20.2011. You must sign up for a recurring subscription plan or redeem a Game Time Code before you can play. If you sign up for a recurring subscription, you will be billed automatically at the end of your current remaining play time.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Takk for et bra svar
Trodde jeg kunne spille når jeg kjøpte spillet fra origin jeg, men ser ikke sånn ut.

You have 30 days of play time starting 12.20.2011. You must sign up for a recurring subscription plan or redeem a Game Time Code before you can play. If you sign up for a recurring subscription, you will be billed automatically at the end of your current remaining play time.
Vis hele sitatet...
Spillet har vel ikke kommet ut enda da... bare pre-orders (?).

Spillet kommer ut den 20. !
Men jeg har jo forhåndsbestillt ?
Sitat av etse Vis innlegg
Ja, space combat er per nå rail shooting; men det er snakk om å senere å utbedre dette slik at det blir mer spennende; men det er langt fra toppen av prioriteringene dems. Men håper de finner tid til å utvikle dette; de har selv sagt de har lyst til det og det ligger i planene.

Husk at det ikke alltid er lett å få til space combat i et MMO.
Vis hele sitatet...
Aww Nå ble jeg skikkelig skuffa. Synes jo Bioware har blitt gradvis dårligere siden EA kjøpte de opp, men hadde forventa mer enn dette her. Og i SW: Battlefront kan man jo spille multiplayer mot hverandre i space combat, så dette synes jeg de burde fått til.

God damn it, nå er jeg irritert. EA ass...
Nå kommer jeg inn Men alle Engelske RP-PVP servere er jo fulle. Gjør det noe å spille på amerikanske servere ? Lagg ?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Nå kommer jeg inn Men alle Engelske RP-PVP servere er jo fulle. Gjør det noe å spille på amerikanske servere ? Lagg ?
Vis hele sitatet...
Bare velg en av de som er fulle... Litt ventetid, nå i starten, når du skal inn bare. Og ja, du kan forvente mer lagg på amerikanske servere enn på europeiske.
Kan jeg bruke få deluxe edition tinga mine på alle servere og på flere characters ?
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Aww Nå ble jeg skikkelig skuffa. Synes jo Bioware har blitt gradvis dårligere siden EA kjøpte de opp, men hadde forventa mer enn dette her. Og i SW: Battlefront kan man jo spille multiplayer mot hverandre i space combat, så dette synes jeg de burde fått til.

God damn it, nå er jeg irritert. EA ass...
Vis hele sitatet...
slik jeg har forstått det er multiplayer spacecombat i planene, vet ikke om de er PvE eller PvP de tenker. Men det som er nå er ikke slik de endelige planene er.
Er det noen som har funnet en måte å self caste på?

Prøvd å binde keys til de valgene jeg syns var mest åpenbare for self casting, men uten hell.
I tillegg så virker det som om det ikke er mulig å binde ALT til noe uten at du bruker ALT + key.
Vel, dette er vel noe offtopic, og ingen bryr seg går jeg utfra. Aka not a fuck was given that day.

Men siden jeg via BF3 har sett ett og annet mhp manglende kundestøtte og kundeservice fra EA har jeg valgt å gå til det skritt å boikotte flere produkter fra dem. Selvsagt med blandede følelser.

Forstå meg rett, BF3 er et fantastisk spill, selv med de manglene det har, og SWTOR er utfra det jeg kan se på youtube veldig bra. Men publisher, EA, er rett og slett et selskap jeg velger å ikke ha mer med å gjøre. I alle fall inntil videre.

Og takktakk til steam, som solgte Rift til nedsatt pris og følgelig kommer til å stå for min juleunderholdning denne gangen samt gjorde min beslutning litt lettere.


Og til dere som valgte SWTOR: Håper dere blir fornøyde. MMO-sjangeren trenger en skikkelig utfordrer til WoW nå.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Vel, dette er vel noe offtopic, og ingen bryr seg går jeg utfra. Aka not a fuck was given that day.

Men siden jeg via BF3 har sett ett og annet mhp manglende kundestøtte og kundeservice fra EA har jeg valgt å gå til det skritt å boikotte flere produkter fra dem. Selvsagt med blandede følelser.

Forstå meg rett, BF3 er et fantastisk spill, selv med de manglene det har, og SWTOR er utfra det jeg kan se på youtube veldig bra. Men publisher, EA, er rett og slett et selskap jeg velger å ikke ha mer med å gjøre. I alle fall inntil videre.

Og takktakk til steam, som solgte Rift til nedsatt pris og følgelig kommer til å stå for min juleunderholdning denne gangen samt gjorde min beslutning litt lettere.


Og til dere som valgte SWTOR: Håper dere blir fornøyde. MMO-sjangeren trenger en skikkelig utfordrer til WoW nå.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig hva angår rett frem RÆVA kundesupport. Jeg kunne gjerne bytte e-mail i min origin ID, men da mistet jeg alle spill. "Flott". Søplegjeng...
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Kunne ikke vært mer enig hva angår rett frem RÆVA kundesupport. Jeg kunne gjerne bytte e-mail i min origin ID, men da mistet jeg alle spill. "Flott". Søplegjeng...
Vis hele sitatet...
Bare hatt god erfaring med support for SWtor jeg i allefall
er det slik å forstå at nedlastingsversjonen av spillet på utsolgt alt? kan man få kjøpt det noen andre steder enn origin?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Bare hatt god erfaring med support for SWtor jeg i allefall
Vis hele sitatet...
La ikke arbeid i security questions.
Bukte over 350,- på telefon support da det tok over 2 timer før det automatisk la på.Kjøpte Skype slik att jeg slapp å bry meg om dette. Å da dagen etter fikk jeg kontakt med de 2 timer ute i samtalen.

De svarer i grei hastighet på mail å er for all del hyggelige alle sammen. Men har da alt for stor etterspørsel i forhold til ansatte på telefon.

Sleve spillet er den beste MMOen jeg har prøvd.

Har spilt wow, aion å en haug av free mmo's.

*edit*

Kan ikke utale meg om endgame content da jeg er lvl 22 for øyeblikket.
Sist endret av Alphanio; 21. desember 2011 kl. 21:06.
Jeg kjøpte SWTOR idag. La til koden på brukeren min.

Får bare denne meldingen "There is currently no active subsciption on this account. Activate your account here[link]." Så kan jeg ikke trykke PLAY på launcheren..

Men inne på swtor.com står det jo at jeg har 30dager igjen..
Sist endret av Kognito; 21. desember 2011 kl. 22:00.
Sitat av hottentott Vis innlegg
er det slik å forstå at nedlastingsversjonen av spillet på utsolgt alt? kan man få kjøpt det noen andre steder enn origin?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte det på www.hotcdkey.com til ca halve prisen av va det koster på Origin!
Origin tar 599,-
Hotcdkey tar 300,- ca ..
Var skeptisk til siden, men fikk den anbefalt av noen venner, og det funka!
Fikk tilsendt bilde av cd-key på mail, skrev den inn, og den ble godkjent med en gang uten problemer!
Kjøpte også key på hotcdkey.com. Ble små overasket da thai berta ringe meg gitt. Bringer minner fra gull kjøp i wow :P
Men funket fett. Fikk koden på ca 20 min.
Game On
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Syns fakitsk space combaten er rå som den er jeg, alltfor få gode rail-shooting spill der ute etter min mening.
Vis hele sitatet...
Sjekk ut Star Wars Battlefront 2 om du ikke har spilt det. Der har de "åpen" space combat

For øvrig bare awesome for deg om du liker rail shooting, da - slipper du å irritere deg over det
er det ikke forskjell på eu/us keys???
Preordera standar edition i slutten av Nov, fått med meg Early acsess, men finner ikke cd keyen min, verken på mail eller origin, og swtor.com er selvfølgelig nede for maintenance og...
om du preordet fra origin så skal du ha fått CD-keyen på en separat mail.
Sitat av Kognito Vis innlegg
Jeg kjøpte SWTOR idag. La til koden på brukeren min.

Får bare denne meldingen "There is currently no active subsciption on this account. Activate your account here[link]." Så kan jeg ikke trykke PLAY på launcheren..

Men inne på swtor.com står det jo at jeg har 30dager igjen..
Vis hele sitatet...
Gå til swtor.com -> login -> my account.

Se om du mangler noen av punktene som kommer opp, som f.eks secret answer.

Fra og med idag må du også legge til bankkort eller time card for å aktivere de 30 gratis dagene
Vell... Offgamers er mye billigere og bedre.
Sitat av Morgul Vis innlegg
Hvordan er PVP her? Open pvp? pvp-looting av noe slag?
Vis hele sitatet...
Noen som vet noe mer om dette?

Har lyst til å prøve et nytt MMO og digger Star Wars.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Morgul Vis innlegg
Noen som vet noe mer om dette?
Har lyst til å prøve et nytt MMO og digger Star Wars.
Vis hele sitatet...
Som i wow att du kan velge sign up for warfare hvor/når som helst.

3 forskjellige Battlegrounds.
Man kan møte alle levler i en battleground. Da du blir automatisk boostet til samme HP som den som er høyeste level å dine spells vil gjøre mye mere damage en utenfor.

Vet ikke hvordan de får til å balansere dette men det fungerer.

Ja på PVP server kan man møte folk som ganker. Ikkje skjedd ennå med meg. Har sikkert ikke vert på riktig planet.

Noe honor opplegg + att man får experience for battlegrounds. Samme som wow.
står i waiting room på swtor.com, stått der i over en time nå. noen som har det samme problemet?
Tatooine er den første planeten jeg har vært borti ganking. Republic ganger seg up og tar livet av alt.

Har ikke sett at det er noe form for rewards i world pvp.

Ellers er spillet veldig bra etter mine standarder.

Siden folk liker å samenligne med wow, så vill jeg si at om 8 år så er swtor det beste MMo opp igjennom tidene.
Sitat av etse Vis innlegg
om du preordet fra origin så skal du ha fått CD-keyen på en separat mail.
Vis hele sitatet...
Har leita og søkt igjennom hele mailen uten å finne den, husker du ca når den ble sendt ut?


Skjønner ikke hvorfor de ikke har større kapasitet på Swtor.com, kunne i det minste hatt en form for support
Sitat av Kognito Vis innlegg
Jeg kjøpte SWTOR idag. La til koden på brukeren min.

Får bare denne meldingen "There is currently no active subsciption on this account. Activate your account here[link]." Så kan jeg ikke trykke PLAY på launcheren..

Men inne på swtor.com står det jo at jeg har 30dager igjen..
Vis hele sitatet...
Kunne spille igår, men idag har jeg samme problem som deg. Noen løsning ?
Sitat av Sicksakk Vis innlegg
står i waiting room på swtor.com, stått der i over en time nå. noen som har det samme problemet?
Vis hele sitatet...
Jepp, serverne til EA er ikke kjent for å være noe særlig tess.
Men når de i tillegg skal ha alle de som har bestilt Swtor idag, så blir det litt tungt for de.


Roer seg vell ned etterhvert.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Kunne spille igår, men idag har jeg samme problem som deg. Noen løsning ?
Vis hele sitatet...
har du registrert kredittkort eller en game-card? Man får ikke bruke de 30 gratis dagene før du har registrert en av de 2 tingene.

Vil forresten legge ved at for meg funket det ikke å legge inn "subscription" i Chrome, men det funket fint med Internet Explorer. Så om noen andre får feilmeldingen "An error occured..." når de prøver å registrere visakortet; forsøk en annen nettleser.
Hvor kan jeg kjøpe det med Paypal og få koden med en gang?
Søkte litt rundt omkring på google om exploringa til SWTOR, har hørt at man ikke kan direkte explore verdenen, man må følge storylinen, og dette er noe jeg IKKE liker! Vil ikke føle meg tvunget til å gjøre noe spesifikt som resten må gjøre for å avansere.

Men, dette er noe jeg har hørt, og søkte som sagt men fant lite relevant, noen som har hørt mer om dette om det er bare tull eller sant?
@Sprengt: Det jeg har merket er at med mindre du har planer om å grinde mobs til lvl 50 så har du en veldig natrulig flyt med questing og hvordan du utforsker områdene. Du har uansett muligheten til å forflytte deg rundt akkurat hvor du vil etter lvl 10 men før det har du bare startplaneten å utforske.