Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 201818
Helt sikker på det? Har veldig lite lyst til å kaste bort masse penger.. Takk for svar
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
Helt sikker på det? Har veldig lite lyst til å kaste bort masse penger.. Takk for svar
Vis hele sitatet...
Det vil funke like bra på din Xbox xom alle andre Xboxer.

Med mindre din Xbox er skadet eller slitt eller lignende da..
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Fikk akkurat azuras star, noe jeg kan eller skal bruke den til senere i spillet eller er det bare å selge den?
Vis hele sitatet...
Om den funker som på Oblivion må du ikke finne på å selge, den er en soul gem som kan brukes om og om igjen. Om jeg husker 100% rett
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Heyyyyy, fikk jeg en nøkkel som åpner alle låser også gitt

Hvis dere vil gjøre en morsom quest så finn mannen som går rundt i gatene i en by ( husker ikke navnet) eller bli med i drikkekonkuranse i Windrun eller hva den byen heter.
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Om den funker som på Oblivion må du ikke finne på å selge, den er en soul gem som kan brukes om og om igjen. Om jeg husker 100% rett
Vis hele sitatet...
Ser sånn ut ja =)
"Azura's Star is a powerful soul gem, unique in that unlike all other soul gems it is reusable. Soul gems are used to enchant or recharge powerful items. Azura's Star can also hold powerful souls like Almalexia and Vivec, while the most powerful conventional gem, Grand Soul Gem, can not"

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/T...r_Scrolls_Wiki
Sitat av Bombasa Vis innlegg
hmm, jeg sltier med å finne bedre våpen..

Trasker enda rundt med steel warhammer. Har mekket den opp litt med smithing, men still. Noen som vet hvor/hvordan man finner andre, bedre våpen/armor? Eller må man bare mekke selv?
Vis hele sitatet...
I lav level blir det nok bare quest items og unique items fra svære dungeons, pluss smithing.
Jo høyere level du kommer til, jo bedre items blir tilgjengelig i verden rundt deg.
Jeg fikk selv Elven/Dwarven i ca level 15-17, og nå i level 25 har Glass/Ebony blitt en populær drop.

Husk å enchante våpnene dine, de blir fort mye sterkere med litt magi.
Sitat av Geschtonken Vis innlegg
I lav level blir det nok bare quest items og unique items fra svære dungeons, pluss smithing.
Jo høyere level du kommer til, jo bedre items blir tilgjengelig i verden rundt deg.
Jeg fikk selv Elven/Dwarven i ca level 15-17, og nå i level 25 har Glass/Ebony blitt en populær drop.

Husk å enchante våpnene dine, de blir fort mye sterkere med litt magi.
Vis hele sitatet...
Er lvl 11 og trakser rundt i en sær blanding av dwarfen, elfen og steel. ^^,
Sitat av Geschtonken Vis innlegg
I lav level blir det nok bare quest items og unique items fra svære dungeons, pluss smithing.
Jo høyere level du kommer til, jo bedre items blir tilgjengelig i verden rundt deg.
Jeg fikk selv Elven/Dwarven i ca level 15-17, og nå i level 25 har Glass/Ebony blitt en populær drop.

Husk å enchante våpnene dine, de blir fort mye sterkere med litt magi.
Vis hele sitatet...
Likt som Oblivion da eller? Høyere lvl = bedre loot gear. Så allt i allt er det bare å vente på litt lvls før en "leter" etter DET gearet?
Vil anbefale The UESPWiki – Your source for The Elder Scrolls since 1995

www.uesp.net

Beste wikipedia online som omhandler Elder Scrolls serien
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Likt som Oblivion da eller? Høyere lvl = bedre loot gear. Så allt i allt er det bare å vente på litt lvls før en "leter" etter DET gearet?
Vis hele sitatet...
Ser ut til å være slik ja. Finnes vel unntak, fks ved å finne dwarven ruins i lvl 5 kan du nok skaffe deg litt dwarven, da disse alltid er der.
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Thottbot etc synes jeg er noe dritt. Hvis skyrim hadde hatt noe likt default questhelper'n i WoW så hadde det vært mye bedre, med tanke på at questene her i skyrim her mye mer variert og ikke like kjedelige som på WoW.
Vis hele sitatet...
Sant at questene er morsomere, men jeg vil si at det er selve quest helperen som gjør så det blir så kjedelig. Man gjør jo ingenting selv, og derfor blir det bare "dra dit, gjør det, gjør det, og kom tilbake hit". Før var jo questene på wow også morsomme, når man måtte lete selv, slik man nå må på skyrim.

JEG håper ikke det kommer noen quest helper by defaults. Synes at de som vil ha det heller bør laste ned en på egenhånd eller lese på nettet.
Mulig spoiler i hvit tekst, men har et problem :

[COLOR="White"]Har kommet meg til Tower of Mzark, har puttet den firkantede greia der den skal, men når jeg går bort der det skal være en ball har jeg ikke noe å putte der. Hva skal jeg gjøre? er det en bugg eller er det noe jeg ikke ser? [/COLOR]
Sist endret av MartinTi; 13. november 2011 kl. 22:17.
Sitat av Geschtonken Vis innlegg
Ser ut til å være slik ja. Finnes vel unntak, fks ved å finne dwarven ruins i lvl 5 kan du nok skaffe deg litt dwarven, da disse alltid er der.
Vis hele sitatet...
Fant et glass greatsword i lvl 11 o.O
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Mulig spoiler i hvit tekst, men har et problem :

[COLOR="White"]Har kommet meg til Tower of Mzark, har puttet den firkantede greia der den skal, men når jeg går bort der det skal være en ball har jeg ikke noe å putte der. Hva skal jeg gjøre? er det en bugg eller er det noe jeg ikke ser? [/COLOR]
Vis hele sitatet...

trykk til den helt til høyre helt til du har den som er til venstre for den, sånn forsetter du til du har kommet til den siste. Liksåm spam A til du får B så spam B til du får C så spam C til du får D.

Sitat av Leonardie Vis innlegg
Sant at questene er morsomere, men jeg vil si at det er selve quest helperen som gjør så det blir så kjedelig. Man gjør jo ingenting selv, og derfor blir det bare "dra dit, gjør det, gjør det, og kom tilbake hit". Før var jo questene på wow også morsomme, når man måtte lete selv, slik man nå må på skyrim.

JEG håper ikke det kommer noen quest helper by defaults. Synes at de som vil ha det heller bør laste ned en på egenhånd eller lese på nettet.
Vis hele sitatet...

Det er jo questhelper nå? du trykker J så aktiverer du questen du vil tracke..
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Det er jo questhelper nå? du trykker J så aktiverer du questen du vil tracke..
Vis hele sitatet...
Åja, det visste jeg ikke.. Jaja, skal sjekke den ut.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Åja, det visste jeg ikke.. Jaja, skal sjekke den ut.
Vis hele sitatet...
Men du kan jo forsatt velge å ikke aktivere dem da, så vis du vil finne ut ting for deg selv så er jo dette fulgt mulig, noe som er BRA!
Jeg valgte å skru både compass og floating quest markers av, det eneste jeg har på er quest markers på det store kartet, da det sjeldent står hvor questen er :/
Noen som har noen tips om hvilken by jeg kan dra til for å kjøpe god sneak/archery armour/wep? Og hvilken by som er størst?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Silhouette Vis innlegg
Noen som har noen tips om hvilken by jeg kan dra til for å kjøpe god sneak/archery armour/wep? Og hvilken by som er størst?
Vis hele sitatet...
Vil anbefale å gjøre Thieves guild questene hvis du går sneak/achery, du vil få både god armor og bue.
Noen som vet bruken av coral dragon claw? kjøpte den av en vendor for 50 gold men husker ikke hvilke dungon hun pratet om.....
Hvordan sjekker jeg hvor mye HP hesten har igjen? Hesten har en tendens til å havne i kamp når jeg er ute på tur etter nye eventyr.
Da var spillet bestillt etter mye bra omtale, så bare spørsmålet, er det så bra som alle skal ha det til?
Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Da var spillet bestillt etter mye bra omtale, så bare spørsmålet, er det så bra som alle skal ha det til?
Vis hele sitatet...
Ja Allern, de e rått! Klarer ikkje å rive meg fra de
Har nå spillt Skyrim i 26 timer. Det er utrolig gøy. Ferdig med The Dark Brotherhood og holder nå på med oppdrag for The Imperial Legion.
Har ellers bare gjort masse oppdrag her og der. Har så vidt startet på main quest.
Hehe ja, da får eg prøve da, men det e ett helvettes dilemme når eg har WoW å vettu
Sitat av Jack Daniels Vis innlegg
Da var spillet bestillt etter mye bra omtale, så bare spørsmålet, er det så bra som alle skal ha det til?
Vis hele sitatet...
Mange år siden jeg var så avhengig av et spill sist.. o.O
Spilte det 12 timer i strekk omtrent på ps3. Men etter kræsj, små lagg og hakking tok jeg en brå sjans og lasta det ned på min 5 år gamle pc. Kjører på medium. Har lyst til å prøve spillet på high/ultra så det jeg lurer på er om jeg bør oppgradere den nåværende pcen eller kjøpe inn en helt ny?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Er det verdt å kjøpe det?
tenkte jeg skulle laste ned ulovlig først, men jeg får/har jo aldri til det.
Er det verdt pengene? i så tilfelle, Hvilken konsoll?
Sitat av sam500 Vis innlegg
Er det verdt å kjøpe det?
tenkte jeg skulle laste ned ulovlig først, men jeg får/har jo aldri til det.
Er det verdt pengene? i så tilfelle, Hvilken konsoll?
Vis hele sitatet...
JA! så absolutt verdt pengene! Og du spiller selvfølgelig på den konsollen du foretrekker
Sist endret av Eiol; 14. november 2011 kl. 00:22.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Er det verdt å kjøpe det?
tenkte jeg skulle laste ned ulovlig først, men jeg får/har jo aldri til det.
Er det verdt pengene? i så tilfelle, Hvilken konsoll?
Vis hele sitatet...
Kjøp det på pc, kan kose deg med mods etter du har spilt ferdig
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Er level 10 og står fast på det oppdraget hvor du skal gå undercover i den festen. Problemet er at med en gang jeg begynner å kjempe mot vaktene dreper de meg på ca 3 slag. Jeg rekker ikke gjøre noe som helst. Jeg kjører wizard med litt ekstra vekt på destruction og litt sneak/bue. Skal og sies at når jeg for eksempel bruker fireball spellen på en av vaktene (combined) så gjør jeg bare rundt 5% skade. Er dette meningen, skal det være så vanskelig, er jeg ikke klar for det oppdraget enda eller trenger jeg bedre spells? Er litt frustrert av dette...
Sitat av bergice Vis innlegg
Er level 10 og står fast på det oppdraget hvor du skal gå undercover i den festen. Problemet er at med en gang jeg begynner å kjempe mot vaktene dreper de meg på ca 3 slag. Jeg rekker ikke gjøre noe som helst. Jeg kjører wizard med litt ekstra vekt på destruction og litt sneak/bue. Skal og sies at når jeg for eksempel bruker fireball spellen på en av vaktene (combined) så gjør jeg bare rundt 5% skade. Er dette meningen, skal det være så vanskelig, er jeg ikke klar for det oppdraget enda eller trenger jeg bedre spells? Er litt frustrert av dette...
Vis hele sitatet...
Skru ned vanskelighetsgraden. Jeg har ikke hatt noen problemer med det at all. Jeg kjører Nord, warrior, dual w. Tok den i lvl 8. Husk å skru opp vanskelighetsgraden etterhvert da det ikke blir kjedelig!
Sist endret av Lily Bowen; 14. november 2011 kl. 00:44.
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Skru ned vanskelighetsgraden. ikke hatt noen problemer med det at all. Jeg kjører Nord, warrior, dual w. Tok den i lvl 8
Vis hele sitatet...
Jeg spiller på Adept. Skal ikke være noe problem da vel? Og en kompis sa han var rundt lv. 11 når han gjorde oppdraget og da brukte han noen samme spells som jeg bruker og de gjorde betydelig mer skade.
Sitat av bergice Vis innlegg
Er level 10 og står fast på det oppdraget hvor du skal gå undercover i den festen. Problemet er at med en gang jeg begynner å kjempe mot vaktene dreper de meg på ca 3 slag. Jeg rekker ikke gjøre noe som helst. Jeg kjører wizard med litt ekstra vekt på destruction og litt sneak/bue. Skal og sies at når jeg for eksempel bruker fireball spellen på en av vaktene (combined) så gjør jeg bare rundt 5% skade. Er dette meningen, skal det være så vanskelig, er jeg ikke klar for det oppdraget enda eller trenger jeg bedre spells? Er litt frustrert av dette...
Vis hele sitatet...
Jeg slet og litt der. Var lvl 7ish. Tok et par reloads før jeg kom forbi.
Dette er mitt første spill av denne typen siden windows 95(kjøpte det i går, etter all sirkelrunkingen på denne tråden), og er dermed litt rusten.

Det jeg lurte på er om noen har noen tips til hvordan jeg bør utvikle meg?

Spiller Khajit, med en lett blanding av alle skills, men nok mest fokusert på to-hånds sverd og heavy armour.

Er bare level 6 foreløpig, så det burde være nok tid til å spesialisere seg, noe som jeg tenker kan være lurt?

Er det veldig dumt av meg å fortsette å kjøre kriger med en Khajit?
Tenkte meg ikke så mye om, men jeg liker katter, så derfor valgte jeg den, uten å gi noe særlig tanke til hvilken spillestil jeg ville kjøre.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Dette er mitt første spill av denne typen siden windows 95(kjøpte det i går, etter all sirkelrunkingen på denne tråden), og er dermed litt rusten.

Det jeg lurte på er om noen har noen tips til hvordan jeg bør utvikle meg?

Spiller Khajit, med en lett blanding av alle skills, men nok mest fokusert på to-hånds sverd og heavy armour.

Er bare level 6 foreløpig, så det burde være nok tid til å spesialisere seg, noe som jeg tenker kan være lurt?

Er det veldig dumt av meg å fortsette å kjøre kriger med en Khajit?
Tenkte meg ikke så mye om, men jeg liker katter, så derfor valgte jeg den, uten å gi noe særlig tanke til hvilken spillestil jeg ville kjøre.
Vis hele sitatet...
Khajit er mye bedre som assassin, altså en sneaky class. blade/bue light armor.
Hvor satte man vanskelighetsgraden?

________________________________

Jeg for min del spiller Nord, og jeg har egentlig ikke peil på hva jeg skal utvikle meg som.. Jeg har lekt med tanken om å gå fullt ut på spells, men jeg er ikke sikker på om jeg vil være avhengi av Magicka.. Level 4.
Sitat av bergice Vis innlegg
Er level 10 og står fast på det oppdraget hvor du skal gå undercover i den festen. Problemet er at med en gang jeg begynner å kjempe mot vaktene dreper de meg på ca 3 slag. Jeg rekker ikke gjøre noe som helst. Jeg kjører wizard med litt ekstra vekt på destruction og litt sneak/bue. Skal og sies at når jeg for eksempel bruker fireball spellen på en av vaktene (combined) så gjør jeg bare rundt 5% skade. Er dette meningen, skal det være så vanskelig, er jeg ikke klar for det oppdraget enda eller trenger jeg bedre spells? Er litt frustrert av dette...
Vis hele sitatet...
Orcish bow of fear... Fiksa meg gjennom dette på rundt level 9. Skyter en så springer han vekk og kommer tilbake ca 10sek etter... keep on going.... Voila
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Skole om 2 timer, faen ta Skyrim..
Sitat av bergice Vis innlegg
Jeg spiller på Adept. Skal ikke være noe problem da vel? Og en kompis sa han var rundt lv. 11 når han gjorde oppdraget og da brukte han noen samme spells som jeg bruker og de gjorde betydelig mer skade.
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde det samme, problemet mitt var å komme meg ut derfra, men jeg fant ut av det etterhvert.
Hvis du ikke klarer å drepe dem sier det litt om hvor god du burde ha vært før du gjorde det? :P
Lok rundt og gjøre random dungeons for level og skill increase.
Når jeg var på oppdrag for The Imperial Leagion overhørte jeg den beste kommentaren:

"So your are the dragonborn? Was the dragon your ma or your pa?"
Har mista housecarl'en min

Har skrevet en post angående dette på det offisielle Skyrim forumet.

Setter pris på om noen gidder å lese det, og eventuelt poster forslag til hvordan jeg kan få h*n tilbake om de har noen (her på freak eller på det offisielle forumet)
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Når jeg var på oppdrag for The Imperial Leagion overhørte jeg den beste kommentaren:

"So your are the dragonborn? Was the dragon your ma or your pa?"
Vis hele sitatet...
Er ikke så mye humor i TES spilla som i Fallout.

det som er mest komisk er ting som at du bare passerer en kar og så legger han ut masse info om hvor han jobber og slikt helt random. og at tretraller er lette som fjær når du går på dem.
Har endelig falt for skyrim. Har ikke rørt noen quest enda. Helt i begynnelsen så stakk jeg bare til fjells og siden har jeg ikke sett meg tilbake.

Eneste guiden jeg har er kompasset som viser meg nærmeste dungeon osv.
For meg har dette vært nøkkelen til spillet. Bare vandre målløst rundt og finne kule ting =)
Skrudde av kompasset og jeg! Har bare mappet
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av F4celess Vis innlegg
Er ikke så mye humor i TES spilla som i Fallout.

det som er mest komisk er ting som at du bare passerer en kar og så legger han ut masse info om hvor han jobber og slikt helt random. og at tretraller er lette som fjær når du går på dem.
Vis hele sitatet...
Noen her har gått glipp av en del. Du har visst ikke lest Wabbajack, eller The Lusty Argonian Maid?

Tips til utvikling: selv om man nå slipper å "låse seg" til ett skillset, er det ikke nødvendigvis noen fordel å gå broad-spectrum. Alle skill increases tar deg nærmere neste level, og du blir fort litt mindre kraftig enn man skulle tro hvis du har kommet deg dit med Sneak og Lockpicking heller enn Two-handed eller Destruction.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Hvor satte man vanskelighetsgraden?

________________________________

Jeg for min del spiller Nord, og jeg har egentlig ikke peil på hva jeg skal utvikle meg som.. Jeg har lekt med tanken om å gå fullt ut på spells, men jeg er ikke sikker på om jeg vil være avhengi av Magicka.. Level 4.
Vis hele sitatet...
Inne på gameplay settings.
Noen som har problemer med at PS3'en krasjer under spilling? Dette har skjedd meg en del ganger i den siste tiden, begynner å bli litt irritert siden det har skjedd ganske ofte nå i det siste.

Har også et annet problem, får ikke Skyrim til passe inn på TV formatet, innstillingene på TVen er riktige, det mangler ca 5cm på hver side av TVen, noen som har noen tips?

Ellers er det et jævla bra spill og jeg kan si at jeg er veldig fenget at det
Bruskork, hvis du er nord så burde du satse på en melee char Kanskje en Viking berserker som bruker økser og spells hadde vært noe for deg?
spillt endel inatt/igår. ble lvl 27, pissa bare irundt endel, har bare drept en drage så har gjort lite av hovedquestline. (queste jeg er på er å gå til greybeards) Driver å gjør Guild of thieves atm. storkoser meg med spillet. : D er wood elf så bruker pil og bue, noe som er lit crap i forhold til magi sån jeg opplever det (kan ta d jeg møter på med magi uten å ha brukt det omtrent, vil streve like mye om jeg bruker pil og buen som jeg har brukt mest i combat..)