Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4810
ifølge http://landbrukstilsynet.mattilsynet...otiske_fro.pdf
er det ikke lov å importere cannabis sativa frø til norge, men er det da lovelig å importere cannabis indica frø?
Hvis dette er loven, så skulle det vel være det.
Men ikke stol på at Tollere/Anaboliti lar deg på ta med hverken Indica eller Rudealis inn fordet
Du kan vel bare komme i kontakt med en som bor der, så betaler du han en sum for å sende deg frøene?
Lynzh: bor hvor?

skal man ha frø stikker man bare på en frøbank på nettet. er ikke værre.
Orgazmus: Er ikke helt kjent med frøkjøping, men det var på den måten jeg mente det. :P
man, du kjøper jo frøa på hånes da vettu ikkeno problem det
</offtopic>henger ikke med dophodene her, tror endel av dem flyttet for en stund siden</offtopic>
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Noen som vet om noen bra nettsteder der de selger frø? Er ute etter Stuporsonic til utendørsdyrking her i Norge.

edit: Nettsteder i utlandet som sender hit til norge altså.
Jeg har gitt denne linken i en annen tråd før, men here it goes again: http://www.worldwideseeds.com/
Fant ikke noe "Stuporsonic" når jeg søkte der, men er ganske godt utvalg - du finner nok noe
noen som hvet hvordan man gror de ?
kjenner en som ikke får den til å spire
han bare la dem i vanelig jord under en lampe
funker ikke dette ?
Trådstarter
42 0
nå ble det veldig mange offtopic poster her. jeg spurte ikke hvor jeg får tak i frøa, det er noe jeg vet bedre enn de fleste, men jeg lurte på om det er lovelig å importere indica frø til norge, om det var et hull i lovverket.
Det er ulovlig å importere cannabisfrø til Norge, dessverre.
Jeg har en liste over alle urter/ planter hvor alle er merket med
H (handelsvare)
L (legemiddel)
LR (reseptpliktig legemiddel)

Der står canabis under LR, men canabisfrø står under H.
Her har jeg kopiert fra listen.

LR Cannabis sativa
sine seminibus
LR Cannabis-arter
sine seminibus Cannabis-arter unntatt frø
H Cannabis semen Cannabis-frø
Det me at det står at det er ulovlig og importere Cannabis sativa frø, er for selve planten heter Cannabis Sativa Linne, og det vi si at alle frø er ulovlige å importere.

Selv om eks. Hempshop selger frø, fullt lovlig, fordi frøna dems er industriellefrø og er ment til mat, men det er fremdeles ulovlig å gro dem, selv om de blir solgt i Norge. De vil me andre ord ikke gi noen THC rike planter, men kjekt å ha likavel. Stueplante?
Opprinnelig postet av Lynzh
</offtopic>henger ikke med dophodene her, tror endel av dem flyttet for en stund siden</offtopic>
Vis hele sitatet...
</offtopic>Stemmer at vi flytta, men du skal ikke se bort fra at vi plutselig kommer igjen..]</offtopic>

Alex hvist det er et smuthull i loven vil uansett tolla, hvist de stopper deg, ta frøene i påvente av at du gnåler nio sinnsykt for å få saken for en rett, etter minst et år er det en liten mulighet for å få de igjen, men når du da har papirer på at det er lov, er det bare å ta med det du kan, hadde et par bekjente som fikk igjen 500 gram sopp importert fra danmark(før det ble ulovlig).

edit:erk. selger hemp house frø enda? husker sommeren 2000 da det var her i byen kjøpte meg to pakker med 40000 frø ihver pose.. hvist nok folk planter en pose hver blir det litt planter...
Eneste at det kan ha en invirkning fo de skap dyrkera som strever for å få rein sinsemilla
Sist endret av Lucif3r; 28. april 2004 kl. 22:08.
Kjøpte du 80000 frø? Åtti tusen? Hvor mye betalte du for det?!
Hvis man bestiller frø på webshops eller lignende koster de ca 50 spenn pr. frø. Det avhenger litt av hvor mye du kjøper, men 80000 frø må uansett ha kostet en liten formue!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Merkelig, jeg og mine pot-hue bekjenter har alltid vært enig om at det er lovlig å importere frøene, for de inneholder jo ingen narkotiske stoffer, selv vet jeg av flere som har bestillt frø fra utlandet uten noe problem...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det var lovlig før, da de ikke inneholder noe narkotiske stoffer som du sier Dodecha, men så bestemte de seg for at "Nei faen, dette går ikke, folk kan jo dyrke sin egen shit!". Så per i dag er det ulovlig å importere, plante eller inneha cannabis frø.

Opium valmuer er på sin side både lovlige å plante, kjøpe og oppbevare. Dette pleide å være ulovlig, men for et års tid siden ble det igjen lovlig.

Prøv å forstå deg på myndighetene du, det har nemlig jeg gitt opp.
Opprinnelig postet av felix_poker
Kjøpte du 80000 frø? Åtti tusen?
Vis hele sitatet...
Noe sånt ja, poenget er at på hemp house solgte de poser med industrihamp frø, disse er nok ikke like dyrre som feminiserte frø med funk... tror jeg betalte rundt 150 ja hundre og femti for 40000 frø, import fra Tyskland... planta vel 600000 av de men det skal sies at det er fuglefavoritt nr. 1 så 59000 ble vel spist opp...
Industrihamp ja.
Det forklarer jo saken da.
Hvorfor sa du ikke det med en gang. Jeg tror ikke denne tråden var ment for å diskutere import av industrihamp frø.
selger hemp house frø enda?
Vis hele sitatet...
Jo, tror nå det. Kjøpte fø sist sommer der.

Det var vel i 1999(?) det ble ulovlig å selge frø i Norge, men du blir ikke straffet av narkotika lovene med frø tror jeg, går under såvare-loven(??). Uansett skal det mye til for å bli stoppet i tollen, vis du får dem sendt via posten.

Fred.
Opprinnelig postet av felix_poker
Industrihamp ja.
Det forklarer jo saken da.
Hvorfor sa du ikke det med en gang. Jeg tror ikke denne tråden var ment for å diskutere import av industrihamp frø.
Vis hele sitatet...
Industrihamp ja.
Hvorfor skal dette være mer lovlig?
Hvist det plutselig dukker opp hamp i hver midtrabatt og offentlig bedd++, skal du ikke se bort fra at det kan bli vanskeli å håndheve lover som er tullete. aldri snakk om import av industri frø, men hvist det er tilfelle at du får kjøpt de i oslo mente jeg bare alle heller kunne ta i et tak, nå i mai

Vil anbefale å kjøpe frø fra amsterdam, sensiseed eller no. bør heller betale litt mer enn å vente på noe du kansje ikke vet hva er. feminiserte frø koster vel fra 100 lappen og oppover....
Opprinnelig postet av Tias
Opium valmuer er på sin side både lovlige å plante, kjøpe og oppbevare. Dette pleide å være ulovlig, men for et års tid siden ble det igjen lovlig.
Vis hele sitatet...
Det var vel strengt tatt bare privatimport av frø fra utlandet som var ulovlig; det har alltid vært lov å dyrke opiumsvalmuer i Norge.
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som kan gi meg et ordentlig, sikkert svar på et spørsmål? :

Hva skjer om tollen stopper cannabis frø i posten, når det sendes fra utlandet til Norge?
Tenker da spesiellt på plantene White-widow (også kalt Snow-White) og Lowryder #2 (begge fra snow-white.nl)


Vet sjansen for at de stopper det er liten osv osv, men HVIS det skulle skje, hva er straffen? Tar de bare frøene, får du en liten harmløs bot, eller er det snakk om en feit bot og kanskje mer?
Kan bare snakke om et enkelt tilfelle hvor frøene ble stoppet, men i det tilfelle var det bare bot(ikke godta forelegg). Boten var på 3000. Kanskje det er tryggere å bestille frø fra England? Noen som har erfaringer med det?
Sitat av KimKim55
Noen som kan gi meg et ordentlig, sikkert svar på et spørsmål? :

Hva skjer om tollen stopper cannabis frø i posten, når det sendes fra utlandet til Norge?
Tenker da spesiellt på plantene White-widow (også kalt Snow-White) og Lowryder #2 (begge fra snow-white.nl)


Vet sjansen for at de stopper det er liten osv osv, men HVIS det skulle skje, hva er straffen? Tar de bare frøene, får du en liten harmløs bot, eller er det snakk om en feit bot og kanskje mer?
Vis hele sitatet...

Det som skjer er at du mest sannsynligvis blir kalt inn til avhør. Så lenge du har betalt cash å ikke med visa er det bare å nekte for at det du som har bestilt. Da skjer det ingenting.
Men hvis de får bevist at det er deg blir det en bot. Spørs hva du syns er en harmløs bot da, men pleier å være ca 3-4000 tror jeg...

Er ikke no forskjell på åssen strain det er, blir samma straffa uansett.
Sist endret av rettOpp; 5. august 2007 kl. 14:59.
Det er nok som noen sier her att frø er ulovlig å importere,men hvis dere er en gjeng så luft forespørselen rund i miljøene så skal dere se att dere lykkes etter hvert.Startet med ti frø som var dyrket her i norge og disse ble plutselig(over tre år) til over tusen.men det er jo ikke frø vi vil ha da.lønner seg å lage seg en frø samling som klarer det norske klima å så plante ut frø banker noen steder(dvs du får lite funk av planta)Holder med fem planter som får frø seg å du har mange fine stunder foran deg(neste år)Norcan,normal og diverse sider har linker til slike gro sider så er det opp til dere og ta skrittet ut.
Sitat av LoveToGrow
Kan bare snakke om et enkelt tilfelle hvor frøene ble stoppet, men i det tilfelle var det bare bot(ikke godta forelegg). Boten var på 3000. Kanskje det er tryggere å bestille frø fra England? Noen som har erfaringer med det?
Vis hele sitatet...
Hæ? Du fikk "bare" en bot, og du anbefaler folk å "ikke godta et forelegg"?
Er du klar over at en bot og et forelegg er ensbetydende?
Nja, et forelegg er vel noe man godtar og ordner med Politiet for å slippe rettssak. Godtar man ikke denne kan det bli rettssak, og da dømmes man til ubetinget bot (det kalles ikke forelegg).

Uansett er vel et forelegg bedre enn en idømt bot.
Ikke vet jeg, men jeg har hvertfall ikke noe på rullebladet om dette tilfelle.
Bryr meg heller lite om jeg har det på rullebladet eller ikke uansett. Er du med på leken får du tåle streken! Jeg kommer til å ha med cannabis å gjøre resten av livet og skulle det bli så ille at "saueflokken" i Norge ikke lengere ser på meg som et medmenneske p.g.a dette, da er det faen meg på tide å flytte. Peace And Love
Bare skumma full fart gjennom, så kanskje det er blitt nevnt. Men etter at all post nå til dags blir gjennomlyst risikerer du at frøene blir sterilisert.
Hvis 50% av frøene ikke spirer er det ikke bare bortkasta penger, men også fryktelig irriterende da en gjerne har begrensa plass å dyrke på og vil utnytte plassen best mulig. Men selv om kvalitetsfrø er dyre, har du igjen for å sette extra mange frø og kanskje måtte kaste noen hunner i tillegg til hannene... surt å ha ledig plass i hagen.. hehe

Det beste er å ta en helg til amster og plukke med seg frø selv. Bare huske på å ikke sende de i håndbagasjen som blir gjennomlyst. Beste er å sprette en søm i klærne og dytte de inn der, men pass på så du ikke knuser de. Halslinningen på t-skjorta er fin.. et sted du har liten sjangs for å dulte borti noe..




edit: mange som putter de inn i "hule" skolisser... dårlig ide... lett å dunke borti ting..


ps: skal du først ta deg bryet og risikoen med å dyrke: gjør det 110% gjennomført!!! ikke noe poeng å spare penger på frø, lys og næring når alt du ender opp med er en grønn ulovlig busk...


edit II :

vidarlo: vet ikke hvor vidt hvilken stråling skader hva. men kjenner flere som har gitt opp å frø i posten, spire %'en sank betraktelig etter de begynte å gjennomlyse...
Sist endret av Dawg; 11. august 2007 kl. 03:27.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Gjennomlysning av post blir gjort med røntgen, som ikkje er sterk nok til å skade arvemateriale i 99% av tilfella.

Dessuten blir ikkje all post gjennomlyst, så risikoen for å få frø som ikkje spirer pga gjennomlysing er liten.