Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1929
Ønsker å høre fra folk som har kombinert dette.

Ønsker også å høre meninger til fok angående dette og hva dere syntes?

Har vært mye fokus på mental helse og psykadelia i mange år, men jeg blir ikke klokere. Har sittet på gjerdet enn så lenge.

Kan dette være bra? I såfall i hvilken doser?

Er det dumt? Leker man russisk rulett?

Selv tror jeg at jeg har kommet fram til at er verdt å prøve ut, under trygge forhold, selv med angst.

Men jeg har fortsatt den usikkerheten på at jeg skal ikke gå inn i en trip med noen som helst for med angst, og dette har stoppet meg i mange år.


Hvordan er det å trippe med angst?

Hva er det verste med å trippe med angst?

Hvordan kan man trippe på en fornuftig måte med angst?

Hvordan kan man mentalt forberede seg best?


Har kommet fram til at:


Er det gode svar her, så går jeg for det.

Blir det mindre positive svar, så kommer jeg til å droppe det og vente et par år ekstra.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange med ingen eller små problemer sier ofte tripping kan være en løsning, men er hjernen i ubalanse som ved psykiske lidelser er det alltid russisk rullett å ta den gjennom noe så kraftig å trippe.
For noen hjelper afterglowen dem i en depresjon men i mange tilfeller forsterker og trigger det angst og psykotiske symptomer.
Jeg har tatt lsd men hadde ikke tatt det om jeg hadde dine problemer. Skal du ta så prøv mikrodosering 2-3 ganger og gi deg
I motsetning til hva mange tror, så er det ikke sånn at en «lett og morsom» tripp alltid vil gi de beste opplevelsene. Veldig ofte ihvertfall i min kropp og vennegjeng gir LSD deg muligheten til å se problemer du egentlig ikke vil se, og disse trippene er som regel de trippene som er mest innflytelsesrike.

Det kan være seg 4 timer i et hav av visuals og tanken «hva faen har jeg gjort» det er ikke før etterpå du innser at LSD gir deg ikke svarene du vil ha men de du trenger. Og her tror jeg en del får seg et sjokk innimellom.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer ann på hva angsten kommer av. Har du en lidelse som kan gi deg lettere psykose er det noe helt annet enn en "ren" Angstlidelse.
Om du har familiehistorie med Schizofreni/Schizoaffective eller Bipolar hold deg helt klart unna. Sjekk familiehistorien din helt ut til Grandonkeler/Grandtanter for å være på den sikre siden.

Akkurat hvordan du reagerer er helt umulig å si. Ha noen sterk beroligne på lur så kan du roe ned om du skulle få det kjipt.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg lå i fosterstilling i 5 timer og bare ventet på at det skulle ta slutt. Når det endelig begynte å roe seg, så fikk jeg den beste følelsen ever og hadde en fantastisk uke etter trippen.

Men, jeg gjør det aldri igjen, for den redselen der var helt sykt. Tiden går helt latterlig tregt, så jeg trudde jeg hadde ligget i 15 timer.
Turing kan gå både godt og dårlig i etterkant. Jeg har hatt ganske mange turer nå, både på sopp og LSD. Den siste turen jeg hadde på LSD gjorde at jeg fikk angst, mild depresjon, skyldfølelse og store sovevansker i en uke etterpå. I din situasjon, er dette noe du kan klare å komme deg igjennom og ikke minst ut av hvis det skulle skje? Det blir sikkert vanskelig å vurdere, men derfor bør man være på et godt sted i livet når man turer.

Jeg kommer ikke til å orke å ta noe psykedelika på lenge etter sist.
Sist endret av Relevant; 17. juni 2021 kl. 11:30.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Kan dette være bra? I såfall i hvilken doser?
Det kan være bra og hjelpe deg, men hvis du først skal gjøre det så ikke ta høyere dose enn 100 mcg.
Du kan evt. prøve med en lavere dose først og se hvordan det føles, 50-70 mcg.

Er det dumt? Leker man russisk rulett?
Det kan diskuteres. Og det er alltid russisk rulett om man har psykiske utfordringer eller ikke, med psykiske utfodringer så øker sjansen for en ubehagelig trip eller en badtrip.

Hvordan er det å trippe med angst?
Angsten vil nok forsterke seg, men det kan bearbeides ved å fokusere på pusten og/eller endre fokuset fra det du holder på med - til noe annet.

Hva er det verste med å trippe med angst?
At du får følelsen av at du ikke har lyst til å trippe allikevel og angrer. Men når det er for sent, så må du aldri kjempe i mot trippen,
da blir det bare mye verre angst og tankekjør. Det er da du skal forholde deg rolig og fokusere på pusten og endre setting. Skift musikk, gå en tur, lek med noe, etc.

Hvordan kan man trippe på en fornuftig måte med angst?
Ha en du stoler 100% på med deg mens du tripper, denne personen skal være edru og ikke innta noen andre rusmidler.
Vær på et sted du føler deg trygg hvor du ikke vil møte på noen du kjenner, på en hytte, i skogen, i naturen etc.

Hvordan kan man mentalt forberede seg best?
Aldri gjør det før du føler deg klar, helt frem til det sekundet du skal putte det i deg - MÅ du føle deg klar.
Les deg opp så mye du kan om LSD og gjerne i kombinasjon med angst. Forbered deg, meditert flere dager i forveien, spis vegetarisk mat i en periode før trippen. Unngå alkohol eller andre rusmidler i en periode,

Før trippen:
Vær uthvilt samme dagen, sett av en hel dag til trippen, sett tlf på flymodus, ha klar rolig og deilig musikk du liker til trippen, ha klart noe godt frukt og bær til å spise, etc ++

Men for å være helt ærlig, vent til din psyken din bedrer seg, så kan du gjøre LSD'en til en "finale" til den dagen du føler deg friskere
Sist endret av Chromatics; 17. juni 2021 kl. 11:45.
Trådstarter
Takk for fine tilbakemeldinger her!

Konklusjonen min blir som han siste sier, jeg venter til psyken er bedre

Hva skulle man gjort uten freak!