Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1587
Hei, har hatt litt familietrøbbel i det siste og som resultat så sendte faren min meg salgsmelding for at jeg skal overta fult eierskap for bilen min. Dette gjorde han i dag.

Han gjorde dette fordi han vet jeg ikke har råd til å ha den og jeg har nå lagt ut bilen for salg. Har ikke bruk for den og ikke noe sted å ha den.

Spørsmålet er, trenger jeg å hente ut riktig vognkort hos vegvesenet for å kunne selge bilen?

Har allerede snakket med noen som er interesserte og som kunne tenkt seg å komme og se på bilen imorgen. Er bare en 20 år gammel jente med null erfaring og ingen kunnskap om slikt. Men har skaffet forsikring til bilen.
Trenger ikke vognkort - men du får midlertidig vognkort inne på vegvesen hvis du bestiller d (elektronisk)
Du kan logge på statens vegvesen sin nettside for å sjekke informasjon på bilen, hvis den står i ditt navn.
Der kan du også bestille nytt vognkort hvis du trenger det, men for å selge bilen er ikke det nødvendig.

Hvis du finner noen som vil kjøpe bilen, logg inn hos statens vegvesen, velg Salgsmelding - Send salgsmelding som selger.
Anbefaler også at det skrives en kontrakt når du selger bilen, kjekk å ha i etterkant av et bilsalg.

https://kjopekontrakt.naf.no/
Alt er elektronisk nå. Hilsen bilforhandler
▼ ... over en måned senere ... ▼
Selvsagt må han ha rett vognkort ved salg. Men som bilforhandler sier så gjøres det enklest og korrekt på nett nå. Vognkort del 2 må brukes ved salg uten nett.