Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1762
Må man bruke eget navn når man registrerer en G-mail konto, eller kan man bare finne på et eller annet? Jeg tenkte på å begynne med anonym blogging og lurte på hvordan man skjuler identiteten best mulig.
Gmail er elendig på anonymitet. Om du først klarer å registrere den i falskt navn tror jeg likevel Google fint klarer å plassere kontoen opp mot det ekte navnet og identiteten din. Her har du noen forslag til e-poster som lar deg forbli anonym. Av disse er det ProtonMail som er mest kjent. Disse lar deg både lage en konto så vel som sende e-poster anonymt.
Er det mulig å ha forskjellige mail-adresser på proton-mail? Jeg har allerede 1 der, men ønsker å ha ulike adresser slik at min id ikke kan forbindes med innlegg jeg har postet andre steder.
Du kan jo betale for ett domene å bruke webmail?
Kort versjon. Ja det er mulig. Tror fortsatt det er mulig å bare ignorere gmail verifisering, eller ønske om mobilnummer. Men skal du holde to kontor adskilt så krever det litt fra din side. Cookies. Og for å være sikker på å slå algoritmene til mail tjenester så du kanskje bruke forskjellige browsere, sikre at du ikke lagrer cookies og feks bruke privacy add ons, eller kanskje til og med vpn eller en virtuell maskin for din anonyme mail og ditt hemmelige alias. Bare hardware profil, ram, lagring cpu/gpu info, os versjon, språk etc er nok til å treffe ganske bra på bruker profiler.

Anonymitet blir stadig vanskeligere, eller det krever stadig mer av brukerne som ønsker anonymitet.
Sist endret av _abc_; 9. desember 2020 kl. 16:41.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Du kan jo betale for ett domene å bruke webmail?
Vis hele sitatet...
Må man ikke registrere personinformasjon hos Norid hver gang man kjøper et domene i Norge?
Må ikke kjøpe et norske domene eller fra en norsk registrar. Domener, servere og slikt kan en ofte betale med crypto, eller prepaid card. Da kan du være anonym nok for de fleste. Kriminelle, politikere og journalister får gjøre sin egen research.
Jeg har 3 adresser på Hotmail. Ingen problemer. Dem som sender mail til meg vet jo bare mailadressen. Om den som drifter Hotmail (er ikke det Microsoft?) vet hvem jeg er spiller ingen rolle. Men det er kanskje her problemet ditt er? Da kan du jo prøve å søke på gratis email i utlandet hvor du ikke trenger å registrere deg.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Må man ikke registrere personinformasjon hos Norid hver gang man kjøper et domene i Norge?
Vis hele sitatet...
Du må ikke kjøpe ett norskt domene, du kan gå for bokstavelig talt alt annet. Til og med etter at du har kjøpt det (med personlig-registert-nummer, ikke organisasjonsnummer) kan du gjøre det sånn at informasjonen ikke er tilgjengelig på nettet.