Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 906
Hei,

Man skal vel ikke ta psykadelika og MDMA når man er på Cipralex.
Men om man eventuelt skal ta. Hvor lenge bør man la være og ta pillene før man tar sopp/lsd eller emma?

Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Antidepressiva og psykedeliske stoffer er ikke lurt å kombinere nei.

Spørs litt på medisinen, men kan fort være alt ifra 3-6mnd.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Cipralex er et SSRI (Selektiv serotonin reopptaks hemmer). I hjernen din er det systemer for å "renske" opp serotonin sånn det ikke bare flommer over av det hele tiden.
SSRI hemmer dette reopptaket og da hoper det seg opp mer serotonin enn ellers, men det produseres ikke mer. man blir mer stabil i humøret.

MDMA er også delvis en SSRI men det påvirker serotoninsystemet flere steder, det øker produksjonen også.
Dette fører til at man egentlig ikke får noe særlig ut av MDMA, man føler man aldri får den gnisten av eufori siden SSRI'en er nesten som en fartsdemper på hele systemet.

Det samme gjelder psykedeliske ting som LSD og Psilocybin, SSRI vil dempe hele opplevelsen.

Det er verdt å nevne en mulig fare for serotonin-syndrom (for mye serotonin i hjernen, en slags forgiftning).
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei det skal man ikke og hvis man skal ta må det ha gått minst tre måneder siden du slutta på antidepressiva.
Anonym bruker
"Klar Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er det egentlig med andre rusmidler og SSRI? Feks weed, 2cB, amf, kola osv?
Yeah, gjør alt du kan for å hindre serotonin syndrom, jeg har hatt det og det er det verste jeg noen gang gikk gjennom.....
JEHB's Avatar
Trådstarter
Takk for svar folkens. Ikke jeg som går på Cipralex men en bekjent. Forstår det med MDMA og psykedelika osv. Men hva med amf feks? Er ikke snakk om misbruk men en gang av og til liksom?
Anonym bruker
"Taktløs Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg holdt opp å ta cipralex i to dager, mdma og lsd funka fint på meg da.

Bare erfart at mdma ikke funker i det hele tatt når en tar de pillene, viste ikke den gangen at det var en farlig kombo.
Anonym bruker
"Lei Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet hvordan det er å blande cipralex og cannabis?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som vet hvordan det er å blande cipralex og cannabis?
Vis hele sitatet...
Null problem det etter min erfaring