Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 7332
Jeg har planlagt å prøve LSD for å skjekke om det hjelper meg psykisk.

Men jeg er redd for det, redd for å få bad trip eller psykose osv.

Har noen tips, jeg har aldri prøvd psykedelika før har prøvd mdma, og amteamin har hatt psykose før kan det øke risikoen ?men aldri noe annet, hvilken dose bør jeg ta, hvor kjøpe test kit, hvordan gjøre meg klar, jeg har hørt at om man er redd for å få bad trip når den kicker inn får man bad trip hvordan unngå det, hva bør jeg gjøre under turen, hvor bør jeg være under turen, burde jeg prøve annen psykedelika før LSD, hva burde jeg ta med meg på turen?


Jeg har angst så.

Så kan angst endre ting med trippen.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 8. oktober 2020 kl. 20:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Start heller lett med 2cb. LSD kan fort gi mindfuck noe som hvertfall ga meg noja første gang. Bare vit at trippen går over, selv om det ikke virker sånn der og da.
Det er vanskelig å forberede seg på en syretur, dersom det er første gang.

Derfor kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale en lav dose. 100-150mcg holder i massevis.
Få tak i noe sopp og spis bittelitt (mikrodosering), alene ett sted du føler deg rolig og trygg - eller med en god venn. Prøv deg fram som en forsker; kjenn etter på hvordan det får deg til å føle. La det gå ei ukes tid, noen dager - prøv litt mer enn sist. Du treffer garantert trippen etterhvert, men du har ikke dårlig tid. Psilocybin effekten er lik nok til å forberede deg på en større tur med LSD, men LSD er skarpere og varer rett og slett jævlig lenge.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Start heller lett med 2cb. LSD kan fort gi mindfuck noe som hvertfall ga meg noja første gang. Bare vit at trippen går over, selv om det ikke virker sånn der og da.
Vis hele sitatet...
2CB??? Jeg har tatt syre 3-4 ganger og 2cb 1 gang. Det er det også en grunn til, men fikk mye mere noia å ble mere "rar" i hodet av 2cb selv om jeg har hatt noe noia/bad trip på LSD så var det bedre enn den rusen jeg fikk at 2cb.
Desverre vet jeg heller ikke noe om mengde 2cb jeg inntok, men 2 som tok det samtidig tok det dobbelte og hadde det fett.
Nja. Sopp varer kortere, så det er nok en bedre førstegangsopplevelse.
Men jeg kan ikke anbefale deg å ta psykedelika når du skriver at du har hatt psykose.

Selv om en tidligere amfetaminutløst psykose kanskje eller kanskje ikke gjør at du er mer disponert for schizofreni, eller en annen kronisk psykoselidelse vil jeg ikke råde deg til å gamble på det. Angst er heller ikke et godt utgangspunkt for en positiv trip. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke trippet uten rasktvirkende trip-killers og en god venn med medisinsk utdannelse jeg visste kunne overmanne meg ved behov til stede. Hvis du kjenner en sterk sykepleier som kan jiu-jitsu, godt, f.eks.

Sitat av psilocybinladen Vis innlegg
Få tak i noe sopp og spis bittelitt (mikrodosering), alene ett sted du føler deg rolig og trygg - eller med en god venn. Prøv deg fram som en forsker; kjenn etter på hvordan det får deg til å føle. La det gå ei ukes tid, noen dager - prøv litt mer enn sist. Du treffer garantert trippen etterhvert, men du har ikke dårlig tid. Psilocybin effekten er lik nok til å forberede deg på en større tur med LSD, men LSD er skarpere og varer rett og slett jævlig lenge.
Vis hele sitatet...
Dette er muligens fornuftig, men er det noen som noengang har blitt introdusert for LSD på denne måten, gradvis bygge seg opp fra mikrodoser? Jeg har inntrykk av at mange som begynner på mini-doser synes det kan være uforløsende.
Sist endret av Bær; 8. oktober 2020 kl. 21:19.
R.i.p 23.04.2021
Vis du i det hele tatt funderer over om du skal Inta det pga og få noia er nok til å skipe hele greia til en senere tid der du faktisk er klar for reisen du skal ut på. Er du dritredd for hvor reisen kan sende deg reiser du ikke.enkelt og greit.
Sist endret av Tarm; 8. oktober 2020 kl. 21:21.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Tarm Vis innlegg
Vis du i det hele tatt funderer over om du skal Inta det pga og få noia er nok til å skipe hele greia til en senere tid der du faktisk er klar for reisen du skal ut på. Er du dritredd for hvor reisen kan sende deg reiser du ikke.enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
La oss da si jeg tar benzo før trippen en liten dose xanor eller lignende kan det fjerne noiaen eller ødlegger det bare trippen.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
La oss da si jeg tar benzo før trippen en liten dose xanor eller lignende kan det fjerne noiaen eller ødlegger det bare trippen.
Vis hele sitatet...
Det ødelegger litt av turen, ja, på den måten at frykt og angst under en tur kan være nødvendig. Mine beste øyeblikk har vært når jeg har overkommet angst og frykt under en tur, og det er det som oftest blir høydepunktet i en tur, når man har funnet en løsning. Hvis du skal ta syre for å få innsikt i problemene dine, for å finne løsninger; så kan du bli skuffa, spesielt med benzo i tillegg. En badtrip har sin grunn. Enten, så hjelper syren, eller så gnir den problemene dine inn. Om dette er ting du undertrykker i hverdagen, får du høre det nå...
Sitat av Bær Vis innlegg
..men er det noen som noengang har blitt introdusert for LSD på denne måten, gradvis bygge seg opp fra mikrodoser?
Vis hele sitatet...
Hmm, helt sikkert noen - men det gir mening da! Hvis jeg skulle gjort alt om igjen så ville jeg definitivt gjort det sånn, fremfor å hoppe rett i det. Selv om, det gikk veldig bra egentlig i mitt tilfelle.
drikk 2 øl å ta 100ug.
da får du kjenne på det. å neste gang føler du deg tryggere.
synes lsd har en benzo beroligende effekt rundt 100ug så om du noier litt før effekten kommer så går det fort over skal du se.

de aller fleste som er forsiktige skulle ønske de tok mer.
R.i.p 23.04.2021
Sitat av magnet Vis innlegg
drikk 2 øl å ta 100ug.
da får du kjenne på det. å neste gang føler du deg tryggere.
synes lsd har en benzo beroligende effekt rundt 100ug så om du noier litt før effekten kommer så går det fort over skal du se.

de aller fleste som er forsiktige skulle ønske de tok mer.
Vis hele sitatet...
Det er noe av det jeg angrer mest på vær eneste gang , at jeg ikke tok enda mer siden det føltes ut som jeg ikke fikk fult utbytte. Det hele var bare bortkastet å blir på en måte skuffet som man blir skuffet over en person som svikter deg. Lsden er merklig karakter
Jeg vil som andre over her har skrevet anbefale og heller ta en liten dose sopp før du tester lsd.
Fks 1 gram cubensis eller o,5 gram flein fks.
For å kjenne litt på det. Det varer også halvparten av tiden som lsd gjør.
Anonym bruker
"Omgitt Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
uten å ha lest annet her, start lett. angst kan gi badtrip så jeg anbefaler du starter helt ned i 75-100ug første gang, bare for å bli kjent med rusmiddelet. etter det kan du gjerne øke til 150-200ug for å trippe hardere, men om du ønsker å øke i dosene videre gjerne hold deg under 300ug! jeg føler selv at dette er grensen og jeg begynner å miste kontroll.

andre småting: ta det på en god dag, vær uthvilt, ha trygge og ryddige omgivelser, ha en venn å kunne snakke ærlig med å be om hjelp av, og spis et godt måltid et par timer før!
🍁420🍁
Trådstarter
Men la oss si jeg tar første tur med benzo bare for å gjøre meg klar så tar jeg neste trip uten benzo. Er det en god ide?

Og en annen ting vær gang jeg tar mdma ender jeg opp med å ringe 113, hvordan unngå det?
Sist endret av vet_ikke_jeg; 9. oktober 2020 kl. 00:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Woot, du ender alltid opp med å ringe 113 når du tar emma? Pleier det å gå ille da eller?
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Jeg har planlagt å prøve LSD for å skjekke om det hjelper meg psykisk.

Men jeg er redd for det, redd for å få bad trip eller psykose osv.

Har noen tips, jeg har aldri prøvd psykedelika før har prøvd mdma, og amteamin har hatt psykose før kan det øke risikoen ?men aldri noe annet, hvilken dose bør jeg ta, hvor kjøpe test kit, hvordan gjøre meg klar, jeg har hørt at om man er redd for å få bad trip når den kicker inn får man bad trip hvordan unngå det, hva bør jeg gjøre under turen, hvor bør jeg være under turen, burde jeg prøve annen psykedelika før LSD, hva burde jeg ta med meg på turen?


Jeg har angst så.

Så kan angst endre ting med trippen.
Vis hele sitatet...
Jeg blir ikke lei trippen i det hele tatt. Jeg lager meg en spilleliste med musikk som går over 12 timer og da er jeg good. Så lenge jeg bare sitter i stolen min og bare hører på musikk hele tiden så forsvinner min fysiske kropp og jeg blir en del av musikken ^^ Bare prøv å meditere deg inn i musikken på en måte.
Hvis du har dårlige tanker enten før eller under trippen kan det ødelegge. Det som skjer når man tar psykedelika er at egoet begynner og brytes ned og det kan føles ut som å dø. Så lenge du bare lar det skje så er det greit. Det handler om å forstå og respektere at man har inntatt et stoff som potensielt sett kan reinkarnere deg, på samme måte som føniksen til humlesnurr i harry potter. Hvis du prøver og "sloss" imot LSD imens du er på LSD kommer det til å gå dårlig fort. Bare overgi deg selv til følelsen av "død" Du kommer ikke til å fysisk dø selv om ego ditt forteller deg "din idiot hva har du gjort? du prøver å drepe meg!"

Lykke til
Hvis du ringer 113 hver gang du tar MDMa tenker jeg det er en jævlig sterk indikator på at du bør holde deg unna syre.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Hvis du ringer 113 hver gang du tar MDMa tenker jeg det er en jævlig sterk indikator på at du bør holde deg unna syre.
Vis hele sitatet...
Skulle ønske jeg prøvde LSD for et år siden på den tiden jeg ikke var redd noe, jeg ringer mdma fordi jeg føler pulsen øke å svetten rene å tenker nå dør jeg nå dør jeg å ringer 113 å sier jeg tror jeg tar en overdose.
Ok, hvis det er grunnen så er jo økt puls og svette hele greia med å komme opp på MA, ingenting farlig med det. Men hvis du blir så vettskremt bare av det så tenker jeg at syre ikke er noe for deg i det hele tatt.
Jeg tenker også det at det kanskje ikke virker som psykedelika er helt tingen for deg. Hvis du friker ut såppass at du ringer 113 hver gang du tar mdma. Ihvertfall ikke der du er i livet nå.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Ok, hvis det er grunnen så er jo økt puls og svette hele greia med å komme opp på MA, ingenting farlig med det. Men hvis du blir så vettskremt bare av det så tenker jeg at syre ikke er noe for deg i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
En annen ting og det er altid på oppturen på Emma jeg blir redd men når oppturen er over er angsten å alt vekk, jeg har jo tatt Emma mange ganger uten å bli redd men nå i det siste har det vert sånn.
det der er helt vanlig, mange opplever å få litt angst og at ting generelt føles veldig følelsesmessig overveldende på comeup, det skjer meg også fra tid til annen Men som du selv merker hver gang så går det over. Tar du det alene siden du alltid ender opp med å ringe sjukebil, fordi hvis du tar det med kompiser så synes jeg de bør ha vett nok til å stoppe deg for å være ærlig. Jeg vil tro det har noe å gjøre med doseringa di, hva ligger den på?
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
det der er helt vanlig, mange opplever å få litt angst og at ting generelt føles veldig følelsesmessig overveldende på comeup, det skjer meg også fra tid til annen Men som du selv merker hver gang så går det over. Tar du det alene siden du alltid ender opp med å ringe sjukebil, fordi hvis du tar det med kompiser så synes jeg de bør ha vett nok til å stoppe deg for å være ærlig. Jeg vil tro det har noe å gjøre med doseringa di, hva ligger den på?
Vis hele sitatet...
Sånn er mdma for meg, jeg går å henter 20knips tar en halv (siden det er under 150mg) så når den turen er over og jeg er deprimert tenker jeg en knips kan vell ikke skade så kommer oppturen jeg tenker helvete jeg skulle ikke gjort det, andre ganger er når jeg går å kjøpe ecstasy som har stått på nettet innholder andre ting en mdma men jeg tar den like vell. Doseringen er på 100-300mg har vert noen ganger oppå 0,5-0,7g
Anonym bruker
"Omgitt Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
høres ut for meg som om dette ikke er riktig tid for deg å utforske LSD. du burde nok ordne opp litt med psyken først.
Du burde virkelig ikke ta LSD om du får panikkangst og ender opp med å ringe 113 på MDMA.. Men noe forteller meg at du ikke kommer til å høre på den slags tilbakemelding uansett så jeg kan like gjerne komme med noen tips hvis/når du imot all formodning velger å trippe for første gang.

Først og fremst, ikke tripp alene. Det er det dummeste du kan gjøre første gang. Ha med deg noen, og sørg for at du er i et bra headspace og i omgivelser du føler deg trygg i. Hold deg for gudsskyld GODT under 200μg. Effekten av dette rusmidellet øker eksponensielt med mengden du tar. 100μg er perfekt, og er på ingen måte en lav eller svak dose. Folk som forteller deg noe annet har enten blitt løyet til angående hvor sterke lapper de hadde eller tatt noe annet en LSD.

Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Men la oss si jeg tar første tur med benzo bare for å gjøre meg klar så tar jeg neste trip uten benzo.
Vis hele sitatet...
Jeg fraråder deg sterkt fra å ta noe som helst annet en LSD under hele trippen din. Du skal kjenne på hele spekteret av følelser som dukker opp hvis du faktisk ønsker å bruke LSD som et introspektivt verktøy. De ubehagelige tankene og følelsene som ofte oppstår (gjerne tidlig i trippen) er normale, og følelsen av å beseire disse er like givende hver gang. Du må gjerne ha et par benzoer liggende bare for å ha muligheten til å avslutte, men prøv å ikke bruke dem. Se på de som støttehjul du mest sannsynligvis ikke trenger.

Prøv å ikke ta benzo mot slutten av trippen din heller. Overgangen fra å trippe til å sakte men sikkert bli mer og mer klar i hodet er et kritisk punkt. Det er ofte her man integrerer og reflekterer over hva som har hendt under trippen din.

Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Jeg har planlagt å prøve LSD for å skjekke om det hjelper meg psykisk.
Vis hele sitatet...
Husk at LSD et veldig uforutsigbart stoff. Hver eneste gang du tar det kan du få en helt ny opplevelse. Du må derfor i bunn og grunn ville gjøre dette ut av nyskjerrighet, og ikke i et forsøk på å kurere noe som helst. Det kan potensielt gi deg innsikt, men ikke ta det for gitt.
Sist endret av Juicekongen; 9. oktober 2020 kl. 05:46.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Du burde virkelig ikke ta LSD om du får panikkangst og ender opp med å ringe 113 på MDMA.. Men noe forteller meg at du ikke kommer til å høre på den slags tilbakemelding uansett så jeg kan like gjerne komme med noen tips hvis/når du imot all formodning velger å trippe for første gang.

Først og fremst, ikke tripp alene. Det er det dummeste du kan gjøre første gang. Ha med deg noen, og sørg for at du er i et bra headspace og i omgivelser du føler deg trygg i. Hold deg for gudsskyld GODT under 200μg. Effekten av dette rusmidellet øker eksponensielt med mengden du tar. 100μg er perfekt, og er på ingen måte en lav eller svak dose. Folk som forteller deg noe annet har enten blitt løyet til angående hvor sterke lapper de hadde eller tatt noe annet en LSD.



Jeg fraråder deg sterkt fra å ta noe som helst annet en LSD under trippen hele trippen din. Du skal kjenne på hele spekteret av følelser som dukker opp hvis du faktisk ønsker å bruke LSD som et introspektivt verktøy. De ubehagelige tankene og følelsene som ofte oppstår (gjerne tidlig i trippen) er normale, og følelsen av å beseire disse er like givende hver gang. Du må gjerne ha et par benzoer liggende bare for å ha muligheten til å avslutte, men prøv å ikke bruke dem. Se på de som støttehjul du mest sannsynligvis ikke trenger.

Prøv å ikke ta benzo mot slutten av trippen din heller. Overgangen fra å trippe til å sakte men sikkert bli mer og mer klar i hodet er et kritisk punkt. Det er ofte her man integrerer og reflekterer over hva som har hendt under trippen din.



Husk at LSD et veldig uforutsigbart stoff. Hver eneste gang du tar det kan du få en helt ny opplevelse. Du må derfor i bunn og grunn ville gjøre dette ut av nyskjerrighet, og ikke i et forsøk på å kurere noe som helst. Det kan potensielt gi deg innsikt, men ikke ta det for gitt.
Vis hele sitatet...
La oss si jeg tar 1mg alprazolam og 150ug LSD bare for å gjøre meg klar for en skikkelig, eller om jeg starter med svært lave doser som 20ug bare for å gjøre kroppen vandt til det?
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
La oss si jeg tar 1mg alprazolam og 150ug LSD bare for å gjøre meg klar for en skikkelig
Vis hele sitatet...
Ta heller 100ugs og ingen alprazolam. Vent med å ta det til du eventuelt føler at du trenger det. Med mlndre det er slik at du har resept og må ta det for å fungere. Men da ville jeg kanskje ikke tuklet med LSD i det hele tatt.

Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
eller om jeg starter med svært lave doser som 20ug bare for å gjøre kroppen vandt til det?
Vis hele sitatet...
Kroppen vender seg aldri til LSD på samme måte som den bygger toleranse og avhengighet til andre stoffer, så jeg ser ikke helt vitsen.

Igjen, effekten av 100ugs er mye mer en 20 * 5, så du vil heller ikke få særlig bra inntrykk av opplevelsen på 20ugs.150ugs tror jeg også er altfor mye for en førstegangs tripp, spesielt for en med angst. 70-100ugs er en optimal sweetspot. Du vil da kunne ha en veldig god mental kontroll på ting samtidig som du turer ganske heftig.
Sist endret av Juicekongen; 9. oktober 2020 kl. 07:05.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
La oss si jeg tar 1mg alprazolam og 150ug LSD bare for å gjøre meg klar for en skikkelig, eller om jeg starter med svært lave doser som 20ug bare for å gjøre kroppen vandt til det?
Vis hele sitatet...
Ikke gjør det. Utifra det jeg har lest er ikke du klar for LSD i det hele tatt.
Dropp tanken fram til hodet ditt er klar for en trip.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legg alt av psykedelika på hylla inntil videre. Og andre drugs forsåvidt. Start med et år. Fokuser på å utvikle deg som person, skole, jobb, dame, hobby etc, og når du har oppnåd noe og er på et bedre sted i livet så kan du ta en vurdering senere.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Med tidligere psykose er det ikke tilrådelig.

Du kan ha en arvelig sårbarhet som kan bli uttrykt fullt ut og føre til at du blir helt ufør og ute av stand til å leve normalt.

Potensielt alt kan bli tatt fra deg; lappen, roen, evnen til å jobbe, selvstendigheten, alt som et mensch trenger og behøver.

Knapt 1/3 med paranoid schizofreni kommer noen gang tilbake til lønnet arbeid, og de stiller sist i svært mange køer.

Har du arvelig sårbarhet i familien, og har fått konstatert psykose i helsevesenet, så gambler du
potensielt bort alt som et kult og normalt her i livet

Hva i alle dager syns du selv kan begrunne et slikt eksperiment eller gjøre en sånn "byttehandel" verdt det?

"Sjekke om det hjelper meg psykisk"
Sist endret av meaculpaUIO; 9. oktober 2020 kl. 13:40.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Med tidligere psykose er det ikke tilrådelig.

Du kan ha en arvelig sårbarhet som kan bli uttrykt fullt ut og føre til at du blir helt ufør og ute av stand til å leve normalt.

Potensielt alt kan bli tatt fra deg; lappen, roen, evnen til å jobbe, selvstendigheten, alt som et mensch trenger og behøver.

Knapt 1/3 med paranoid schizofreni kommer noen gang tilbake til lønnet arbeid, og de stiller sist i svært mange køer.

Har du arvelig sårbarhet i familien, og har fått konstatert psykose i helsevesenet, så gambler du
potensielt bort alt som et kult og normalt her i livet

Hva i alle dager syns du selv kan begrunne et slikt eksperiment eller gjøre en sånn "byttehandel" verdt det?

"Sjekke om det hjelper meg psykisk"
Vis hele sitatet...
Har hatt en psykose i mitt liv på amfetamin fordi jeg var våken 2 døgn uten mat og på 3G speed samme dagen som psykosen den varte kun rund 10 timer ca.
At du har hatt rusutløst psykose før gjør deg ekstra utsatt for å kunne få det igjen og psykedelika er ikke noe unntak der. Går du rundt med angst også så gjør det også overstimulering (psykosetriggende) av hjernen lett så jeg ville fraråda deg å fikle med rusmidler igjen. Skal du ta så ta en veldig lav dose og vent lenge til neste gang med høyere dose!
🍁420🍁
Trådstarter
Okey etter å ha lest alt dette skal jeg ikke ta LSD alikavell, men takk for tips osv. Holder meg til nøtter (mener ikke det er noe bedre men det er noe jeg har erfaring med) tusen takk for hjelp.
LSD gir deg en lærepenge, om du tar sånn ca. nok. Og hva som er nok, avhenger av person.
Fikk en skikkelig "fuck you" finger i fjeset da jeg tok det, det være seg intense kognitive tanker om meg selv, matvaner, rusvaner, hva politikk EGENTLIG dreier seg om etc...

Det er noe man må være klar for. Og man vil gjerne forklare folk om denne "oppvekkelsen".
Og husk; de rundt deg er absolutt ikke klare for det. Mora og faren din kommer ikke til å skjønne en dritt av syrepratet ditt, dama di kommer ikke til å forstå hvorfor influensere/facebook-folk tjener penger, og grunnen til at legemiddel-industrien bare vokser... Du kan bare glemme å forklare slikt for dem.

Vil du IKKE vite hvem du er, hva verden drives av, eller hvor du ender opp, er ikke LSD noe for deg. Vi blir født uten ønske om det, avlet i et system, finner glede i gadgets, kunst, og et jag og dør pga. sykdom. Enkelt forklart.
Anonym bruker
"Vanskelig Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du vurdert å prøve ketamin behandling mot angst og depresjon!? Det er lovlig å du blir fulgt opp av lege gjennom hele seansen. Var en fantastisk og sterkt terapeutisk opplevelse for meg.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Men la oss si jeg tar første tur med benzo bare for å gjøre meg klar så tar jeg neste trip uten benzo. Er det en god ide?

Og en annen ting vær gang jeg tar mdma ender jeg opp med å ringe 113, hvordan unngå det?
Vis hele sitatet...
Benzo vil gjøre trippen helt unødvendig ser ikke poenget med å trippe hvis du tar benzo først for "sikkerhetsskyld".

Hvis du ender med å ringe 113 når du tar mdma så er det ganske åpenbart at mdma og psykedelika ikke er noe for deg og kan bli fatalt for huet og evn kroppen din!
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Med tidligere psykose er det ikke tilrådelig.

Du kan ha en arvelig sårbarhet som kan bli uttrykt fullt ut og føre til at du blir helt ufør og ute av stand til å leve normalt.

Potensielt alt kan bli tatt fra deg; lappen, roen, evnen til å jobbe, selvstendigheten, alt som et mensch trenger og behøver.

Knapt 1/3 med paranoid schizofreni kommer noen gang tilbake til lønnet arbeid, og de stiller sist i svært mange køer.

Har du arvelig sårbarhet i familien, og har fått konstatert psykose i helsevesenet, så gambler du
potensielt bort alt som et kult og normalt her i livet

Hva i alle dager syns du selv kan begrunne et slikt eksperiment eller gjøre en sånn "byttehandel" verdt det?

"Sjekke om det hjelper meg psykisk"
Vis hele sitatet...
Jeg er grunnleggende enig i dette og glad for at TS skriver at han/hun ikke vil ta LSD allikevel (antagelig er ikke nøtter noe bedre, hva nå enn det er).

Men jeg lurer på om psykosen som beskrives av TS nødvendigvis sier noe om økt sjanse for å utvikle en psykoselidelse.

Hvor mange av oss ville utløst en psykose av å være våken 2 døgn uten mat på 3g amfetamin?

Søvnmangel alene øker sjansen for å oppleve psykoselignende symptomer, som hallusinasjoner og paranoia

(om man lider av søvnmangel er det ikke uvanlig å få utskrevet seroquel, som er antipsykotisk, det virker altså som det er en kobling mellom søvn og psykose (drømmer?))

Hva sier dette om sannsynligheten for å oppleve en senere psykose?
Dersom du har hatt én psykotisk episode kan din sannsynlighet for å utvikle en psykoselidelse anslås avhengig av andre faktorer som:
- Hvor lenge psykosen varte
- Sakte utvikling av psykosesymptomer (insidious mode of onset) gjør deg mer disponert
- Negative psykosesymptomer (ikke verre, men reduserende - redusert motivasjon, redusert emosjonell intensitet, motsetning til positive - additive, symtpomer - høre stemmer, se ting som ikke er der)
- Hva slags tilpasningsevne du har fra før av (desto bedre premorbid tilpasningsevne du har; desto bedre du knytter bånd til andre og "lykkes" i det du gjør, desto bedre)
-Suisidal historikk
- Comorbid substance use disorders, altså vedvarende bruk av rusmidler til tross for betraktelige negative konsekvenser. Min favoritt.

Mannlig kjønn, fattigdom, dårlig familiesituasjon, osv kan også være relevant.

Jeg synes fortsatt TS burde holde seg unna LSD (og nøtter) men hvordan psykose utvikler seg er både interessant, og ikke svart-hvitt. Rådet er dog: ikke ta.
Sist endret av Bær; 10. oktober 2020 kl. 02:54.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er det store spørsmålet, om man via rusbruk kan indusere et likt funksjonstap, dvs at rusutløst schizofreni eller psykoser ligner nok, og er permanent, der man samtidig har utelukket arvelighet og har seponert fra rusmidlene.

Det er et tema for en hel tråd alene, og meget politisert av motstående lobbyister i ruspolitikken. Og det er fortsatt helsevesen som må innrømme usikkerheten og sin reelle praksis rundt rus og psykose, som mange har misforstått
Sist endret av meaculpaUIO; 10. oktober 2020 kl. 03:01.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Bær Vis innlegg
Jeg er grunnleggende enig i dette og glad for at TS skriver at han/hun ikke vil ta LSD allikevel (antagelig er ikke nøtter noe bedre, hva nå enn det er).

Men jeg lurer på om psykosen som beskrives av TS nødvendigvis sier noe om økt sjanse for å utvikle en psykoselidelse.

Hvor mange av oss ville utløst en psykose av å være våken 2 døgn uten mat på 3g amfetamin?

Søvnmangel alene øker sjansen for å oppleve psykoselignende symptomer, som hallusinasjoner og paranoia

(om man lider av søvnmangel er det ikke uvanlig å få utskrevet seroquel, som er antipsykotisk, det virker altså som det er en kobling mellom søvn og psykose (drømmer?))

Hva sier dette om sannsynligheten for å oppleve en senere psykose?
Dersom du har hatt én psykotisk episode kan din sannsynlighet for å utvikle en psykoselidelse anslås avhengig av andre faktorer som:
- Hvor lenge psykosen varte
- Sakte utvikling av psykosesymptomer (insidious mode of onset) gjør deg mer disponert
- Negative psykosesymptomer (ikke verre, men reduserende - redusert motivasjon, redusert emosjonell intensitet, motsetning til positive - additive, symtpomer - høre stemmer, se ting som ikke er der)
- Hva slags tilpasningsevne du har fra før av (desto bedre premorbid tilpasningsevne du har; desto bedre du knytter bånd til andre og "lykkes" i det du gjør, desto bedre)
-Suisidal historikk
- Comorbid substance use disorders, altså vedvarende bruk av rusmidler til tross for betraktelige negative konsekvenser. Min favoritt.

Mannlig kjønn, fattigdom, dårlig familiesituasjon, osv kan også være relevant.

Jeg synes fortsatt TS burde holde seg unna LSD (og nøtter) men hvordan psykose utvikler seg er både interessant, og ikke svart-hvitt. Rådet er dog: ikke ta.
Vis hele sitatet...
Nøtter er benzo vet det ikke er noe bra men jeg bruker drugs smart Mot angst. Vet jeg burde holde meg unna derfor jeg har planlagt å bli rusfri og jeg tenkte LSD kunne hjelpe meg til å finne min spirituelle meg selv.
🍁420🍁
Trådstarter
Bestilte 100mg 2-cb som jeg skal ta også tar jeg LSD etterpå.
Du tror ikke depresjonen din kan ha sammenheng med at du tar mange hundre milligram mdma, for så å "reparere" nedturen med mer mdma og knips?
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Nøtter er benzo vet det ikke er noe bra men jeg bruker drugs smart Mot angst. Vet jeg burde holde meg unna derfor jeg har planlagt å bli rusfri og jeg tenkte LSD kunne hjelpe meg til å finne min spirituelle meg selv.
Vis hele sitatet...
Hvis du ønsker personlig utvikling må du slutte spise piller for å dempe angsten. Den er der for en grunn, og den grunnen må du finne ut av.
Sist endret av psilocybinladen; 12. oktober 2020 kl. 10:13.
Vær forberedt på å miste kontroll. Det kan være helt supert hvis du "go with the flow" og helt jævlig hvis du kjemper i mot. Lykke til
▼ ... over en uke senere ... ▼
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av psilocybinladen Vis innlegg
Hvis du ønsker personlig utvikling må du slutte spise piller for å dempe angsten. Den er der for en grunn, og den grunnen må du finne ut av.
Vis hele sitatet...
Jeg kan grunnen til angsten det er traumer.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Jeg kan grunnen til angsten det er traumer.
Vis hele sitatet...
har ikke lest noe særlig, så vet ikke om dere har nevnt det... men hvis du er redd for å få badtrip så blir resultatet at du får badtrip, selfølgelig får du ikke 100% badtrip men sjansen for det er mye større.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
så ikke ta psykedeliske stoffer hvis du ikke er klar, så må du selfølgelig lese deg opp på hva slags stoff du inntar
Hvis du gjør det, så skriv en trio rapport ihvertfall. Du kan jo notere ned hva som skjer i toppen, så har du noe å stuke med også. Men jeg fraråder deg på det sterkeste, 100uq (som er en "liten" dose) er kraftig nok til at du mister kontrollen. Men da er du advart.
🍁420🍁
Trådstarter
jeg bestilte 5 kapsler med 2-cb jeg endte opp med å selge fordi jeg var redd, men litt senere fant jeg ut at lv knips innholdet 2-cb og den har jeg prøvd å fikk halliser, jeg skrev det i denne tråden men crew slettet det??? Som vill si jeg har prøvd psykedelika uten problem før. Men hvorfor i all verden sletter crew det brøt ikke reglemanget?
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
jeg bestilte 5 kapsler med 2-cb jeg endte opp med å selge fordi jeg var redd, men litt senere fant jeg ut at lv knips innholdet 2-cb og den har jeg prøvd å fikk halliser, jeg skrev det i denne tråden men crew slettet det??? Som vill si jeg har prøvd psykedelika uten problem før. Men hvorfor i all verden sletter crew det brøt ikke reglemanget?
Vis hele sitatet...
2cb i små doser (Mindre enn 30mg) vil jeg si at kan oppleves som en syretrip eller sopptur når det er kommer til det visuelle, men LSD og Sopp er i en helt annen gate når det kommer til headspace og hvordan det påvirker hodet ditt. Personlig liker jeg ikke LSD i det hele tatt da det rett og slett blir for mye headspace og bodyload for min smak. Synes 2cb er artig en gang i blant.

Om det er 2cb i knips så er det som regel en liiiiten dose, altså mindre enn 10mg. Personlig synes jeg at mdma+2cb er noe helt annet enn å ta 2cb alene.

Om du har så mye angst og er redd for at det skal gå dårlig på LSD; så tror jeg at jeg ville holdt meg unna.