Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 858
Det hele begynte med den kjipe bootmgr missing feilmeldingen når jeg skulle boote. Denne har jeg fått før, og fikset da problemet i cmd på windows-cd boot.
Dette fungerte ikke denne gangen, så jeg gravde meg dypere i feilsøkingen på google, uten hell.

Først prøvde jeg rett og slett å fikse "bootmgr missing" problemet, da viste også hoveddisken seg (sata) men ikke ssd disken hvor windows var installert. Nå vises plutselig ingen av harsiskene og jeg har derfor heller ingen steder å reinstallere windows på! Jeg har prøvd alt, system recovery, /fixmbr /fixboot osv... Men nå virker det som den ikke finner noe annet en cd-rom.

Siste utvei har alltid vært reformatering, men nå kan jeg ikke det heller. Hva skal jeg gjøre? Har alltid klart å google meg fram til en løsning, men nå vurderer jeg for første gang å betale en proff til å fikse problemet.

Jeg kjører forøvrig windows 10, har egenbygget pc som har fungert fint i ca 3 år.
Sist endret av Cheese; 12. november 2015 kl. 18:37.
Du kan prøve å boote opp med Gparted for å se om diskene er mulige å oppdage. Om ikke, ville jeg tatt en feilsøkingsrunde på tilkoblinger i maskinen. Se til at alt er koblet som det skal. Det kan hende i verste fall at det er hovedkortet ditt som er feilende, men prøv først med Gparted. Denne kan legges på bootable usb eller via cd.
-usbdu kan lage deg en boot usb med for eksempel en ir annen linux distro. du går da inni bios velger i boot-priority=usb boot. så live booter du fra usb.. går inn på datamaskin, å formaterer alle disker fullstendig. så kan du prøve å boote ijenn med windows