Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6459
Har litt lyst til å prøve strutsekjøtt, men har ingen planer om å dra til Afrika i nærmeste fremtid. Det jeg lurer på er om det er noen freaks her som har importert struts eller annet eksotisk kjøtt til Norge utenom bedrift. Er det i det hele tatt mulig med tanke på at kjøttet skal holde seg under frakt. Er det for eksempel norske eller svenske bedrifter som driver med import og eksport av kjøtt på bestilling

Litt off-topic kanskje, men om det ovenfoer er uaktuelt, er det restauranter i Akershus/Oslo S som serverer struts?
Du kan jo spørre pent her: http://www.stirling.no/dyrene-vare
Om ikke annet kan du vel få et egg og ruge ut... God mat kan være vært og vente på...
Er en stund siden jeg var på Nordby supermarked for harryhandel, men mener de hadde kenguru og struts i en av frysediskene. Du kan jo muligens prøve å ringe så du sparer deg for en langtur.
Sitat av ZuppeGjøken Vis innlegg
Er en stund siden jeg var på Nordby supermarked for harryhandel, men mener de hadde kenguru og struts i en av frysediskene. Du kan jo muligens prøve å ringe så du sparer deg for en langtur.
Vis hele sitatet...
Har kjøpt kengurumedaljong på nordby en gang, men struts aner jeg ikke noe om.
Sist endret av Freddy_fred5; 1. februar 2015 kl. 21:45.
Parkettetterligning
En kompis sa de hadde struts på restauranten på dyreparken i Kristiansand. Dette kan sikkert være 5 år siden så kan godt hende de har sluttet med det. Kanskje en type innvandrerbutikk har? Hvis noen er flinke til å ta inn utypisk mat er det de.
Sitat av ZuppeGjøken Vis innlegg
Er en stund siden jeg var på Nordby supermarked for harryhandel, men mener de hadde kenguru og struts i en av frysediskene. Du kan jo muligens prøve å ringe så du sparer deg for en langtur.
Vis hele sitatet...
Jeg var der i helga, og kan bekrefte at de fortsatt selger strutsekjøtt.
Det finst framleis fleire strutsegardar i Noreg, etter den noko underlege landbrukspolitikken på nittitalet. Du får kjøpt strutsekjøt om du tek kontakt med nokre av desse. Eg har berre prøvd strutseburgeren frå garden i Fyllingsdalen, Bergen, men har og sett fleire restaurantar i området som har servert strutsemedaljong...
Ta kontakt med din lokale Meny butikk Dem kan bestille for deg.


Hilsen tidligere meny ansatt
Ta deg en tur til Jacobs på Holtet, hvis de ikke har det inne så skaffer de det nok for deg.
Ikke akkurat det du ser etter, men Narvesen solgte blant annet strutse og krokodille pølser for et par månder siden,.ikke spesielt godt
På Europris på svinesund har de både struts, krokodille, klapperslange, antilope og alt annet mye rart.
Sitat av snegler Vis innlegg
Eg har berre prøvd strutseburgeren frå garden i Fyllingsdalen, Bergen...
Vis hele sitatet...
Smakte det?
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Smakte det?
Vis hele sitatet...
En av de beste burgerne jeg har smakt!
Sitat av Sy7KGJK5cPd6 Vis innlegg
Du kan jo spørre pent her: http://www.stirling.no/dyrene-vare
Om ikke annet kan du vel få et egg og ruge ut... God mat kan være vært og vente på...
Vis hele sitatet...

haha, litt off-topic men, syntes dette lignet i overkant på Atle Antonsen, døde litt!
Sist endret av Beecher; 2. februar 2015 kl. 10:19.
De solgte Strutseburger på Valkyrien Grill på Majorstua, vet ikke om de har enda, utrolig gode! http://www.yelp.no/biz/valkyrien-grill-oslo
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av frank_l Vis innlegg
De solgte Strutseburger på Valkyrien Grill på Majorstua, vet ikke om de har enda, utrolig gode! http://www.yelp.no/biz/valkyrien-grill-oslo
Vis hele sitatet...
Når var sist du fikk tak i burgeren dems?
Ved årtusenskiftet (+/- 10 år) var det en rekke bønder på bl.a. Hedmarken, som prøvde seg på struts. En nabo til gården jeg jobbet på, hadde en del struts. Og jeg skal innrømme det var litt snålt å se de gedigne fuglene løpte rundt der.

Sirkuset startet for dem er relativt enkle å fø opp, kan være ute og gir relativt grei avkastning. Men det ble en fiasko, da slakteriene ikke hadde utstyr eller noe mye vilje til å slakte dem. Ellers så ble kjøttet priset ut av markedet. Husker strutsekjøtt var oppunder 400 kr/kg, noe som mindretallet har lommebok til. Så det er vel disse faktorene, som ble endeliktet til denne næringa.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Ved årtusenskiftet (+/- 10 år) var det en rekke bønder på bl.a. Hedmarken, som prøvde seg på struts. En nabo til gården jeg jobbet på, hadde en del struts. Og jeg skal innrømme det var litt snålt å se de gedigne fuglene løpte rundt der.

Sirkuset startet for dem er relativt enkle å fø opp, kan være ute og gir relativt grei avkastning. Men det ble en fiasko, da slakteriene ikke hadde utstyr eller noe mye vilje til å slakte dem. Ellers så ble kjøttet priset ut av markedet. Husker strutsekjøtt var oppunder 400 kr/kg, noe som mindretallet har lommebok til. Så det er vel disse faktorene, som ble endeliktet til denne næringa.
Vis hele sitatet...
Har også hørt at en annen av grunnene til at det ble slutt på strutseoppdrettet var at folk flest rett og slett ikke syntes strutsekjøtt var spesielt godt.
Har sett både kenguru, krokodille å strutsekjøtt på norbysenteret. Er vel en delikatesse butikk rundt sandvika ett eller annet sted som også kanskje har det, husker dog ikke hvor eller hva butikken heter hehe lite til hjelp. men ikke umulig å få tak i.
Hei.
Jeg var på Thon-senteret i Charlottenberg i dag. De hadde to typer strutsekjøtt; strutsebiff og strutsefilet.

Kostet 79,90 sek og 89,90 sek for noen helt okey biter med tanke på at dette er kjøtt litt utenom det vanlige.