Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 9882
Jeg skal til Sunny Beach med noen venninner i sommer.
Jeg har hørt at politiet er totalt korrupt, og kriminaliteten er skyhøy.
Er det noen her som har opplevd noen ubehagelige opplevelser der nede?
Eller var det bare positive opplevelser?
Sist endret av Endorfin; 7. april 2014 kl. 20:08.
Jeg var der for noen år siden, og jeg kan ikke akkurat si at vi hadde noen negative erfaringer med skyhøy kriminalitet som du kaller det. Ble tatt i fartskontroll og slapp unna med å betale omlag 50 norske kroner, så noe korrupt politi finnes nok. Det skal nevnes at dette ikke var ved Sunny Beach, men lengre nord når vi var på en kjøretur. Alt i alt vil jeg si at Sunny Beach er en fin plass og reise, og ikke noe verre enn andre såkalte "party-reisemål". Men det er mine erfaringer så klart.
Sitat av Dumpventil Vis innlegg
Jeg var der for noen år siden, og jeg kan ikke akkurat si at vi hadde noen negative erfaringer med skyhøy kriminalitet som du kaller det. Ble tatt i fartskontroll og slapp unna med å betale omlag 50 norske kroner, så noe korrupt politi finnes nok. Det skal nevnes at dette ikke var ved Sunny Beach, men lengre nord når vi var på en kjøretur. Alt i alt vil jeg si at Sunny Beach er en fin plass og reise, og ikke noe verre enn andre såkalte "party-reisemål". Men det er mine erfaringer så klart.
Vis hele sitatet...
Det var godt å høre! Jeg har nemlig hørt om to gutter som sparket ned en parasoll. Selv om parasollen ikke en gang ble ødelagt, måtte de betale 4000 i bot, eller settes i fengsel. De ville snakke med norsk politi, men det fikk de ikke lov til. Derfor måtte de betale. Dette leste jeg altså i en nettavis.

Jeg har også hørt om mye voldsepisoder som har skjedd der nede. Ikke minst drap! Men alle drapene er jo lenge siden.
Sist endret av Endorfin; 7. april 2014 kl. 20:40.
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Det var godt å høre! Jeg har nemlig hørt om to gutter som sparket ned en parasoll. Selv om parasollen ikke en gang ble ødelagt, måtte de betale 4000 i bot, eller settes i fengsel. De ville snakke med norsk politi, men det fikk de ikke lov til. Derfor måtte de betale. Dette leste jeg altså i en nettavis.

Jeg har også hørt om mye voldsepisoder som har skjedd der nede. Ikke minst drap! Men alle drapene er jo lenge siden.
Vis hele sitatet...
Vist du klarer å oppføre deg så får du nok ikke juling der borte. Det at de fikk bot for å sparke ned parasollen høres egentlig fair ut. Kanskje beløpet var litt drøyt.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Vist du klarer å oppføre deg så får du nok ikke juling der borte. Det at de fikk bot for å sparke ned parasollen høres egentlig fair ut. Kanskje beløpet var litt drøyt.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det er fair å gi bot for å bare velte en parasoll. Det er jo bare å sette den opp igjen, så er den like fin. De kan godt prate til dem og gi dem en advarsel. Men å gi bot for noe sånt synes jeg er drøyt.

Jeg har gjort en del søk på Sunny Beach, og jeg har sett at statistikken på ran og tyverier er høy. Da trenger man ikke være drittsekk. Da holder det med å være en tilfeldig person.
Sist endret av Endorfin; 7. april 2014 kl. 21:18.
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Jeg skal til Sunny Beach med noen venninner i sommer.
Jeg har hørt at politiet er totalt korrupt, og kriminaliteten er skyhøy.
Er det noen her som har opplevd noen ubehagelige opplevelser der nede?
Eller var det bare positive opplevelser?
Vis hele sitatet...
Har reist mye i verden, men aldri hatt så mye problemer som på Sunny Beach. Aldri mer!

Bolere jobber på stranda der de leier hver sine parseller av mafiaen som igjen finansierer korrupte kommetopper. Legger du deg ned på deres del forlanger de at du leier liggestol eller parasoll. Sier du nei skal de ha penger uansett og kaster sand på og blir fysiske for å få deg vekk.

Innpåslitne og smiskete innkastere står utenfor restauranter og utesteder. Utrolig mye lav standard på maten der med priser som ikke er spesielt gunstige. På et sted opplevde jeg å få kylling som var stekt utenpå og rå og frossen inni. Da jeg ikke kunne spise det sendte jeg det ut igjen. Kom tilbake fra kjøkkenet fremdeles rå inni. Klagde en gang til og da fikk jeg en varmeanretning med et telys under! Da jeg ikke ønsket slik mat ville jeg gå, men da var innkasterne blitt torpedoer, betale måtte jeg.

Tok taxi fra hotellet flere ganger til faste lave priser fra hotellet med prisliste. Skulle hjem og til flyplassen måtte resepsjonen ringe etter taxi. Halvveis til flyplassen så jeg at denne taxien hadde taxtameter, det sto allerede på norsk pris oslo- gardemoen, selv om vi ikke var halvveis.

Fremme gav jeg pengene oppgitt på prislisten på hotellet til sjåføren. Han hisset seg voldsomt opp og prøvde å stjele bagasjen min. Fikk tak i bilnøklene hans før han fikk stukket av. Ringte politiet som ikke snakket tysk eller engelsk, de la på røret hver gang.

Inne på flyplassen fikk jeg tak i en svensk reiseguide og politiet. De lo godt av taxisjåføren som ifølge dem forlangte en pengesum som var større enn deres månedslønn. De sa at det var et stort problem at det ikke er noen reguleringer rundt taxi. Hvem som helst kan sette et skilt på taket og kjøpe et taxtameter som de stiller slik de ønsker. Mange turister tør ikke protestere.

Har hørt utrolig mange andre negative historier fra Blody Beach, selv om ting nok er litt bedre enn før. Av alle fine steder i verden, hvorfor dra dit? Det er ikke noe der en ikke kan oppleve andre steder uten ubehagligheter og fare for helsa.

Hold dere unna denne plassen!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Alle steder kan man oppleve negative ting, men såfremt man tar forhåndsregler er ikke SB noe verre enn andre partysteder. Utelivet der er latterlig bra, og er det festing man er ute etter så er det definitivt plassen man vil dra. Jeg personlig opplevde null kriminalitet der, men maten var ikke spesielt god. Er man på fylletur så er nok maten det siste man tenker på da, litt Mac Donalds fikser bakfylla fint.

Som sagt, forhåndsregler er viktige. Alltid avtal taxipris på forhånd, vil de ikke det så finner du en annen taxi.
Har vært der, syns det var helt greit. Stranden var utrolig fin, men er flere år siden vi var der da, så det kan jo ha forandret seg

Eneste negative opplevelsen vi hadde var da en av oss ble antastet på bussen av en lokal fyr, men dette er noe man kan oppleve i alle land.

Vi følte oss ikke trygge utenom turistplassene, så vi holdt oss mest der det var andre turister. Maten var bra noen steder, og elendig andre, ingen av oss ble syke. På Mc Donalds fikk vi kål på Big Mac'en, altså ikke ett og ett blad, men et stykke kål på 1,5 cm

Det verste steder jeg har reist aleine på jentetur til var Tyrkia (i forhold til guttemas, osv), så har du noe å sammenligne med.
Pass på når du skal ta ut penger i disse "valutta boksene" De prøvde å scamme meg og dama for 400nok elns.

Forsåvidt det verste stedet jeg har vært på ferie noen gang. Masse mas og dårlig mat.

Jeg vil nesten ikke kalle det å dra dit ferie. Du blir mast på gjennom hele dagen for å kjøpe et eller annet crap. Du betaler alt for mye for latterlig dårlig mat, og det er ikke en dritt å gjøre i byen.
Sist endret av SkyMarshal; 8. april 2014 kl. 09:08.
Jeg var i Golden Sands 2008. Det er noe lignende Sunny Beach - kanskje mindre.

+ Billig mat og drikke. Men jeg kjøpte alltid forseglet merkevarer etter jeg en kveld tok i mot en drink på huset og ble dårlig. Da jeg var nede, hadde reiseselskapene anbefalt diverse resturanter, og resturantene hadde flagg fra reiseselskapet utenfor. Så da holdt vi oss på en av de resturantene.
+ Varme og sol. Helt grei sydenopplevelse. Vannet var klart og fint.
+ Et greit uteliv. Mange nordmenn/nordiske folk, så er du ute etter fyll og fest - er det kanskje en bra plass.

- Innpåslitne selgere. Overalt. På stranden, på vei til stranden, på hotellet. Disse stedene er bygd for turisme, og alle vil ha en del av de midlene du kommer ned med. Opplevde også at "innkastere" på utesteder ble ufin mot meg og damen min da vi takket nei. Ropte ting på bulgarsk.
- Ekstremt dårlig hygiene. Gjennomgående overalt. Luktet kloakk, det rann urin enkelte steder og skitne utesteder.

Når det kommer til korrupt politi, opplevde jeg faktisk ikke dette. Men det finnes mange historier der du kan google etter. Mesteparten av sakene er turistene selv sin feil. Tar du forhåndsregler, oppfører deg greit - tror jeg du kan få en grei ferie.

Kan du avbestille, ville jeg heller valgt en av byene på Kreta eller Magaluf-party-greier.
Som med andre partyreisemål anbefales det å bruke hodet når man ferdes, spesielt om nattetid. Ranere er i utgangspunktet på jakt etter drita fulle turister som ferdes alene i bakgater og lignende, og da sier det seg selv at du bør holde deg unna situasjoner som dette.

Drikk med måte, så vil du trolig slippe å havne i noe trøbbel. Det er klart at du kan ha uflaks, men det kan man jo også ha på alle andre typiske turistplasser.
Jeg har vært der. Synes det var kjempefint der,
men jeg så en badevakt som tok nakkegrep på 2 ungdommer som hadde tatt med en øl i et plastikk krus ut i vannet i sjøen, på flytemadrassen sin. Badevaktene var sikkert lei av berusede ungdommer, men så man litt etter var dett ungdommer på sin 1. tur til syden uten mamma og pappa, bare glad og lykkelig for endelig å komme ut på kammerat tur.
Et tilfelle ti: en godt voksen dame puttet noe oppi glasset til en yngre fyr, litt senere på kvelden så vi samme folkene, han så full at han visste ikke hva han gjorde.
Ta forholdsregler som man alltid må, egentlig alle steder, ikke spark ned parasoller å vær barnslig, bare oppfør deg så går det kjempefint :-) Synes det var en flott strand og mye å oppleve å se på.
Ha en god tur :-)
Har også vært der, dog var jeg liten og med familie. Har siden da hørt mye rare saker og skumle historier.

Jeg vil tro du kommer langt med normal "internasjonal" folkeskikk. Mange Nordmenn tror resten av verden er en lekeplass. De fortjener egentlig å bli satt litt på plass.

Personlig ville jeg ikke dratt dit selv, men det er fordi jeg heller vil dra andre steder.

Det finnes tullinger i alle byer og land. Ikke drikk dere dritings, ikke gjør noe dere ikke ville gjort hjemme i Norge. Heller ha en vennlig men ikke dumsnill attitude.

Blir sikkert en fin ferie. Gjerne kommer dårlige innspill om Sunny fra folk som uheldigvis ikke har hatt "drømmeferien". Mange bare overser den flokken som skryter av stedet og plassen.

Mange snakker om korrupsjon; det finnes vel overalt i verden?

heartslava.
Sist endret av heartslava; 12. april 2014 kl. 14:45.
Sitat av Endorfin Vis innlegg
Det var godt å høre! Jeg har nemlig hørt om to gutter som sparket ned en parasoll. Selv om parasollen ikke en gang ble ødelagt, måtte de betale 4000 i bot, eller settes i fengsel. De ville snakke med norsk politi, men det fikk de ikke lov til. Derfor måtte de betale. Dette leste jeg altså i en nettavis.

Jeg har også hørt om mye voldsepisoder som har skjedd der nede. Ikke minst drap! Men alle drapene er jo lenge siden.
Vis hele sitatet...
Bare for det alene fortjente de 4000 i bot.
Trådstarter
Sitat av fap Vis innlegg
Bare for det alene fortjente de 4000 i bot.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Nå er det ikke noe norsk politi kan gjøre i andre land. Men jeg skjønner jo godt at de ikke vil betale bot eller sitte i fengsel, bare fordi de dyttet på en parasoll.
Jeg var på golden beach i fjor, veldig fin plass men som vanlig innpåslitne selgere.
Var óg en dag på sunny beach, veldig svært uteliv kjempefull strand og bråk, musikk overalt.
Golden beach er fin, men sunny beach er svært, svært dårlig og innpåslitende.
Sist endret av Antidote; 13. april 2014 kl. 19:40.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skal ned i perioden 5. Juli til 12 eller 19. Juli. GLEDER MEG!
Sist endret av Benjizz; 20. juni 2014 kl. 02:55.