Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 10317
Forrige gang jeg så Norge Rundt var på midten av nittitallet. I introen som var den gangen var det en sort og hvit katt som iherdig forsøkte å fange en fugl høyt oppe i et tre. Dette er et klipp jeg alltid har hatt lyst til å se i sin helhet, men jeg finner det ikke på nettet. Noen som har det, eller eventuelt vet om en konkret episode det ble sendt i?

Alle hint mottas med takk!
Sist endret av Myoxocephalus; 11. januar 2013 kl. 22:37.
Her anbefaler jeg at du sender en epost til NRK, siden det er deres show. Husker jeg lurte på hva en låt het i en av reklamene på NRK2, og sendte en epost om det. Når jeg fikk den tilbake hadde den vært innom 8 personer, men jeg fikk det helt rette svaret.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Her anbefaler jeg at du sender en epost til NRK, siden det er deres show. Husker jeg lurte på hva en låt het i en av reklamene på NRK2, og sendte en epost om det. Når jeg fikk den tilbake hadde den vært innom 8 personer, men jeg fikk det helt rette svaret.
Vis hele sitatet...
Ja, får gjøre det. Takk for svar!

Sitat av Storebrand Vis innlegg
Eller bare se i arkivet til Nrk sin nett-tv http://tv.nrk.no/serie/norge-rundt/p...601/20-04-2001
Vis hele sitatet...
Eh, nei. Norge rundt ble sendt for første gang i 1976, dette var i introen en gang på nittitallet, altså kan selve klippet stamme fra to årtier med ukentlige programmer. Det blir litt omfattende, tror jeg...
Sist endret av Myoxocephalus; 14. januar 2013 kl. 08:59. Grunn: Telte feil
Ikkenoe problem. Det er ufattlig mye programkunnskap på huset i nrk. Garantert at en eller annen gamling på huset vet eksakt hva du tenker på. Blir nok som det meitemark skrev, mailen må innen et-par-hender først men så finner de nok det du jakter på.

Du får kjøpt innslag hos nrk om de ikke har digitalisert det du jakter.
Fun fact:
Treet katta klatrer i befinner seg i Bergen. Nærmere bestemt i Åsane.
Sitat av BirkirBjarnason Vis innlegg
Fun fact:
Treet katta klatrer i befinner seg i Bergen. Nærmere bestemt i Åsane.
Vis hele sitatet...
Artig! Og, nå har jeg fått svar fra NRK (tok ikke mange timene):
klippet ble sendt 5/8-1992. Så, får se om jeg prøver å kjøpe det av dem eller hva det blir til - kan hende jeg kjenner en som har opptaket; han tok i alle fall opp veldig mye den gangen.

Takk for alle svar
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Eh, nei. Norge rundt ble sendt for første gang i 1976, dette var i introen en gang på nittitallet, altså kan selve klippet stamme fra to årtier med ukentlige programmer. Det blir litt omfattende, tror jeg...
Vis hele sitatet...
Jeg fant introen med en katt i et tre på første video jeg trykket i arkivet... Men husker ikke hvilken det var :P
Sitat av EitZey Vis innlegg
Jeg fant introen med en katt i et tre på første video jeg trykket i arkivet... Men husker ikke hvilken det var :P
Vis hele sitatet...
Gratulerer.
Det var snakk om klippet i sin helhet, ikke den korte seansen på 2 sekunder som er i introen.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Artig! Og, nå har jeg fått svar fra NRK (tok ikke mange timene):
klippet ble sendt 5/8-1992. Så, får se om jeg prøver å kjøpe det av dem eller hva det blir til - kan hende jeg kjenner en som har opptaket; han tok i alle fall opp veldig mye den gangen.

Takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Er fint med en statskanal. Som har så mye bemanning at de kan svare så kjapt. Forsøk deg på å sende en programforespørsel til feks TVN om noe som gikk i starten på 90 tallet - tviler på at du får like rask respons.

Bra de bruker lisenspengene på det som er viktig.

Skal betale lisensen med glede i år.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Gratulerer.
Det var snakk om klippet i sin helhet, ikke den korte seansen på 2 sekunder som er i introen.
Vis hele sitatet...
Hehe, åja. Beklager Leste ikke alt
▼ ... flere år senere ... ▼
Videoen ligger i nrk sitt arkiv under norge rundt. Dato: 8 mai 1992. Del 5��
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Her er iallfall lenken til klippet, og datoen var 8. mai 1992. I det Myoxo skrev, er det lett og tolke det som 5. august.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Her er iallfall lenken til klippet, og datoen var 8. mai 1992. I det Myoxo skrev, er det lett og tolke det som 5. august.
Vis hele sitatet...
Se der, ja! Ja, jeg må ha vært i amerikamodus da jeg skrev det. I eposten jeg fikk skrev de datoen slik: 08.05.1992. Dette er altså utelukkende min egen feil. Redaksjonen beklager og alt det der! Vel, vel. Én innrømmelse av feil hvert syvende år skal jeg klare å leve med.
Det viktigste er at pus er i hus.